راهنمای ذخیره شیر مادر: نحوه پمپاژ، ذخیره و تغذیه

راهنمای ذخیره شیر مادر: نحوه پمپاژ، ذخیره و تغذیه

ما محصولاتی را که فکر می کنیم برای خوانندگان ما مفید هستند، قرار می دهیم. اگر از طریق پیوندهای موجود در این صفحه خرید کنید، ممکن است کمیسیون کمی دریافت کنیم. در اینجا روند ما وجود دارد.با تغذیه زیاد در سال اول و بعد از آن، ممکن است تصمیم بگیرید که شیر خود را برای تغذیه نوزاد  وقتی  در محل کار، یا یک مهمانی نامناسب برای نوزاد و… پمپ کنید و ذخیره کنید.

با گزینه های ذخیره سازی غرق شده اید؟ شما تنها نیستیید. در این مقاله از بخش نوزاد مجله اینترنتی وبگردون آنچه شما باید در مورد تازه نگه داشتن شیر و ایمن نگه داشتن آن برای نوزاد خود بدانید( وقتی که مستقیماً از سینه تغذیه نمی شود.)

دستورالعمل های ذخیره سازی

نحوه نگهداری شیر مادر به دمای نگهداری و اینکه آیا شیر تازه پمپ شده یا قبلاً یخ زده است بستگی دارد. پیروی از این دستورالعمل ها، که ما از آن جمع آوری کرده ایم مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، کلینیک مایو و دفتر سلامت زنان اطمینان حاصل می کنند که شیر شما حاوی باکتری هایی نیست که می توانند نوزاد شما را بیمار کنند. همچنین تضمین می کند که کیفیت مواد مغذی موجود در شیر را حفظ کنید.

اگر قصد دارید از شیر تازه استفاده کنید یا به زودی آن را ذخیره کنید، شیر تازه در واقع می تواند مدتی در دمای اتاق بماند. پس از آن ، برای نگهداری طولانی مدت باید در یخچال یا فریزر خود قرار دهید.

نوع نگهداری (شیر تازه) مدت زمانی که می توان با خیال راحت از شیر استفاده کرد
دمای اتاق (تا 77 درجه فارنهایت/25 درجه سانتیگراد) 4 ساعت پس از پمپاژ
یخچال (تا 40 درجه فارنهایت/4 درجه سانتیگراد) 4 تا 5 روز
بسته های سرد/ظرف عایق بندی شده 24 ساعت (یا می تواند از بسته سرد به یخچال یا فریزر منتقل شود تا این زمان)
فریزر (0 ° F/-18 ° C) 6 تا 12 ماه

در مورد شیر ذوب شده که قبلاً منجمد شده بود چطور؟ قوانین مختلف اعمال می شود:

نوع نگهداری (شیر ذوب شده) مدت زمانی که می توان با خیال راحت از شیر استفاده کرد
دمای اتاق (تا 77 درجه فارنهایت/25 درجه سانتیگراد) 1 تا 2 ساعت
یخچال (تا 40 درجه فارنهایت/4 درجه سانتیگراد) 24 ساعت
فریزر (0 ° F/-18 ° C) شیر ذوب شده را دوباره فریز نکنید

مهم نیست که چگونه شیر خود را ذخیره کرده اید ، باید 2 ساعت پس از اتمام غذا، غذای باقی مانده از تغذیه را دور بریزید.

به خاطر داشته باشید که جدول زمانی بالا برای نوزادان کامل است. اگر برای نوزاد نارس پمپاژ می کنید ، اول از همه، برای شما خوب است! پژوهش نشان می دهد که شیر مادر برای نوزادان نارس می تواند برای رشد و نمو آنها بسیار مفید باشد.

این چارچوب زمان برای استفاده از شیر ذخیره شده برای نوزادان شیری – به ویژه اگر بعد از تولد در بیمارستان بمانند – هرچند کمی کوتاهتر است. اگر این امر در مورد شما صدق می کند، برای جزئیات بیشتر با یک مشاور شیرده معتبر یا ارائه دهنده مراقبت از نوزاد خود صحبت کنید.

بیشتر بخوانید: چک لیست بارداری سالم

 

استفاده ایمن از شیر مادر

همیشه دستان خود را با آب گرم و صابون قبل از استفاده از وسایل پمپاژ و شیر مادر شستشو دهید. اگر نمی توانید صابون پیدا کنید، حتماً از ضدعفونی کننده دست استفاده کنید که حداقل 60 درصد الکل دارد.

نکاتی در مورد پمپاژ

  • قبل از استفاده از پمپ خود، آن را بررسی کنید. به دنبال قطعات آسیب دیده یا کثیف مانند لوله ها باشید که ممکن است شیر ​​شما را آلوده کند.
  • هنگامی که شیر پمپ می شود و در یک ظرف ذخیره سازی قرار می گیرد ، تعداد اونس و تاریخ و زمان را برای مرجع خود مشخص کنید. ممکن است از نشانگر دائمی استفاده کنید تا در صورت خیس شدن پاک نشود.
  • همیشه قطعات پمپ خود را کاملاً تمیز کرده و اجازه دهید هوا قبل از ذخیره سازی خشک شود تا از ایجاد کپک و دیگر تجمع باکتری ها جلوگیری شود.
  • در بیشتر پمپ های برقی، خود لوله هرگز نباید خیس شود. خیلی سخت است که دوباره آن را خشک کنید، که می تواند منجر به رشد کپک شود.

 

نکاتی در مورد انجماد

  • اگر نمی خواهید از شیر تازه فوراً استفاده کنید، مطمئن شوید که فوراً آن را فریز می کنید تا بهترین کیفیت را حفظ کند.
  • سعی کنید شیر مادر را در مقادیر کمتر، مانند 2 تا 4 اونس فریز کنید. به این ترتیب ، شما شیر را که کودک شما تمام نمی کند هدر نمی دهید. (در صورت نیاز همیشه می توانید بیشتر دریافت کنید.)
  • هنگام انجماد یک اینچ فضا در بالای ظرف خود بگذارید تا جا برای انبساط ایجاد شود. و صبر کنید تا درپوش یا درب ظرف محکم شود تا بعد از اینکه شیر به طور کامل یخ زد.
  • شیر را در پشت فریزر نگهداری کنید نه در درب. انجام این کار به شما در محافظت از شیر در برابر هرگونه تغییر دما کمک می کند.

 

نکاتی برای ذوب و گرم شدن

  • همیشه در چرخش خود از قدیمی ترین شیر مادر استفاده کنید.
  • به سادگی شیر را یک شب در یخچال خود ذوب کنید. لازم نیست آن را برای نوزاد گرم کنید مگر اینکه این ترجیح آنها باشد.
  • اگر شیر را گرم می کنید، حتماً ظرف را در حین کار بسته نگه دارید. آن را زیر شیر آب گرم (نه گرم) از شیر آب نگه دارید. از طرف دیگر، می توانید آن را در یک کاسه آب گرم قرار دهید.
  • از مایکروویو برای گرم کردن شیر استفاده نکنید. انجام این کار ممکن است به شیر آسیب برساند و “نقاط داغ” در شیر ایجاد کند که می تواند نوزاد شما را بسوزاند.
  • همیشه قبل از شیر دادن به نوزاد، دمای شیر را روی مچ دست خود آزمایش کنید. اگر احساس گرما کردید، منتظر بمانید تا گرم شود.
  • شیر را تکان ندهید تا چربی با قسمت آبکی تر ترکیب شود. در عوض ، شیر را به آرامی بچرخانید تا مخلوط شود.

 

گزینه های ذخیره سازی

هنگام ذخیره شیر مادر در یخچال و فریزر، گزینه های زیادی وجود دارد. انتخاب شما بستگی به ترجیحات و بودجه شما دارد.

 

کیسه های ذخیره سازی

کیسه های انبار یکبار مصرف مفید هستند زیرا می توانند منجمد شوند و فضای کمتری در فریزر شما اشغال کنند. کیسه های خوب از مواد غذایی، بدون BPA و BPS ساخته شده اند که از قبل استریل شده و در برابر نشت مقاوم هستند. همچنین می توانید هر تاریخ یا اطلاعات دیگری را مستقیماً روی کیف بنویسید.

بسیاری از گزینه های موجود در بازار به شما امکان می دهد مستقیماً به داخل کیسه پمپ کنید تا فرصت های آلودگی از بین برود. یکی از منفی های احتمالی کیسه های ذخیره سازی این است که احتمال سوراخ شدن آنها بیشتر از بطری های ذخیره است.

گزینه های کیسه های ذخیره سازی عبارتند از:

  • کیسه های نگهداری شیر Lansinoh به شما امکان می دهد مستقیماً داخل کیسه پمپ کنید. آنها دارای یک زیپ دو لایه و درزهای جانبی تقویت شده برای جلوگیری از نشت هستند.
  • کیسه های نگهدارنده شیر Medela دارای طراحی مستقل هستند یا می توانند به صورت مسطح قرار گیرند تا فضای کمتری را اشغال کنند. آنها همچنین از مواد دو لایه ساخته شده اند که در برابر نشت مقاومت می کنند.
  • کیسه های نگهدارنده شیر Kiinde دارای طرحی پیچدار هستند مانند کیسه های غذا. حتی ممکن است مستقیماً از کیسه غذا با استفاده از a تغذیه کنیدنوک پستان و سیستم بطری که می تواند جداگانه خریداری شود. پاداش: این کیسه ها قابل بازیافت هستند.

حتی ممکن است بخواهید در یک سازمان دهنده ذخیره سازی فریزر سرمایه گذاری کنید، مانند Milkies یخ . این واحد کوچک روی قفسه فریزر قرار دارد و به شما امکان می دهد شیر تازه پمپ شده خود را روی آن قرار دهید (برای یخ زدن صاف). هنگامی که زمان تغذیه کودک شما فرا رسیده است، کافی است کیسه شیرینی را در قسمت پایین آن بگیرید، این به شما کمک می کند ابتدا از قدیمی ترین شیر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: لوپوس نوزادان

 

بطری ها و فنجان های ذخیره سازی

اگر کمی فضای بیشتری دارید، ذخیره در بطری ها ممکن است انتخاب خوبی برای شما باشد. اگر به دنبال تولید ضایعات کمتری هستید، بطری ها قابل استفاده مجدد هستند.

حتی می توانید داخل بطری پمپ کنید، در یخچال یا فریزر نگهداری کنید، و سپس شیر خود را گرم کرده و مستقیماً از یک ظرف تغذیه کنید. بطری ها همچنین می توانند برای شستشوی آسان در ماشین ظرفشویی شما قرار بگیرند.

اگر با بطری ها راحت هستید، در نظر بگیرید که چندتا از آنها را تهیه کنید. لازم به ذکر برچسب های قابل استفاده مجدد برای مشخص کردن تاریخ زمانی که شیر شما روی بطری های شما تعبیه شده است.

 

سینی های ذخیره سازی

ممکن است بخواهید از یک سینی شبیه به سینی یخ برای ذخیره مقدار کمتری از شیر مادر استفاده کنید. کافی است شیر ​​خود را داخل سینی بریزید و فریز کنید. در صورت نیاز مکعب ها را بیرون بیاورید. به دنبال سینی های ساخته شده از سیلیکون یا سایر مواد بدون درجه BPA و BPS و مواد غذایی باشید. سینی ها نیز باید دارای درپوش باشند تا از شیر در برابر سوختگی فریزر محافظت شود.

گزینه ها عبارتند از:

  • سینی شیر Milkies از پلاستیک درجه یک ساخته شده است که فاقد BPA نیز می باشد. آنها به شما اجازه می دهند شیر خود را در چوب های 1 اونسی فریز کنید. مکعب های یخ زده در بیشتر بطری ها برای ذوب و گرم شدن جا می شوند. سپس می توانید سینی را بارها و بارها استفاده کنید.
  • فنجان جوانه همچنین حاوی 1 اونس شیر مادر یا غذای کودک است. به جای شکل چوب، آنها در مکعب هستند. این سینی ها برای ذخیره سازی جمع و جور و مواد سیلیکونی بیرون آوردن مکعب ها را بسیار آسان می کند.

نکته منفی این گزینه این است که پیگیری زمان پمپاژ و ذخیره شیر دشوار است. ممکن است مکعب ها را بیرون بیاورید و آنها را در کیسه های مهر و موم شده نگهداری مواد غذایی و برچسب زدن به این روش ذخیره کنید.

 

بیشتر بخوانید: خواب خوب و سالم برای فرزند شما

 

چه چیزی استفاده نکنید!

نباید فقط شیر خود را در هر ظرف قدیمی یا سینی یخ ذخیره کنید. هر چیزی که استفاده می کنید باید از مواد غذایی درجه فاقد BPA و BPS تهیه شود. اگر ظرف شما شماره بازیافت 7 دارد، به این معنی است که حاوی BPA است و نباید استفاده شود.

مطمئن شوید که درب های شیشه ای یا پلاستیکی شما محکم بسته شده اند. اگر از کوله ها استفاده می کنید، مطمئن شوید که آنها را به درستی بسته کرده اید. و شیر مادر را در آسترهای پلاستیکی که در برخی از بطری ها قرار دارد ذخیره نکنید. در مورد کیسه های ساندویچی زیپ دار نیز همینطور است. اینها برای ذخیره سازی طولانی مدت مناسب نیستند.

به عنوان یک نکته، اگر نوزاد شما بیمار است، ممکن است بخواهید از شیر تازه به جای موقت منجمد استفاده کنید. شیر مادر که پمپ می شود و ذخیره می شود، مزایای سلامتی را برای نوزاد حفظ می کند، اما ممکن است با گذشت زمان سلول های خاصی تجزیه شوند.

علاوه بر این، شیر مادر تازه ممکن است حاوی آنتی بادی هایی باشد که به جلوگیری از بیماری هایی که نوزاد شما اخیراً در معرض آن قرار گرفته است، کمک می کند. به همین دلیل، با استفاده از شیر مادر تازه به جای یخ زده، بیشترین مزایای ایمنی را برای نوزاد بیمار خواهید داشت.

جمع بندی

با تمرین کافی، شما در زمینه نگهداری شیر حرفه ای خواهید شد. و کودک شما می تواند از شیر مادر شما لذت ببرد، چه پیش شیرخوار باشید چه نباشید.

ممکن است بخواهید چند ظرف مختلف ذخیره سازی را قبل از ذخیره سازی امتحان کنید. مدتی وقت بگذارید تا ببینید چه چیزی برای بودجه شما، روند جمع آوری پمپاژ و برنامه معمول تغذیه نوزاد شما مفید است. ممکن است متوجه شوید که گزینه های مختلف بهترین انعطاف پذیری را به شما می دهد.

 

بیشتر بخوانید: آنچه باید درباره اضطراب پس از زایمان بدانید!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *