راهکارهای تعریق زیاد
چه میزان تعریق زیاد است؟
چه میزان تعریق زیاد است؟
۱۴۰۰-۰۷-۰۴
میان وعده های خوب و بد
میان وعده های خوب و بد
۱۴۰۰-۰۷-۰۴

راهکارهای تعریق زیاد

کارشناسان نکاتی را برای کمک به مقابله با تعریق شدید به اشتراک می گذارند. وقتی گرما شدید است یا احساسات زیادی دارید، تعریق می تواند مشکل ساز بوده و باعث خجالت شود.  در این مقاله از بخش بهداشت و آرایش مجله اینترنتی وبگردون به معرفی راهکارهای تعریق زیاد می پردازیم.

اگر فکر می کنید بیش از حد عرق می کنید، می توانید از پزشک خود بپرسید که آیا تعریق شما طبیعی است. دی آنا گلسر، MD، استاد پوست در دانشگاه سنت لوئیس می گوید، اگر به دلایل زمینه ای مانند بیماری یا عوارض جانبی دارو باشد، می توان آن را اصلاح کرد یا تغییر داد. پس از انجام این کار، مراحل ساده ای وجود دارد که به کاهش تعریق و افزایش سطح راحتی شما کمک می کند. در اینجا راه هایی برای مقابله با تعریق شدید در ورزشگاه، محل کار و هر کجا که می روید آمده است.

 

توقف تعریق شدید

در اینجا نکاتی برای جلوگیری از تعریق شدید وجود دارد:

به دئودورانت ها و ضد عرق های قوی تر بروید. گلسر می گوید، برخی از آنها فقط نسخه هستند، اما می توانید محصولات قوی تری را بدون نسخه خریداری کنید.

در بهترین زمان از دئودورانت استفاده کنید. اکثر دئودورانتها در شب بهتر کار می کنند.ماده فعال باید وارد مجرای عرق شده و آن را مسدود کند. اگر صبح آن را بمالید، وقتی حجم عرق به طور معمول بیشتر است، شسته می شود.

پوست خود را نجات دهید. گلسر می گوید، استفاده از دئودورانت در شب همچنین احتمال تحریک پوست را کاهش می دهد و باعث می شود که با وفاداری بیشتری از آن استفاده کنید.

 

تعریق در حین ورزش

روش های مختلفی برای مقابله با تعریق در حین ورزش وجود دارد:

برای جلوگیری از عرق کردن لباس بپوشید. گلسر می گوید، پارچه های سبک و قابل تنفس مانند پنبه را انتخاب کنید.

لباس های ورزشی را فریب دهید. گلسر می گوید، در سال های اخیر، لباس برای ورزشکاران با پارچه های جدید قابل تنفس بهبود یافته است. به دنبال آنهایی باشید که رطوبت را دفع می کنند. برچسب ها معمولاً ویژگی های پارچه را به طور برجسته نشان می دهند.

یکبار بپوش. پیراهن یا شورت دوچرخه ای که با عرق آغشته شده است نپوشید. برای خشک ماندن باید خشک را شروع کنید. پوست شما نیز از شما تشکر خواهد کرد.

اغلب کفش را عوض کنید. اگر عرق کردن پا مشکل خاصی است، حتما کفش و جوراب خود را اغلب عوض کنید. گرد و غبار را از عرق دور کنید از پودرهای مخصوص پا استفاده کنید تا رطوبت و عرق پا به حداقل برسد.

 

عرق کردن روی کار

برای مقابله با تعریق در محل کار، کارشناسان این مراحل را توصیه می کنند:

همراه با دئودورانت یا ضد عرق. اریک شوایگر، متخصص پوست، از دانشکده پزشکی Mount Sinai در نیویورک، می گوید که آنها را در وسط روز یا قبل از یک جلسه استرس زا مجدداً استفاده کنید.

در طول سال لایه لایه لباس بپوشید. شوایگر می گوید، برای مردان پوشیدن زیر پیراهن می تواند مقداری از عرق را جذب کند. زنان می توانند از روکش کامیسول جاذب یا سپرهای لباس استفاده کنند.لباس هایی را در بافت های گشادتر انتخاب کنید. لباس با بافت ریز و  تنگ تر ب شما را داغ میکنند. لباس با بافت شل تر انتخاب کنید. ابریشم مصنوعی پارچه ای است که باید از آن اجتناب کرد، زیرا باعث می شود احساس گرما کنید.

یک دستمال در جیب بگذارید. اگر یکی را در جیب یا کیف خود نگه دارید، می توانید قبل از نیاز به دست دادن، عرق اضافی را به سرعت پاک کنید.

ناهارهای تند را کنار بگذارید. خوردن غذاهای خاص مانند فلفل تند می تواند بر میزان عرق تولید شده شما تأثیر بگذارد. خوردن غذاهای دیگر از جمله پیاز و سیر می تواند بوی عرق را بدتر کند. بنابراین مهم نیست که آن ناهار مخصوص پیتزای داغ ژالاپنو چقدر خوب به نظر می رسد، سعی کنید از آن عبور کنید.

 

عرق کردن از طریق لباس شما

اگر به عرق زیاد تمایل دارید، لباس مناسب می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.

برچسب خوان شوید. گلسر می گوید به دنبال برچسب های پوشاک باشید که می گوید پارچه از نوعی است که رطوبت را دفع می کند. یا به دنبال لباس هایی با محتوای پنبه بالا باشید.

رنگها را عاقلانه انتخاب کنید. شوایگر می گوید: “رنگ سفید عرق بیشتری را نشان می دهد.” اما نه در رنگهای دیگر و نه در چاپها یا الگوها قابل مشاهده نخواهد بود.

کفش های “تنفس پذیر” بخرید. این باعث کاهش عرق می شود و به ویژه اگر پای شما به طور کلی عرق کرده باشد، بسیار مهم است.

کلاه ها را کنار بگذارید گلسر می گوید: سرد نگه داشتن سر به اندازه خنک نگه داشتن پاها در جنگ ضد عرق اهمیت دارد.

تعویض کمد لباس اگر پیراهن یا بلوز اضافی به محل کار یا یک مراسم اجتماعی می برید یا همیشه تغییری سریع در اتومبیل خود به جا می گذارید، می توانید عرق را در صورت لزوم پاک کرده و بشویید، سپس لباس جدید – یا حداقل از کمر به بالا – تغییر دهید.

 

تعریق شبانه

برای جلوگیری از تعریق شبانه، نکات زیر را امتحان کنید:

ملافه های تخت را عاقلانه انتخاب کنید.  در طول سال به دنبال پارچه های نخی باکیفیت  و سبک باشید.

روتختی را فراموش نکنید. بهتر است یک روتختی نخی و با کیفیت و سبک تر انتخاب کنید.

پدهای جاذب را انتخاب کنید. فریس می گوید بهترین پارچه ها پنبه معمولی هستند، نه ابریشم یا فلانل.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *