عادات مضر برای قلبتان که نمیدانستید!
راهنمای حمله قلبی + عکس
راهنمای حمله قلبی + عکس
۱۴۰۰-۰۲-۲۳
غذاهایی که دشمن قلبتان هستند!
غذاهایی که دشمن قلبتان هستند!
۱۴۰۰-۰۲-۲۳
با این نکات قلبتان را سالم نگهدارید!

با این نکات قلبتان را سالم نگهدارید!

عادات مضر برای قلبتان که نمیدانستید!

در این مقاله از بخش سلامت مجله اینترنتی وبگردون به بررسی عادات مضر برای قلبتان که نمیدانستید؛ میپردازیم.

 

1. شما در تمرین تمرین می کنید!

آیا شما ورزش میکنید؟ عالیه. اما اگر بیشتر اوقات روز خود را بنشینید، این یک مشکل است. شما باید در تمام طول روز فعال باشید. انفجارهای کوچک به حساب می آیند. اگر کار میز دارید، هر ساعت کمی قدم بزنید تا گردش خون خود را افزایش دهید، حتی اگر فقط اتاق استراحت و عقب باشد. بیش از حد تماشای برنامه مورد علاقه خود را؟ در هنگام تبلیغات بلند شوید و برقصید، یا فشارهایی را انجام دهید.

 

2. شما می گویید “من خیلی جوان هستم”

منتظر نمانید تا روی سلامت قلب خود کار کنید. ورزش کنید، یک رژیم غذایی سالم بخورید، و از تعداد خود – فشار خون، کلسترول و قند خون – مطلع شوید. زمان ایده آل برای لطف بخشیدن به قلب شما اکنون است.

 

3. مصرف الکل

برای بیشتر افراد، نوشیدن متوسط (یک بار در روز برای خانم ها، تا دو بار در روز برای آقایان) خوب است. یک نوشیدنی روزانه حتی ممکن است فوایدی برای قلب داشته باشد. اما بیش از این می تواند سطح برخی از چربی ها را در خون افزایش دهد و فشار خون را نیز افزایش دهد. این به ویژه اگر هم زمان چندین نوشیدنی بخورید، درست است. بنابراین به حد روزانه خود پایبند باشید.

 

4- شما یک رژیم غذایی مناسب برای خود ندارید!

ممکن است فکر کنید که تمام وقت سبوس جو دو سر خواهد بود. تعجب! هیچ دلیلی برای ملایم و کسل کننده بودن غذای شما وجود ندارد. یک رژیم به سبک مدیترانه ای دارای غذاهای خوشمزه مانند روغن زیتون، آجیل، میوه، غلات سبوس دار، ماهی، پروتئین بدون چربی و شراب قرمز است. این به لطف چربی های خوب، فیبر و مواد مغذی به سلامت قلب شما کمک می کند. بعلاوه، شما واقعاً می خواهید به این رژیم پایبند باشید زیرا طعم بسیار خوبی دارد!

 

5. شما اعداد خود را نمی دانید!

مسابقه پاپ: سطح کلسترول شما چقدر است؟ فشار خونتون چطوره؟ بدون سرنخ؟ این خطرناک است آنها می توانند بیش از حد بالا باشند بدون اینکه شما بدانید. (ممکن است احساس خوبی داشته باشید و کلسترول بالا یا فشار خون داشته باشید.) بنابراین از خود محافظت کنید. از 20 سالگی مطمئن شوید که مرتباً به پزشک مراجعه می کنید و برنامه ای برای بررسی و پیگیری شماره های خود تهیه می کنید.

 

6. دور کمرتان راهنماست!

چربی شکم به ویژه برای قلب شما مضر است. بنابراین اندازه و اندازه نوار خود را از اینچ دور کمر بگیرید. این پرچم قرمز است اگر برای خانمها بیش از 35 اینچ یا برای مردان 40 اینچ باشد. نیاز به لاغری دارید؟ مرحله به مرحله پیش بروید. حتی کاهش مقدار کمی وزن نیز برای قلب شما مفید است.

 

7. شما بلوز خود را نادیده می گیرید!

وقتی احساس کمبود می کنید، انجام کارهایی که برای شما مفید هستند مانند ورزش دشوار است. اگر بیش از چند هفته احساس ناراحتی کرده اید، با پزشک خود یا یک متخصص بهداشت روان صحبت کنید. گفتگو درمانی، ورزش و دارو (در صورت لزوم) می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد تا انرژی بیشتری برای مراقبت از خود داشته باشید.

 

8- سیگار می کشید!

دود شخص دیگری می تواند به قلب و عروق شما آسیب برساند. شما باید از آن اجتناب کنید. اگر وقت زیادی را با کسی که آمادگی ترک سیگار را ندارد سپری می کنید، اصرار کنید که حداقل در اطراف شما سیگار نکشد، خواه در خانه باشد، در محل کار یا در ماشین شما. عشق سخت شما ممکن است ضربه ای باشد که آنها برای از بین بردن این عادت نیاز دارند، که برای هر دوی شما مفید خواهد بود.

بیشتر بخوانید: 7 اثر سیگار بر سلامت بدن و ذهن

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *