آیا صبحانه مهمترین وعده غذایی است؟

آیا صبحانه مهمترین وعده غذایی است؟

صبحانه متابولیسم شما را آغاز می کند و به شما کمک می کند کالری را در طول روز بسوزانید. همچنین به شما انرژی لازم برای انجام کارها را می دهد و به شما در تمرکز در محل کار یا مدرسه کمک می کند. اینها تنها چند دلیل است که چرا مهمترین وعده غذایی در روز است.

بسیاری از مطالعات خوردن صبحانه را با سلامتی خوب مرتبط کرده اند، از جمله حافظه و تمرکز بهتر، سطح پایین کلسترول LDL “بد” و احتمال کمتر ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و اضافه وزن. در این مقاله از بخش سلامت جسمی مجله اینترنتی وبگردون به بررسی درمان های خانگی مثانه پر کار میپردازیم.

 

با این حال نمی توان فهمید که آیا صبحانه باعث این عادات سالم می شود یا افرادی که از آن استفاده می کنند دارای سبک زندگی سالم تری هستند.

اما این بسیار واضح است: کنار گذاشتن وعده صبح می تواند ریتم روزه داری و خوردن بدن شما را از بین ببرد. وقتی از خواب بیدار می شوید، قند خون بدن شما برای عملکرد بهتر ماهیچه ها و مغز شما معمولاً پایین است. صبحانه به جبران آن کمک می کند.

اگر بدن شما این سوخت را از غذا دریافت نمی کند، ممکن است احساس کنید که از انرژی خارج شده اید – و به احتمال زیاد در طول روز بیش از حد غذا می خورید.

صبحانه همچنین به شما این فرصت را می دهد که برخی ویتامین ها و مواد مغذی را از غذاهای سالم مانند لبنیات، غلات و میوه ها دریافت کنید. اگر آن را نخورید، به احتمال زیاد تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را دریافت نمی کنید.

بسیاری از مردم از وعده غذایی صبح صرف نظر می کنند زیرا برای خروج از در خانه عجله دارند. این یک اشتباه است. شما قبل از ناهار به غذا در سیستم خود نیاز دارید. اگر اولین چیزی را نمی خورید، ممکن است بعداً آنقدر گرسنه شوید که غذاهای پرچرب و پر قند میل کنید.

 

صبحانه و وزن شما

آیا صبحانه می تواند برای دور کمرتان مفید باشد؟ برخی مطالعات می گویند بله. محققان دریافتند افرادی که صبحانه می خورند به طور متوسط ​​لاغرتر از افرادی هستند که صبحانه نمی خورند. این می تواند به این دلیل باشد که خوردن غذاهای حاوی پروتئین و فیبر در صبح اشتهای شما را در بقیه روز کنترل می کند.

اما این تضمین نمی کند که شما با آن شلوار جین لاغر جا می شوید. یک مطالعه اخیر کاهش وزن را در افرادی که صبحانه می خورند با افرادی که صبحانه نمی خورند مقایسه کرده است. غذا هیچ فرقی نکرد

اگر رژیم دارید، فکر نکنید کاهش کالری با حذف وعده غذایی به شما کمک می کند. مطالعات نشان می دهد اکثر افرادی که وزن کم می کنند و وزن خود را کاهش می دهند، هر روز صبحانه می خورند.

از طرف دیگر، باید به آنچه، چه موقع و چه مقدار غذا می خورید توجه کنید. یک مطالعه نشان داد افرادی که صبحانه زیاد مصرف کرده اند در طول روز بیشتر می خورند.

 

چرا کودکان به صبحانه نیاز دارند؟

گاهی اوقات بچه ها تمایلی به خوردن صبح ندارند، اما مهم است که آنها غذا بخورند. بدن در حال رشد آنها به مواد مغذی و سوخت نیاز دارد.

بچه هایی که صبح غذا نمی خورند تمرکزشان سخت تر است و در مدرسه خسته تر می شوند. آنها همچنین ممکن است بدحال یا بیقرار باشند. و فقط خلق و خوی آنها نیست که می تواند رنج ببرد. تکالیف مدرسه آنها نیز می تواند. یک مطالعه نشان داد که کودکانی که صبحانه می خورند نمرات بالاتری از امتحان نسبت به کسانی که صبحانه نمی خورند دارند. اکثر کودکان همه ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز خود را فقط از ناهار و شام دریافت نمی کنند.

کودکانی که صبحانه را حذف می کنند بیشتر در طول روز غذای ناخواسته می خورند و اضافه وزن دارند. یک مطالعه نشان داد نوجوانانی که هر روز صبحانه می خوردند نسبت به نوجوانانی که هرگز وعده غذایی نمی خوردند یا گاهی اوقات از آن استفاده می کردند، شاخص توده بدنی (BMI) کمتری داشتند – معیار اندازه گیری چربی بدن بر اساس قد و وزن.

اگر نوجوان شما نمی خواهد صبح در خانه غذا بخورد، چیزی را که می تواند در راه مدرسه یا بین کلاس ها داشته باشد بسته بندی کنید. میوه، آجیل یا نصف ساندویچ کره بادام زمینی و موز را انتخاب کنید.

 

یک دونات انجام نمی دهد!

نیازی به خوردن یک وعده غذایی بزرگ برای صبحانه نیست، اما ایده خوبی است که ظرف یک ساعت پس از بیدار شدن غذای کمی بخورید. حتی باقی مانده های دیشب که در مایکروویو گرم شده اند نیز مفید خواهد بود.

هرچند در برابر آن شیرینی یا دونات مقاومت کنید. بهترین گزینه شما ترکیبی از غذاهایی است که دارای کربوهیدرات، پروتئین، چربی های سالم و فیبر هستند. کربوهیدراتها بلافاصله به شما انرژی می دهند و پروتئین بعداً آن را به شما می دهد. فیبر به شما احساس سیری می دهد.

از غلات سبوس دار، شیر و میوه کم چرب یا اسموتی صبحانه که از ماست کم چرب، میوه و یک قاشق چایخوری سبوس تهیه شده است، استفاده کنید. آجیل یا گرانول سبوس دار نیز گزینه های راحتی هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *