غذاهایی که خستگی را از بین می برد!
داروهایی برای درمان اختلال اضطراب,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون,webgardoon
داروهایی برای درمان اختلال اضطراب
۱۴۰۰-۰۷-۱۰
چگونه با افسردگی شبانه کنار بیاییم؟,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون,webgardoon
چگونه با افسردگی شبانه کنار بیاییم؟
۱۴۰۰-۰۷-۱۰

غذاهایی که خستگی را از بین می برد!

بدن شما از چیزی که به آن تغذیه می کنید فرار می کند. بهترین راه برای دریافت بیشترین انرژی از غذای خود این است که مطمئن شوید بهترین غذای ممکن را به خودتان می دهید. در این مقاله از بخش تغذیه مجله اینترنتی وبگردون به غذاهایی که خستگی را از بین می برند می پردازیم.

علاوه بر آنچه می خورید، هنگام غذا خوردن نیز می تواند بر انرژی شما تأثیر بگذارد. آیا تا به حال متوجه شده اید که بعد از یک ناهار یا شام بزرگ چگونه احساس سستی می کنید؟ این به این دلیل است که بدن شما به جای اینکه به بقیه بدن شما نیرو دهد، از انرژی خود برای هضم آن وعده غذایی بزرگ استفاده می کند.

ساده ترین راه برای جلوگیری از کما بعد از غذا خوردن چند وعده غذایی در طول روز است. این امر باعث می شود بدن شما به طور منظم سوخت گیری کند و حتی ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

 

1. غذاهای فرآوری نشده

در حالی که یک چیزبرگر و سیب زمینی سرخ کرده ممکن است هنگام خوردن آن آرامش بخش باشد، ارزش غذایی آن کم است. غذاهای فرآوری شده، مانند برخی از غذاهای بسته بندی شده یا کنسرو شده، آب نبات، غذاهای جعبه ای و گوشت های پخته معمولاً پر از مواد نگهدارنده، افزودنی ها، سدیم، چربی ترانس و مواد مصنوعی هستند که ممکن است سرعت شما را کاهش دهند.

 

2. میوه ها و سبزیجات تازه و فصلی

هرچه غذای شما تازه تر باشد، حاوی مواد مغذی بیشتری نیز خواهد بود. برخلاف غذاهای فرآوری شده که ممکن است مواد مغذی آنها برای ماندگاری طولانی تر محروم شود، غذاهای تازه معمولاً حاوی مواد مغذی بالاتری هستند. خوردن میوه و سبزیجات در فصل به این معنی است که آنها به طور طبیعی رسیده اند.

 

3. نوشیدنی های بدون کافئین

کافئین در حد اعتدال خوب است و مشخص شده است که فوایدی برای سلامتی دارد. اگرچه باعث افزایش کوتاه مدت می شود، اما در واقع انرژی بدن را تامین نمی کند. اولین جرعه ها ممکن است به شما تکان بخورد، اما اگر تغذیه مناسب و وعده های غذایی و میان وعده های متعادل را در اختیار بدن خود قرار ندهید، در نهایت احساس خستگی خواهید کرد.

اگر باید مشکل خود را برطرف کنید، قهوه سیاه یا چای بدون شیرین را انتخاب کنید. نوشابه ها و نوشابه های انرژی زا می توانند مملو از شکر تصفیه شده و مواد مصنوعی باشند که می توانند باعث خرابی شما شوند و در صورت مصرف زیاد منجر به مشکلات دیگر سلامتی شوند.

 

4. پروتئین های بدون چربی

گوشت قرمز مرمر دار در چربی چربی اشباع شده را به رژیم غذایی شما اضافه می کند. گوشت های بدون چربی، مانند مرغ، بوقلمون و ماهی ، هنوز پروتئین با کیفیتی را ارائه می دهند، اما حاوی چربی اشباع کمتری هستند. ماهی های سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی آزاد و ماهی تن می توانند چربی های مفید و مفید برای قلب اضافه کنند.

 

5. غلات کامل و کربوهیدراتهای پیچیده

درست مانند غذاهای فرآوری شده ، کربوهیدراتهای تصفیه شده مانند قندها و آرد سفید نیز مقدار کمی از مواد مغذی را اضافه می کنند. انتخاب غذاهای غلات کامل و کربوهیدراتهای پیچیده تضمین می کند که بدن شما از مزایای کامل غلات که فیبر را به رژیم غذایی شما اضافه می کند ، بهره مند می شود.

 

6. آجیل و دانه ها

آجیل و دانه ها برخی از بهترین غذاها برای مقابله با خستگی و مبارزه با گرسنگی هستند. دریافت انواع آجیل و دانه ها در رژیم غذایی می تواند مواد مغذی و انرژی سالمی را تأمین کند.

بادام ، آجیل برزیلی، بادام هندی، فندق، پکن، گردو، تخمه آفتابگردان و تخمه کدو را امتحان کنید. خوردن نسخه های خام و بدون نمک توصیه می شود. و آنها یک میان وعده عالی بعد از ظهر هستند.

 

7. آب

نوشیدن آب برای عملکرد مطلوب بدن ضروری است. اگرچه آب به شکل کالری تأمین نمی کند، اما به تسهیل فرآیندهای پر انرژی در بدن کمک می کند، که به خودی خود یک افزایش انرژی است.

در طول روز آب بنوشید و سعی کنید نوشابه ، قهوه و سایر نوشیدنی ها را با یک لیوان آب جایگزین کنید. این تغییر ساده می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند، و قبل از اینکه بدانید احساس بهتری خواهید داشت.

 

8. ویتامین ها و مکمل ها

اگر همه مواد مورد نیاز خود را از غذای خود دریافت نمی کنید، ممکن است بخواهید ویتامین روزانه را در نظر بگیرید. مشورت با یک متخصص تغذیه یا پزشک هومیوپاتی می تواند شما را در زمینه رژیم غذایی مکمل تغذیه ای آغاز کند.

اطمینان حاصل کنید که در مورد هر نوع مکمل غذایی که در نظر دارید با پزشک خود صحبت کنید.

 

9. موز

محققان موز را با نوشیدنی های ورزشی کربوهیدرات دار در دوچرخه سواران مقایسه کردند که برای سواری طولانی خود به انرژی پایدار نیاز داشتند. آنها دریافتند که موز به اندازه نوشیدنی سوخت سواران را تامین می کند. موز، درست است؟

به نظر می رسد موز مملو از پتاسیم، فیبر، ویتامین ها و مقدار مناسب کربوهیدرات است که انرژی طبیعی زیادی را برای شما فراهم می کند. علاوه بر این، موز اغلب کمتر از یک دلار برای هر میوه است و این قیمتی است که نمی توانید با این مقدار انرژی اضافی از آن استفاده کنید.

 

10. جو دوسر

آنها فقط برای صبحانه نیستند. یک کاسه بزرگ جو دو سر حاوی مقدار زیادی فیبر و حتی کمی پروتئین است . بعلاوه ، برای افرادی که افزایش قند خون و افت آن را با سایر غلات فرآوری شده صبحانه تجربه می کنند ، مفید است.

انتخاب نسخه های ساده بسته های فوری بلغور جو دوسر، جو دو سر فولادی یا جو دوسر قدیمی بهتر است زیرا آنها با شکر اضافی پر نشده اند.

سپس می توانید آنچه را که در آن می ریزید مانند شیر، کمی عسل و برخی از انواع توت های مخلوط کنترل کنید. سپس می توانید با انرژی بیشتری در راه باشید تا بتوانید روز خود را پشت سر بگذارید.

 

11. دانه های چیا

در حالی که ممکن است برای یک رویداد ورزشی استقامتی تمرین نکنید ، دانه های چیا به دلیل محتوای کربوهیدرات ، چربی های سالم و فیبر پر کننده ممکن است منبع عالی انرژی طولانی مدت باشند. دو قاشق غذاخوری چیا حدود 24 گرم کربوهیدرات و 4.8 گرم امگا 3 دارد که برای سلامت قلب و ضد التهاب مفید است.

به گفته یکی کوچک مطالعه که شامل شش ورزشکار استقامتی بود، خوردن دانه های چیا به اندازه نوشیدنی های ورزشی کربوهیدرات دار انرژی می بخشد.

برای مصارف روزمره ، پاشیدن چند قاشق غذاخوری دانه چیا با اسموتی صبحانه یا افزودن یک قاشق غذاخوری به ماست بعد از ظهر ممکن است انرژی کافی را برای جلوگیری از خستگی شما فراهم کند.

 

جمع بندی

توجه به آنچه در بشقاب شما وجود دارد می تواند یک راه سالم و موثر برای حفظ انرژی شما باشد. با ورزش منظم و تغذیه مناسب ، می توانید سطوح انرژی سالمی را در طول دوره های افسردگی حفظ کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *