چه چیزی پشت رویاهای عجیب و غریب است؟
بی خوابی چیست؟
ترس از خواب و راهکارهای آن
۱۴۰۰-۰۷-۰۴
روغن کانولا
روغن کانولا
۱۴۰۰-۰۷-۰۴

چه چیزی پشت رویاهای عجیب و غریب است؟

چه سقوط از صخره یا برهنگی عمومی، دریابید که چه چیزی ممکن است باعث این رویاهای زنده و دیوانه وار شود. این مقاله از بخش خواب مجله اینترنتی وبگردون را بخوانید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

این رویای عجیب را در نظر بگیرید. شما در یک ضیافت کراوات سیاه در یک هتل ضیافت شیک با تعداد زیادی از افراد دیگر هستید. همه شما زمان خوبی را صرف خوردن شام، رقص و صحبت می کنید. وقتی زمان رفتن فرا می رسد، به دنبال کیف خود می گردید، اما آن جا تمام شده است. همانطور که شما با اضطراب آن را جستجو می کنید، رودخانه ای سریع حرکت می کند که از هیچ جا بیرون می آید و اتاق را به دو نیم تقسیم می کند. کیف شما روی رودخانه شناور است، اما نمی توانید به آن برسید. خیلی سریع حرکت می کند. وقتی از خواب بیدار می شوید، احساس وحشت می کنید.

حالا اگر رویای خود را به یک تجزیه و تحلیل رویای آنلاین وصل کنید، مانند آنچه در Freakydreams.com پیدا می کنید، می فهمید که یک کیف پول نمادی از ثروت و منابع است، یک هتل نشان دهنده گذار است و یک رودخانه نشان دهنده احساسات است. از آنجا که شما در حال بازسازی آشپزخانه هستید – با استرس های مالی و ناآرامی های ناشی از آن – این رویا آنچه را که در زندگی بیداری شما اتفاق می افتد، تکرار می کند و تقویت می کند.

رویاها چیست؟

انسانها خواب می بینند و دانشمندان معتقدند که اکثر پستانداران و برخی پرندگان نیز در خواب هستند. در ابتدایی ترین سطحخخ، یک رویا تجربه ای است که در هنگام خواب از تصورات ، صداها یا سایر احساسات پیش بینی شده دارید . آنها یک فرایند ذهنی درونی هستند. اما رویاها در واقع بسیار بیشتر از اینها هستند.

نظریه زیگموند فروید این بود که رویاهای شما بیانگر چیزی است که شما در زمان بیداری سرکوب می کنید. و کارل یونگ معتقد بود که رویاها پیام هایی در مورد بخشهای “گم شده” یا “نادیده گرفته شده” از خود ما ارائه می دهند که باید دوباره ادغام شوند. بسیاری از رویاها به سادگی ناشی از مشغله زیاد با فعالیت های روز است. اما برخی عبارات نمادین غنی ارائه می دهند-رابطی بین خودآگاه و ناخودآگاه که می تواند خلاءهای خودشناسی ما را پر کند و اطلاعات و بینش را ارائه دهد.

روبرت ماس در کتاب خود به نام “سه چیز”: استفاده از قدرت رویاها، تصادف و تخیل، می نویسد: “رویاها چشم اندازهای احتمالی باز هستند که ما را فراتر از باورها و رفتارهای خود محدود کننده روزمره می برد. قبل از اینکه رویای خود را رد کنیم معشوق، خانه رویایی ما یا شغل رویایی ما دست نیافتنی – “فقط یک رویا” – ما می خواهیم با دقت بررسی کنیم که آیا سرنخ هایی در خواب وجود دارد که می تواند به ما در تجسم آن دیدگاه شاداب کمک کند.

 

چرا ما خواب می بینیم؟

همه هر شب خواب می بینند – حتی اگر رویاهایمان را به خاطر نیاوریم.

Tom Scammell ، MD ، دانشیار مغز و اعصاب در دانشکده پزشکی هاروارد و مرکز پزشکی Beth Israel Deaconess ، می گوید هیچ کس نمی داند چرا ما خواب می بینیم. اسکامل می گوید: “یک حرکت قوی در جامعه تحقیقاتی برای تحقیق در مورد چگونگی بهبود خواب حافظه و یادگیری وجود دارد.” “یک احتمال احتمالی این است که رویا دیدن به شما این امکان را می دهد که کارهایی را انجام دهید که ممکن است مجبور باشید انجام دهید ، مانند فرار یا مبارزه با شکارچی.”

سه یا چهار بار در شب ، شما یک دوره خواب دارید که تقریباً 90 دقیقه طول می کشد به نام REM – حرکت سریع چشم – خواب. در طول خواب REM است که مغز شما فعال تر می شود. و به گفته اسکامل، شرایط برای رویاهای “شبیه داستان” که غنی از عمل، پیچیدگی و احساسات هستند مناسب است.

اسکامل می گوید: “اگر در پایان قسمت REM از خواب بیدار شوید، به احتمال زیاد رویاها را به خاطر خواهید آورد.” “آمریکایی ها، که به طور مزمن از کمبود خواب رنج می برند، احتمالاً برخی از خواب های REM را از دست می دهند. این فشار را برای خواب REM افزایش می دهد. بنابراین وقتی به خواب خود می رسید، ممکن است با آرزوهای شدیدتر ، خواب REM بیشتری داشته باشید.”

 

ارزش رویاها

دانشمندان مدتهاست که در مورد این که آیا رویا معنی دارد یا خیر بحث کرده اند. اما کسانی که با رویاهای خود کار می کنند، چه به صورت مستقل و چه با کمک مترجمان خواب ، معتقدند که درک رویاها می تواند سرنخ های معنی داری از احساسات، افکار، رفتارها، انگیزه ها و ارزش ها ارائه دهد.

هنرمندان، کارآفرینان، مخترعان و دانشمندان اغلب ایده هایی خلاقانه از رویاها می گیرند. جف تیلور monster.com را در خواب دید. جک نیکلاس رویای یک گلف جدید در رویای خود داشت. ولفگانگ پاولی برنده و دانشمند نوبل رویاها را “آزمایشگاه مخفی” خود نامید.

کلی سالیوان والدن یک هیپنوتراپیست بالینی و مربی رویایی است. او در کتاب خود من عجیب ترین رویا را دیدم …: فرهنگ لغت رویایی برای قرن 21 ، رویاها را به هشت دسته تقسیم می کند:

  • در حال پردازش
  • تهویه ( کابوس )
  • ادغام
  • شکست/پیشرفت
  • مکرر
  • پیش شناختی
  • نبوی
  • آرزوی برآورده شدن

به گفته او، رایج ترین آنها رویاهای تکراری و تخلیه هستند.

ماس نمونه ای از یک رویا پیش بینی کننده را ارائه می دهد: “یکی از بزرگترین اکتشافات نفت در تاریخ … ناشی از رویای یک مقام مستعمره بازنشسته بریتانیایی بود که در سال 1937 در کویت زندگی می کرد. رویای سرهنگ دیکسون مکان خاصی را در نزدیکی درخت سیدر غیر معمول در تپه های بورقان. شرکت نفت کویت، که در حال حفاری چاه های خشک بود، متقاعد شد که یک دکل را به محلی که از رویای مشخص شده بود ، منتقل کرده و به یک گاشر برخورد کند.

پردازش رویاها می تواند برای تشخیص و حل مشکلات جسمی و احساسی مورد استفاده قرار گیرد.ماس توضیح می دهد: “برخی از مناظر رویایی ما دورومای زنده ای از آنچه در بدن ما می گذرد است.” “پزشک یونانی باستان گالن از رویاها برای تشخیص شکایات بیماران استفاده می کرد. هنگامی که پدر مرده اش در خواب ظاهر شد ، یکی از دوستان من در مورد مشکلی هشدار داد و فریاد زد:” فوراً به پزشک مراجعه کنید! سرطان سینه ! ‘ او به آن رویا عمل کرد و معتقد است که این امر باعث نجات جان او شد. “

اوا وان برونت مدیر رسانه ای ساحل غربی در شرکت حقوقی DLA Piper است. او فکر می کند بارداری به شدت و شفافیت رویاهایش کمک می کند. “این فوق العاده بود – و کمی آزاردهنده بود. دیشب خواب دیدم که در خط امنیتی در فرودگاه هستم و مجوز خود را پیدا نکردم. با وحشت کامل از خواب بیدار شدم، و چند لحظه طول کشید تا رویای من محقق شود. واقعی نبود. “

اما او همچنین رویاهای زنده خود را مفید دانسته است.

“چند روز پیش ، من نتوانستم دوربین خود را در هیچ کجای خانه خود بیابم. من کاملاً مضطرب شدم و تا زمان خواب بدون موفقیت به دنبال آن بودم. سرانجام من به خواب رفتم. نکته بعدی که می دانم این است که من یک تصویر بسیار واضح دارم. رویا.” او می گوید ، این خواب در مورد کنسرت بود که او و همسرش یک ماه قبل در آن بودند. او داشت به سمت دروازه می رفت و علامت بدون دوربین را دید و خودش را مبهوت دید چون در کیفش یک کیف داشت. شوهرش به او پیشنهاد کرد که دوربین را در جیب زیپی داخل کیفش بگذارد زیرا احتمالاً در آن جستجو نمی شود. “در خواب ، من این کار را کردم. و همچنین کاری است که من در شب کنسرت انجام داده بودم.” صبح روز بعد، او دوربین را در جیب داخلی کیفش پیدا کرد. او می گوید: “تنها چیزی که می توانم فکر کنم ،”این است که بدن من باعث برانگیختن حافظه برای کاهش آن شداضطراب

نگران رویاهای عجیب و غریب

ما از رویاهای دیوانه وار بزرگسالان چه می کنیم؟

دانشمند شناختی و استاد دانشگاه دوک ، Owen Flanagan نویسنده کتاب Sleep، Dreams & the Evolution of Consciousness است . او نوشته است که “بیهوشی افزایش می یابد … هرچه بیشتر در ذهن خود داشته باشید”.

برت O. States ، استاد برجسته هنرهای نمایشی در دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا، موافق است. او در مقاله ای به نام “بی نظمی رویایی و اندیشه درونی” می نویسد: “رویاها یک منشور روانی هستند که از طریق آن واقعیت به نوعی انکسار می شود – در مقابل منعکس می شود.”

دیدره برت رئیس قبلی انجمن بین المللی مطالعه رویاها و نویسنده کمیته خواب است. او می گوید که همه رویاها با بیداری استانداردهای اندکی کمی عجیب هستند. “اما هنرمندان و دانشمندان رویاهایی را که ما عجیب و غریب می نامیم کاملاً مثبت یا جالب یا دارای پتانسیل خلاقانه می دانند.”

رویاهای دیوانه کننده ممکن است مانند یک روباه دیوانه باشند، از درام های وحشی و جلوه های ویژه استفاده می کنند تا ما را به خاطر بسپاریم و به چیزی توجه کنیم که مانع آن شده ایم – یا به سادگی برای روشن شدن.

رمزگشایی رویاها

همه ما می توانیم رویاهای عجیب را به یاد آوریم. اما تفسیر و درک آنها می تواند مشکل باشد.

برخی از رایج ترین رویاها شامل افتادن دندان ها (نشان دهنده ترس احتمالی از پیری یا مرگ)، افتادن (از دست دادن اعتماد به نفس یا تهدید امنیت)، یا برهنگی عمومی (احساس آسیب پذیری یا بروز ضعف ) است. اینها نمونه هایی از رویاهای کهن الگویی هستند که در طول زمان، فرهنگ و مردم وجود دارد.

اما بیشتر رویاها به شدت شخصی هستند. آنها افکار و احساسات زیرین رویاپرداز را منعکس می کنند. نمادها – تصاویر یا اشیا با معنای آشکار در زندگی روزمره – به عنوان استعاره عمل می کنند و نمایانگر چیزی است که تا حدی شناخته شده است. به عنوان مثال ، شیر در خواب می تواند برای یک نوازنده سیرک معنایی متفاوت از نوجوانی داشته باشد که ادعا می کند آن را حیوان پرشده مورد علاقه خود می داند. با بررسی هر عنصر رویایی و جستجوی موازی بین ارتباطات، می توانید معنای یک رویا را رمزگشایی کنید.

سالیوان والدن پیشنهاد می کند: “حتی اگر در ابتدا برای شما منطقی نبود ، رویای خود را در نظر بگیرید ، روی آن مدیتیشن کنید ، در آن تربیت شوید.” “وانمود کنید که در شکار گنج هستید. علاقه شما به کشف رمز و راز آنچه رویاهایتان به شما می گویند شما را به طلایی که منتظر شما است می رساند.

بارت می گوید که می توانید رویاها را به تنهایی، با یک گروه رویایی تحت رهبری همسالان یا با دوستان خود کشف کنید. “ما اغلب نسبت به مسائل و ارتباطات خود کور هستیم. اما شخص دیگری می تواند به طور عینی به مسائل نگاه کند.”

ماس به شما توصیه می کند که بازی “What Me of My” را بازی کنید – وانمود کنید که همه چیز در خواب بخشی از شما است و توجه کنید که وضعیت یا رفتار آن در مورد خود چه می تواند به شما بگوید. “به عنوان مثال، در خانه رویایی شما، اگر در لوله کشی یا اتاقی که هرگز کاوش نکرده اید مشکلی وجود داشته باشد، این چه چیزی می تواند در مورد بخشی از شما که نیاز به TLC دارد یا بخشی از پتانسیل شما که منتظر شناخته شدن است، بیان کند. و باز شد. “

تکنیک دیگری که او ارائه می دهد این است که به کلمات جنایی و دو گانه گوش دهید. “اگر در رویای شما قطاری در ریل وجود دارد، آیا می تواند شما را به فکر بیاندازد که در چه” پیست “هستید، چه” خط “را دنبال می کنید؟ بگویید که رویای شما دارای کفش است. یک کفش دارای” کفی “است. که مانند “روح” به نظر می رسد، بنابراین شاید وضعیت کفش شما در خواب چیزی در مورد وضعیت انرژی حیاتی شما بگوید.

رویاهای مکرر

رویاهای تکراری می توانند روزها، هفته ها، ماه ها و حتی سالها ادامه داشته باشند.

بارت می گوید اکثریت مردم در طول زندگی رویاهای مکرر دارند. “آنها به طور متوسط ​​از سایر رویاها مهمتر هستند. آنها احتمالاً ناخودآگاه شما هستند که سعی می کنند چیزی را به شما بگویند، یک مسئله مهمتر.”

او می گوید دو دسته اصلی از رویاهای تکراری وجود دارد. بیشتر آنها کابوس هستند، اگرچه برخی از آنها ماهیت مثبت یا خنثی دارند.

او می گوید: “محتمل ترین [رویاهایی] برای قفل شدن ، رویاهای پس از سانحه هستند، جایی که در حال زنده ماندن چیزی هستید که در زمان بیداری اتفاق افتاده بود.” سربازان یا قربانیان خشونت ممکن است چنین رویاهایی را تکرار کنند. “جزئیات مانند زندگی واقعی آشکار می شود اما اغلب یک قدم جلوتر می رود. چیزی که در زندگی واقعی از آن بیشتر می ترسید در خواب نشان می دهد.”

نوع دیگر رویاهای مکرر، رویایی است که در زندگی بیداری خود آسیب ندیده اید. او می گوید: “این رویاها شامل هیولا و محیط های غیرواقعی و غیرممکن است.” “آنها بسیار استعاری تر هستند. گاهی نمادگرایی واضح است، گاهی اوقات کاملاً یک معما است.”

آیا باید نگران تکرار موضوعات باشیم؟ بارت می گوید تنها در صورتی که محتوا نگران کننده باشد. در مورد رویاهای مزاحم استرس پس از سانحه، او توصیه می کند از یک درمانگر کمک بگیرید. “آنها با گذشت زمان کاهش می یابد.

بهبود حافظه رویایی

برخی افراد می توانند چندین خواب را در شب به خاطر بسپارند. دیگران فقط گاهی اوقات یا اصلاً خوابها را به خاطر نمی آورند.

اسکامل می گوید: “افراد از نظر شدت و میزان یادآوری تفاوت زیادی در محتوای رویا دارند.” جالب است بدانید که به گفته بارت، زنان و افراد جوانتر خواب بیشتری را به یاد می آورند، همانطور که کسانی که به مدت طولانی تری می خوابند.

رویاها از نظر ماهیت خود غیرقابل کنترل هستند. اما مواردی وجود دارد که می توانید برای افزایش ماندگاری رویای خود انجام دهید:

  • به اندازه کافی بخوابید. کسانی که به مدت طولانی تری می خوابند از خواب REM بیشتری لذت می برند، در نتیجه رویاهای بیشتری ایجاد می شود و احتمالاً حافظه بیشتری از آنها به دست می آید.
  • از قدرت پیشنهاد استفاده کنید. کارشناسان توصیه می کنند قبل از خواب به خودتان یادآوری کنید که می خواهید رویاهایتان را به خاطر بسپارید.
  • نگه داشتن یک مجله. قلم و کاغذ یا دستگاه ضبط کنار کنار تخت خود داشته باشید تا بتوانید هنگام بیدار شدن از خواب قبل از بیرون آمدن از رختخواب رویاهای خود را ثبت کنید. اگر بلافاصله ثبت نشود، رویاها دست نیافتنی و بازیابی آنها دشوار می شود.
  • کنجکاو شوید. وقتی برای اولین بار از خواب بیدار می شوید، دراز بکشید، سکوت کنید و ببینید آیا می توانید یک رویا را به یاد بیاورید. ممکن است بر سر شما جاری شود بهش فکر کن داشتن یک ذهن باز، خواندن درباره رویاها و بحث فعال در مورد آنها با دوستان و خانواده ممکن است رویاهای آینده را تشویق کند.
  • مصرف مواد مخدر و الکل را محدود کنید. خواب و در نتیجه خواب ها تحت تأثیر الکل قرار می گیرد. و داروها، از جمله داروهای ضد افسردگی ، می توانند رویاهای دیوانه کننده یا حتی کابوس ایجاد کنند. با پزشک خود در مورد تأثیر داروها در رویاهایتان صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *