سیر تا پیاز روش مراقبت از پوست کره ای
اگر خسته و کوفته اید این 10 غذا را بخورید!
اگر خسته و کوفته اید این 10 غذا را بخورید!
۱۴۰۰-۰۲-۲۱
کرم بدن یا برابر لوسیون بدن: تفاوت در چیست؟
۱۴۰۰-۰۲-۲۱

سیر تا پیاز روش مراقبت از پوست کره ای

اگر به روشها و نکات زیبایی علاقه دارید، احتمالاً  چیزهایی در مورد روش زیبایی کره ای شنیده اید (گاهی اوقات به آن زیبایی K می گویند). در هسته اصلی ین روش، محصولات زیبایی کره تهیه و تولید می شوند. آنها به طور کلی با در نظر گرفتن فلسفه زیبایی کره ایجاد می شوند.محصولات و رژیم های زیبایی کره ای برای مدت طولانی ساخته شده اند. پیوستگی و فداکاری آن چیزی است که نتایج بسیار دلخواه خود را به همراه دارد. آن را به عنوان تفاوت بین رژیم لاغری و اتخاذ یک شیوه زندگی غذایی پاک تصور کنید. دراین مقاله از بخش بهداشت و آرایش مجله اینترنتی وبگردون به بررسی این روش میپردازیم.

 

اساساً ، روال معمول احترام گذاشتن به پوست شما است. فلسفه کره ای مراقبت از پوست به جای استفاده از محصولات پر از مواد خشن که سد طبیعی پوست است، کار با اکوسیستم طبیعی پوست شما با تمیز کردن، آبرسانی، تغذیه و محافظت از آن است – اجازه می دهد پوست شما رشد کند.

 

این که آیا یک رژیم مراقبت از پوست امتحان شده و درست است ، چه دفعاتی که موهای خود را می شوید یا لوازم آرایشی که درباره آن کنجکاو هستید ، زیبایی شخصی است.

به همین دلیل ما به گروه متنوعی از نویسندگان ، مربیان و سایر متخصصان اعتماد می کنیم تا نکات خود را در مورد همه موارد ، از نحوه متفاوت بودن کاربرد محصول تا بهترین ماسک برگ برای نیازهای شخصی شما به اشتراک بگذارند.

ما فقط چیزی را پیشنهاد می کنیم که واقعاً آن را دوست داریم، بنابراین اگر لینک فروشگاه به یک محصول یا مارک خاص را مشاهده کردید ، بدانید که توسط تیم ما کاملاً مورد تحقیق قرار گرفته است.

 

مراقبت از پوست کره ای چیست؟

سیر تا پیاز روش مراقبت از پوست کره ای

سیر تا پیاز روش مراقبت از پوست کره ای

مراقبت از پوست کره به جای استفاده از محصولات برای جبران آسیب، بیشتر بر پیشگیری و محافظت تمرکز دارد.

اگر مراقبت از پوست کره اثبات است ، مراقبت از پوست قبل از نیاز به پوست در طولانی مدت نتیجه می دهد. پیشگیری همیشه بهتر است ، زیرا به محض آسیب، بازیابی پوست به حالت اولیه دشوار است.

چرا این روش اینقدر مشهور است؟

روند معمول مراقبت از پوست کره جنوبی کشف یک شخص یا مارک نبود. این بیشتر یک تکامل تدریجی است که از رژیم پوستی ناشی می شود که بسیاری از کره ای ها از آن پیروی می کنند.

آنچه پس از آن به وجود آمد صنعت مراقبت از پوست در سراسر جهان را تغییر داده و توجه افرادی را که پیروی از زیبایی و روند مراقبت از پوست را به خود جلب می کنند جلب کرده است.

این نوع روال معمولاً نه تنها نتایج موثر و مداومی ایجاد می کند، بلکه به احترام افراد برای پوستشان کمک می کند و کمی بیشتر برای من وقت می گذارند.

طبق گزارش انجمن بین المللی نساجی و پوشاک ، صنعت زیبایی کره در صادرات به بازار جهانی رشد کرده است. در سال 2016، کل صادرات لوازم آرایشی تقریبا 4.2 میلیارد دلار بوده است که 61.6 درصد افزایش نسبت به سال قبل داشته است.

 

“پوست شیشه ای” چیست؟

اصطلاح “پوست شیشه ای” معمولاً در دنیای زیبایی کره به منظور استفاده از رنگی صاف، شفاف و به شدت مرطوب که شفاف به نظر می رسد استفاده می شود.

5 ، 7 ، 10 یا 12 مرحله؟

حتی اگر 10 مرحله معمول در مراحل مراقبت از پوست کره ای باشد، یک تخمین تقریبی است.

به طور کلی ، روال زیبایی کره ای مراحل مختلفی را شامل می شود. اما، به طور کلی، آنها در حالی که به نتایج پایدار می رسند، بر بهبود پوست به آرامی تمرکز می کنند.

تمام روال های مراقبت از پوست کره با تمیز کردن مضاعف سنتی آغاز می شود، که هسته اصلی مراقبت از پوست کره است.

در نهایت ، این کار دنبال کردن تعداد مشخصی از مراحل نیست ، بلکه متناسب سازی نیازهای پوستی شما است. در حالی که بسیاری از افراد با یک روال 10 مرحله ای شروع می کنند، شما می توانید بسته به نیاز یا اولویت خود، بالا یا پایین را تنظیم کنید.
روال 10 مرحله ای

روال 10 مرحله ای سنتی پرکاربردترین روش انجام روال کره ای مراقبت از پوست است. معمولاً به شرح زیر است:

1. پاک کننده بر پایه روغن

روغن و آب یکدیگر را دفع می کنند، به این معنی که یک شوینده با پایه آب به طور موثری تمام آلودگی های پوستی شما را از بین نمی برد.

SPF، آرایش و سبوم طبیعی بدن شما به طور مثر با پاک کننده های پایه روغن از بین می روند. این روغن های طبیعی طبیعی را از صورت شما پاک نمی کند.

2. پاک کننده پایه آب

این نوع پاک کننده ای است که اکثر افراد با شنیدن کلمه “پاک کننده” فکر می کنند. این معمولاً یک مایع (یا میله) کف کننده است که باقی مانده ناخالصی های پاک کننده روغن ، مانند عرق و خاک را از بین می برد.

3. لایه بردار

لایه بردارها مواردی مانند اسکراب ، لایه بردار و پد هستند. این محصولات به از بین بردن سلولهای مرده و تجمع پوست کمک می کنند. آهسته شروع کنید و آن را با کمترین میزان انجام دهید (حداکثر یک یا دو بار در هفته).

4. تونر

هنگامی که به این مرحله رسیدید ، ممکن است pH پوست شما از بین برود و باید به حالت اسیدی خود برگردد.

تونرها به بازگرداندن تعادل و بازگشت رطوبت به پوست کمک می کنند.

5. ذات

رژیم های کره ای که برای مراقبت از پوست منحصر به فرد هستند ، با مواد تخمیر شده فرموله می شوند و برای آبرسانی و محافظت از پوست استفاده می شوند. به ذاتی فکر کنید جایی بین تونر و سرم است.

6. درمان

در مراقبت از پوست کره، درمان هر چیزی است که هدف آن کمک به یک مشکل خاص باشد – که معمولاً به عنوان سرم شناخته می شود. آنها حاوی مواد تشکیل دهنده بسیار غلیظ هستند که هدف آنها موارد خاص مانند چین و چروک یا آکنه است.

7. ماسک برگ

ماسک های برگه ورقه هایی از کاغذ آغشته به سرم هستند که حدود 20 دقیقه روی صورت خود می خوابانید. مانند لایه بردارها، ماسک های ملحفه کاری نیستند که باید هر روز انجام شوند یا باید انجام شوند.

8. کرم دور چشم

ژل، کرم یا روغن چشمی برای هدف قرار دادن پوست نازک و حساس اطراف چشم در حالی که به تاریکی ، پف و خطوط ریز کمک می کند، ساخته می شوند.

9. مرطوب کننده

مرطوب کننده به عنوان یک ماده مهر و موم عمل می کند تا اطمینان حاصل شود همه چیز در پوست شما خیس می شود.

10. SPF

به تازگی، به نظر می رسد مردم بیشتر و بیشتر اثرات آسیب خورشید را تصدیق می کنند. محصولات بیشتری مانند فونداسیون و مرطوب کننده با SPF داخلی فروخته می شوند.

حتی اگر محصول دیگری با SPF می پوشید ، افزودن این مرحله هنوز هم بسیار مهم است.

سیر تا پیاز روش مراقبت از پوست کره ای

سیر تا پیاز روش مراقبت از پوست کره ای

روال 5 مرحله ای

این نسخه سبک تر، روال محبوب 10 مرحله ای را به نصف کاهش می دهد. این پنج مرحله که برای افرادی با بودجه مناسب و کوتاه مدت مناسب است، مهمترین و اساسی ترین مرحله برای انجام هر روز صبح است.

  1. پاک کننده پایه روغن
  2. پاک کننده پایه آب
  3. تونر
  4. مرطوب کننده
  5. SPF

روال 7 مرحله ای

در مقایسه با روال 10 مرحله ای ، این مورد فاقد مواد ماسک لایه بردار و SPF است.

یک روال 7 مرحله ای برای اکثر شب ها با توجه به کمبود SPF و از آنجا که نیازی به لایه برداری یا استفاده از ماسک ندارید، بهترین حالت است.

  1. پاک کننده پایه روغن
  2. پاک کننده پایه آب
  3. تونر
  4. ذات
  5. رفتار
  6. کرم چشم
  7. مرطوب کننده

روال 12 مرحله ای

بله، هنوز مراحل بیشتری وجود دارد. اگر به 10 مرحله برسید و دوست دارید ادامه دهید، یکی دیگر از موارد معمول یک روال 12 مرحله ای است.

ابتدا روال 10 مرحله ای را دنبال کنید و این دو مرحله دیگر را نیز در بر بگیرید:

11. غبار

اگر شما ترشحات پوستی همراه با آن “پوست شیشه ای” را که برای آن بسیار سخت کار کرده اید افزایش داده اید ، مه زدگی به صورت دوره ای به حفظ و فعال سازی مجدد محصولاتی که استفاده می کنید کمک می کند.

12. صورت نگهداری

صورت هفتگی ، همراه با ماساژ ، برای کره ای ها و کسانی که صادقانه یک روال کره ای برای مراقبت از پوست را دنبال می کنند غیر معمول نیست.
برنامه های صبح و شب

روال صبح و شب نیازی نیست که یکسان باشد.

برنامه های صبحگاهی ممکن است بسیار ساده تر، تمرکز بر مرطوب کنندگی و محافظت در برابر آفتاب باشند.

برای عصرها می توان کارهای طولانی تر را در نظر گرفت، از جمله لایه بردار، کرم چشم، ماسک و موارد دیگر.
انواع مختلف پوست

انواع مختلف پوست ممکن است لازم باشد هنگام تعیین بهترین محصولات و مراحل برای مراقبت از پوست کره ای خود، چند نکته را در ذهن داشته باشید.

برای پوست های چرب

علی رغم آنچه ممکن است فکر کنید، استفاده از پاک کننده بر پایه روغن بر روی پوست چربی خلاف نیست. اگر پوست چربی دارید ، از آغوش پاکسازی مضاعف نترسید.

برای تونر، انواع پوست های روغنی فرمول سبک و نرم کننده کمتری می خواهند.

برای پوست خشک

برای کسانی که پوست بیش از حد خشک دارند ، ممکن است بخواهید فقط از یک پاک کننده بر پایه روغن استفاده کنید. به احساس پوست خود توجه کنید و تصمیمی بگیرید که منطقی ترین باشد.

برای تونر ، پوست خشک از مواد مرطوب کننده مانند اسید هیالورونیک سود می برد.

برای پوست مختلط

اگر پوست مختلط دارید ، می خواهید محصولی را انتخاب کنید که به تعادل پوست شما کمک کند.

برای پوست های مستعد آکنه

اگر دچار جوش آکنه فعال هستید ، ممکن است بخواهید از لایه برداری تا پاک شدن پوست خود صرف نظر کنید.

جمع بندی:

به نظر می رسد تعداد مراحل در یک برنامه مراقبت از پوست کره بسیار طاقت فرسا است، اما لازم نیست که انجام شود.

مراقبت از پوست نوعی مراقبت از خود و در نتیجه عشق به خود است. به محض اینکه آویزان شوید، این مراحل اصلاً زمان زیادی نمی برد.

نکته اصلی برای دانستن یک برنامه کره ای مراقبت از پوست، نیازهای شما برای مراقبت از پوست است. سپس، می توانید به آرامی با محصولات صحیح آنها را مخاطب قرار دهید.

علاوه بر این، کاربرد مناسب به همان اندازه مهم است – هم از نظر نحوه و هم از نظر ترتیب. مایعات یا محصولات سبک تر (مانند پاک کننده ها و تونرها) ابتدا ادامه پیدا می کنند و سپس مراحل سنگین و ضخیم تر می شوند (مانند مرطوب کننده ها و SPF).

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *