عوارض مصرف زیاد دارچین

عوارض مصرف زیاد دارچین

در حالی که مصرف دارچین کاسیا در مقادیر کم و متوسط ​​بی خطر است، خوردن بیش از حد آن ممکن است مشکلات سلامتی ایجاد کند زیرا حاوی مقادیر بالایی از ترکیبی به نام کومارین است. تحقیقات نشان داده است که خوردن بیش از حد کومارین ممکن است به کبد شما آسیب برساند و خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.  خوردن زیاد دارچین کاسیا با بسیاری از عوارض جانبی دیگر مرتبط است. در این مقاله از بخش تغذیه 6 عارضه جانبی احتمالی خوردن زیاد دارچین کاسیا آورده شده است.

دارچین ادویه های ساخته شده از پوست درونی درخت دارچین است. این ادویه بسیار محبوب است و با مزایای سلامتی مانند بهبود کنترل قند خون و کاهش برخی عوامل خطر بیماری قلبی مرتبط است.

دو نوع اصلی از دارچین عبارتند از:

  • Cassia: دارچین معمولی نیز نامیده می شود ، این نوع رایج ترین نوع است.
  • سیلان: سیلان که به دارچین “واقعی” معروف است، طعم سبک تر و کمی تلخ دارد.

دارچین کاسیا بیشتر در سوپرمارکت ها یافت می شود، زیرا دارچین سیلان بسیار ارزان تر است.

 

1. ممکن است باعث آسیب کبدی شود!

دارچین کاسیا (یا معمولی) منبع غنی از کومارین است. مقدار کومارین دارچین آسیاب شده ممکن است از 7 تا 18 میلی گرم در قاشق چایخوری (2.6 گرم) متغیر باشد، در حالی که دارچین سیلان فقط حاوی مقادیر کمی کومارین است.

مصرف روزانه کومارین تقریباً 0.05 میلی گرم در پوند (0.1 میلی گرم در کیلوگرم) وزن بدن یا 5 میلی گرم در روز برای یک فرد 130 کیلویی (59 کیلویی) است. این بدان معناست که فقط 1 قاشق چایخوری دارچین کاسیا می تواند شما را از حد روزانه بیشتر کند.

متأسفانه، چندین مطالعه نشان داده است که خوردن بیش از حد کومارین ممکن است باعث مسمومیت و آسیب کبدی شود.

به عنوان مثال، یک زن 73 ساله پس از مصرف مکمل های دارچین تنها به مدت 1 هفته دچار عفونت ناگهانی کبدی شد که باعث آسیب کبدی می شد با این حال، این مورد شامل مکمل هایی بود که دوز بالاتری را نسبت به آنچه که تنها از رژیم غذایی دریافت می کردید، ارائه می کردند.

خلاصه: دارچین معمولی حاوی مقادیر زیادی کومارین است. مطالعات نشان داده است که خوردن بیش از حد کومارین ممکن است خطر مسمومیت و آسیب کبدی را افزایش دهد.

2. ممکن است خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد!

مطالعات روی حیوانات نشان داده است که خوردن بیش از حد کومارین، که به مقدار زیاد در دارچین کاسیا وجود دارد، ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان ها را افزایش دهد. به عنوان مثال، مطالعات روی جوندگان نشان داده است که خوردن بیش از حد کومارین می تواند باعث ایجاد تومورهای سرطانی در ریه ها، کبد و کلیه ها شود.

روشی که کومارین ممکن است باعث ایجاد تومور شود مشخص نیست. با این حال، برخی از دانشمندان معتقدند که کومارین با گذشت زمان باعث آسیب DNA می شود و خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

بیشتر تحقیقات در مورد اثرات سرطانی کومارین بر روی حیوانات انجام شده است. تحقیقات بیشتر مبتنی بر انسان مورد نیاز است تا ببینیم آیا ارتباط مشابهی بین سرطان و کومارین در مورد انسان ها نیز وجود دارد یا خیر.

خلاصه: مطالعات حیوانی نشان داده است که کومارین ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان ها را افزایش دهد. با این حال، تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود آیا این امر در مورد انسانها نیز صدق می کند یا خیر.

3. ممکن است باعث زخم دهان شود!

برخی از افراد از خوردن محصولاتی که حاوی طعم دهنده دارچین هستند زخم های دهانی را تجربه کرده اند. دارچین حاوی سینامالدئید است ، ترکیبی که در صورت مصرف زیاد می تواند واکنش آلرژیک ایجاد کند. به نظر نمی رسد مقادیر کمی از ادویه باعث این واکنش شود ، زیرا بزاق از تماس مواد شیمیایی با دهان برای مدت طولانی جلوگیری می کند.

علاوه بر آفت دهان ، علائم دیگر حساسیت به سینامالدهید شامل موارد زیر است:

  • تورم زبان یا لثه
  • احساس سوزش یا خارش
  • لکه های سفید در دهان

در حالی که این علائم لزوماً جدی نیستند، اما می توانند ناراحتی ایجاد کنند. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که سینامالدئید تنها در صورت حساسیت به آن باعث ایجاد زخم در دهان می شود. شما می توانید برای آزمایش این نوع حساسیت با آزمایش وصله پوست.

همچنین، به نظر می رسد زخم های دهان بیشتر بر کسانی که بیش از حد از روغن دارچین و آدامس های طعم دارچین استفاده می کنند تأثیر می گذارد، زیرا این محصولات می توانند حاوی سینامالدهید بیشتری باشند.

خلاصه: برخی از افراد به ترکیبی در دارچین به نام سینامالدهید حساسیت دارند که می تواند باعث ایجاد زخم در دهان شود. با این حال، به نظر می رسد این بیشتر بر افرادی که بیش از حد از روغن دارچین یا آدامس استفاده می کنند تأثیر می گذارد، زیرا این محصولات حاوی سینامالدهید بیشتری هستند.

4. ممکن است باعث کاهش قند خون شود!

داشتن قند خون مزمن بالا یک مشکل بهداشتی است. در صورت عدم درمان، ممکن است منجر به دیابت، بیماری قلبی و بسیاری دیگر از مشکلات سلامتی شود. دارچین به دلیل توانایی خود در کاهش قند خون مشهور است. مطالعات نشان داده اند که ادویه می تواند اثرات انسولین، هورمونی که به حذف قند از خون کمک می کند را تقلید کند.

در حالی که خوردن کمی دارچین ممکن است به کاهش قند خون شما کمک کند، خوردن بیش از حد آن ممکن است باعث پایین آمدن بیش از حد آن شود. به این می گویند هیپوگلیسمی. این می تواند منجر به خستگی، سرگیجه و احتمالاً غش شود.

افرادی که بیشتر در معرض خطر قند خون پایین هستند کسانی هستند که برای دیابت دارو مصرف می کنند. این به این دلیل است که دارچین ممکن است اثرات این داروها را افزایش دهد و باعث شود قند خون شما بسیار پایین بیاید.

خلاصهدر حالی که خوردن دارچین ممکن است به کاهش قند خون شما کمک کند، خوردن بیش از حد آن ممکن است باعث کاهش بیش از حد آن شود، به خصوص اگر از داروهای دیابت استفاده می کنید. علائم شایع کاهش قند خون خستگی، سرگیجه و غش است.

5- ممکن است باعث مشکلات تنفسی شود!

خوردن بیش از حد دارچین آسیاب شده در یک جلسه ممکن است باعث مشکلات تنفسی شود. این به این دلیل است که ادویه دارای بافت خوبی است که می تواند استنشاق آن را آسان کند. استنشاق تصادفی آن می تواند باعث موارد زیر شود:

  • سرفه کردن
  • گاز گرفتن
  • مشکل هنگام تلاش برای نفس کشیدن

همچنین ، سینامالدهید موجود در دارچین باعث تحریک گلو می شود. ممکن است مشکلات تنفسی بیشتری ایجاد کند.

افراد مبتلا به آسم یا سایر شرایط پزشکی که بر تنفس تأثیر می گذارد، باید از استنشاق تصادفی دارچین به ویژه مراقب باشند، زیرا احتمال تنفس آنها بیشتر است.

خلاصه: خوردن بیش از حد دارچین آسیاب شده در یک جلسه ممکن است باعث مشکلات تنفسی شود. بافت خوب ادویه باعث استنشاق و تحریک گلو می شود که ممکن است باعث سرفه، گاز گرفتن و مشکل در نفس کشیدن شود.

6. ممکن است با برخی از داروها تداخل داشته باشد!

خوردن دارچین در مقادیر کم تا متوسط ​​با اکثر داروها بی خطر است. با این حال، اگر از داروهای دیابت، بیماری قلبی یا بیماری کبد استفاده می کنید، مصرف بیش از حد ممکن است یک مشکل باشد. این به این دلیل است که دارچین ممکن است با آن داروها تداخل داشته باشد، یا اثرات آنها را افزایش داده یا عوارض جانبی آنها را تشدید کند.

به عنوان مثال، دارچین کاسیا حاوی مقادیر زیادی کومارین است که در صورت مصرف زیاد می تواند باعث مسمومیت و آسیب کبدی شود.

اگر از داروهایی استفاده می کنید که ممکن است بر کبد شما تأثیر بگذارد، مانند پاراستامول، استامینوفن و استاتین ها، مصرف زیاد دارچین ممکن است احتمال آسیب کبدی را افزایش دهد.

همچنین، دارچین ممکن است به کاهش قند خون شما کمک کند، بنابراین اگر از داروهای دیابت استفاده می کنید، ادویه ممکن است اثرات آن را افزایش داده و باعث شود قند خون شما خیلی پایین بیاید.

خلاصهدر صورت مصرف زیاد دارچین ممکن است با داروهای دیابت، بیماری های قلبی و بیماری های کبدی تداخل داشته باشد. ممکن است اثرات آنها را افزایش دهد یا عوارض جانبی آنها را افزایش دهد.

خطرات خوردن دارچین خشک

از آنجا که “چالش دارچین” بسیار محبوب شده است، بسیاری سعی کرده اند مقدار زیادی دارچین خشک بخورند. این چالش شامل خوردن یک قاشق غذاخوری دارچین خشک و آسیاب شده در کمتر از یک دقیقه بدون نوشیدن آب است. در حالی که ممکن است بی ضرر به نظر برسد، اما چالش می تواند بسیار خطرناک باشد.

خوردن دارچین خشک می تواند گلو و ریه های شما را تحریک کند و همچنین باعث خفه شدن یا خفگی شود. همچنین می تواند به ریه های شما آسیب دائمی وارد کند.

این به این دلیل است که ریه ها نمی توانند فیبرهای ادویه را تجزیه کنند. ممکن است در ریه ها جمع شود و باعث التهاب ریه شود که به پنومونی آسپیراسیون معروف است. اگر ذات الریه آسپیراتیو درمان نشود، ریه ها ممکن است دائماً زخم شده و احتمالاً سقوط کنند.

خلاصه: در حالی که خوردن مقدار زیادی دارچین خشک ممکن است بی ضرر به نظر برسد، اما می تواند بسیار خطرناک باشد. اگر دارچین به ریه های شما برسد، نمی توان آن را تجزیه کرد و ممکن است باعث عفونت و آسیب دائمی به ریه شود.

چقدر زیاد است؟

به طور کلی استفاده از دارچین در مقادیر کم به عنوان ادویه بی خطر است. این با بسیاری از مزایای چشمگیر سلامتی مرتبط است. با این حال، خوردن بیش از حد ممکن است عوارض جانبی بالقوه خطرناکی ایجاد کند. این بیشتر در مورد دارچین کاسیا صدق می کند زیرا منبع غنی از کومارین است. برعکس، دارچین سیلان فقط مقدار کمی کومارین دارد.

مصرف روزانه قابل تحمل کومارین 0.05 میلی گرم در هر پوند (0.1 میلی گرم در کیلوگرم) وزن بدن است. این مقدار کومارین است که می توانید در روز بدون خطر عوارض جانبی بخورید.

این مقدار برابر با 8 میلی گرم کومارین در روز برای بزرگسالان با وزن 178 پوند (81 کیلوگرم) است. برای مرجع، مقدار کومارین در 1 قاشق چایخوری (2.5 گرم) دارچین آسیاب شده از 7 تا 18 میلی گرم متغیر است. به خاطر داشته باشید که کودکان حتی کمتر تحمل می کنند.

اگرچه دارچین سیلان حاوی مقادیر کمی کومارین است، اما باید از مصرف زیاد آن خودداری کرد. دارچین حاوی ترکیبات گیاهی متعدد دیگری است که در صورت مصرف زیاد ممکن است اثرات نامطلوبی داشته باشد. از تمام دارچین به عنوان ادویه کم استفاده کنید.

خلاصه: بزرگسالان باید از خوردن بیش از 1 قاشق چایخوری دارچین کاسیا در روز خودداری کنند. کودکان ممکن است حتی کمتر تحمل کنند.

جمع بندی

دارچین یک ادویه خوشمزه است که با بسیاری از فواید سلامتی مرتبط است. در حالی که خوردن مقادیر کم تا متوسط ​​بی خطر است، خوردن زیاد آن ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند. این بیشتر در مورد دارچین کاسیا یا “معمولی” صدق می کند زیرا حاوی مقادیر زیادی کومارین است که با بیماری هایی مانند آسیب کبد و سرطان ارتباط دارد.

از طرف دیگر، دارچین سیلان یا “واقعی” فقط حاوی مقادیر کمی کومارین است.

در حالی که خوردن بیش از حد دارچین ممکن است اشکالاتی داشته باشد، این ادویه سالم است که خوردن آن در مقادیر کم تا متوسط ​​بی خطر است. خوردن کمتر از میزان قابل قبول روزانه، بیش از حد کافی است تا مزایای سلامتی را برای شما به ارمغان بیاورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *