راهنمای جامع لیپوساکشن
فوت و فن آرایشی برای کوچک کردن بینی
فوت و فن آرایشی برای کوچک کردن بینی
۱۴۰۰-۰۲-۲۴
چرا سیب زمینی شیرین بخوریم؟
چرا سیب زمینی شیرین بخوریم؟
۱۴۰۰-۰۲-۲۴
راهنمای جامع لیپوساکشن

راهنمای جامع لیپوساکشن

راهنمای جامع لیپوساکشن

لیپوساکشن یک عمل زیبایی است که چربی هایی را که به نظر می رسد با رژیم و ورزش نمی توانید از بین ببرید، از بین می برد. یک جراح پلاستیک یا پوست معمولاً روی لگن، شکم، ران، باسن، پشت، بازوها و زیر چانه یا صورت شما عمل می کند تا فرم آنها بهتر شود. اما لیپوساکشن با جراحی های پلاستیک دیگر از جمله لیفت صورت، کاهش پستان و کشیدن شکم نیز قابل انجام است. در این مقاله از بخش بهداشت و آرایش مجله اینترنتی وبگردون به بررسی لیپوساکشن میپردازیم.

 

آیا من کاندیدای خوبی برای لیپوساکشن هستم؟

شما می خواهید انتظارات واقع بینانه ای داشته باشید. لیپوساکشن از شر سلولیت خلاص نخواهد شد، بنابراین اگر امیدوارید بدون هیچ جراحی از جراحی خارج شوید، دیگر خوش شانس نیستید.

لیپوساکشن یک روش جراحی است و همراه با آن خطرات نیز به همراه دارد. بنابراین قبل از ابتلا به آن باید در سلامت باشید. این بدان معنی است که شما حداقل باید:

  • در 30٪ از وزن ایده آل خود باشید
  • پوست سفت و انعطاف پذیر داشته باشید
  • سیگار نکشید

اگر مشکلات سلامتی در جریان خون یا بیماری قلبی، دیابت یا سیستم ایمنی ضعیف دارید، پزشکان این روش را توصیه نمی کنند.

بیشتر بخوانید: ترک پوستی یا استرچ مارک

راهنمای جامع لیپوساکشن

راهنمای جامع لیپوساکشن

چه چیزی باید از قبل لیپوساکشن بدانم؟

اولین قدم مشورت با جراح است. درباره اهداف خود ، گزینه ها ، خطرات و مزایا و هزینه های خود صحبت کنید. تمام سوالات خود را بپرسید.

اگر تصمیم دارید با لیپوساکشن پیش بروید، جراح به شما راهنمایی می کند که چگونه برای آن آماده شوید. این موارد شامل محدودیت های رژیم غذایی و الکل باشد.

هر گونه حساسیت و دارویی را که مصرف می کنید، از جمله مکمل های بدون نسخه و گیاهان، به جراح خود بگویید. آنها احتمالاً توصیه می کنند که مصرف برخی از داروها مانند داروهای رقیق کننده خون و مسکن های خاص را چند هفته قبل از جراحی متوقف کنید.

 

چه انتظاری از لیپوساکشن باید داشته باشم؟

لیپوساکشن شما ممکن است در مطب پزشک یا یک مرکز جراحی انجام شود. اطمینان حاصل کنید که مکانی که در آن کار می کنید معتبر است و به دلیل استانداردهای حرفه ای، ایمنی و نتایج خوب شناخته شده است.

روز رویه به خانه می روید. مطمئن شوید که کسی بعد از آن شما را به خانه منتقل می کند. (اگر مقدار زیادی چربی از بدن شما خارج شده است، باید عمل جراحی را در بیمارستان انجام دهید، جایی که ممکن است یک شب بمانید).
قبل از شروع لیپوساکشن، ممکن است پزشک مناطقی از بدن را که تحت درمان قرار می گیرد، مشخص کند. آنها همچنین ممکن است عکس بگیرند تا بعداً برای مقایسه قبل و بعد از آن استفاده کنند.

در مرحله بعد بیهوشی عمومی خواهید داشت – این بدان معناست که شما در طی عمل بیدار نخواهید بود – یا “محلی”، به این معنی که بیدار خواهید بود اما دردی احساس نمی کنید.

بیشتر بخوانید: فواید اسکراب بدن چیست؟

 

انواع لیپوساکشن

فقط چند روش مختلف لیپوساکشن وجود دارد. اما آنچه در همه آنها مشترک است استفاده از یک لوله نازک به نام کانول است که به خلا متصل شده و چربی بدن شما را مکش می کند.

  • لیپوساکشن تومسنت رایج ترین روش است. جراح شما یک محلول استریل به ناحیه ای که قرار است چربی خارج شود تزریق می کند. این ماده از شور – که آب نمک است – همراه با لیدوکائین و اپی نفرین تشکیل شده است. این محلول باعث سهولت مکش چربی با کاهش خون و درد کمتر می شود.

 

  • لیپوساکشن با کمک سونوگرافی یا UAL از انرژی موج صدا در زیر پوست شما برای پارگی دیواره های سلولی چربی استفاده می کند. این چربی را مایع می کند بنابراین می تواند مکش شود.

 

  • لیپوساکشن با کمک لیزر یا SmartLipo از لیزر برای تولید انبوه انرژی برای مایع سازی چربی استفاده می کند.
راهنمای جامع لیپوساکشن

راهنمای جامع لیپوساکشن

بهبودی لیپوساکشن چه مدت طول میکشد؟

بسته به نوع جراحی که انجام داده اید ممکن است مجبور نباشید در بیمارستان بمانید. اما حداقل برای چند هفته باید انتظار کبودی، تورم و درد داشته باشید.

جراح ممکن است شما را ملزم به پوشیدن گن برای مدت 1 تا 2 ماه پس از جراحی برای کنترل تورم کند.

همچنین برای جلوگیری از عفونت مجبور به مصرف برخی آنتی بیوتیک ها هستید. اکثر افراد می توانند ظرف چند روز به کار خود برگردند و طی 2 هفته به فعالیت های عادی خود برگردند. اما هر شخصی متفاوت است.

از جراح زیبایی خود سوالات خاصی در مورد بهبودی خود بپرسید ، از جمله:

  • چه داروهایی لازم است مصرف کنم؟
  • آیا باند می بندم؟
  • آیا من بخیه می خورم، و چه موقع بخیه برداشته می شود؟
  • چه زمانی می توانم دوباره ورزش کنم؟
  • آیا برای بازدید پیگیری لازم است برگردم؟

 

خطرات لیپوساکشن چیست؟

جراحی زیبایی هنوز جراحی است، بنابراین خطرات زیادی وجود دارد. با اطمینان از اینکه فقط توسط جراح زیبایی آموزش دیده و دارای مجوز تخته انجام می شود می توانید به کاهش آنها کمک کنید.

چندین خطر احتمالی مستقیماً مربوط به لیپوساکشن وجود دارد که شما هنوز هم باید آنها را در نظر بگیرید ، از جمله:

  • خون ریزی
  • عوارض ناشی از بیهوشی
  • شوک (معمولاً به دلیل کمبود مایعات در حین جراحی)
  • تجمع مایعات (جیب مایع در زیر پوست تشکیل می شود)
  • عفونت (استرپتوکوک ، استاف)
  • آمبولی چربی (وقتی تکه های ریز چربی از بین رفته و جریان خون را مسدود می کند)
  • سوختگی از سازها
  • حذف ناهموار چربی
  • واکنش به لیدوکائین
  • تغییر در احساس پوست ؛ بی حسی
  • آسیب به اعصاب ، رگهای خونی ، عضلات، ریه ها و اندام های شکمی

خطر دیگر لخته شدن خون در رگهای عمیق شما است. اگر لخته به قسمت های دیگر بدن مانند ریه ها برود ، می تواند بسیار خطرناک باشد.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره لیپوساکشن زانو

 

آیا نتایج لیپوسکشن دائمی است؟

سلولهای چربی در طی لیپوساکشن به طور دائمی برداشته می شوند. اما شما می توانید با جدید وزن خود را افزایش دهید.

سلولهای چربی، که معمولاً به مناطق مختلف بدن شما می روند.

برای حفظ شکل جدید خود بعد از جراحی، رژیم غذایی را دنبال کنید که شامل مقدار زیادی پروتئین بدون چربی، میوه و سبزیجات، غلات کامل و لبنیات کم چرب باشد. و به طور منظم ورزش کنید.
آیا لیپوساکشن تحت پوشش بیمه درمانی است؟

از آنجا که لیپوساکشن یک عمل زیبایی است، بیشتر برنامه های بهداشتی آن را پوشش نمی دهند. با شرکت بیمه و جراح خود در مورد هزینه ها و گزینه های پرداخت و همچنین در صورت بروز هرگونه عارضه ای که پرداخت می کند، با آنها صحبت کنید.

بیشتر بخوانید: اگر خسته و کوفته اید این 10 غذا را بخورید!

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *