شرایط نگهداری و پرورش گل پاچیرا

شرایط نگهداری و پرورش گل پاچیرا

گل پاچیرا گیاهی است از خانواده پنیرکیان و  بومی آمریکای جنوبی و مرکزی که در باتلاق ها و علف زارهای ان مناطق ساکن است.جدیدا هم وارد ایران شده و با قیمت بالایی به فروش میرسد.این گل از ان دسته گلهایی است که مثل بامبو میتوان شاخه های آن را به هم بافت تا ان ظاهر کلیشه ای بیرون بیاید و ظاهری جذاب بگیرد.

شرایط نگهداری و پرورش گل پاچیرا
شرایط نگهداری و پرورش گل پاچیرا

نگهداری آن در منزل بسیار راحت است و خیلی راحت میتوان آنرا در جاهای کم نور تا نور متوسط نگهداری کرد.این گل در فنگ شویی کاربرد زیادی دارد و چون عده ای معتقد هستند که این گیاه برایشان شانس و پول به ارمغان می آورد ،به گل پول معروف است  و مینوان از ان به عنوان هدیه ای مناسب استفاده کرد.(شما باور نکنید) این گیاه یکی از گیاهان اصلی صادراتی تایوان میباشد به طوری که در سال 2005، 7 میلیون دلار آمریکا درامد به ارمغان اورد.

شرایط نگهداری و پرورش گل پاچیرا
شرایط نگهداری و پرورش گل پاچیرا

آبیاری: به آبیاری هفته ای یکبار نیاز داره ، دوستان این گل به آب زیاد حساسه، مثه پاچیرای خودم اب زیاد باعث زردی و سیاهی برگها از نوک میشه. .در ضمن روی ساقه ها و بین ساقه ها آب نریزید چون باعث پوسیدگی میشود در زمستان چون نور کمتر میشود و رشد گیاه هم کم میشود پس حتما آبیاری را به هفته ای یکبار کاهش دهید.

نور: بهترین نورگیر برای این گل  پنجره ی شمالی است کلا جز اون دسته گلهایی هستش که میتونید توی اتاق پذیرایی یا یه جای با نور معمولی نگهداری کنید. در کل به نور متوسط نیاز دارد و تا چند روز هم سایه را تحمل میکند.

دما: دمای متوسط خانه یعنی ۱۶ تا ۲۴ درجه را تحمل میکند.

رطوبت: به رطوبت متوسط تا زیاد نیاز دارد ۵۰ درصد رطوبت حداقل رطوبت مورد نیاز است گیاه را داخل یک سینی پر از آب قرار دهید تا محیط اطراف مرطوب شود

تغذیه: با کود کامل ماهی یکبار گیاه را تغذیه کنید

تکثیر: با بذر و یا قلمه ساقه میتوان تکثیر کرد به این ترتیب که قلمه  شاخه سال جاری را در آخر پاییز  با حداقل 2 گره را ببرید و آنرا داخل بستر قلمه قرار دهید. بدین ترتیب بعد از چند هفته جوانه میزند.