راهنمای پرورش گل صدتومانی ایتو
معرفی 9 گیاه گل ریز زیبا برای باغچه
۱۴۰۰-۰۱-۲۳
آشنایی با خواص گیاه شاه پسند
۱۴۰۰-۰۱-۲۹

راهنمای پرورش گل صدتومانی ایتو

گل صد تومانی ایتو که به عنوان هیبریدهای مقطعی شناخته می شود، ترکیبی از کیفیت های گیاهان اصلی آن است: گل صد تومانی درخت و گل صد تومانی علفی. در نتیجه ، آنها دارای شکوفه های عظیم و طولانی مدت و ساقه های قوی و همچنین برگهای سبز تیره، سرسبز و تا حد زیادی لوب دار هستند که تا پاییز ادامه دارد. از آنجا که آنها همچنین عادت رشد تلخ گل صد تومانی علفی دارند، آنها در زمستان به زمین خواهند مرد.

گل های گل صد تومانی با گل هایی که می توانند تا هشت اینچ عرض داشته باشند و گلبرگ هایی که پرچم های زرد را محاصره می کنند، در انواع رنگ های زنده از جمله مرجانی، صورتی، قرمز و سفید و همچنین زرد امضا شده آنها وجود دارد.

همانند اکثر گونه های گل صد تومانی، این گیاهان افزودنیهای زیبایی برای برش گل آرایی ایجاد می کنند، و رشد آنها آسان، زیبا و حتی رایحه لیموترش معطر در نظر گرفته می شود. آنها اغلب در مرزهای چند ساله یافت می شوند و همچنین با بوته های دیگر مخلوط می شوند، اما گل صد تومانی ایتو همچنین به عنوان یک گیاه مستقل یا به صورت گروهی – حتی به عنوان پرچین – کار می کند.

گل صد تومانی ایتو به نام گیاه شناس ژاپنی Toichi Itoh که اولین کسی بود که با موفقیت از یک گل صد تومانی درختی با یک گل صد تومانی عبور کرد، به دلیل شاخ و برگ سبز و شکوفه های زیبا و محبوبش محبوب شد. تا امروز بسیار مورد تقاضا است.

 

نام علمی
Paeoniaceae (peony)
نام عمومی
Itoh peony
گونه گیاه
Intersectional hybrid
اندازه عمومی
Three feet tall, four feet wide
نیاز به نور خورشید
Full sun, part shade
نوع خاک
Rich, well-drained
خاک pH 6-7
زمان گلدهی
اواخر تابستان
رنگ گل
زرد, مرجانی, صورتی , قرمز, سفید
سختی 3-8
ناحیه بومی
آلاسکا, کانادا

 

نگهداری و پرورش گل صد تومانی ایتو

گل صد تومانی گل ایتو گل های پرباری است – آنها می توانند به شدت به سه فوت قد و چهار فوت عرض رشد کنند – و دسته دوم شکوفه ها رشد می کنند. پس از تاسیس، دوره شکوفائی طولانی تری دارند.

شما می توانید 30 شکوفه در سال اول و حداکثر 60 شکوفه در یک بوته بالغ داشته باشید. گل صد تومانی در برابر آفتاب گل صد تومانی نیز مقاوم است و از آنجا که ساقه های قوی گل صد تومانی را به ارث برده اند، باغبانان نگران لکه گیری نخواهند بود زیرا بعید است در اثر باد و باران خم شوند.

آنها به لطف رشد شدید، گنبدی و گلهای بزرگ و دوتایی شبیه گل صد تومانی درختان هستند و شناخته شده است که شاخ و برگ سبز تیره آنها تا حد زیادی مقاوم در برابر بیماری است.

 

سبک

شاخ و برگ گیاه گل صد تومانی در آفتاب کامل متراکم و سالم رشد می کند، اما اگر در معرض سایه روشن قرار گیرد، گلهای آن معمولاً بیشتر دوام می آورند.

آبیاری

با ظهور رشد جدید، می خواهید گل صد تومانی خود را در بهار آبیاری کنید، به شرطی که بیش از دو هفته بارندگی طبیعی نداشته باشد. هفته ای دو بار به آرامی آبیاری کنید، اما از غرق شدن خاک خودداری کنید.

خاک مناسب

حتماً گل صد تومانی ایتو را در خاک غنی و زهکشی شده بکارید. آنها به سطح بالای نیتروژن حساس هستند.

 

دما و رطوبت

معروف است که گل صد تومانی ایتو سرما مقاوم است. با این حال، دقیقاً مانند والدین گل صد تومانی درخت آنها، هیبریدهای ایتو در درجه اول برای آب و هوای گرم تر (مانند جنوب کالیفرنیا) توصیه می شود.

 

کوددهی

هنگام کود دادن گل صد تومانی ایتو در ماه های بهار و تابستان، حتما کودی را انتخاب کنید که حاوی سطح پایین نیتروژن باشد (مانند 4-10-12). شما می خواهید از کود دادن به گل صد تومانی در اواخر تابستان تا پاییز جلوگیری کنید.

 

گلدان مناسب

گل صد تومانی ایتو ریشه های بزرگی دارد، بنابراین، هنگام گلدان، حتما ظرفی را انتخاب کنید که عرض آن حداقل 18 اینچ و عمق داشته باشد. گلدان همچنین باید دارای زهکشی عالی باشد. اگرچه آنها می توانند مقداری سرما را تحمل کنند، اما توصیه می شود ظرف خود را برای زمستان به داخل خانه منتقل کنید.

تقسیم تاج روش سنتی تکثیر انواع گل صد تومانی ایتو است.

برخی از انواع صدتومانی ایتو

Bartzella: بسیار بزرگ با شکوفه های دوتایی زرد روشن و کمی لکه مرکزی. گلها کمی رایحه تند دارند
کیکو: گلهای بزرگ، نیمه دو تا دو نفره. گلبرگهای صورتی تیره اسطوخودوس به صورتی ملایم محو می شوند
Yankee Doodle Dandy: شکوفه های صورتی نیمه عمیق دو تا دو برابر با ته رنگ کرم. ساقه های ایستاده احتیاجی به لکه گیری ندارند

هرس کردن

گل صد تومانی ایتو می تواند در صورت لزوم در تمام ماه های بهار و تابستان به بن بست برسد. در پاییز، آنها را حدود چهار تا شش اینچ از سطح خاک ببرید. مانند گل صد تومانی علفی، گل صد تومانی ایتو در بهار از زمین برمی گردد. در پاییز، شما می توانید گل صد تومانی ایتو را به همان روشی که گل صد تومانی را تقسیم می کنید، تقسیم کنید.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *