زیباترین کلیساهای رم
زیباترین مسجدهای ایرانی که عاشقشان میشوید!,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
زیباترین مسجدهای ایرانی که عاشقشان میشوید!
۱۴۰۰-۰۵-۱۱
بهترین نقاط کوله‌گردی در ایران,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
چطور 48 ساعته شیراز را بگردیم؟
۱۴۰۰-۰۵-۱۵

زیباترین کلیساهای رم

قرن ها هدف اکثر بازدیدکنندگان روم کلیساها بود. هنرمندان توانا از سراسر اروپا سفری طولانی و سخت به رم برای عبادت در هفت مکان خاص که به عنوان کلیساهای زیارتی تعیین شده بود، انجام دادند. اینها شامل چهار باسیلیکای پدرسالار (سان جیووانی در لاترانو، سان پیترو در واتیکانو ، سان پائولو فوری لو مورا و سانتا ماریا مگیوره) و سه مورد دیگر بود: سانتا کروچه در گروسالم، سان لورنزو فوری لو مورا و سان سباستینو. در این این مقاله از بخش گردشگری مجله اینترنتی وبگردون به معرفی زیباترین کلیساهای رم می پردازیم.

 

گردشگران امروزی هنوز هم شامل زائران هستند، اما خیلی بیشتر از کلیساهای رم به عنوان جاذبه دیدن می کنند تا معماری آنها و گنجینه های هنری که در اختیار دارند را تحسین کنند. در آنها، آثار برخی از بزرگترین استادان – میکل آنژ را خواهید یافت. رافائل؛ برنینی؛ کاراواجو؛ سانسوینو ؛ فیلیپو لیپی؛ و بسیاری دیگر از استادان ناشناس هنر معرق، نقاشی دیواری و سنگ کاری در قرون وسطی و دوره های قبل. با فهرست ما از برترین کلیساهای رم، درباره این مکان های پرستش باشکوه بیشتر بیاموزید.

 

1. Basilica di San Pietro در واتیکانو (کلیسای سنت پیتر)

 

کلیسای سنت پیتر

مشهورترین کلیسا در جهان مسیحیت، سنت پیتر به رسول اختصاص داده شده است که تصور می شود اولین اسقف روم بوده است و به این ترتیب اولین پاپ است. کلیسای اصلی سنت پیتر در سال 326 وقف شد و تحت حمایت امپراتور کنستانتین ساخته شد. در سال 1452، پاپ نیکلاس پنجم تصمیم گرفت کلیسایی کاملاً جدید بسازد، که تا اواخر قرن 18 تکمیل نشد.

 

بلافاصله پس از ورود به فضای داخلی باسیلیکا، Pietà معروف میکل آنژ، در سال 1500 تکمیل شده و توسط یک صفحه شیشه ای تقویت شده محافظت می شود. از دیگر نکات برجسته سنت پیتر می توان به کلیسای جامع مقدس تزئین شده با آثار برنینی (خیمه) و بورومینی (مشبک برنزی) اشاره کرد. گنبد بزرگ طراحی شده توسط میکل آنژ؛ مجسمه برنزی بسیار دوست داشتنی سنت پیتر پادشاه ؛ و بر فراز مقبره سنت پیتر، محراب پاپ، با یک بالداکینو برنزی – سایبان – که توسط برنینی در 25 سالگی ایجاد شده و شاهکاری از مجسمه سازی باروک است. در راهرو سمت چپ مقبره ای از پاپ های معروف وجود دارد که توسط هنرمندان برجسته عصر خود از جمله برنینی ساخته شده است. مقبره های بیشتر پاپ در سرداب وجود دارد.

 

از آنجا که این مکان یکی از محبوب ترین مکان ها برای بازدید در رم است، خطوط خیابان سنت پیتر می تواند طولانی و خسته کننده باشد، و پیدا کردن راه خود را در تمام اتاقهای واتیکان دشوار است. راهی برای دور زدن خطوط و حرکت در جاذبه ها این است که سه ساعت واتیکان، خط کلیسای سیستین و تور کلیسای سنت پیتر را ترک کنید. یک راهنما نه تنها مطمئن می شود که موارد برجسته را مشاهده می کنید، بلکه آنها را در بافت تاریخی و هنری خود نیز قرار می دهد. هدست های صوتی موجود اطمینان می دهد که کلمه ای را از دست نمی دهید.

آدرس: میدان سن پیترو ، رم

 

2. Basilica di Santa Maria Maggiore

زیباترین کلیساهای رم

 

باسیلیکا دی سانتا ماریا مگیوره

سانتا ماریا ماجیوره، یکی از چهار باسیلیکای پدرسالارانه رم و یک کلیسای زیارتی مهم، از این نظر متمایز است که تنها کلیسایی در روم است که از قرن پنجم هر روز به جماعت پرداخته است. مکان کلیسا با دیدی از پاپ قرن چهارم لیبریوس مشخص شد، که در آن مریم مقدس به او دستور داد تا کلیسایی بسازد که برف در آن روز بعد می بارید. وقتی صبح روز بعد، 5 اوت، برف روی تپه اسکیلین بارید، پاپ دستور ساخت کلیسا را ​​داد.

 

در قرون بعدی موارد اضافی اضافه شد: یک اپسید جدید در قرن سیزدهم. بلندترین اردوگاه رم در سال 1377؛ و در اواخر قرن پانزدهم، سقف طلا با استفاده از جولیانو دا سانگالو، تزئین شده با اولین طلا از آمریکا. دو کلیسای کوچک جانبی، که در قرن شانزدهم اضافه شده اند ، وسط هایی را تشکیل می دهند: Cappella Sistina، در سمت راست، دارای یک خیمه برنزی و مقبره دو پاپ است، در حالی که Cappella Paolina دارای یک محراب تزئین شده است. در محراب بالای سایبان، تصویری بسیار مقدس از مریم مقدس به سنت لوک نسبت داده می شود، اما در واقع یک اثر قرن سیزدهم است.

 

این فضای داخلی به طول 86 متر از بهترین و باشکوه ترین رم است که سه راهرو آن با 36 ستون مرمر و چهار ستون گرانیت از هم جدا شده است. قدیمی ترین موزاییک های روم، مربوط به قرن چهارم یا پنجم، قسمت بالایی دیوارها را تزئین کرده است، و یک خاتم هندسی پیچیده از سنگ رنگی، معروف به آثار کیهانی، از اواسط قرن دوازدهم، کف را پوشانده است. سعی کنید صبح زود بیایید تا بهترین نور را بر روی موزاییک های قرن 13 در طاق پیروزی و آبسید، موضوعات عهد قدیم و جدید را به تصویر بکشید. آنها عالی ترین دستاورد هنر صنعتگران موزاییک رومی محسوب می شوند.

آدرس: Piazza di Santa Maria Maggiore ، رم

 

3. سان جیووانی در لاترانو (سنت جان لاتران)

زیباترین کلیساهای رم

 

سان جیووانی در لاترانو (سنت جان لاتران)

قبل از اینکه پاپها پس از بازگشت از تبعید در آوینیون اقامت خود را در واتیکان تأسیس کنند، کلیسای سنت جان لاتران محل اقامت پاپ بود. سنت جان لاتران کلیسای اسقفی پاپ باقی مانده است، بنابراین روی نما نوشته شده است: “Mater et caput omnium ecclesiarum urbis et orbis” (مادر و سرپرست کلیه کلیساهای شهر و جهان). در سال 313 با ساخت کلیسای بزرگ آغاز شد، بارها بزرگ و تغییر کرد، و تقریباً به طور کامل در قرن 16 و 17 بازسازی شد. اما طرح بازلیکن کلیسای اصلی کنستانتینین در بازسازی باروک توسط بورومینی مورد احترام قرار گرفت.

 

نمای گسترده، با مجسمه های عظیم خود در حدود 1735 توسط الساندرو گالیله، شاهکار معماری اواخر باروک است. درهای برنزی از Curia باستان در انجمن آمده است. در داخل، سقف چوبی باشکوه متعلق به قرن 16 است. در اپسید، پشت طلیعه، موزاییک های زیبایی وجود دارد، نسخه های وفادار از نسخه های اولیه مسیحی.

 

از راهرو سمت چپ، می توانید c loister را وارد کنید، شاهکاری از معماری قرن 13 توسط واسالتی، خانواده ای از هنرمندان رومی. تعمیدگاه هشت ضلعی، سن جیووانی در فونته، توسط کنستانتین در محل یک نیمفوم رومی در کاخ لاتران ساخته شد. این قدیمی ترین غسل تعمید در جهان مسیحیت است که الگویی برای تعمیدگاه های بعدی نه تنها در ایتالیا بلکه در سراسر اروپا ارائه می دهد.

 

به صورت مورب روی میدان وسیع سان جیوانی در لاترانو، کلیسای اسکالا سانتا با پله مقدس قرار دارد، پرواز 28 پله مرمر (که اکنون با چوب پوشیده شده است) از کاخ پیلاتس در اورشلیم، در قرن چهارم توسط روم آورده شده است. سنت هلن م Theمنان به یاد مصائب مسیح آن را به زانو در می آورند. ستون هرمی شکل سنگی مصر ایستاده در پیازا سان جیووانی در Laterano بلندترین و همچنین از قدیمی ترین در رم است، از تبس در یک کشتی های ویژه ساخته شده در 357 آورده است.

آدرس: Piazza San Giovanni in Laterano 4، Rome

 

4. سانتا ماریا دل پوپولو

زیباترین کلیساهای رم

 

سانتا ماریا دل پوپولو

افسانه ها معتقدند که این کلیسا در پشت باغ Pincio از یک کلیسای کوچک ساخته شده است تا روح شیطانی Nero را دور کند. به عنوان کلیسای قوانین آگوستینی، با نمای رنسانس، گنبد و کامپانیل، توسط برامانته در سال 1505 تمدید شد و بعداً توسط برنینی مرمت شد.

 

مارتین لوتر که آگوستینیان بود، در سفر خود به رم در سالهای 1510-11 در خانه این نظم زندگی می کرد و پس از دوران اصلاحات، محرابی که وی در آن مراسم جماعت برگزار کرده بود، توسط دیگر اعضای این نظریه طرد شد. سه راهرو و نمازخانه جانبی آن شامل تعدادی مقبره از جمله دو مقبره در گروه کر توسط آندره آ سانسوینو است. روی طاق این گروه کر نقاشی های دیواری از Pinturicchio وجود دارد که تاجگذاری مریم مقدس را به تصویر کشیده است.

 

کلیساهای کوچک جانبی بسیار زیبا هستند: دومی در سمت چپ توسط رافائل در سال 1515 برای خانواده چیگی طراحی شد، و کلیسای سزاری، در ناحیه شمالی، شامل دو تصویر معروف از کاراواجیو ، تبدیل سنت پل و مصلوب شدن سنت است. پیتر.

آدرس: میدان دل پوپولو ، رم

 

5. پانتئون (کلیسای سنت مریم و شهدا)

 

پانتئون

در حالی که پانتئون در لیست جاذبه های روم باستان شهر قرار دارد و در حدود 120 بعد از میلاد به عنوان معبدی برای گرامی داشت خدایان رومی ساخته شد، امروزه این کلیسا یک کلیسای کاتولیک است. از ابتدای قرن هفتم بوده است، زمانی که توسط پاپ بونیفاسیوس چهارم تغییر شکل داده و به سنت مریم و شهدا تقدیم شد.

 

اگرچه سنگها، ستونها، مجسمه، و حتی قسمتی از سقف برنزی اصلی ، طی قرون متمادی برای مصارف دیگر هم خوار شدند (در دهه 1600 میلادی، پاپ اوربان هشتم دستور داد تا سقف رواق ذوب شود تا توپ برای Castel Sant’Angelo ریخته شود)، ساختمان اساساً همان است و گنبد آن هنوز بزرگترین گنبد بتنی غیر مسلح جهان است.

 

از زمان رنسانس، پانتئون به محل دفن شخصیت های مهم از جمله نقاش رافائل، آهنگساز آرکانجلو کورلی و دو پادشاه ایتالیا: ویتوریو امانوئل دوم و امبرتو اول تبدیل شد. رم، از تابستان 2018 ، Pantheon شروع به دریافت هزینه اندکی برای ورود کرده است.

 

 

6. سانتا ماریا در تراستوره

زیباترین کلیساهای رم

 

سانتا ماریا در تراستوره

سانتا ماریا در تراستوره (محله پرجمعیت در ساحل راست تیبر) ممکن است اولین مکانی در رم باشد که مسیحیان در آن می توانند خدمات عمومی را برگزار کنند. ساختمان حدود 221 آغاز شد و در 340 به پایان رسید. در قرن 12 بازسازی شد و در دوره باروک دوباره تزئین شد. این کلیسا دارای یک کامپانیل رومی، نمای تزئین شده با موزاییک، و رواقی است که در آن سارکوفاژهای مسیحی اولیه وجود دارد.

 

در داخل، سخت است که بدانید ابتدا کجا را نگاه کنید – منبت مرمر زیبا در کف. سقف چوبی طلاکاری شده و قهوه ای؛ یا موزاییک های موجود در اپسید، که شاهکارهای هنر قرون وسطایی هستند. اینها مسیح، باکره و مقدسین را در بالای یک بره بره نشان می دهند، و در زیر آن صحنه هایی از زندگی مریم مقدس توسط پیترو کاوالینی در اواخر قرن 13 وجود دارد. خیمه قرن 15 در انتهای غربی شبستان در سمت راست توسط مینو دل ریمه است.

آدرس: میدان سانتا ماریا در تراستوره، رم

 

7. سانتا سسیلیا در تراستوره

زیباترین کلیساهای رم

 

 

سانتا سسیلیا در تراستوره

قرن هفتم کلیسا بیش از خانه یک دختر رومی که در سن 14 سالگی به شهادت رسید ساخته شده بود، و آن را یک مکان جالب برای بازدید به چند دلیل است. استثنایی قرن 13th نقاشی ابرنگی از آخرین حکم است توسط پیترو CAVALLINI ، پیشرو از Giotto، و مجسمه های زیبا از سنت CECELIA توسط مادرنو در بدن خود درستکار نبش قبر در 16 مدل شد هفتم قرن.

 

در زیر کلیسا، که همچنین دارای برخی از موزاییک خوب، دو شگفتی عبارتند از: پایه های یک خانه روم و قرون وسطی sacristy نفیس با یک راز – آن است که از قرون وسطی نیست، اما در 19 ایجاد شد هفتم قرن در تلاش برای بازسازی برخی از زیبایی آثار قرون وسطایی که در رم تخریب شده بود. شما از طریق یک حیاط دوست داشتنی وارد کلیسا می شوید.

آدرس: Piazza di Santa Cecilia 22 ، رم

 

8. Basilica di Santa Croce در Gerusalemme

زیباترین کلیساهای رم

 

کلیسای صلیب مقدس

 

باسیلیکای صلیب مقدس در اورشلیم، یکی از هفت کلیسای زیارتی، در اوایل قرن چهارم ساخته شد تا مجموعه عظیمی از آثار مقدس توسط سنت هلنا، مادر کنستانتین از اورشلیم به روم آورده شود. در کلیسای جامع آثار باستانی از مصلوب شدن آمده است: خارهایی از تاج خارها، قطعات صلیب واقعی، قطعاتی از غار شبستان و دیگر آثار مقدس. این آثار در آثار باستانی متعلق به قرن نوزدهم نگهداری می شوند و از دهه 1030 در کلیسایی که مخصوص حفاظت و نمایش آنها ساخته شده است، نمایش داده می شوند.

 

کمی از کلیسا قرن چهارم پس از بازسازی آن در 18 چپ هفتم قرن، اما شما می توانید ستون گرانیت اصلی در کلیسا بعد باروک را ببینید.

آدرس: Piazza di S. Croce در Gerusalemme، رم

سایت رسمی: http://www.santacroceroma.it/fa/

 

9. سانتا ماریا سوپرا مینروا

 

سانتا ماریا سوپرا مینروا

سانتا ماریا سوپرا مینروا که در محل معبد سابق مینروا (Myerva) ساخته شده است، بزرگترین کلیسای گوتیک در رم (و یکی از معدود آن سبک) است. در حدود 1280 شروع شد و در سال 1453 تکمیل شد، موقعیت مرکز شهر و خدمات آن به دستور موعظه دومینیکن باعث محبوبیت آن در بین مردم روم شد و همانطور که از تعداد دال های قبر در کف و دیوارها مشخص است، نقش مهمی در زندگی مذهبی شهر ایفا کرده است.

 

مشهورترین کلیسای جامع در این باسیلیکای سه بنایی، کلیسای Carafa در انتهای ترانسپت جنوبی است، همچنین به عنوان کلیسای بشارت سنت توماس معروف است، که به خاطر نقاشی های دیواری خود توسط فیلیپو لیپی (1489) مشهور است. اینها هم باکره و هم سنت توماس آکویناس، یکی از اعضای نظام دومینیکن را با صحنه هایی از زندگی خود جلال می دهند.

 

محراب بلند شامل یادگارهای سنت کاترین سیه نا است و در مقابل محراب، در سمت چپ، مجسمه ای از مسیح قیام شده توسط میکل آنژ در سال 1521 قرار دارد. اگرچه در طول زندگی میکل آنژ انتقاد می شد که بیشتر شبیه خدای بت پرست است تا بنیانگذار مسیحیت (لباس ملحفه بعداً اضافه شد)، اما مهارت استادانه در مجسمه سازی هنرمندان دیگر را تحت تأثیر قرار داد -نقاش سباستینو دل پیومبو معتقد بود که زانوهای مسیح در این کار ارزش آن از همه ساختمانهای رم بیشتر است.

 

در قسمتی از سمت چپ پیشخوان، مقبره نقاش فلورانسایی فر آنجلیکو ، از اعضای طبقه دومنیکن، قرار دارد. در پیازا دلا مینروا، پشت پانتئون، فیل مرمری بسیار دوست داشتنی توسط برنینی قرار دارد که بعدها به عنوان پایه ابلیسک کوچک مصری از قرن ششم قبل از میلاد استفاده شد.

آدرس: Piazza della Minerva 42 ، رم

 

10. سان کلمنته

 

سان کلمنته

یکی از قدیمی ترین و زیباترین کلیساهای روم، سن کلمنته قبل از سال 385 توسط مسیحیان اولیه، در محل خانه ای که دارای زیارتگاه میتراس بود – اکنون بسیار پایین تر از سطح خیابان ساخته شده است. پس از تخریب این کلیسا توسط نورمان ها در سال 1084، در ابتدای قرن دوازدهم کلیسای جدیدی بر روی خرابه های آن ساخته شد. کلیسای فوقانی نشان دهنده شکل باسیلیکای قدیمی با ایوان ورودی است. دهلیز با چشمه؛ شبستانی که جماعت در آن عبادت می کردند. و محراب بلند و اپسید، مناطقی که مخصوص روحانیت است.

 

به ستونهای باستانی و آثار مرمر منبت کاری شده زیبا در کف، پرده ها، شمعدان عید پاک، خیمه و تخت اسقف توجه کنید. طاق پیروزی و اپسید از زیباترین تزئینات در روم هستند که با موزائیک صحنه های عهد قدیم و عهد جدید پوشانده شده اند، درخت زندگی، مقدسات و نمادها، حیوانات و گیاهان به طور پیچیده ای ترکیب شده اند. همچنین نقاشی های دیواری اولیه دوره رنسانس توسط ماسولینو، که قبل از سال 1431، در کلیسای کوچک سنت کاترین در انتهای غربی راهرو شمالی تکمیل شده است، جالب هستند. این صحنه ها از زندگی سنت کاترین اسکندریه از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا اولین استفاده از نقاشی پرسپکتیو را در رم نشان می دهد.

 

کلیسای پایینی، بازلیکایی ستون دار متعلق به قرن چهارم، دارای نقاشی های دیواری مربوط به قرون مختلف در دوره رومانسک صحنه های عهد جدید و از زندگی سنت کلمنت است. یک گذرگاه زیرزمینی به پایه های کاوش شده یک خانه رومی قرن دوم با حرم میتراس در یک اتاقک طاق دار منتهی می شود. نقش برجسته ای بر روی محراب نشان می دهد که میترا، خدای خورشید ایرانی، یک گاو را می کشد.

آدرس: از طریق سان جیووانی در لاترانو، رم

سایت رسمی: http://basilicasanclemente.com/eng/

 

 

11. سان پیترو در وینکولی (سنت پیتر در زنجیر)

 

سان پیترو در وینکولی (سنت پیتر در زنجیر)

سنت پیتر در زنجیر در 431 آغاز شد، یکی از قدیمی ترین کلیساهای روم است. زنجیرهایی که اعتقاد بر این بود که پیتر در زندان ممرتین به تن داشته است، به عنوان یادگاری گرانبها در محراب بلند نگهداری می شود. این کلیسا، مانند بسیاری دیگر از هم سن و سالهای خود، با تغییرات بعدی تغییرات قابل توجهی را متحمل شده است. در ستون شبستان بیست ستون با حروف بزرگ وجود دارد و در راهروی شمالی مقبره ای عالی از قرن پانزدهم کاردینال نیکلاس کوسا قرار دارد.

 

اما مهمترین اثر هنری در این جا بنای میکل آنژ در اوایل قرن شانزدهم میلادی به نام پاپ ژولیوس دوم در نیمه جنوبی است. در ابتدا توسط میکل آنژ در مقیاس بزرگتر برای سنت پیتر تصور شد. فقط سه مجسمه که او در ابتدا برنامه ریزی کرده بود توسط خود میکل آنژ انجام شده است: شخصیت اصلی موسی و راحیل و لیا، دو همسر یعقوب. مجسمه های راشل و لیا از آثار برجسته میکل آنژ هستند، اما شخصیت موسی در بین بهترین دستاوردهای مجسمه سازی جهان قرار دارد. موسی درست زمانی نشان داده می شود که جداول قانون را از جانب خدا دریافت کرده است و در حال تماشای قوم خود است که دور گوساله طلایی می رقصند، چهره او هم نشان دهنده اشراق الهی و هم عصبانیت از بی اعتمادی مردم است.

آدرس: Piazza di San Pietro در Vincoli 4A ، Rome

 

 

12. سان لورنزو فوری لورا (سنت لورنس خارج از دیوارها)

سنت لارنس خارج از دیوارها | Panairjdde / عکس اصلاح شد

 

این کلیسای اولیه مسیحی، یکی از هفت کلیسای زیارتی روم، توسط کنستانتین بزرگ تأسیس شد. علیرغم بازسازی ها و مرمت های مکرر – اخیراً پس از خسارت حملات هوایی جنگ جهانی دوم – این ساختمان باسیلیکای اصلی خود را حفظ کرده است، با ایوان، شبستان بلند آن با راهروهای باریک جانبی، سردر در سطح بالاتر و ستون های زیبا.

 

به دنبال منبت مخصوص سنگهای رنگی مرمر در دو منبر مرمر باشید. یکی در سمت راست به عنوان بهترین نمونه در رم در نظر گرفته می شود، که در این شهر با کارهای خاتم کاری بسیار عالی چیزهای زیادی می گوید. چیزهای بیشتری را در زمین، خیمه، تخت اسقف، شمعدان عید پاک و مقبره کاردینال فیشی جستجو کنید. موزاییک های روی طاق پیروزی مسیح را نشان می دهد که توسط مقدسین احاطه شده است و در کنار آن ترسیم های مفصل اورشلیم و بیت لحم قرار گرفته است. در زیر، در سطح اولین باسیلیکا، مقبره پاپ پیوس نهم، که در 1878 درگذشت، قرار دارد. قدمت صافی مربوط به اواخر قرن دوازدهم است.

آدرس: میدان سان لورنزو ، رم

 

13. سانتا ماریا در Cosmedin

زیباترین کلیساهای رم

 

دهان حقیقت در سانتا ماریا در کوسمدین

در ضلع جنوبی Piazza Bocca della Verità ، سانتا ماریا در Cosmedin یکی از بهترین نمونه های معماری کلیسای قرون وسطایی در رم است. این نگین معماری در سال 772 آغاز شد و در حدود 1124 تکمیل شد، دارای یک طبقه هفت طبقه و یک ایوان وسیع دو طبقه با یک سایبان برجسته است. فضای داخلی با آثار مرمر منبت کاری شده توسط خانواده روم کاسماتی تزئین شده است که شامل کف، پرده های مرمرین حرم، منبرهای مرمر و تخت اسقف است. راهروها با نقاشی های دیواری نقاشی شده اند و چندین ستون از سایتهای قدیمی، از جمله یک استادیوم بازیافت شده است. در سردابه مقبره های اولیه مسیحیان و پایه های معبد بت پرست قرار دارد.

 

متأسفانه ، شهرت و محبوبیت این کلیسا نه در فضای باشکوه و معماری هماهنگ آن، بلکه بر ماسک سنگی بزرگ در ایوان معروف به Bocca della Verità ، دهان حقیقت استوار است. اتوبوس های مسافرتی در خیابان – یکی از معدود مکانهایی که در آن می توانید پارک کنید – حرکت می کنند – در حالی که گردشگران با دست در دهان برای عکس صف می کشند. راهنمایان ادعا می کنند این جایی بود که رومی ها سوگند یاد کردند (ظاهراً دهان از دست کسی که دروغ می گوید گاز گرفته است). به احتمال زیاد این یک چشمه دیواری یا احتمالاً یک صفحه نمایش مخفی کننده معجزه بوده است، که از طریق دهان برای تأثیر بیشتر صحبت کرده است.

 

Piazza Bocca della Verità یکی از بهترین چشم اندازهای رم را ارائه می دهد که از بناهای مسیحی و باستانی (شامل دو معبد) و چشمه باروک دو تریتون دیدن می کند.

آدرس: Piazza della Bocca della Verita 18، رم

 

14. San Paolo Fuori le Mura (سنت پل خارج از دیوارها)

 

San Paolo fuori le Mura (سنت پل خارج از دیوارها)

تا قبل از بازسازی کلیسای سنت پیتر، بزرگترین کلیسای جهان، کلیسای اصلی اصلی که در قرن چهارم و پنجم در اینجا ساخته شد و به سنت پولس اختصاص داده شده بود. این کلیسا پس از ویرانی کامل در سال 1823 بازسازی شد و موقعیت خود را به عنوان یکی از چهار کلیسای مردسالار رم و یکی از هفت کلیساهای زیارتی از سر گرفت. برخی از هنرهای داخلی اصلی نجات یافت، و اگرچه به شدت بازسازی شد، کلیسای جدید را تزئین کرد. موزاییک های بلند در نما متعلق به قرن 19 است، اما در قسمت داخلی درب مقدس، می توانید در برنزی قدیمی را مشاهده کنید که در قرن 11 در قسطنطنیه ریخته شده است. شبستان وسیع -12 متر در 60 متر -توسط جنگلی از 80 ستون به پنج راهرو تقسیم می شود که چشم شما را به سمت طاق پیروزی، با موزاییک های قرن پنجم، و محراب و اپسید هدایت می کند.در بالای دیوارها 265 مدال مدور از همه پاپ ها قرار دارد.

 

به غیر از موزاییک های قرن سیزدهم ونیزی، که به طور گسترده مرمت شده اند، تزئینات در آپسید، از جمله تاج و تخت اسقف، نسخه هایی از قرن نوزدهم هستند. به شمعدان پنج متری باشکوه عید پاک در سمت راست محراب، کلیسای جامع مصلوب، و غسل تعمید توجه کنید. در کلیسای مقدس، ورودی صومعه بندر بندیکتین را می بینید که با موزاییک های قرن 13 توسط خانواده واسالتی تزئین شده است. تنوع ستون ها و رنگ موزاییک ها این مکان را به یکی از جذاب ترین صخره های جهان غرب تبدیل کرده است.

آدرس: Piazzale San Paolo ، رم

 

15. Sant’Andrea al Quirinale

زیباترین کلیساهای رم

 

Sant’Andrea al Quirinale | فرانسوا R THOMAS / عکس اصلاح شد

در هر شهر دیگری، این شاهکار برنینی مملو از گردشگر است، اما در رم، اغلب در بین کلیساهای متعدد نادیده گرفته می شود. فضای داخلی یک بیان پرشور از سبک باروک است، جایی که هنر، معماری و طراحی به طور یکپارچه در هم آمیخته شده اند. جای تعجب نیست که این کار مورد علاقه برنینی در بین تمام آثار او بود، حتی اگر کاردینالی که به او سفارش ساخت آن را داده بود هرگز هزینه این کار را به او پرداخت نمی کرد.

 

توجه کنید که چگونه طرح طبقه بیضی شکل، که توسط هشت نمازخانه جانبی بازتر می شود، حس فضا و حرکت را هنگام بالا آمدن از یک فضای بیضوی به سمت گنبد گرد طلایی بالای سر ایجاد می کند. در سبک باروک واقعی، طراحی سازه به سختی قابل جدا شدن از دکوراسیون مجلل ستون ها و فرهای است. طاق ها و فرورفتگی ها؛ قرنیزها و پنجره ها؛ گنبدهای قهوه ای؛ و سنگ مرمر و گچ از گل رز، سفید و طلا شکوفا می شود.

آدرس: Via del Quirinale 29 ، رم

 

16. سانتا پراسد

زیباترین کلیساهای رم

 

سانتا پراسد

سنت پراسد تقدیم به دختر مقدس رومی، شخصیت کلیسای اولیه مسیحی را در چندین مرحله مختلف ساختمان حفظ کرده است. شبستان ستون دار آن به پیشخدمت بالا می رود، جایی که موزاییک های قرن نهم که طاق پیروزی و اپسید را پوشانده از بهترین در روم است. کسانی که در طاق پیروزی هستند نشان دهنده اورشلیم آسمانی هستند. در اپسید بره آخرالزمانی مکاشفه است. در بالای یک بره بره چندین قدیس وجود دارد. اینها، مانند موزاییک ها و نقاشی های دیواری دیگر، نه تنها به عنوان تزئینی برای تجلیل از وقایع و مقدسین کتاب مقدس، بلکه به عنوان کتاب های تصویری برای آموزش عمدتا بی سوادان قرون وسطایی در آموزه های ایمان در نظر گرفته شده بودند.

 

کلیسای کوچک سنت زنون در راهروی جنوبی، که توسط پاپ پاسکال اول برای قرار دادن مقبره مادرش تئودورا ساخته شده است، مانند یک کتاب تصویری قرون وسطایی است، هر قسمت از دیوارها و طاق ها با موزاییک هایی که مقدسین و نمادهای کتاب مقدس را نشان می دهد پوشانده شده است.

آدرس: Via San Martino ai Monti، رم

 

17. سانتا سابینا

زیباترین کلیساهای رم

 

سانتا سابینا

داخل و خارج سانتا سابینا، ساخته شده توسط پیتر ایلیری در 425-432، شخصیت کلیسای اولیه مسیحی را حفظ می کند، حتی اگر در 824 تزئین شده باشد. روی دیوار بالای ورودی یکی از قدیمی ترین موزاییک های روم قرار دارد. از دو پیکره زن، و در ورودی مرکزی در ایوان قدیمی ترین درهای چوبی حک شده در هنر مسیحی، متعلق به سال 432 وجود دارد. قدمت آنها مربوط به سال 432 است. توسط هنرمندان ناشناخته از سرو آفریقایی کنده کاری شده است، نقش برجسته های ظریف و رسا آنها صحنه های عهد قدیم و جدید را نشان می دهد. هجده مورد از 28 صفحه اصلی باقی مانده است.

 

در داخل کلیسا، شبستان با 20 ستون کورینتی از سنگ مرمر پاریان احاطه شده است و گروه کر دارای پرده های مرمر زیبا با تزئینات مرمر منبت کاری شده است. در مجاورت کلیسا، یک صومعه دومینیکن که سنت توماس آکویناس در آن راهب بود دارای یک صلیب زیبا رومانسک است. یک سلول متعلق به سنت دومینیک بعداً توسط برنینی تبدیل به یک نمازخانه شد. از تراس کنار کلیسا در اینجا، می توانید از منظره ای باشکوه در سراسر Tiber به سمت Trastevere ، Piazza Venezia و شهر واتیکان لذت ببرید.

آدرس: Piazza Pietro d’Illiria ، رم

 

18. سانتا ماریا در آراکوئلی

زیباترین کلیساهای رم

 

سانتا ماریا در آراکوئلی

 

سانتا ماریا در آراکوئلی در بالای تپه کاپیتولین و با پله های طولانی که به عنوان پله بهشت ​​شناخته می شوند، نه با نمای آن و نه با اندازه آن، بلکه با فضای داخلی خیره کننده اش، غرق نمی شود. سه شبستان آن هر دو سبک گوتیک و رومانسک را منعکس می کند، اما بازتاب هایی که شما را خیره می کند از ده ها لوستر است که چراغ های آنها بر روی تزئینات تزئین شده داخلی منعکس شده است. به ستون هایی که شبستان ها را از هم جدا می کند توجه کنید – هیچ کدام دوتا شبیه هم نیستند، زیرا از ساختمانهای روم باستان بازیافت شده اند. برجسته ترین آنها سقف و مجسمه عیسی خردسال است که از درخت زیتون در باغ گتسمانی از چوب کنده شده است.

آدرس: Scala dell’Arcicapitolina 12 ، رم

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *