راهنمای کامل نگهداری و رشد گل قرنفل
راهنمای نگهداری، رشد و پرورش میخک
۱۴۰۰-۰۱-۲۰
راهنمای پرورش گل های داوودی
۱۴۰۰-۰۱-۲۰

راهنمای کامل نگهداری و رشد گل قرنفل

هنگام خرید گیاه قرنفل برای باغچه انتخاب آسان است، زیرا این تیره گیاهانی را شامل می شود که به صورت یک ساله ، چند ساله و دوسالانه رفتار می کنند. در حالی که هر یک از گونه های این گیاه جای خود را در باغ گل دارد ، اگر به دنبال صورتی های موروثی ای هستید که در باغ مادربزرگ رشد کرده اند ، در محوطه سازی خود برای گل چند ساله گل قرنفل جا اختصاص دهید.

بسیاری از گیاه قرنفل دارای شاخ و برگ های خاکستری مایل به آبی زیبا هستند که در صورت شکوفه نکردن گیاهان ، خودنمایی می کنند. شاخ و برگ باریک ، حتی مانند چمن است. گیاهان ممکن است شکل کپه ای ، عادت نعوظ یا عادت عقبی از خود نشان دهند. شکوفه ها در بهار سنگین ترین هستند و ممکن است دوباره سقوط کنند. شکوفه های دیانتوس ممکن است تک یا دوتایی باشد (گل میخک را کمی فکر کنید) ، اما همه گلبرگ های لبه دندانه دار یکسانی دارند.

 

نام علمی
  D. plumarius, D. superbus, D. deltoides
نام عمومی
Dianthus flowers, pinks, garden pinks, cheddar pinks, sweet William, clove pinks, gillyflower
گونه گیاه
Perennial flower
اندازه عمومی
5 inches to 3 feet tall, depending on variety
نیاز به نور خورشید
Full sun
نو خاک
Rich, well-draining soil
خاک pH Neutral to slightly alkaline
زمان گلدهی
Spring, late summer to fall
رنگ گل
White, lilac, red, pink
سختی 3-9
ناحیه بومی
Europe, Asia, Africa

 

مراقبت از گل چند ساله قرنفل

رشد اکثر گل های قرنفل آسان است و در شرایط مختلفی می تواند رشد کند. آنها در صورت آفتاب فراوان بهتر شکوفا می شوند ، اما گرمای زیاد اواسط تابستان را دوست ندارند. بروز تیرگی و برخی از برش ها بعد از شکوفه اول به اطمینان از شکوفایی دوم اواخر تابستان یا اوایل پاییز کمک می کند.

 

سبک

آفتاب کامل برای گیاهان پر رونق مهم است ، بنابراین مکانی را انتخاب کنید که حداقل شش ساعت در روز نور داشته باشد. بهتر است آنها را در اوایل فصل بهار برنامه ریزی کنید. سپس آنها قبل از هوای گرم تابستان تاسیس می شوند.

 

خاک مناسب

اگر خاک به خوبی تخلیه نشود ، پوسیدگی ساقه می تواند در گلهای قرنفل  ایجاد مشکل کند. اگر خاک رس سنگین است ، ظروف یا تختخواب های برجسته گیاهان را در نظر بگیرید. گیاهان دیانتوس PH خنثی تا کمی قلیایی خاک را دوست دارند. اگر pH خاک شما کمتر از 7.0 است ، اسیدیته را با استفاده از سنگ آهک دولومیتی اصلاح کنید. خاکستر شومینه همچنین می تواند قلیایی بودن خاک را افزایش دهد. مالچ خوب است تا علفهای هرز را تحت کنترل درآورد ، اما برای جلوگیری از پوسیدگی ، اجازه ندهید که مالچ اطراف تاج های گوزن جمع شود.

 

آبیاری

گل های قرنفل نیاز به آبیاری هفتگی دارند. هفته ای یکبار یک اینچ آب امتحان کنید. از ورود آب به خاک خودداری کنید.

 

دما و رطوبت

این گیاهان می توانند یخ و سرما زدگی خفیف را تحمل کنند اما یخ زدگی عمیق را دوست ندارند. زنده ماندن برخی از گیاهان سخت تر در زمستان در فضای باز امکان پذیر است. اگر درجه حرارت زیر 40 درجه فارنهایت باقی مانده است ، یک پتو یخ زده را امتحان کنید. گلها همچنین می توانند در دمای مداوم گرم تابستان ، بالاتر از 85 درجه فارنهایت ، خاموش باشند

کود

گیاه قرنفل کود سبک هستند. یک بیل کمپوست که سالی یکبار در خاک کار می شود برای تغذیه گیاه کافی است. قرنفل بعد از گلدهی برای ترویج مجدد گل.

 

تکثیر گلهای قرنفل

حتی انواع چند ساله قرنفل نیز در باغ کوتاه مدت هستند. بذرها را از گیاهان مورد علاقه خود صرفه جویی کنید تا در فصل بعدی که گیاهان قدیمی ظاهر نمی شوند ، بکارید.

انواع گیاهان چند ساله قرنفل

Arctic Fire: این حفره چشم متضادی را در انواع دو ساله مشاهده می کند ، اما منطقه 3 سخت است.
Firewitch: اگرچه این گونه گرم صورتی از سال 1957 در حال کشت و زرع است ، اما هنگامی که گیاه سالانه گیاه 2006 نامگذاری شد ، محبوبیت آن منفجر شد.
عشق اول: شکوفه های تکراری روی این گیاه شایع است که ممکن است همزمان شکوفه های سفید و صورتی داشته باشد.
Rose De Mai: این یک میراث بسیار معطر با گلهای بنفش است.

 

استفاده از چشم انداز برای گیاهان چند ساله

شکل تپه و زمان شکوفا شدن طولانی گیاهان گوزن باعث شده است که از باغ های ظرف استقبال کنند. در تختخواب های باغی ، گلدان را در جلو و کنار مرزها قرار دهید تا بتوانید از رایحه دلپذیر گل میخک آنها قدردانی کنید. یا ، برخی از گیاهان گوزن را به یک باغ پروانه و مرغ مگس خوار اضافه کنید ، زیرا گلها هر دو با شهد خود را جذب می کنند.

گزینه دیگر ، گنجاندن گوزن کوهی در باغ کوه های آلپ یا صخره ای است ، جایی که در خاک با زهکشی سریع رشد می کنند. برای یک باغ کلبه ای ، انواع گیاهان موروثی گل زراعی مانند انواع Pheasant’s Eye از قرن هفدهم را انتخاب کنید. قرنفل همچنین برای یک باغ کوچک ایده آل است. آنها عطر و بویی به آرایش های ریز مانند مشبک بینی و مشاعره های ریز ریز اضافه می کنند.

 

قرنفل گیاه مطمئنی برای باغ هایی است که گوزن آنها را آزار می دهد ، زیرا یک گیاه مقاوم در برابر گوزن است. متأسفانه ، این مسئله در مورد خرگوش ها صدق نمی کند.

هنگام انتخاب انواع گوناگون برای چشم انداز خود ، با نام “صورتی ها” گیج نشوید. در حالی که بسیاری از انواع گلهای صورتی دارند ، این لقب از لبه های حاشیه ای گلبرگهای گل می آید. یک جفت قیچی صورتی رنگ مانند لبه پارچه ای یک لبه می دهد.

 

نام “چدار” به تنگه چدار در انگلستان اشاره دارد که رنگ صورتی ها در آن طبیعی شده است. علاوه بر صورتی های چدار ، دیانتوس با نام های رایج صورتی گل میخک ، گل گل گلی و شیرین ویلیام (که اغلب به دیانت دو ساله اشاره دارد) نیز گفته می شود. هنگامی که شکوفه های Sweet William را به چیدمان خود اضافه کرد ، کیت میدلتون در انتخاب گل های هوشمندانه برای دسته گل عروس خود بازار را گوشزد نکرد. این نام از شاهزاده ، یا هر شخص دیگری به نام ویلیام گرفته نشده است. بلکه مشتق شده از کلمه فرانسوی است که به معنی “چشم کوچک” است.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *