سیر چگونه با سرماخوردگی و آنفولانزا مبارزه میکند؟
خوردن سیر خام چه مزایا و معایبی دارد؟
خوردن سیر خام چه مزایا و معایبی دارد؟
۱۴۰۰-۰۷-۲۲
یوگا برای تسکین علائم افسردگی
یوگا برای تسکین علائم افسردگی
۱۴۰۰-۰۷-۲۳

سیر چگونه با سرماخوردگی و آنفولانزا مبارزه میکند؟

سیر قرن ها به عنوان غذا و دارو مورد استفاده قرار گرفته است. در حقیقت، خوردن سیر ممکن است طیف وسیعی از مزایای سلامتی را به همراه داشته باشد. شامل کاهش خطر بیماری های قلبی، بهبود سلامت شناختی، افزایش عملکرد سیستم ایمنی و کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان و … این مقاله از بخش سلامت مجله اینترنتی وبگردون توضیح می دهد که چگونه سیر در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا محافظت می کند.

 

سیر می تواند عملکرد سیستم ایمنی بدن را تقویت کند!

سیر حاوی ترکیباتی است که به سیستم ایمنی بدن در مبارزه با میکروب ها کمک می کند. سیر کامل حاوی ترکیبی به نام آلیین است. وقتی سیر له می شود یا جویده می شود، این ترکیب به آلیسین (با c ) تبدیل می شود، اصلی ترین ماده فعال سیر.

آلیسین دارای گوگرد است که بوی و طعم خاصی به سیر می دهد. با این حال، آلیسین ناپایدار است، بنابراین به سرعت به سایر ترکیبات حاوی گوگرد تبدیل می شود که تصور می شود خواص دارویی سیر را دارد.

نشان داده شده است که این ترکیبات در مقابله با ویروس ها، مانند ویروس هایی که باعث سرماخوردگی یا آنفولانزا می شوند، واکنش مبارزه با بیماری برخی از انواع گلبول های سفید خون را در بدن افزایش می دهد.

خلاصه: سیر را می توان خرد کرد، جوید یا خرد کرد تا تولید آلیسین شود، که تصور می شود به سیر خواص تقویت کننده سیستم ایمنی می بخشد.

 

آیا سیر می تواند از سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری کند؟

سیر به عنوان درمانی برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا وعده داده است. مطالعات نشان داده است که سیر ممکن است در وهله اول خطر بیماری را کاهش دهد و همچنین مدت زمان مریضی شما را کاهش دهد. همچنین ممکن است شدت علائم را کاهش دهد.

در یک مطالعه به 146 داوطلب سالم مکمل سیر یا دارونما به مدت 3 ماه داده شد. خطر ابتلا به سرماخوردگی در گروه سیر 63 درصد کمتر بود. با این حال ، بین مدت زمان بهبودی از سرماخوردگی تفاوت معنی داری بین گروه ها وجود نداشت.

مطالعه دیگری نشان داد که سرماخوردگی برای افرادی که روزانه 2.56 گرم عصاره سیر پیر در فصل سرماخوردگی و آنفولانزا مصرف می کردند، در مقایسه با گروه دارونما ، بسیار کوتاه تر بود. شدت سرماخوردگی آنها نیز کمتر بود.

اگر اغلب با سرماخوردگی یا آنفولانزا مریض می شوید، خوردن سیر ممکن است به کاهش علائم شما یا جلوگیری از بیماری شما کمک کند.

با این حال، بررسی شواهد نشان داد که بسیاری از مطالعاتی که به بررسی اثرات سیر بر سرماخوردگی پرداخته اند، کیفیت پایینی داشته اند. همچنین مشخص نیست که آیا شما نیاز به مصرف مداوم سیر دارید یا در هنگام شروع بیماری نیز به عنوان یک درمان کوتاه مدت عمل می کند.

خلاصه: خوردن منظم سیر ممکن است از سرماخوردگی یا آنفولانزا جلوگیری کند. در صورت بیماری، خوردن سیر ممکن است شدت علائم شما را کاهش داده و به بهبود سریعتر کمک کند.

 

چگونه می توان فواید سیر را به حداکثر رساند!

نحوه پردازش یا آماده سازی سیر می تواند فواید سلامتی آن را تغییر دهد. آنزیم آلییناز که آلیین را به آلیسین مفید تبدیل می کند، فقط در شرایط خاصی عمل می کند. همچنین می تواند با حرارت غیرفعال شود. یک مطالعه قدیمی نشان داد که تنها 60 ثانیه مایکروویو یا 45 دقیقه در فر می تواند آلییناز را غیرفعال کند، و یک مطالعه دیگر نتایج مشابهی را نشان داد.

با این حال، ذکر شد که خرد کردن سیر و اجازه دادن به آن برای 10 دقیقه قبل از پخت می تواند به از بین رفتن خواص دارویی آن کمک کند. محققان همچنین اظهار کردند که از دست دادن مزایای سلامتی ناشی از پخت و پز را می توان با افزایش میزان استفاده از سیر جبران کرد.

در اینجا چند راه برای به حداکثر رساندن فواید سیر برای سلامتی آورده شده است:

  • همه سیرها را قبل از خوردن خرد کرده یا خرد کنید. این باعث افزایش محتوای آلیسین می شود.
  • قبل از اینکه با سیر خرد شده خود بپزید ، بگذارید 10 دقیقه بماند.
  • در صورت امکان از سیر زیاد – بیش از یک حبه در هر وعده غذایی استفاده کنید.

خلاصه: اطمینان حاصل کنید که سیر کامل قبل از خوردن له شده، جویده یا بریده شده است. اجازه دهید سیر خرد شده 10 دقیقه بماند تا بپزد.

 

مکمل های سیر

راه آسان دیگر برای افزایش مصرف سیر، مصرف مکمل است.با این حال، محتاط باشید، زیرا هیچ استانداردهایی برای مکمل های سیر وجود ندارد. این بدان معناست که محتوای و کیفیت آلیسین می تواند متفاوت باشد، و مزایای بالقوه برای سلامتی نیز متفاوت است.

 

سیر پودر شده

سیر پودر شده از سیر تازه ای که خرد شده و خشک شده است، تهیه می شود. حاوی آلیسین نیست، اما گفته می شود که دارای پتانسیل آلیسین است. پودر سیر در دمای پایین پردازش می شود و سپس داخل کپسول ها قرار می گیرد تا در برابر اسید معده محافظت شود. این به آنزیم آلییناز کمک می کند تا در محیط سخت معده زنده بماند تا بتواند آلیین را به آلیسین مفید در روده تبدیل کند.

متأسفانه مشخص نیست که چقدر آلیسین می تواند از مکمل های سیر پودر شده بدست آید. این بسته به مارک و آماده سازی بسیار متفاوت است.

 

عصاره سیر پیر

وقتی سیر خام برش زده و در اتانول 15 تا 20 درصد برای بیش از 1.5 سال ذخیره می شود، عصاره سیر قدیمی می شود. این نوع مکمل حاوی آلیسین نیست، اما خواص پزشکی سیر را حفظ می کند. بسیاری از مطالعات فوایدی را در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می کنند که از عصاره سیر پیر استفاده شده است.

روغن سیر

روغن سیر نیز یک مکمل موثر است و معمولاً با استفاده از تقطیر با بخار تهیه می شود. معمولاً به صورت کپسول مصرف می شود. روغن سیر متمایز از روغن با طعم سیر است که برای پخت و پز استفاده می شود، که با تزریق سیر خام به روغن های پخت و پز تهیه می شود.

روغن سیر خانگی همچنین با چندین مورد بوتولیسم مرتبط است، بنابراین اگر قصد دارید خودتان تهیه کنید، مطمئن شوید که از روشهای نگهداری مناسب استفاده می کنید.

خلاصه: انواع متداول مکمل های سیر شامل پودر سیر، عصاره سیر قدیمی و روغن سیر است. عصاره سیر کهنسال ممکن است بیشترین مزایای سلامتی را داشته باشد.

 

چه مقدار سیر در روز باید بخورید؟

در حالی که دوز موثر سیر مشخص نشده است، در برخی از مطالعات روی سیر خام از 100 میلی گرم سیر خام خرد شده به ازای هر کیلوگرم وزن بدن دو بار در روز استفاده می شود. این برابر است با سه تا چهار میخک در روز. همچنین می توانید از مکمل عصاره سیر پیر استفاده کنید. مطالعاتی که در مورد فواید سلامتی سیر پیر استفاده می شود، با دوزهای مختلف از 240 میلی گرم تا 2560 میلی گرم .

مصرف زیاد مکمل های سیر می تواند سمی باشد، بنابراین از توصیه های دوز تجاوز نکنید.

خلاصه: هیچ دوز موثری از سیر خام یا مکمل های سیر وجود ندارد. از آنجا که مصرف زیاد مکمل های سیر می تواند سمی باشد، از توصیه های دوز تجاوز نکنید.

نکات دیگر برای تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن

در اینجا پنج راه دیگر برای تقویت عملکرد سیستم ایمنی و جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا آورده شده است:

  1. یک پروبیوتیک در نظر بگیرید. پروبیوتیک ها ممکن است باعث تقویت روده سالم، افزایش پاسخ ایمنی و کاهش خطر عفونت در برخی افراد شوند.
  2. رژیم متعادل بخورید. کل رژیم غذایی شما مهم است. به دست آوردن تعادل مواد مغذی مهم به اطمینان از سلامت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند.
  3. سیگار نکشید. دود سیگار می تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرده و شما را مستعد ابتلا به عفونت کند.
  4. از مصرف بیش از حد الکل خودداری کنید. تصور می شود که مصرف بیش از حد الکل به سیستم ایمنی بدن آسیب می رساند و شما را مستعد ابتلا به عفونت می کند.
  5. مکمل روی مصرف کنید. قرص یا شربت روی را در 24 ساعت پس از شروع سرماخوردگی مصرف کنید، زیرا ممکن است مدت زمان سرماخوردگی را کاهش دهد.

خلاصه: داشتن رژیم غذایی متعادل و حفظ شیوه زندگی سالم برای حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن ضروری است.

 

نتیجه نهایی

مطالعات نشان می دهد که سیر ممکن است به مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کند. ممکن است خطر ابتلا به بیماری را کاهش داده و به بهبود سریعتر کمک کند. برای به حداکثر رساندن این مزایا، بهتر است از سیر خام یا عصاره سیر کهنه استفاده کنید.

در پایان ، سیر هم خوشمزه است و هم بسیار مغذی است. دلایل بسیار خوبی برای افزودن آن در رژیم غذایی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *