نحوه سفت کردن پوست صورت و گردن
آشنایی با لیپوما (توده های پوستی),وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون,webgardoon
آشنایی با لیپوما (توده های پوستی)
۱۴۰۰-۰۷-۰۸
تغذیه با شیر مادر یا شیر خشک,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون,webgardoon
تغذیه با شیر مادر یا شیر خشک
۱۴۰۰-۰۷-۰۸

نحوه سفت کردن پوست صورت و گردن

افزایش سن به این معناست که خود را بهتر بشناسید، درک کنید و با جایگاه خود در جهان در صلح باشید و درسهای فروتنی، فضل و خرد را بیاموزید که تنها سالها زندگی می تواند به شما بیاموزد. پیری همچنین به معنای تغییراتی در بدن شما، به ویژه ظاهر صورت و پوست است. هیچ کس نمی تواند ساعت را به طور کامل متوقف کند، اما راهکارهای پیشگیری و راه حل های بالینی برای سفت کردن پوست وجود دارد. در این مقاله از بخش بهداشت و آرایش مجله اینترنتی وبگردون علت افتادگی پوست و همچنین چندین روش برای رفع شل شدن پوست مورد بحث قرار می گیرد.

برای یافتن نگرشی سالم در مورد چین و چروک، لکه های پیری و پوست شل، ممکن است کمی تنظیم شود. در نهایت، احساس خوب در مورد بدن با افزایش سن بیشتر به چشم انداز مربوط می شود تا به درمان های خانگی یا درمان های بالینی.

 

چرا افتادگی پوست

کلاژن فراوان ترین پروتئین در بدن شما است. این پوست را در ساختار خود نگه می دارد و بافت مفصلی بین ماهیچه ها و استخوان های شما را تشکیل می دهد.

بدن شما به طور طبیعی کلاژن تولید می کند، اما با افزایش سن، تولید این پروتئین مهم کاهش می یابد. در نتیجه، پوست شما حالت ارتجاعی کمتری پیدا می کند و چین و چروک ها نمایان می شوند.

با کاهش سطح کلاژن طبیعی، میزان طبیعی چربی در لایه های عمیق تر پوست کاهش می یابد. این باعث می شود فضای خالی زیر لایه های پوست شما باقی بماند، که می تواند باعث افتادگی یا افتادگی پوست در جایی که قبلا سفت بود، شود.

سایر عوامل شیوه زندگی می توانند منجر به ایجاد زودتر چین و چروک شوند. اگر مستعد چین و چروک هستید، بیشتر نتیجه ژنتیک است. عوامل دیگری که می توانند در ایجاد چین و چروک زودرس نقش داشته باشند عبارتند از:

  • سیگار کشیدن
  • قرار گرفتن مکرر در برابر اشعه ماوراء بنفش A (UVA)/ماوراء بنفش B (UVB)
  • کاهش یا افزایش شدید وزن
  • رژیم غذایی سرشار از غذاهای فرآوری شده

 

درمانهای خانگی

هنگامی که شروع به خواندن داروهای خانگی برای افتادگی پوست می کنید، ممکن است متوجه شوید که اکثر داروهای درمانی بر پیشگیری تمرکز می کنند و نه برطرف کردن چین و چروک. از نظر بازگرداندن ظاهر پوست، روشهای بالینی و در مطب بسیار بیشتر موثر هستند.

گفته می شود، بهترین گزینه شما برای جلوگیری از افتادگی پوست این است که برای یک اثر تجمعی عکس بگیرید. بر مراقبت از پوست خود به عنوان یک شیوه زندگی، از جمله ترک سیگار و استفاده از محافظت در برابر آفتاب تمرکز کنید.

 

کرم ها و لوسیون های سفت کننده

دو نوع اصلی محصولات ضد پیری وجود دارد: آنتی اکسیدان ها و تنظیم کننده های سلولی.

آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان ها سرشار از ویتامین های C ،B و E. هستند و با تقویت پوست شما در برابر استرس اکسیداتیو عمل می کنند و بیشتر برای جلوگیری از چین و چروک ها مفید هستند تا شل شدن معکوس پوست.

وجود دارد مقداریمنبع معتبر شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ترکیبات آنتی اکسیدانی قرمزی و التهاب را کاهش داده و پوست را سالم تر می کند.

 

تنظیم کننده های سلولی

تنظیم کننده های سلولی کرم ها و لوسیون هایی هستند که دارای پپتیدها، رتینول ها یا مواد فاکتور رشد هستند. هدف این مواد تشکیل کلاژن در پوست شما است، به همین دلیل برخی ادعا می کنند که می توانند علائم پیری را معکوس کنند.

رتینول (ویتامین A) است اغلبمنبع معتبر از ترکیبات موجود در کرم های ضد پیری استفاده می شود. اما ترتینوئین، شکل دیگری از ویتامین A ، ممکن است باشد موثرترین مادهمنبع معتبر تا پوست گردن و صورت شما محکم شود.

از سال 1984، مطالعات متعددمنبع معتبر بر روی حیوانات و افراد نشان می دهد که ترتینوئین می تواند پوست شما را سفت کرده و تولید کلاژن را تا حدی افزایش دهد که افتادگی پوست کمتر به چشم بیاید.

 

یوگای صورت

تمرین یوگا برای پوستهایی که جوانتر به نظر می رسند و بدنهایی که احساس سلامتی می کنند توصیه شده است. خود یوگا ممکن است افزایش یابدمنبع معتبر سطح اکسیژن در پوست شما

اما تا آنجا که تمرینات صورت با هدف سفت کردن پوست شما انجام می شود، که به آن یوگای صورت نیز می گویند، اکثر متخصصان پوست معتقدند که این روش ها موثر نیستند. قرار دادن مکرر صورت در موقعیت های خاص بخشی از عوامل ایجاد چین و چروک است، بنابراین انجام یوگای صورت به احتمال زیاد آنها را برطرف نمی کند.

 

دستگاه های خانگی

برخی از مردم قسم می خورند که مجموعه ای از وسایل خانه می توانند چین و چروک های آنها را از بین ببرند. غلطک های یشم ، دستگاه های فرکانس رادیویی (RF) و میکرونیدلرها نمونه هایی از این دستگاه ها هستند.

دستگاه های RF در واقع می توانند ظاهر چروک ها را معکوس کنند.

در مطالعه 2017منبع معتبر دریافتند که با استفاده روزانه از این دستگاه به مدت هشت هفته، دستگاه RF تولید پروتئین های خاصی را در لایه های عمیق پوست افزایش می دهد. در بین شرکت کنندگان در مطالعه، این امر منجر به سفت شدن پوست شد.

هیچ اطلاعات بالینی برای پشتیبانی از چندین دستگاه خانگی محبوب دیگر از جمله غلطک های یشم وجود ندارد. و در حالی که دستگاه های میکرونیدلینگ خانگی ممکن است کار کنند، شما می توانید شایدمنبع معتبر با استفاده از روشهای درمانی میکرونیدلینگ توسط پزشک متخصص نتایج بسیار چشمگیری را مشاهده کنید.

 

مکمل های کلاژن

مکمل های کلاژن خوراکی ممکن است به جلوگیری از شل شدن پوست با افزایش سن کمک کند. تریپپتید کلاژن، به ویژه، مورد مطالعه قرار گرفته استمنبع معتبر برای استفاده ضد پیری آن نوشیدن مکمل های کلاژن احتمالاً بیش از آنکه یک اقدام اصلاحی باشد، یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از افتادگی پوست است.

 

ضد آفتاب

استفاده از کرم ضد آفتاب یک راه ساده برای پیشگیری از افتادگی پوست صورت و گردن است. استفاده روزانه از کرم های ضد آفتاب باعث می شود پوست شما در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید (UV) آسیب نبیند. همچنین خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد.

مطمئن شوید که از کرم ضد آفتاب به گردن و بدن خود استفاده می کنید تا راهی برای جوان نگه داشتن پوست خود داشته باشید.

 

آب آشامیدنی

هیدراته ماندن باعث می شود پوست شما جوانتر به نظر برسد. همچنین به افزایش روحیه و دیدگاه شما کمک می کند. اگر پوست شما به طور مکرر و مداوم از هیدراتاسیون مناسب محروم است ، متوجه خواهید شد که علائم پیری بیشتر مشهود است.

 

رویه های داخل دفتر

اگر احساس نمی کنید که داروهای خانگی برای سفت شدن پوست شما کار می کنند، گام بعدی شما ممکن است مشورت با متخصص پوست در مورد روش های داخل مطب باشد.

 

کمتر تهاجمی

لایه برداری لیزری

لیزر با هدف بازسازی سطح پوست، تولید کلاژن را در لایه های عمیق تر پوست شما تسهیل می کند، در حالی که لایه فوقانی پوست شما را جدا می کند که باعث بهبود بافت و تن می شود.

 

سونوگرافی درمانی

درمان با سونوگرافی ناحیه زیر چانه و همچنین صورت و گردن شما را هدف قرار می دهد. هزینه آن معمولاً کمتر از 2000 دلار است. امواج اولتراسوند به عمق پوست شما نفوذ می کند تا تولید کلاژن را تحریک کند. برخی از افراد فقط به یک دور از این درمان نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر نیاز به بازگشت به درمان مجدد دارند.

فرکانس رادیو

فرکانس رادیویی یکی دیگر از روش های درمانی است که تولید پروتئین را در لایه های عمیق پوست شما تحریک می کند تا محکم تر شود.

درمان با فرکانس رادیویی نشان داده شده استمنبع معتبر حداقل به اندازه یا بیشتر از کرم های سفت کننده لوازم آرایشی موثر باشد.

هزینه این درمان حدود 2000 دلار در هر دور است و ممکن است لازم باشد درمان در چند سال دیگر تکرار شود.

میکرونیدلینگ

هدف میکرونیدلینگ تولید کلاژن با استفاده از سوزن های ریزی است که پوست شما را تیز می کند. به گفته یکی از شرکت ها، Dermapen، هزینه آن برای هر جلسه بین 100 تا 700 دلار است. احتمالاً برای مشاهده نتایج به چندین جلسه در بازه زمانی سه تا چهار ماه نیاز دارید.

نتایج میکرونیدلینگ گاهی چند ماه طول می کشد تا قابل توجه باشد و معمولاً دائمی نیست.

 

بوتاکس

بوتاکس یک داروی تزریقی با حداقل تهاجم است. هزینه آن معمولاً بین 300 تا 400 دلار برای هر درمان شروع می شود و اثرات یک درمان تقریباً سه تا چهار ماه طول می کشد. بوتاکس اساساً باعث می شود ماهیچه های خاصی در صورت شما حرکت نکنند ، که باعث می شود پوست شما صاف تر و چروکیده تر به نظر برسد.

 

کیبلا

Kybella یک داروی تزریقی است که سلول های چربی زیر چانه شما را از بین می برد. این به منظور کاهش ظاهر چانه دوگانه است و درمان دائمی است.

گاهی اوقات، چندین دور تزریق برای مشاهده نتیجه لازم است. با توجه به هزینه های گزارش شده در RealSelf.com ، متوسط ​​هزینه Kybella 1350 دلار در هر درمان است.

 

تهاجمی تر

جراحی لیفت صورت

جراحی کشیدن صورت یک روش جراحی بستری که در آن یک پزشک حذف پوست و افتادگی صورت خود را، “عقب” به طوری که پوست به نظر می رسد محکم بسته.

هزینه آن بین 7000 تا 11000 دلار است . لیفت صورت تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و همچنین می تواند پوست گردن شما را شامل شود.

لیفت صورت می تواند “کامل” باشد ، به معنای یک برش طولانی که از خط ابرو شروع می شود و تا طول صورت شما ادامه می یابد، معمولاً در خط مو. لیفت صورت “مینی” از برش های کوتاه تری استفاده می کند و به زمان بهبودی کمتری نیاز دارد.

 

نکته ای در مورد اثربخشی

هرچه یک تکنیک تهاجمی تر باشد ، نتیجه چشمگیرتر خواهد بود. اما تکنیک های تهاجمی همچنین خطر بیشتری برای عوارض جانبی دارند، می توانند منجر به عفونت شوند و معمولاً برگشت پذیر نیستند.

سعی کنید وقتی در مطب پزشک تحت هرگونه درمانی قرار می گیرید، انتظارات خود را منصفانه و منطقی کنترل کنید.

 

چه کسی کاندیدای خوبی است؟

شما کاندید مناسبی برای روشهای غیر تهاجمی سفت کننده صورت هستید اگر:

  • شما قبلاً داروهای خانگی یا درمان افتادگی پوست را با محصولات امتحان کرده اید
  • شما در حال حاضر شیرده یا باردار نیستید
  • شما “شل شدن پوست” خفیف تا متوسط ​​دارید که با گذشت زمان آشکارتر می شود

 

نتیجه نهایی

اگر از ظاهر پوست خود ناراضی هستید، احساس خود را در نظر بگیرید. گاهی اوقات، عوامل خارجی که با افزایش سن همراه می شوند، می توانند باعث شوند شما نسبت به ظاهر خود احساس خودآگاهی بیشتری کنید.

اگر احساسی که در مورد افتادگی پوست دارید بر زندگی روزمره یا عزت نفس شما تأثیر می گذارد، با پزشک مشورت کنید. آنها می توانند بسته به نوع پوست شما و ظاهر پوست شما بهترین روش را تعیین کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *