شرایط نگهداری و پرورش گل گندم کوهی
معرفی گیاه فراموشم نکن و اصول نگهداری از آن
۱۴۰۰-۰۱-۲۲
چطور در خانه گل پامچال پرورش دهیم؟
۱۴۰۰-۰۱-۲۳

شرایط نگهداری و پرورش گل گندم کوهی

جنس Centaurea شامل تعدادی از گونه های یک ساله و چند ساله است که معمولاً به عنوان گل گندم یا دکمه دار شناخته می شوند. Centaurea montana گونه ای چند ساله محبوب است که از نزدیک با گل گندم سنتی (که گیاهی یک ساله است) مرتبط است و اغلب از آن به عنوان گل کوهی ، گل چند ساله، دکمه دار چند ساله یا آبی کوه یاد می شود.

گل گندم کوهی بومی اروپا، گیاهی است توده ای شکل و دارای برگ هایی به شکل لنج شکل به رنگ سبز خاکستری. جوانه های این گل شبیه آناناس های ریز است و به گل های جذابی باز می شود که گلبرگ های آبی بلندی با بافتی توری و مراکزی به رنگ قرمز مایل به قرمز دارند. همچنین ارقامی با گلبرگهای سفید یا بنفش به قدری عمیق وجود دارد که تقریباً سیاه است.

گل گندم کوهی معمولاً در بهار کاشته می شود، اگرچه نمونه های مهد گلدان را می توان در هر زمان از سال در منطقه مناسب مقاومت USDA کاشت. یک نمونه گلدان کوچک ممکن است یک یا دو سال کامل طول بکشد تا تاسیس شود، اما بعد به زیبایی استعمار می کند و ممکن است 15 سال یا بیشتر زنده بماند.

نام علمی
Centaurea montana
نام عمومی
Mountain cornflower, perennial cornflower, perennial bachelor’s button
گونه گیاه
Herbaceous perennial
اندازه عمومی
1–2 ft. tall, 12–18 in. wide
نیاز به نورخورشید
Full sun
نوع خاک
Dry to medium moisture, well-drained soil
خاک pH Neutral to acidic, alkaline
زمان گلدهی
اواخر بهار , اوایل تابستان
رنگ گل
آبی
سختی 3–8 (USDA)
ناحیه بومی
اروپا
سمی غیر سمی

 

مراقبت از گل گندم کوهی

گل گندم کوهی یک نوع گیاه است که به راحتی مراقبت می شود و تقریباً در هر خاکی که زهکشی خوبی داشته باشد ، در مکان آفتابی کاشته می شود. مراقبت کمی لازم است، اگرچه ممکن است برای جلوگیری از گسترش شدید گیاه، لازم باشد هر چند سال یکبار نهال داوطلب را از بین ببرید یا گیاه را تقسیم کنید.

بدون شک ویژگی برجسته این گیاه گلهای ظریف آن است. آنها یک بافت خوب را نشان می دهند که می تواند به تنهایی قابل درک باشد یا در برابر گلهایی با رنگهای مختلف یا بافت درشت تر قرار می گیرد تا کنتراست چشمگیری ایجاد کند. گل سرخ پس از گلدهی شکوفا می شود تا دوباره در اواخر تابستان دوباره تشویق شود، اگرچه شکوفه دوم به طور معمول مانند اولین بار قوی نخواهد بود. برخی از باغداران دوست دارند که آنها را کاملاً سخت در اواسط تابستان هرس کنند تا کل شاخه را با شاخ و برگ های جدید جوان کنند.

در مناطقی که گلهای گندم چند ساله به گیاهان طبیعی تبدیل می شوند ، می توان آنها را با انواع گیاهان بومی پرورش داد و یک باغ گل وحشی تشکیل داد. گلهای دانه ای چند ساله به دلیل مقاومت در برابر خشکی ، در باغهای سنگی بزرگ یا گیاهان لبه دار مفید هستند. آنها همچنین برای باغ های پروانه انتخاب خوبی هستند.

 

سبک

گل تار کوهی خود را در محلی بکارید که دارای آفتاب کامل باشد (حداقل شش تا هشت ساعت در روز) تا تضمین گلدهی مطلوب باشد. مکانهایی که سایه بیش از حد دارند باعث کاهش شکوفه می شوند و گیاه را فلاپی و ناخوشایند می کنند.

 

خاک مناسب

گل گندم کوهی برای رشد و نمو به خاک خشک شده نیاز دارد و می تواند خاک های خشک را به خوبی تحمل کند – در واقع ، به ویژه در خاک های غنی رشد خوبی ندارد. هنگامی که نوبت به تعادل pH خاک آن می رسد، گل گندم کوهی چندش آور نیست و می تواند طیف وسیعی از سطح ، از 6.1 تا 7.8 را تحمل کند.

 

آبیاری

گل گندم کوهی پس از تاسیس ، گیاهی مقاوم در برابر خشکسالی است و باید مراقب باشید که زیاد آبیاری نکنید. با این حال ، گیاهان جوان برای تأسیس به آب کافی (چندین بار در هفته) احتیاج دارند و باید سرعت آبدهی شما با افزایش دمای گرم کمی افزایش یابد. هنگام آبیاری گیاه ، جریان آب خود را به سمت ریشه ها معطوف کنید تا به ساقه های ظریف آسیب نرساند.

 

دما و رطوبت

گل گندم کوهی ، همانطور که از نام آن پیداست ، بومی مرغزارها و مناطق جنگلی اروپای مرکزی و جنوبی است. با توجه به این که ، تقریباً در تمام تغییرات آب و هوایی از طریق دامنه مقاومت خود به خوبی عمل می کند ، اما به ویژه در مناطق سردسیر شمالی یک پرورش دهنده قوی است.

 

کوددهی

این یکی از آن گیاهانی است که به نظر می رسد خاک غنی را دوست ندارد. عملاً به هیچ تغذیه ای احتیاج ندارد – حتی اصلاح خاک با مواد آلی. یک بار تغذیه بهاره گاهی اوقات برای گیاهانی که در آب و هوای گرم و در خاک بسیار ضعیف رشد می کنند مفید است ، اما حتی در آن صورت نیز کاملاً ضروری نیست.

انواع گل گندم کوهی

گلهای گندم کوهی انواع مختلفی دارد که بیشتر آنها را می توان با تنوع رنگی آنها تفکیک کرد. آنها عبارتند از:

‘رویای آمتیست’: گونه ای با گلبرگ های آبی تیره سلطنتی در اطراف یک مرکز بنفش تیره.
‘آمتیست در برف’: گونه ای منحصر به فرد در حال پخش که یک پوشش زمین خوب ایجاد می کند و دارای گلبرگهای سفید حاشیه مانند اطراف یک مرکز رنگ ارغوانی است.
‘آلبا’: نسخه گل گندم کوهستانی با گلبرگ های گل سفید خالص که مراکز صورتی رنگ را احاطه کرده است.
‘Black Sprite’: گونه ای با گلهای منفجر تیره به شکل ستاره و در اطراف مراکز مشابه تاریک.
‘Carnea’: گونه ای که دارای شکوفه های صورتی روشن است.

 

گل گندم کوهی

گل گندم کوهی به راحتی در باغ شما خود بذر می شود و هر گونه رشد حاصل از آن به راحتی به مکان های دیگر منتقل می شود. به طور معمول ، کل خوشه های چند ساله گل گندم هر دو تا سه سال یکبار تقسیم می شوند ، و قطعات کلوخه در جای دیگری پیوند می خورند.

آفات و بیماری های شایع

مشکلات جدی حشرات یا بیماری های حشره ای یا کوهی با گل گندم وجود دارد ، اگرچه گاهی اوقات عفونت های زنگ زدگی قارچی یا کپک غیر کشنده رخ می دهد. برای جلوگیری از چنین مسائلی ، اطمینان حاصل کنید که شکوفه ها را با فاصله کافی بین آنها و گیاهان دیگر بکارید تا به گردش هوا کمک کند.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *