زیباترین سواحل پاناما را بشناسید!

زیباترین سواحل پاناما را بشناسید!

پاناما خوش شانس است که سواحل فوق العاده ای در دریای کارائیب و اقیانوس آرام دارد. هر ساحل شخصیت خاص خود را دارد: برخی آرام و ساکت هستند، برخی دیگر از امواج متلاشی کننده اقیانوس آرام می لرزند، در حالی که برخی از آنها حال و هوای سرگرم کننده و سرزنده ای دارند و موسیقی از رستوران های کنار دریا پخش می شود. هر چیزی که دوست دارید، ساحل عالی را در پاناما پیدا خواهید کرد.

به عنوان یک قاعده کلی، سواحل در امتداد سواحل اقیانوس آرام پاناما عمدتا طولانی و عریض با امواج بزرگ هستند که برای موج‌سواری ایده‌آل هستند، در حالی که بخش کارائیب سواحل کوچک‌تری با آب‌های آرام دارد که برای شنا و استراحت عالی است. بسیاری از بهترین سواحل پاناما در جزایری با حاشیه نخل در دریای کارائیب یافت می شوند.

سواحل در سمت دریای کارائیب از نسیم دلپذیری در کنار آب لذت می برند و آب و هوا گاهی اوقات با بارش های گذرا مرطوب می شود. این سمت دورتر است، اما جزایر بوکاس دل تورو را می توان با پروازها در دسترس قرار داد، و آنها را از آنچه به نظر می رسد در دسترس تر می کند.

طرف اقیانوس آرام بیشتر از خورشید و بادهای داغی که سراسر سرزمین اصلی را فرا می گیرد، لذت می برد. دسترسی به سواحل اقیانوس آرام از پاناما سیتی آسان است و حتی برخی از آنها سفرهای یک روزه هستند.

برای کمک به برنامه ریزی سفر خود، گزینه های ما را برای بهترین سواحل پاناما ببینید.

1. سواحل جزایر سن بلاس

 

 

زیباترین سواحل پاناما را بشناسید!

ساحل در جزایر سن بلاس

زیباترین سواحل پاناما در جزایر دورافتاده سن بلاس در دریای کارائیب هستند. این بخش‌های زیبای ماسه‌های سفید است که اغلب در عکس‌ها می‌بینید، متشکل از آب‌های فیروزه‌ای و جزایر کوچک با درختان نخل که در باد میرقصند.

جزایر سن بلاس متعلق به مردم کونا است و برای اقامت در اینجا باید روند خاصی را دنبال کنید و با آنها رزرو کنید. آنها محل اقامت نسبتاً روستایی، سه وعده غذایی در روز و تمام وسایل حمل و نقل شما را به این مکان های جادویی فراهم می کنند. اگر به دنبال این هستید که واقعاً از همه چیز دور شوید و در محیطی خیره کننده و در عین حال روستایی از دنیا جدا شوید، این مکانی برای بازدید است.

یکی دیگر از راه‌های بسیار مجلل و گران‌تر برای بازدید از جزیره، از طریق قایق بادبانی خصوصی، توقف در جزایر مختلف در طول مسیر و خواب و غذا خوردن در کشتی است. کاپیتان شما شما را به بهترین نقاط برای غواصی، شنا، کایاک سواری، پادری سواری یا حتی موج سواری با باد می برد. سفرها معمولاً همه چیز را شامل می شوند و قایق ها کاتاماران های مجللی به طول 40 تا 50 فوت هستند. شما می توانید کل قایق را با خدمه کرایه کنید، یا یک گزینه اقتصادی تر این است که یک کابین اجاره کنید و قایق را با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

 

 

2. ساحل قورباغه قرمز

 

زیباترین سواحل پاناما را بشناسید!

ساحل قورباغه قرمز

یکی دیگر از ساحل های باورنکردنی در منطقه بوکاس دل تورو ساحل قورباغه قرمز است. این ساحل که به خاطر قورباغه کوچک ساکن Isla Bastimentos نامگذاری شده است، با قایق از شهر اصلی بوکاس می‌توانید به آن برسید و سپس با ۱۰ دقیقه پیاده‌روی در جنگل می‌روید.

اگرچه این یک ساحل محبوب است، با بازدیدکنندگان زیادی، و مکان خوبی برای تماشای مردم است، اما به اندازه‌ای بزرگ است که به نظر نمی‌رسد بیش از حد آن را تماشا کنند. امواج در اینجا کوچکتر از آن چیزی هستند که در مکان هایی مانند ساحل بلوف پیدا می کنید، فقط برای کسانی که دوست دارند راه خود را به داخل آب آسان تر کنند، بدون اینکه در کاسه ای قرار بگیرند، عالی هستند.

کرایه صندلی و چتر با هزینه ای ناچیز در دسترس است، یا می توانید انتخاب کنید که حوله خود را زیر یکی از نخل های پشت ساحل پهن کنید. چند رستوران غذا و نوشیدنی سرو می کنند یا می توانید پیک نیک ساحلی خود را بیاورید. توجه داشته باشید که برای پیاده روی در زمین های خصوصی تا ساحل هزینه ای پرداخت می شود.

اگر می خواهید چند روز را در اینجا بگذرانید، حتما از قبل محل اقامت خود را رزرو کنید. در طول فصل پرآب، منطقه اغلب رزرو می شود. مسافران مقرون به صرفه ممکن است بخواهند قورباغه قرمز سلینا را در نظر بگیرند که طیف وسیعی از گزینه‌های اقامتی، از خانه‌های ییلاقی، اتاق‌های استاندارد، و سوئیت‌ها را تا اتاق‌های خوابگاه ارائه می‌دهد. اگر به دنبال اقامتگاهی لوکس در این منطقه هستید، استراحتگاه ساحلی قرمز قورباغه احتمالا مکان مناسبی است.

 

 

 

3. ساحل ستاره دریایی

 

 

زیباترین سواحل پاناما را بشناسید!

ساحل ستاره دریایی

ساحل ستاره‌فیش یکی از بهترین سواحل بوکاس دل تورو است که برای خانواده‌هایی با بچه‌های کوچک یا مسافرانی که به دنبال یک ساحل آرام و بی‌نقص با کارت پستال هستند، ایده‌آل است. این یک ساحل کوچک با آب کم عمق، لاجوردی و بدون موج است که به دلیل وجود ستاره های دریایی فراوان شناخته شده است. این ساحل در قسمت پشتی Isla Colon در منطقه Bocas del Toro در یک خلیج واقع شده است و از امواج اقیانوس محافظت می شود.

می‌توانید در ساحل تنبلی کنید، شنا کنید، صندلی شناور کرایه کنید، کایاک کنید، غواصی کنید، یا برای افراد ماجراجو، ویک‌برد سواری کنید. درست از ساحل برگشته‌اید، رستوران‌هایی وجود دارند که غذاهای محلی و بین‌المللی را در میان درختان خرما سرو می‌کنند.

از شهر اصلی بوکاس، یک تاکسی آسان تا بوکا دل دراگو است، و پس از آن یک قایق سواری کوتاه تا ساحل ستاره‌ماهیانه است.

 

 

4. Isla Coiba در پارک ملی کویبا

 

 

زیباترین سواحل پاناما را بشناسید!

ایلا کویبا

ماجراجویان می خواهند به Isla Coiba بروند تا از یک جزیره جنگلی غیر مسکونی با سواحل خیره کننده و حیات وحش فراوان لذت ببرند. ساحل اصلی اینجا یک هلال زیبا از شن و ماسه با یک جزیره کوچک است که فقط در ساحل است. سواحل اضافی، که همگی بکر و کاملاً متروک هستند، در گوشه و کنار هستند.

برخی از سواحل دارای آب های آرام هستند، در حالی که برخی دیگر در سمت مقابل امواج بزرگی دارند و عموما فقط موج سواران جدی که به دنبال سفر یک عمر هستند از آنها بازدید می کنند. غواصی در اینجا فوق‌العاده است و غواصان می‌توانند این را در لیست سطل خود قرار دهند تا فرصتی برای شنا با کوسه‌های نهنگ داشته باشند.

خارج از ساحل، این بهشت ​​برای دوستداران طبیعت است. این جزیره محل زندگی بیش از 200 نوع مختلف پرنده، تمساح، مار و لاک پشت است. بهترین راه دسترسی به جزیره کویبا از طریق قایق از سانتا کاتالینا است.

 

 

 

 

5. ساحل بلوف

 

 

زیباترین سواحل پاناما را بشناسید!

ساحل بلوف

این یکی از معدود سواحل ایلا کولون در منطقه بوکاس دل تورو است که امواج بزرگی دارد و هنوز هم قابل شنا است. این یک مقصد محبوب برای موج سواران و بوگی بوگی است. شن‌های طلایی نرم هشت کیلومتر می‌روند، بنابراین به راحتی می‌توانید تکه‌ای از بهشت ​​را پیدا کنید و موج‌ها را تماشا کنید.

اینجا خیلی خلوته شما احتمالاً افراد بسیار کمی دیگر را خواهید دید، و اگر به دنبال دوری از همه اینها هستید، اینجا مکانی است که باید باشید. چند رستوران در این نزدیکی یافت می شود، اما در بیشتر موارد، بهتر است غذا و لوازم خود را به همراه داشته باشید.

جاده پلیا بلوف در بسیاری از مناطق خاکی است و ممکن است پر دست انداز باشد، با این حال، سواری ارزش آن را دارد. شما شانس خوبی برای دیدن تنبل هایی دارید که در درختان آویزان هستند و میمون هایی که با سروصدا در حال چرخیدن هستند.

 

 

 

6. Punta Chame

 

 

زیباترین سواحل پاناما را بشناسید!

پونتا چامه

اگر این ساحل توسط شهر و محیطی پر جنب و جوش تر پشتیبانی می شد، این می تواند بهترین ساحل پاناما باشد. همانطور که گفته شد، وقتی روی شن‌های نرم ایستاده‌اید و از آن سوی آب به سمت کوه‌ها نگاه می‌کنید، می‌توان گفت که این ساحل زیباترین ساحل پاناما است.

این ساحل عظیم در امتداد یک نقطه بزرگ و هموار از خشکی که به داخل اقیانوس بیرون زده است، یافت می شود. Punta Chame مکان خوبی برای خانواده ها است. بچه های کوچک و کسانی که شناگر قوی نیستند می توانند از آب گرم و کم عمق لذت ببرند و والدین فقط می توانند در ساحل تنبلی کنند.

سواحل اطراف این نقطه را می‌پیچند، اما تقریباً تمام فعالیت‌ها در یک مسیر متمرکز می‌شوند، که بهشتی برای بادبادک‌بازان در طول فصل باد از دسامبر تا آوریل است. Punta Chame بهترین ساحل پاناما برای کایت سواری است. بچه‌های بزرگ‌تر یا بزرگسالانی که می‌خواهند کمی بیشتر عمل کنند، می‌توانند برخی از درس‌های کیتینگ را بیاموزند و اصول اولیه این ورزش پر آدرنالین را بیاموزند. چند مدرسه معتبر درس می دهند. آب کم عمق آن را به مکانی ایده‌آل برای یادگیری تبدیل می‌کند، اگر با بادبادک تصادف کردید یا مشکلی داشتید، فقط بایستید و به ساحل برگردید.

این راز محلی تنها 1.5 ساعت از شهر پاناما فاصله دارد و در درجه اول یک مقصد سفر یک روزه است. در حالی که این شهر از طریق زندگی شبانه بسیار کم یا هیچ چیز را ارائه نمی دهد، تعداد انگشت شماری از استراحتگاه های کوچک زیبا در کنار اقیانوس قرار گرفته اند و هتل های ارزان، خوابگاه ها و املاک میان رده را می توان در ساحل پیدا کرد.

هنگام رفتن به اینجا کمی صبر داشته باشید. دسترسی به ساحل در بدو ورود به آسانی مشخص نیست و منطقه بازگشت از ساحل می تواند کمی گیج کننده باشد.

 

 

 

7. پونتا دوارته

 

 

زیباترین سواحل پاناما را بشناسید!

پونتا دوارته

این ساحل عریض شگفت انگیز یکی از معدود سواحل پاناما است که می توانید غروب خورشید را بر فراز اقیانوس آرام تماشا کنید. محیط ساحل بسیار دیدنی است، با جزیره ای فراساحلی که در هنگام جزر به سرزمین اصلی متصل می شود. زاویه ساحل به این معنی است که این یکی از سواحل کمیاب در سمت اقیانوس آرام پاناما است که امواج آن کوچک هستند و شنا کردن آسان است.

به عنوان یک امتیاز اضافی، هنگامی که جزر و مد کاهش می یابد، استخرهای جزر و مد بزرگ پدیدار می شوند. می‌توانید در امتداد صخره‌ها قدم بزنید و از میان آب شفاف استخرهای باقی‌مانده نگاه کنید تا ماهی‌های رنگارنگ و موجودات دریایی را ببینید.

هتل Punta Duarte Garden Inn مشرف به ساحل است که یک هتل کوچک دوست‌داشتنی است که صبحانه سرو می‌کند و اگر مهمان‌ها از قبل به صاحبش اطلاع دهند، شام‌های خانگی را می‌فرستند. می توانید غروب خورشید را از بالکن، محوطه رستوران یا استخر تماشا کنید.

Punta Duarte 1.5 ساعت پایین تر از تنها بزرگراه واقع شده است که به عنوان ساحل غروب شناخته می شود . هنگامی که از پاناما سیتی می آیید، پیچ از بزرگراه پان امریکن درست قبل از سانتیاگو در سمت چپ است.

 

 

 

8. سواحل سانتا کاتالینا

 

 

زیباترین سواحل پاناما را بشناسید!

سانتا کاتالینا

شهر زمانی خواب‌آلود سانتا کاتالینا، واقع در سراسر خلیج از ساحل غروب، به یکی از مقاصد انتخابی برای مسافران مستقل در پاناما تبدیل شده است. چندین سواحل را می توان در اینجا یافت. برای موج سوارانی که عاشق امواج بزرگ هستند، La Punta ساحل است.

به دنبال شن و ماسه پهن و مسطح ایده آل برای اسب سواری یا دوچرخه هستید؟ حتماً La Coquita را ببینید ، مکانی خوب برای رفتن به آب‌های گرم وان حمام. نزدیک‌تر به شهر، با امواج کوچک‌تر و مکانی خوب برای غواصی یا یادگیری موج‌سواری، Playa Estero است. این ساحل بزرگی است که در آن هیچ مشکلی برای پیدا کردن نقطه شنی خود برای استراحت نخواهید داشت.

شهر سانتا کاتالینا حال و هوای سرگرم کننده ای دارد به علاوه طیف گسترده ای از رستوران ها و گزینه های اقامتی.

 

 

 

9. La Punta در Isla Grande

 

زیباترین سواحل پاناما را بشناسید!

 

نمای هوایی نزدیک پورتوبلو

یکی از مقصدهای محبوب آخر هفته از شهر پاناما برای خارجی ها و پانامایی ها، Isla Grande است که به راحتی از طریق دو ساعت رانندگی و 10 دقیقه قایق سواری به راحتی قابل دسترسی است. این جزیره کوچک در سمت دریای کارائیب پاناما به خاطر ساحلش به نام لا پونتا معروف است که در آن آب های آرام و کم عمقی خواهید یافت. میزهای پیک نیک؛ دوش آب شیرین؛ و صندلی ها

اینجا کارهای بیشتری به جز تنبلی در ساحل وجود دارد. سه استراحت عالی برای موج‌سواری، غواصی خیره‌کننده، غذاهای دریایی تازه، و مجسمه معروف سال 1568 به نام مسیح سیاه پورتوبلو ، برخی از جاذبه‌های اصلی هستند. هزینه روزانه برای پارک خودرو در شهر پورتوبلو، شاتل قایق و دسترسی به ساحل دریافت می شود.

 

 

 

10. پلایا ونائو

زیباترین سواحل پاناما را بشناسید!

 

پلایا ونائو

پلایا وانائو که در شبه جزیره آزوئرو واقع شده است، یکی از بهترین مقاصد موج سواری پاناما محسوب می شود. حتی اگر موج سوار نیستید، می توانید صندلی یا حوله ساحلی خود را روی شن های قهوه ای طلایی قرار دهید و موج سواران را در حالی که با امواج می جنگند تماشا کنید. امواج در اندازه های مختلف در Playa Venao وجود دارند که آن را به مکانی عالی برای یادگیری این ورزش تبدیل می کند.

محل اقامت از اقامتگاه های مجلل کوله گردی گرفته تا هتل های مجلل در ساحل و مکان های ارزان تر در شهر کوچک پداسی متغیر است. Playa Venao تنها یکی از سواحل متعدد در امتداد این خط ساحلی است. سایر مواردی که باید بررسی شوند عبارتند از: Bull Beach و Playa Cambutal .

 

 

 

11. ساحل کورونادو

 

 

زیباترین سواحل پاناما را بشناسید!

ساحل کورونادو

ساحل Coronado نزدیک به شهر پاناما است و مقصد انتخابی برای بسیاری از ساکنان شهر است که به دنبال فرار برای تعطیلات آخر هفته هستند، و مهاجرانی که می خواهند خود را در نزدیکی شهر مستقر کنند. این ساحل با ترکیبی از خانه‌ها، آپارتمان‌های اجاره‌ای، هتل‌ها و تخت‌خواب‌ها و صبحانه‌های رمانتیک احاطه شده است. این شهر عمدتاً به دلیل اجتماع و نزدیکی به شهر، به جای زیبایی واقعی خود ساحل، محبوب است.

ساحل عریض ترکیبی از شن‌های سیاه بلوند و درخشان است که در آفتاب ظهر می‌درخشد. شنا در اینجا امکان پذیر است، اما امواج می توانند در مناطق بزرگ باشند، بنابراین احتیاط توصیه می شود.

چند مایلی عقب تر از ساحل، درست در نزدیکی بزرگراه پان امریکن، شهر شلوغ کورونادو قرار دارد که در آن انواع مغازه ها و رستوران ها را خواهید دید.

 

 

 

12. پلایا لارگا در Isla Contadora

 

زیباترین سواحل پاناما را بشناسید!

پلایا لارگا

جزیره کونتادورا، بخشی از جزایر مروارید، دارای هفت ساحل است که هر کدام ظاهر و احساس خاص خود را دارند، اما محبوب ترین آنها Playa Larga است. این ساحل دیدنی با شن و ماسه سفید تا نیم مایل امتداد دارد و به خاطر آب های آرام شهرت دارد. از طریق یک پرواز کوتاه 15 دقیقه ای یا از طریق کشتی که می تواند تا دو ساعت طول بکشد، می توان به جزیره رسید.

پلایا لارگا حال و هوای عجیبی دارد که ناشی از استراحتگاه بزرگ و متروکه در جنگل است که درست پشت آب است. شایعات حاکی از آن است که این مکان زمانی متعلق به یک قاچاقچی کلمبیایی بود که در سانحه هوایی جان باخت. علاوه بر این کنجکاوی، یک شاه تبعیدی از ایران برای مدتی در جزیره ماند و گفته می شود رئیس جمهور جیمی کارتر نیز از این جزیره دیدن کرده است.

اگر جزایر مروارید آشنا به نظر می رسند، ممکن است به این دلیل باشد که فصلی از برنامه تلویزیونی واقعی Survivor در یکی از آنها فیلمبرداری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *