علائم هشداردهنده خودکشی
ارزیابی فواید صبحانه
ارزیابی فواید صبحانه
۱۴۰۰-۰۷-۰۵
اجازه ندهید دیگران روز شما را خراب کنند!
اجازه ندهید دیگران روز شما را خراب کنند!
۱۴۰۰-۰۷-۰۵

علائم هشداردهنده خودکشی: به چه نکاتی توجه کنیم؟

خودکشی یکی از مهمترین علل مرگ و میر در ایالات متحده است که میزان آن در سراسر کشور افزایش می یابد. بر اساس گزارش CDC، در سال 2016 نزدیک به 45000 آمریکایی در اثر خودکشی جان خود را از دست دادند. خودکشی قابل پیشگیری است. و این با دانستن اینکه به دنبال چیست و چه باید کرد شروع می شود. در این مقاله از بخش سلامت روانی مجله اینترنتی وبگردون به بررسی علائم هشدادهنده خودکشی می پردازیم.

اگر شما یا کسی که می شناسید در مورد خودکشی فکر می کنید، با یک مشاور تماس بگیرید.

اگر کسی تهدید به خودکشی می کند، او را تنها نگذارید. با 1480 (این خط تلفن رایگان است ) تماس بگیرید یا اگر می توانید این کار را با خیال راحت انجام دهید، آنها را به نزدیکترین اورژانس ببرید. سعی کنید فرد را آرام نگه دارید و از دیگران کمک بگیرید.

 

علائم هشدار دهنده

افرادی که خودکشی می کنند نمی خواهند بمیرند بلکه می خواهند به درد خود پایان دهند. صحبت های خودکشی را فقط به عنوان تهدید رد نکنید. در صورت مشاهده هرگونه علائمی که نشان می دهد آنها در فکر آسیب رساندن به خود هستند، از آنها کمک بگیرید.

روی مرگ تمرکز می کند.  برخی از مردم آشکارا درباره تمایل به مرگ یا خودکشی صحبت می کنند. یا در مورد موضوع مرگ و مردن صحبت می کنند. آنها ممکن است در مورد راههای کشتن خود یا خرید اسلحه، چاقو یا قرص تحقیق کنند.

برنامه ریزی می کند. فرد ممکن است برای آماده شدن برای مرگ قدم هایی بردارد، مانند به روز رسانی وصیت نامه، واگذاری چیزها و خداحافظی با دیگران. برخی ممکن است یادداشت خودکشی بنویسند.

کناره گیری می شود. فرد از دوستان و خانواده نزدیک خود دوری می کند، علاقه خود را به فعالیت ها و رویدادهای اجتماعی از دست می دهد و منزوی می شود.

ناامیدی را نشان می دهد. فرد ممکن است آشکارا در مورد درد غیرقابل تحمل صحبت کند یا احساس کند که برای دیگران سنگینی می کند.

نوسانات خلقی یا خواب را نشان می دهد. اغلب، ممکن است فرد افسرده، مضطرب، غمگین یا عصبانی باشد. آنها همچنین ممکن است بسیار تحریک پذیر، بدخلق یا پرخاشگر باشند. اما وقتی تصمیم به خودکشی گرفتند می توانند ناگهان آرام شوند. سپس آنها ممکن است بسیار بیشتر یا بسیار کمتر از حد معمول بخوابند.

مشروب می خورد یا مواد مخدر مصرف می کند. سوء مصرف مواد احتمال خودکشی را افزایش می دهد. استفاده از بسیاری از  مواد مخدر و الکل  ممکن است تلاشی برای تسکین درد یا آسیب رساندن به خود باشد.

بی پروا عمل می کند. فرد ممکن است شانس های خطرناکی مانند رانندگی در حالت مستی یا داشتن رابطه جنسی پرخطر داشته باشد.

افراد نیز ممکن است در معرض خطر باشند اگر موارد زیر را داشته باشند:

  • اختلالات روانی
  • اعتیاد به الکل یا سایر مواد مخدر
  • یک بیماری جسمی جدی
  • از دست دادن عمده (مانند مرگ یکی از عزیزان یا از دست دادن رابطه یا شغل)
  • مشکلات جدی حقوقی یا مالی
  • سابقه آسیب یا سوء استفاده

 

چگونه کمک کنیم؟

همه علائم هشداردهنده خودکشی را جدی بگیرید. مشارکت و حمایت شما ممکن است به نجات یک زندگی کمک کند.

از پرسیدن این که آیا شخص موردنظر شما به فکر خودکشی است، افسرده است یا مشکل دارد، نترسید. صحبت در مورد آن باعث نمی شود که فرد به احساسات خود عمل کند. این ممکن است در واقع به کاهش افکار خودکشی کمک کند – و در صورت نیاز به اقدام بیشتر به شما اطلاع می دهد.

فرد را تشویق کنید تا در  اسرع وقت با یک متخصص بهداشت روانی صحبت  کند. خط زندگی ملی پیشگیری از خودکشی همیشه باز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *