علائم سیاه سرفه در بزرگسالان چیست؟
آیا در معرض سیاه سرفه هستید؟
۱۳۹۹-۰۸-۰۵
سوالات متداول درباره اسپرم
۱۳۹۹-۰۸-۰۸

علائم سیاه سرفه در بزرگسالان چیست؟

سیاه سرفه نام خود را از مشهورترین علامت آن گرفته است – صدای “سیاه” که ممکن است هنگام خنک شدن هوا در پایان سرفه ایجاد کنید. اما این در همه بزرگسالان اتفاق نمی افتد، بنابراین مهم است که طیف وسیعی از علائم را بیاموزید – از آبریزش بینی گرفته تا سرفه ای که نمی توانید آن را تکان دهید. در این مقاله از بخش سلامت مجله اینترنتی وبگردون علائم سیاه سرفه در بزرگسالان را بررسی میکنیم.

 

علائم اولیه

در ابتدا، سیاه سرفه-که سیاه سرفه نیز نامیده می شود-ممکن است به عنوان یک سرماخوردگی معمولی و در حال اجرا در آسیاب به نظر برسد. ممکن است علائمی مانند:

  • آبریزش بینی
  • تب درجه پایین
  • سرفه خفیف

این مشکلات اغلب یک یا دو هفته طول می کشد، اما شباهت ها با سرماخوردگی به همین جا ختم می شود. بیشتر سرماخوردگی های معمول در کمتر از 2 هفته به پایان می رسد، اما سیاه سرفه شروع به بدتر شدن می کند.

به محض مشکوک شدن به سیاه سرفه-یا هر زمان که علائم سرماخوردگی دارید که طی چند هفته بهبود نمی یابد-به پزشک خود مراجعه کنید.

برای تشخیص، پزشک به سرفه شما گوش می دهد و در مورد علائم شما سوال می کند. در برخی موارد – مانند زمانی که تشخیص مشکل در مورد سیاه سرفه، آنفولانزا یا برونشیت دشوار است – ممکن است به آزمایش نیاز داشته باشید. آنها اغلب شامل کشت بینی یا گلو هستند. پزشک نمونه ای از موکوس را گرفته و به آزمایشگاه می فرستد. تکنسین ها آن را آزمایش می کنند تا ببینند آیا حاوی باکتری هایی است که باعث سیاه سرفه می شوند.

همچنین ممکن است پزشک آزمایش خون را برای بررسی شمارش گلبول های سفید خون که یک علامت عمومی عفونت است، پیشنهاد کند. آنها ممکن است از شما بخواهند که از اشعه ایکس قفسه سینه استفاده کنید تا ببینید آیا التهاب یا مایعی در ریه های خود دارید که نشانه های ذات الریه، عارضه سیاه سرفه است.

اگر علائمی ندارید اما با شخص دیگری که سرفه سیاه دارد در تماس بوده اید به پزشک مراجعه کنید. ممکن است لازم باشد در صورت ابتلا به این بیماری از داروهایی استفاده کنید که می تواند با بیماری مبارزه کند.

اوج علائم

در صورت داشتن سیاه سرفه، سرفه شما مکرر و شدیدتر می شود. با بدتر شدن شرایط، احتمالاً دچار سرفه های سریع می شوید که به دنبال آن سعی می کنید نفس خود را بکشید. آن وقت است که برخی از مردم صدایی شبیه “اوف” تولید می کنند.

سرفه شما ممکن است شما را در شب بیدار نگه دارد. برای برخی از افراد، این تشنج آنقدر شدید است که ممکن است در اثر کمبود اکسیژن به رنگ آبی درآید.

سرفه هک کننده می تواند باعث شود برخی از مردم بلند شوند یا احساس خستگی کنند. شما حتی می توانید یک دنده را در هنگام سرفه دچار شکستگی شوید.

بهبود

پس از تشخیص سرفه سیاه، پزشک ممکن است شما را با آنتی بیوتیک درمان کند. بهبودی کامل مدتی طول می کشد. سرفه شما ممکن است 1 تا 2 ماه یا بیشتر همراه شما باشد. مردم چین این سرفه را “سرفه 100 روزه” می نامند زیرا مدت زیادی طول می کشد. همچنین ممکن است در این مدت شانس بیشتری برای ابتلا به عفونت تنفسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *