راهنمای بازدید از کلیسای جامع مونرئال
مواد مغذی ضروری که هر زنی به آن احتیاج دارد!,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون,webgardoon
مواد مغذی ضروری که هر زنی به آن احتیاج دارد!
۱۴۰۰-۰۶-۲۲
طرز تهیه چیزکیک بیکویل
طرز تهیه چیزکیک بیکویل
۱۴۰۰-۰۶-۲۲

راهنمای بازدید از کلیسای جامع مونرئال

یکی از برترین جاذبه های گردشگری سیسیل ، کلیسای جامع در Monreale به عنوان یک بیانیه سیاسی و همچنین یک بیانیه هنری تصور شد. نتیجه مهمترین بنای یادبود ذائقه هنری نورمن ها در سراسر سیسیل است. در این مقاله از بخش گردشگری مجله اینترنتی وبگردون به معرفی کلسیای جامع مونرئال می پردازیم.

 

 

راهنمای بازدید از کلیسای جامع مونرئال

کل مفهوم پادشاهی نورمن ها به عنوان بالاترین مقام سکولار و مذهبی در اینجا به شیوه ای غیرقابل مقایسه نشان داده شده است. کلیسای جامع با چرخه موزاییک های خود در زمین طلا و زیر بنای فوق العاده آن می تواند به درستی مقام خود را در بالاترین رتبه های تاریخ هنر اروپا بدست آورد.

 

کلیسای جامع توسط ویلیام دوم پس از آن ایجاد شد که اسقف اعظم انگلیسی پالرمو با حمایت قاطع پاپ خواستار اقتدار خود بر پادشاه شد با امتناع از احترام به خواسته های پدرش برای دفن در Cefalù و در عوض دخالت او در کلیسای جامع پالرمو. ویلیام دوم بلافاصله اقدام به ساخت کلیسای بزرگتر و هنرمندانه کرد، اسقف اعظم خود را تعیین کرد و کلیسای جامع خود را پانتئون سلطنتی کرد. نتایج امروز تقریباً همانطور که در دهه 1100 ساخته شده است باقی می ماند.

 

موزاییک

 

اگرچه کلیسای جامع Monreale با طرح کلی کلیسایی از مفاهیم شرقی بیزانس دور می شود ، اما روح فرهنگ بیزانس در موزاییک های فوق العاده ای که همه سطوح موجود را می پوشاند بسیار وجود دارد.

اینکه هنرمندان قسطنطنیه و موزاییک کاران محلی توانستند تمام دیوارها – 6،340 متر مربع – را در مدت کوتاهی بین 1179 و 1182 بپوشانند ، چیزی شگفت انگیز نیست، اما این که آنها در این فرایند به چنین کیفیت هنری دست یافتند، بسیار شگفت انگیز است.

برای پیروی از عهد عتیق و عهد جدید، از شبستان دیوار جنوبی دیوار راهرو مرکزی، در انتهای چپ (شرق)، با ردیف بالای تصاویر شروع کنید و در جهت عقربه های ساعت حرکت کنید. شما داستان خلقت را در اینجا آغاز می کنید، در دیوار غربی کوتاهتر با ایجاد حوا ادامه می دهید ، و در ضلع شمالی، سقوط انسان، اخراج، و دستورات قابیل و نوح برای ساختن کشتی. در ادامه در سمت جنوب، کشتی نوح را پیدا کرده و از طریق ابراهیم و یعقوب ادامه می دهید.

ترانسپورت به زندگی و مصائب عیسی، رستاخیز، و رسولان پولس و پطرس اختصاص داده شده است، و با دیوارهای شمالی با مصائب، مصلوب شدن و مسیح برخاسته به پایان می رسد. مقدسین، فرشته های فرشته و حواریون عطف را پر می کنند و در نیم گنبد آپسید مرکزی با تصویر برجسته مسیح پانتوکراتور به اوج خود می رسند.

 

 

راهنمای بازدید از کلیسای جامع مونرئال

 

نقشه موزائیک کلیسا

 

 

صومعه خانه

 

راهنمای بازدید از کلیسای جامع مونرئال

صومعه خانه

با توجه به موزاییک های فوق العاده ، برخی معتقدند که هنرمندی در صخره به همان اندازه دیدنی است. این برجسته ترین بقایای صومعه سابق بندیکتین است که همچنین به دستور ویلیام ساخته شده است. 26 طاق در هر یک از چهار طرف به باغ مجلل باز می شود و توسط 228 ستون دوتایی با حروف بزرگ پشتیبانی می شود.

این ستونها یا صاف هستند و یا با سنگهای رنگی منبت کاری شده اند، دو جفت یکسان نیستند و در گوشه ها ، چهار ستون کوچکتر با نقش برجسته پیدا خواهید کرد. جزئیات در سنگ تراشی سرستون ها نه تنها استثنایی است، بلکه موضوعات نیز جذاب هستند – حیوانات غریب، شخصیت های انسانی، جانوران افسانه ای و نقوش دیگر با جزئیات بی نهایت اجرا می شوند.

در گوشه ای چشمه ای با ستون های تزئین شده از آثار استثنایی تر وجود دارد و در مرکز آن، آب از ستونی با طرح زیگزاگ و تزئینات مجسمه سازی شده در بالای آن می ریزد. مجسمه روی سرستون های دوتایی که از گیاهان، حیوانات، آکروبات ها ، تیراندازان، گریفون ها و دیگر موجودات خارق العاده و حتی مضامین کتاب مقدس حتی بیشتر خیال انگیزتر از ستون هاست. به دنبال پایتخت نوزدهم در سمت غرب باشید، که نشان می دهد پادشاه ویلیام دوم مدل کلیسا را ​​به مدونا ارائه می دهد (احتمالاً دور از اسقف اعظم و خود پاپ).

 

ناوه

 

راهنمای بازدید از کلیسای جامع مونرئال

 

از زمینه طلایی درخشان عرفانی در سراسر شبستان، چهره ها و صحنه های کتاب مقدس پدیدار می شود، کیهانی کامل از روایت تصویری. شبستان دارای سه راهرو است که توسط دو ردیف نه ستونی با سرستون های کورینتیوس غنی شده که از طاق های اوگیال (گوتیک نوک تیز) پشتیبانی می کند، جدا شده است. راهرو مرکزی دارای یک خرپای سقف باز با نقاشی زیبا است.

قدمت سنگ مرمر مربوط به زمان ساختمان اولیه است و تنها چند مورد در سال 1560 بازسازی شده است. راهرو مرکزی از صحنه های عهد عتیق تشکیل شده است، و راهروهای جانبی معجزات عیسی را نشان می دهد. در راهرو ضلع جنوبی، ورودی Cappella San Benedetto قرن 16 با نقش برجسته های قرن 18 توسط GB Marino و Gloria di San Benedetto توسط I. Marabitti ، در سال 1776 تکمیل شده است.

 

جایگاه مقدس

 

پناهگاه با یک مانع از گروه کر جدا شده و کمی بلند شده است، از تقاطع شروع می شود و تقریباً به اندازه قسمت غیرعادی شبستان است. مشترک با سنت ارتدوکس شرقی بیزانس، از سه ناحیه تشکیل شده است: یک فاصله بین پروتز، که در آن مراسم اقامه نماز آماده می شود، و diaconicon (تقدس).

در مقابل ستون های عبور در راهرو مرکزی، زیر تصاویر موزاییکی ویلیام دوم ، تاج و تخت پادشاه (در سمت چپ) و اسقف (در سمت راست) ایستاده است. در راهروی سمت راست حرم، مقبره های پادشاهان نورمن در قرن دوازدهم را ببینید: سارکوفاگ پورفیری ویلیام اول و سارکوفاگ مرمری ویلیام دوم.

در سمت چپ مقبره های همسر ویلیام اول و پسران کوچکتر قرار دارد. در دیوار سمت چپ، گلدسته ای با قلب پادشاه فرانسوی لویی نهم ، که در سال 1270 در جنگ صلیبی خود به تونس جان سپرد ، وجود دارد. در سمت چپ حرم Cappella del Crocifisso قرن هفدهم و گنجینه کلیسای جامع با یادگارها، جلیقه ها و دیگر آثار هنری کلیسایی قرار دارد.

 

نما و جلوه بیرونی

 

نمای بیرونی با موزاییک

 

قوی ترین اثر نمای بیرونی در سمت شرقی است ، با سه آپسیده که ظاهر اولیه خود را حفظ کرده اند. همپوشانی طاق های کاذب و تزئینات متنوع آن که از توفای درخشان و گدازه سیاه شکل گرفته ، مظهر عزت نماز است که در داخل مشهود است.

نمای ورودی کمتر چشمگیر و نسبتاً ساده است و یکی از دو برج آن ناتمام است. اما دو پرتال برنز قابل توجه است. پورتال غربی، اثر بونانو پیزانو در 1186، بزرگترین درب برنزی عصر خود با ارتفاع 7.8 متر در 3.7 متر است که 42 صفحه مربع هر کدام صحنه ای از کتاب مقدس را به تصویر می کشد. چهار نقش برجسته که پایه را تشکیل می دهند، حیوانات خارق العاده ای را نشان می دهند که نماد حماقت انسان هستند. پورتال شمالی کوچکتر توسط Barisano da Trani، از همان دوران، دارای 28 تابلو است که مقدسین و بشارت دهندگان را نشان می دهد.

 

گروه کر

 

گروه کر

تصویری موزاییک از مسیح پانتوکراتور ، بالای موزاییک مادرش مریم ، بر گروه کر حاکم است . در آستانه انتهای بالای گروه کر ، پادشاه ویلیام دوم دو بار بر روی ستون های متقاطع نشان داده شده است: ابتدا توسط مسیح (در سمت چپ ، بالای تخت پادشاه) تاجگذاری شد و سپس الگوی کلیسای تأسیس شده را به مادر خدا داد. توسط او در مونریال (در سمت راست ، بالای تخت اسقف).

پادشاه مانند پدربزرگش راجر دوم بر روی موزاییک تاجگذاری در مارتورانا در پالرمو از شاهنشاهی امپراتورهای بیزانس استفاده می کند، اما کتیبه به زبان یونانی نیست، به زبان لاتین است، کنایه از جدایی تدریجی از بیزانس و افزایش نفوذ فرهنگ لاتین در سیسیل

 

پشت بام

 

 

پشت بام

در انتهای غربی راهرو ، در ضلع جنوبی، با دقت به دنبال دسترسی به پله هایی باشید که به سقف کلیسای جامع منتهی می شود. اگرچه برخی از گذرگاه ها باریک و تنگ است، بنابراین برای کسانی که از کلاستروفوبیا رنج می برند توصیه نمی شود، اما به بازدیدکنندگان این فرصت را می دهد تا در امتداد دیوارهای بالای کلیسا قدم بزنند. از این منظر و از برج مناظر عالی در سراسر کلیسای جامع، صومعه، شهر و شهر پالرمو مشاهده می شود.

 

محل اقامت در نزدیکی کلیسای جامع Monreale

ما این هتل های مناسب را با دسترسی آسان به کلیسای جامع باشکوه Monreale توصیه می کنیم:

  • نزدیکترین به کلیسای جامع: تقریباً در میدان میدان کلیسای Monreale ، Locanda Re Ruggero دارای اتاقهای جذاب با پنجره های دو جداره برای خواب آرام است. این هتل دارای رستوران اختصاصی است و چندین رستوران دیگر نیز در اطراف آن هستند. پارکینگ امن درست در پایین تپه است.دو دقیقه پیاده روی تا کلیسای جامع از Palazzo Cuto با رتبه بالا ، یک خانه خانوادگی برجسته که با عتیقه ، نقاشی و مجسمه تزئین شده است ، وجود دارد. مهمانان از چشم اندازهای پانورامای باشکوه پالرمو و کوه ها لذت می برند.
  • پیاده روی طولانی تر: در حدود 200 یاردی کلیسای جامع ، Palazzo Ducale Suites اتاقهای مدرن تزئین شده با فضاهای نشیمن و امکانات هتل را ارائه می دهد. رستوران ها در این نزدیکی هستند و یک پارکینگ سرپوشیده بزرگ وجود دارد.اگرچه B & B Al Giardino در فاصله کمی از کلیسای جامع قرار دارد ، اما میزبانان میزبان همیشه مایلند مسافران را بدون هزینه به آنجا برسانند یا به رستوران ها برسانند. اتاقهای زیبا با روکش چوبی دارای بالکنهایی هستند که مشرف به پالرمو و دریای دورتر هستند. صبحانه شامل پارکینگ می شود. B&B Elvira Al Duomo ،با میزبان مهربان ، خوشحال است که میهمانان را به گشت و گذار می رساند در یک خیابان فرعی آرام در حدود نیم مایلی سرازیری از کلیسای جامع قرار دارد. اتاقها بزرگ هستند و تراس احاطه شده توسط باغها وجود دارد.
  • هتل های ارزان: Carrubella Park Hotel در حدود نیم مایلی کلیسای جامع قرار دارد و دارای پارکینگ رایگان است. برخی از اتاقهای ساده مبله در بالاترین طبقه دارای بالکن و منظره زیبا در سراسر دره هستند.

 

آنچه در این نزدیکی است

 

 

سبد الاغ سنتی

به دره قرار دارد. در کنار کلیسای جامع در میدان ویتوریو امانوئله، سالن شهر در بخشی از کاخ سلطنتی سابق قرار دارد. داخل آن مجسمه ای متعلق به آنتونلو گاگینی در سال 1526 و نقاشی قرن هفدهم، تولد مسیح توسط ماتیاس استومر.

از طریق اومبرتو I به شمال به Chiesa del Monte ، کلیسای کوهستانی با تزئینات گچ بری ، منتقل می شوید و آثار گچ بری بیشتری از Giacomo Serpotta در کلیسای Collegiata ، ساخته شده در 1565 پیدا خواهید کرد. چلیپایی چوبی روی محراب اصلی قرن 16 و دیگری است ، بر روی تابلو ماژولیکا ، مربوط به قرن 17 است.

کلیسای سنت Odigitria ، که تاریخ از پایان قرن 16، شامل یک نقاشی ابرنگی سقف زیبا توسط پیترو Novelli. کلیسایی به همین نام در میدان سانتا کاسترنس واقع شده است که در سال 1624 با تزئینات گچ بری شده از استودیو Giacomo Serpotta ساخته شده است. مدونا پوپولو در محراب بالا کار آنتونیو Novelli در 1602 است.

Monreale تعدادی جشنواره رنگارنگ دارد و از دیدن چرخ دستی های تزئین شده خرهای سنتی در خیابان ها تعجب نکنید.

 

راهنمای بازدید از کلیسای جامع مونرئال

 

نقشه Monreale – جاذبه ها

 

 

نکات و تاکتیک ها: چگونه می توان بیشترین بازدید را از کلیسای جامع Monreale داشت

  • محدودیت بازدیدکنندگان: فقط 350 بازدیدکننده در یک زمان به داخل کلیسای جامع اجازه می دهند، بنابراین آماده باشید تا در فصول شلوغ و روزهای یکشنبه منتظر بمانید.
  • لباس پوشیدن: این مکان عبادت است، بنابراین متناسب با آن لباس بپوشید (هیچ چیز برای زنان آشکار نیست، شانه ها باید پوشانده شوند، بدون شورت، و مردان باید پیراهن بپوشند).
  • خدمات: عموم مردم می توانند در مراسم روزهای هفته و روزهای یکشنبه شرکت کنند، اما بازدید از آنها در طول آنها ممنوع است.

 

رسیدن به کلیسای جامع Monreale

  • با اتوبوس : مونریال 10 کیلومتر از پالرمو فاصله دارد و ارزان ترین راه رسیدن به اتوبوس 389 است که هر ساعت از میدان ایندیپندنزا در پالرمو حرکت می کند.
  • از طریق جاده: از مرکز پالرمو، Corso Calatafimi و SS 186 را دنبال کنید ، علائم را به سمت Monreale دنبال کنید.
  • پارکینگ: پارکینگ به راحتی در دسترس است.

 

نشانی

  • میدان ویتوریو امانوئله ، مونریال
  • http://www.monrealeduomo.it

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *