سفت کردن پوست شل پس از کاهش وزن

سفت کردن پوست شل پس از کاهش وزن

کاهش وزن برای کنترل اضافه وزن یا چاقی می تواند خطر بیماری را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. با این حال، گاهی اوقات کاهش وزن عمده می تواند منجر به شل شدن پوست شود. برای برخی از افراد، این ممکن است منجر به احساس خودآگاهی و ناراحتی شود که ممکن است به اندازه کافی مهم باشد و کیفیت زندگی را مختل کند.

این مقاله از بخش سلامت مجله اینترنتی وبگردون به بررسی علل شل شدن پوست بعد از کاهش وزن می پردازد. همچنین اطلاعاتی در مورد راه حل های طبیعی و پزشکی ارائه می دهد که می تواند به سفت شدن و خلاص شدن از شر شل شدن پوست کمک کند.

علت شل شدن پوست بعد از کاهش وزن چیست؟

پوست بزرگترین اندام بدن شماست. این یک مانع محافظ در برابر محیط است. لایه داخلی پوست شما شامل پروتئین هایی از جمله کلاژن و الاستین است. کلاژن که 80 درصد ساختار پوست شما را تشکیل می دهد، استحکام و استحکام را فراهم می کند. الاستین خاصیت ارتجاعی را فراهم می کند و به سفت ماندن پوست شما کمک می کند.

در طول افزایش وزن، پوست منبسط می شود تا جایی برای افزایش رشد ایجاد شود. بارداری یکی از نمونه های این گسترش است.

گسترش پوست در دوران بارداری طی چند ماه رخ می دهد. پوست منبسط شده معمولاً طی چند ماه پس از زایمان منقبض می شود.

در مقابل، هنگامی که پوست به طور قابل توجهی کشیده شده و برای مدت طولانی به همین شکل باقی می ماند، فیبرهای کلاژن و الاستین آسیب می بینند. در نتیجه، آنها برخی از توانایی عقب نشینی خود را از دست می دهند.

در نتیجه، وقتی وزن زیادی از دست می دهید، پوست اضافی ممکن است از بدن آویزان شود. به طور کلی، هرچه کاهش وزن بیشتر باشد، اثر شل شدن پوست بیشتر مشخص می شود.

علاوه بر این، محققان گزارش می دهند افرادی که تحت عمل جراحی کاهش وزن قرار می گیرند، کلاژن کمتری تولید می کنند و ترکیب آن به اندازه کلاژن در پوست سالم و سالم قوی نیست.

 

خلاصه پوستی که در طول افزایش وزن زیاد کشیده می شود، اغلب به دلیل آسیب به کلاژن ، الاستین و سایر اجزای مسئول کشش، قابلیت انقباض خود را پس از کاهش وزن از دست می دهد.

 

عواملی که بر از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست تأثیر می گذارد

عوامل متعددی در شل شدن پوست به دنبال کاهش وزن نقش دارند:

  • زمان. به طور کلی، هر چه مدت فرد دارای اضافه وزن یا چاقی باشد، پوست او پس از کاهش وزن به دلیل از دست دادن الاستین و کلاژن شل تر می شود.
  • میزان کاهش وزن. کاهش وزن 100 پوند (46 کیلوگرم) یا بیشتر معمولاً منجر به شل شدن بیشتر پوست نسبت به کاهش وزن متوسط ​​می شود.
  • سن. پوست مسن کلاژن کمتری نسبت به پوست جوان دارد و پس از کاهش وزن شل تر می شود.
  • ژنتیک. ژنها ممکن است بر نحوه واکنش پوست شما به افزایش و کاهش وزن تأثیر بگذارند.
  • قرارگیری در معرض نور خورشید. ثابت شده است که قرار گرفتن در معرض آفتاب باعث کاهش کلاژن و الاستین پوست می شود که ممکن است باعث شل شدن پوست شود.
  • سیگار کشیدن. سیگار کشیدن منجر به کاهش تولید کلاژن و آسیب به کلاژن موجود و در نتیجه شل شدن و افتادگی پوست می شود.

 

خلاصهعوامل متعددی بر کاهش خاصیت ارتجاعی پوست در هنگام تغییر وزن تأثیر می گذارد ، از جمله سن ، ژنتیک و مدت زمانی که فرد وزن اضافی را تحمل می کند.

 

مشکلات مربوط به شل شدن بیش از حد پوست

برای برخی از افراد، شل شدن پوست ناشی از کاهش وزن زیاد ممکن است چالش های جسمی و روحی ایجاد کند:

  • ناراحتی جسمی. پوست اضافی ممکن است ناراحت کننده باشد و احتمالاً فعالیت طبیعی را مختل کند. یک مطالعه طولی نشان داد که احتمال افزایش خودآگاهی پس از کاهش وزن وجود دارد.
  • کاهش فعالیت بدنی. در حالی که یک مطالعه نشان داد که کاهش وزن افراد بیشتری را به ورزش تشویق می کند، پوست اضافی در برخی افراد بعد از جراحی چاقی با ورزش تداخل دارد.
  • سوزش و خرابی پوست. یک مطالعه نشان داد که از 124 نفری که بعد از جراحی کاهش وزن درخواست جراحی پلاستیک برای سفت کردن پوست کرده اند، 44 درصد از آنها به دلیل شل شدن پوست، درد، زخم یا عفونت پوست گزارش کرده اند.
  • تصویر بد بدن. شل شدن پوست ناشی از کاهش وزن ممکن است تأثیرات منفی بر تصویر و خلق و خوی بدن داشته باشد.

 

خلاصهمشکلات متعددی ممکن است به دلیل شل شدن پوست ایجاد شود ، از جمله ناراحتی فیزیکی ، محدودیت تحرک ، خرابی پوست و تصویر بد بدن.

 

داروهای طبیعی برای سفت کردن پوست شل

داروهای طبیعی زیر ممکن است در افرادی که مقدار کمی تا متوسط ​​وزن خود را از دست داده اند، تا حدی قدرت و قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش دهند.

تمرینات مقاومتی را انجام دهید!

شرکت در تمرینات قدرتی منظم یکی از موثرترین روش ها برای ایجاد توده عضلانی در بزرگسالان جوان و مسن است. در حالی که تحقیقات در حال حاضر در دسترس نیست، ممکن است افزایش توده عضلانی به بهبود ظاهر شل شدن پوست کمک کند.

 

کلاژن مصرف کنید!

هیدرولیزات کلاژن بسیار شبیه ژلاتین است. این یک شکل فرآوری شده از کلاژن است که در بافت همبند حیوانات یافت می شود.

اگرچه این دارو در افرادی با پوست شل مرتبط با کاهش وزن زیاد مورد آزمایش قرار نگرفته است، اما مطالعات نشان می دهد که هیدرولیزات کلاژن ممکن است یک اثر محافظتی بر کلاژن پوست داشته باشد.

در یک مطالعه کنترل شده، کشش پوست، همراه با بافت و هیدراتاسیون، پس از 12 هفته از مصرف مکمل کلاژن مایع به میزان قابل توجهی افزایش یافت. این نوشیدنی همچنین حاوی ویتامین C و E ، و همچنین بیوتین و روی.

هیدرولیزات کلاژن به عنوان کلاژن هیدرولیز نیز شناخته می شود. این محصول به صورت پودر تولید می شود و می توان آن را در فروشگاه های مواد غذایی طبیعی یا به صورت آنلاین خریداری کرد.

یکی دیگر از منابع محبوب کلاژن، آبگوشت استخوان است که مزایای سلامتی دیگری نیز دارد.

 

از برخی مواد مغذی استفاده کنید و هیدراته بمانید!

برخی مواد مغذی برای تولید کلاژن و سایر اجزای پوست سالم مهم هستند:

  • پروتئین پروتئین کافی برای سلامت پوست ضروری است. اسیدهای آمینه لیزین و پرولین نقش مستقیمی در تولید کلاژن دارند.
  • ویتامین C. ویتامین C برای سنتز کلاژن مورد نیاز است و همچنین از پوست در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید محافظت می کند.
  • اسیدهای چرب امگا 3. چرب امگا 3 اسیدهای در ماهی های چرب یافت ممکن است افزایش قابلیت ارتجاعی پوست کمک کند و اثرات ضد پیری.
  • اب. هیدراته ماندن خوب ممکن است ظاهر پوست را بهبود بخشد. یک مطالعه نشان داد که زنانی که میزان آب روزانه خود را افزایش می دهند ، در هیدراتاسیون و عملکرد پوست بهبود چشمگیری دارند.

 

از کرم های سفت کننده استفاده کنید!

بسیاری از کرم های سفت کننده حاوی کلاژن و الاستین هستند. اگرچه ممکن است این کرم ها به طور موقت باعث سفت شدن پوست شوند، اما مولکول های کلاژن و الاستین بسیار بزرگتر از آن هستند که بتوانند از طریق پوست جذب شوند. به طور کلی، کلاژن باید از داخل به بیرون ایجاد شود.

خلاصهبرخی از داروهای طبیعی ممکن است به سفت شدن پوست شل شده بعد از بارداری یا کاهش وزن کوچک تا متوسط ​​کمک کند.

 

درمان های پزشکی برای سفت کردن پوست شل

درمان های دارویی یا جراحی گزینه های تهاجمی تر برای سفت شدن پوست شل پس از کاهش وزن عمده هستند.

جراحی کانتورینگ بدن

افرادی که از طریق جراحی چاقی یا سایر روشهای کاهش وزن، مقدار قابل توجهی وزن خود را کاهش داده اند، اغلب برای برداشتن پوست اضافی درخواست جراحی می کنند.

در جراحی کانتورینگ بدن، جراح یک برش بزرگ ایجاد می کند و پوست و چربی اضافی را برمی دارد. سپس برش را با بخیه های بخیه بخیه می زنند تا جای زخم به حداقل برسد.

جراحی های مخصوص کانتور بدن شامل موارد زیر است:

  • ابدومینوپلاستی ( برداشتن شکم): برداشتن پوست از شکم
  • لیفت پایین بدن: برداشتن پوست از شکم ، باسن ، باسن و ران
  • لیفت بالای بدن: برداشتن پوست از سینه و پشت
  • لیفت داخلی ران: برداشتن پوست از قسمت داخلی و خارجی ران
  • براکیوپلاستی (لیفت بازو): برداشتن پوست از بالای بازوها

جراحی های متعدد معمولاً در طول 1 تا 2 سال پس از کاهش وزن عمده بر روی قسمت های مختلف بدن انجام می شود.

جراحی های کانتورینگ بدن معمولاً 1 تا 4 روز به بستری شدن در بیمارستان نیاز دارند. زمان بهبودی در خانه معمولاً 2 تا 4 هفته است. همچنین ممکن است برخی از عوارض ناشی از جراحی مانند خونریزی و عفونت وجود داشته باشد.

جراحی کانتورینگ بدن ممکن است کیفیت زندگی را پس از کاهش وزن قابل توجه بهبود بخشد. با این حال، یک مطالعه گزارش داد که برخی از نمرات کیفیت زندگی در افرادی که این عمل را انجام داده اند کاهش می یابد.

 

روشهای درمانی جایگزین

اگرچه جراحی کانتورینگ بدن رایج ترین روش برای برداشتن پوست شل است ، اما گزینه های کمتر تهاجمی با خطر عوارض کمتر عبارتند از:

  • درمان فرکانس رادیویی چنین درمانهایی ممکن است از ترکیبی از نور مادون قرمز ، فرکانس رادیویی و ماساژ برای کاهش شل شدن پوست استفاده کنند. در حالی که این درمان باعث کاهش وزن نمی شود، ممکن است به کاهش مناطق کوچک سلول های چربی کمک کند.
  • سونوگرافی. یک مطالعه کنترل شده در مورد درمان سونوگرافی در افرادی که جراحی چاقی انجام داده اند هیچ بهبود عینی در پوست شل پیدا نکرده است. با این حال، مردم تسکین درد و سایر علائم را پس از درمان گزارش کردند

به نظر می رسد اگرچه خطرات کمتری با این روش های جایگزین وجود دارد، اما نتایج ممکن است به اندازه جراحی زیبایی بدن چشمگیر نباشد.

خلاصهجراحی کانتورینگ بدن رایج ترین و موثرترین روش برای از بین بردن شل شدن پوست است که پس از کاهش وزن عمده رخ می دهد. برخی از روش های جایگزین نیز در دسترس هستند ، اما به همان اندازه مثر نیستند.

 

نتیجه نهایی

داشتن پوست شل اضافی پس از کاهش وزن زیاد شایع است. اگر پوست شل آزاردهنده است، می توانید درمان را انتخاب کنید.

برای کاهش وزن کوچک تا متوسط ​، پوست شما به احتمال زیاد خود به خود جمع می شود. داروهای طبیعی خانگی نیز ممکن است کمک کنند.

با این حال ، کاهش وزن قابل توجه تر ممکن است نیاز به جراحی تنظیم بدن یا سایر روشهای پزشکی برای سفت شدن یا از بین بردن شل شدن پوست داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *