راهنمای پرورش خیار در گلدان
19 گیاه عالی برای پوشش زمین
۱۴۰۰-۰۱-۳۱
معرفی 12 گیاه برای باغچه های آفتابگیر
۱۴۰۰-۰۱-۳۱

راهنمای پرورش خیار در گلدان

مانند بسیاری از سبزیجات و میوه ها ، خیارها وقتی که در خانه رشد می کنند همیشه طعم بهتری دارند. پرورش خیار در ظروف آسان و بسیار پاداش آور است ، به شرط آنکه تنوع مناسبی داشته باشید ، اما دانستن چند نکته مفید است.

اندازه گلدان

همانطور که در پرورش اکثر سبزیجات و میوه ها در گلدان صادق است، ظرف بزرگتر بهتر است. ظروف بزرگتر (به قطر 12 ، 14 ، 16 ، 18 یا حتی 24 اینچ) خاک بیشتری را در خود نگه می دارد که به نوبه خود آب را برای مدت زمان طولانی تری نگه می دارد. خیار به رطوبت سطح ثابت بستگی دارد. اگر یک ظرف خیلی کوچک باشد ، فقط مقدار کمی خاک دارد که خیلی سریع خشک می شود. یک ظرف مناسب برای پرورش خیار ، جعبه Earthbox یا دیگر ظرف خود آبیاری است. همچنین می توان خیار را در باغچه بیل کاه پرورش داد، اگرچه ممکن است بخواهید قبل از شروع در مورد مزایا و معایب باغبانی کاهگل بخوانید.

شما باید در هر فوت مربع خاک گلدان یک یا دو گیاه خیار بکارید. اگر در یک جعبه زمین یا مارک دیگری از جعبه رشد بذر یا نهال می کارید، در هر جعبه چهار نهال بکارید.

نور مناسب برای کاشت خیار

باغ ظرف خیار شما حداقل به 6 تا 8 ساعت آفتاب کامل در روز نیاز دارد. 1 بسیاری از باغداران تمایل دارند که مقدار آفتاب یک منطقه را بیش از حد تخمین بزنند ، بنابراین مفید است بدانید که قبل از قرار دادن ظرف خود، یک منطقه دقیقاً چه مقدار آفتاب می گیرد آنجا. برای ثبت ساعت خورشید به یک منطقه خاص یا از ماشین حساب خورشید یا ساعت استفاده کنید.

 

گلدان و خاک مناسب خیار

 

همیشه یک مخلوط گلدان یا خاک گلدان یا مخلوط ظرف با کیفیت خوب خریداری کنید. از یک خاک گلدان ارگانیک استفاده کنید که حاوی کود یا مواد خیس کننده نباشد. اگر خاک گلدان دارای کود مخلوط شده است، بیشتر اضافه نکنید. اگر خاک گلدان شما کود از قبل مخلوط ندارد ، قبل از کاشت خیار ، آن را با یک کود همه منظوره اصلاح کنید.

 

کوددهی مناسب

خیار غذای سنگینی است. افزودن کود همه منظوره به آهستگی در خاک گلدان قبل از کاشت و سپس تغذیه گیاهان با یک امولسیون ماهی رقیق، مایع و ترکیب جلبک دریایی ، هر هفته در طول فصل رشد، مفید است. اگر خیار را در جعبه زمین می کارید، دستورالعمل ها را دنبال کنید و از کود آلی همراه با جعبه زمین استفاده کنید.

 

دمای خاک

خیار برای رشد و نمو به خاک گرم نیاز دارد و وقتی دمای خاک بین 70 تا 95 درجه فارنهایت باشد بهترین رشد را دارد. تا زمانی که دمای خاک حداقل 70 درجه فارنهایت نباشد، خیار نکارید. بسته به میزان محافظت از ظروف و موادی که کانتینر با آن ساخته شده است، ممکن است مجبور شوید تا دو هفته پس از آخرین سرما در منطقه خود صبر کنید. بعضی از مواد ظرف با سرعت بیشتری نسبت به بقیه گرم می شوند. به عنوان مثال ، گلدان های پلاستیکی سیاه یا جعبه های خاکی ، که از پوشش خاک استفاده می کنند، گرما را حفظ می کنند و می توانند زودتر از سایر مواد به دمای مورد نظر برسند.

 

پرورش خیار از بذر

خیار خیلی راحت از بذر در یک ظرف شروع می شود. با این حال ، اگر در آب و هوای سرد زندگی می کنید و می خواهید فصل را شروع کنید ، می توانید آنها را در داخل خانه شروع کنید. خیارها بذر نسبتاً بزرگی دارند ، بنابراین آنها را به عمق 1/2 تا 1 اینچ بکارید. برای اطمینان از اینکه نهال ها پس از جوانه زدن نور کافی دریافت می کنند، آنها را با یک لامپ گرم و یک لامپ خنک زیر چراغ های مغازه قرار دهید. اگر در داخل خانه خیار می کارید، هنگام پیوند نهال بسیار مراقب باشید. اول ، شما باید نهال خود را سخت کنید. به تدریج آنها را در شرایط بیرونی قرار دهید. هنگام پیوند دادن آنها در ظرف نهایی، بسیار ظریف باشید زیرا خیارها دوست ندارند ریشه آنها آشفته شود.

 

نهال خیار

دلایل مختلفی دارد که خیارهای خود را به صورت مزارع درآورید. اول ، اگر انگورها به سراسر زمین پراکنده شده اند – و اکثر انواع خیار مانند دیوانه ها پراکنده می شوند – خیارها کثیف شده و در معرض آسیب حیوانات وحش و حشرات قرار می گیرند. ثانیاً ، منطقه خیارهای پیازدار راحت تر پیدا و برداشت می شوند و شاخ و برگ آنها بیشتر در معرض نور خورشید قرار می گیرد. اطمینان حاصل کنید که یک مضراب محکم را انتخاب کرده اید زیرا به محض این که ملافه با انگور خیار پوشانده شود، در یک روز بادی به راحتی از بین می رود. اطمینان حاصل کنید که کانتینر در یک نقطه محافظت شده از باد قرار دارد و اگر محافظت نشده است، آن را با طناب یا طناب محکم کنید.

 

آبیاری

محصول موفق خیار به رطوبت سازگار و کافی بستگی دارد: خاک ظرف باید مرطوب باشد اما مرطوب نباشد. با چسباندن انگشت خود به سمت بند دوم در خاک، از نظر رطوبت بررسی کنید. اگر خاک در نوک انگشت شما مرطوب باشد ، ظرف نیازی به آب ندارد. اگر خاک خشک است، آب را خیلی آرام اضافه کنید تا جایی که از سوراخ زهکشی در پایین ظرف شما خارج شود. اطمینان حاصل کنید که خاک در حال جذب آب است. اگر خاک خیلی خشک باشد ، خاک می تواند از دیواره ظرف جمع شود و آب قبل از اینکه خاک فرصت جذب آن را پیدا کند، می تواند از کناره های ظرف پایین بیاید.

 

برداشت خیار

خیار به خصوص در هوای گرم می تواند به سرعت عجیبی رشد کند. فقط در عرض چند روز می توانند از ریز به مقدار بسیار زیاد برسند. تقریباً تمام خیارها اگر خیلی طولانی روی تاک بمانند ، تلخ و کم آب می شوند، بنابراین حتما گیاهان خود را اغلب از نظر خیار رسیده بررسی کنید. بسیاری از انواع را می توان کوچک انتخاب کرد ، و برخی از آنها کوچکترین هستند که خوشمزه ترند. برچسب گیاه یا بسته بذر را بررسی کنید تا اندازه بهینه برای برداشت مشخص شود. برای برداشت میوه از قیچی یا قیچی باغبانی استفاده کنید. اگر خیارها را از روی انگور بیرون بیاورید، می توانید به انگور آسیب برسانید، که می تواند به راحتی شکسته شود. غالباً برداشت کنید ، زیرا هرچه بیشتر محصول برداشت کنید، تولید را تشویق می کنید. اگر خیار بیش از حد رشد کرده یا آسیب دیده اید ، آن را از انگور خارج کرده و دور بریزید.

 

چند نکته درباره خیار

دو نوع خیار وجود دارد، بوته ای و انگور، که انواع مختلفی برای انتخاب هر دو نوع وجود دارد. خیارهای بوته ای کوتاه تر و فشرده تر هستند و بازده کمتری دارند. برای افزایش عملکرد و افزایش فصل برداشت ، بوته ها را بطور متوالی بکارید – کاشت محصول جدید هر دو هفته یا هر ماه. قبل از کاشت کاشت ، مطمئن شوید که چند روز آماده می شود تا گونه های خاص برای برداشت آماده شوند.

Diva: این رقم پارتنوکارپی است به این معنی که برای تولید میوه نیازی به گرده افشانی نیست. ‘Diva’ بسیار خوشمزه است ، یک تولید کننده عالی ، مقاوم در برابر بیماری است و دارای شاخ و برگهایی است که برای سوسک های خیار جذاب نیست. 58 روز تا بلوغ.
خیار لیمو: این خیار کوچک و زرد ، شیرین و گرد است. برای خوردن یا ترشی مفید است. زمان بلوغ نسبتاً طولانی آن 65 روز است.
ترشی شمالی: خیارهای شیرین کوچکی که روی تاک های فشرده رشد می کنند. زمان بسیار کوتاه تا بلوغ در 48 روز ، بنابراین این رقم مناسب برای کاشت در اواخر فصل است.

 

منبع

1 Comment

  1. حمیده گفت:

    چه جالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *