راهنمای HPV در مردان

راهنمای HPV در مردان

بسیاری از اطلاعات مربوط به ویروس HPV ( ویروس پاپیلومای انسانی) بر زنان متمرکز است، زیرا داشتن این ویروس خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را افزایش می دهد. اما ویروس HPV در مردان نیز می تواند مشکلات سلامتی ایجاد کند. برای مردان مهم است که بفهمند چگونه خطرات عفونت HPV را کاهش دهند.عفونت HPV می تواند خطر ابتلا به سرطان ناحیه تناسلی در مردان را افزایش دهد، اگرچه این سرطان ها شایع نیستند. HPV همچنین می تواند باعث ایجاد زگیل تناسلی در مردان شود، درست مانند زنان. در این مقاله از بخش سلامت جسمی مجله اینترنتی وبگردون به راهنمای HPV در مردان میپردازیم.

بیش از نیمی از مردانی که در ایالات متحده فعالیت جنسی دارند در برخی از مراحل زندگی خود به HPV مبتلا می شوند. اغلب، مردان ویروس را به تنهایی و بدون هیچ مشکل سلامتی پاک می کنند.

 

خطرات عفونت HPV در مردان

برخی از انواع HPV مرتبط با سرطانهای دستگاه تناسلی می تواند منجر به سرطان از مقعد و یا آلت تناسلی مرد در مردان است. هر دوی این انواع سرطان نادر هستند، به ویژه در مردان با سیستم ایمنی سالم. آمریکا سرطان جامعه (ACS) تخمین می زند که در سال 2020، در مورد 2200 مردان در ایالات متحده خواهد شد با سرطان تشخیص داده آلت تناسلی مرد و 2690 مردان خواهد شد با تشخیص  سرطان مقعد.

خطر ابتلا به سرطان مقعد در مردان همجنسگرا و دوجنس گرا که از نظر جنسی فعال هستند 17 برابر بیشتر از مردانی است که فقط با زنان رابطه جنسی دارند. مردان مبتلا به HIV (ویروس نقص ایمنی انسانی) نیز در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به این سرطان هستند.

بیشتر سرطان هایی که در پشت گلو، از جمله در قسمت پایه زبان و لوزه ها یافت می شوند، مربوط به HPV هستند. در حقیقت، اینها شایع ترین سرطان های مرتبط با HPV هستند که در مردان یافت می شوند. سالانه بیش از 13000 مورد جدید در مردان تشخیص داده می شود.

انواع دیگر ویروس HPV به ندرت باعث سرطان در مردان می شود، اما باعث ایجاد زگیل تناسلی می شود. در هر زمان معین ، حدود 1 درصد از مردان جنسی فعال در ایالات متحده دچار زگیل تناسلی می شوند.

 

علائم HPV در مردان

انواع HPV پرخطر که می توانند باعث سرطان شوند به ندرت در مردان یا زنان علامتی نشان می دهد. زگیل تناسلی اولین علامتی است که ممکن است با سویه های HPV کم خطر مشاهده کنید که باعث ایجاد زگیل می شوند اما نه سرطان.

 

آزمایشات مربوط به عفونت HPV در مردان

برای تشخیص زگیل تناسلی در مردان ، پزشک ناحیه تناسلی مرد را از نظر بصری بررسی می کند تا ببیند آیا زگیل وجود دارد یا خیر. برخی از پزشکان از محلول سرکه برای کمک به تشخیص زگیل هایی که برجسته و قابل مشاهده نیستند استفاده می کنند. اما این آزمون بی عیب نیست. گاهی اوقات پوست معمولی به اشتباه زگیل شناخته می شود.

هیچ آزمایش معمول برای بررسی وجود گونه های HPV خطرناک که می توانند باعث سرطان شوند، برای مردان وجود ندارد. با این حال، برخی از پزشکان از پاپ تست مقعدی برای مردان همجنسگرا و دوجنس گرا، که بیشتر در معرض ابتلا به سرطان مقعد ناشی از HPV هستند، درخواست می کنند. در آزمایش پاپ تست مقعدی، پزشک سلول های مقعد را جمع آوری کرده و سپس آنها را از نظر وجود ناهنجاری در آزمایشگاه بررسی می کند.

 

درمان عفونت HPV در مردان

در صورت عدم وجود علائم ، هیچ درمانی برای عفونت HPV در مردان وجود ندارد. در عوض، پزشکان مشکلات سلامتی ناشی از ویروس HPV را درمان می کنند.

هنگامی که زگیل تناسلی ظاهر می شود، می توان از درمان های مختلفی استفاده کرد. بیمار می تواند از کرم های تجویزی در خانه استفاده کند. یا پزشک می تواند با عمل جراحی زگیل ها را برداشته یا منجمد کند.

درمان زودرس زگیل ها توسط برخی پزشکان توصیه نمی شود زیرا زگیل های تناسلی می توانند خود به خود از بین بروند. همچنین طول می کشد تا همه زگیل ها ظاهر شوند. بنابراین فردی که زگیل ها را به محض ظاهر شدن درمان می کند، ممکن است بعداً به درمان دیگری نیاز داشته باشد.

سرطان مقعد را می توان با اشعه، شیمی درمانی و جراحی درمان کرد. درمانهای خاص بستگی به مرحله سرطان دارد – اندازه تومور و میزان گسترش سرطان.

 

واکسن HPV برای مردان؟

در ایالات متحده Gardasil 9 برای جلوگیری از عفونت HPV، سرطان دهانه رحم و مقعد در دسترس است. این می تواند به مردان و زنان از 9 سالگی تا 45 سالگی داده شود.

 

چگونه HPV را در یک رابطه مدیریت کنیم

اگر شریک جنسی طولانی مدت یک مرد دارای HPV باشد، احتمالاً انتقال HPV قبلاً اتفاق افتاده است و آنها نیز به آن مبتلا هستند. HPV در مردان ممکن است راحت تر از زنان از بدن خارج شود. به طور کلی، زنان اغلب ویروس را در دو سال یا کمتر پاک می کنند.

انواع HPV مرتبط با سرطان دهانه رحم معمولاً برای مردان دگرجنس گرا که با یک زن آلوده به HPV رابطه جنسی دارند، مشکلی ایجاد نمی کند.

اگر شریکی HPV دارد، لزوماً به این معنی نیست که اخیراً با شخص دیگری رابطه جنسی داشته است. این ویروس می تواند سالها بدون ایجاد علائم قابل توجه در بدن خفته باشد.

 

چگونه از انتشار HPV جلوگیری کنیم؟

پرهیز تنها راه مطمئن برای جلوگیری از انتقال HPV است. اگر فردی فقط با یک فرد آلوده و همچنین تک همسری رابطه جنسی داشته باشد ، می توان خطر انتقال را کاهش داد.

برای کاهش خطر انتقال HPV، مردان همچنین می توانند تعداد شرکای جنسی را محدود کرده و شرکایی را انتخاب کنند که در گذشته شریک کمی داشته اند یا هیچ شریکی نداشته اند.

کاندوم می تواند تا حدی در برابر انتقال HPV محافظت کند. متأسفانه، آنها 100 درصد موثر نیستند، زیرا HPV عمدتا از طریق تماس پوست به پوست منتقل می شود. این ویروس هنوز می تواند پوست کشف شده توسط کاندوم را آلوده کند.

در مطالعه اخیر زنان جوان که به تازگی فعالیت جنسی داشته اند، زنانی که شرکای آنها هر بار که رابطه جنسی داشتند از کاندوم استفاده می کردند، 70 درصد کمتر از زنانی که شرکای آنها کمتر از 5 درصد از کاندوم استفاده می کردند، به عفونت HPV مبتلا می شدند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *