غذاهایی که دشمن قلبتان هستند!
با این نکات قلبتان را سالم نگهدارید!
عادات مضر برای قلبتان که نمیدانستید!
۱۴۰۰-۰۲-۲۳
دلایل احساس سوزش در پاها
دلایل احساس سوزش در پاها
۱۴۰۰-۰۲-۲۳
غذاهایی که دشمن قلبتان هستند!

غذاهایی که دشمن قلبتان هستند!

غذاهایی که دشمن قلبتان هستند!

در این مقاله از بخش سلامت مجله اینترنتی وبگردون به معرفی غذاهایی که دشمن قلبتان هستند؛ میپردازیم.

شکر، نمک، چربی

با گذشت زمان، مقادیر بالای نمک، شکر، چربی اشباع شده و کربوهیدرات های تصفیه شده خطر حمله قلبی یا سکته را افزایش می دهد. اگر نگران قلب خود هستید، می خواهید این موارد را از حالت منظم دور نگه دارید.

اما به جای اینکه روی هر یک از غذاهای بد تأکید کنید، عاقلانه است که روی رژیم کلی خود تمرکز کنید. اگر بیشتر میوه ها و سبزیجات مفید برای قلب، غلات سبوس دار، پروتئین بدون چربی و لبنیات کم چربی مصرف می کنید، هنوز می توانید این موارد را داشته باشید.

 

بیکن

بیش از نیمی از کالری های بیکن از چربی اشباع تأمین می شود که می تواند لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) یا کلسترول بد شما را افزایش دهد و احتمال حمله قلبی یا سکته مغزی را افزایش دهد. پر از نمک است که فشار خون شما را بالا می برد و قلب شما را سخت تر می کند. مقادیر بالای سدیم (قسمت اصلی نمک) می تواند منجر به سکته، بیماری قلبی و نارسایی قلبی شود. مواد نگهدارنده افزوده شده بیکن نیز به این موضوعات مرتبط هستند.

 

گوشت قرمز

خوردن بیش از حد گوشت گاو، گوشت بره و گوشت خوک ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را افزایش دهد. ممکن است به این دلیل باشد که چربی اشباع زیادی دارند که می تواند کلسترول را تقویت کند. مطالعات اخیر نشان می دهد که چگونه باکتریهای روده بخشی از گوشت به نام L-carnitine را پردازش می کنند. بخشهای خود را محدود کنید. همچنین، به دنبال برش های لاغر مانند گوشت گاو دور، گچ بری، و گوشت گوساله فوق العاده بدون چربی باشید.

 

جوش شیرین

داشتن مقادیر کمی قند اضافه ضرری ندارد، اما یک قوطی نوشابه دارای قند بیشتری است که متخصصان برای یک روز کامل توصیه می کنند. نوشابه ها بیشتر چاق می شوند و احتمال چاقی و دیابت نوع 2، فشار خون و بیماری قلبی بیشتر است. و در حالی که این دانش هنوز در مورد نوشیدنی های رژیمی مبهم است، برخی تحقیقات آنها را به افزایش وزن و سکته مغزی مرتبط می کند. بهترین شرط شما آب ساده ، گازدار یا شیرین نشده است.

 

کالاهای پخته شده

کوکی ها، کیک ها و کلوچه ها باید از درمان های نادر باشند. آنها معمولاً با شکر اضافه شده، که منجر به افزایش وزن می شود. آنها همچنین با سطح تری گلیسیرید بالاتر مرتبط هستند، و این می تواند به بیماری قلبی منجر شود. ماده اصلی آنها معمولاً آرد سفید است که ممکن است قند خون شما را افزایش دهد و باعث گرسنگی شما شود. خوراکی های سالم تری ایجاد کنید: آرد گندم کامل را تعویض کنید، شکر را اصلاح کرده و به جای کره یا کوتاه کردن، از روغن های گیاهی مایع استفاده کنید.

 

گوشت های فرآوری شده

هات داگ، سوسیس، سالامی و گوشت ناهار بدترین نوع گوشت برای قلب شما هستند. آنها مقادیر زیادی نمک دارند و بیشتر آنها از چربی اشباع شده بالایی برخوردار هستند. وقتی نوبت به گوشت های شیرین می رسد، بوقلمون برای شما بهتر از سالامی است زیرا چربی اشباع شده ندارد. اما هنوز مقدار قابل توجهی سدیم دارد، بنابراین به اندازه سینه بوقلمون خرد شده تازه سالم نیست.

 

برنج سفید ، نان و ماکارونی

برنج، نان، ماکارونی و تنقلاتی که از آرد سفید تهیه می شوند، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی سالم خود را از دست می دهند. غلات تصفیه شده به سرعت به شکر تبدیل می شوند، که بدن شما را به عنوان چربی ذخیره می کند. یک رژیم غذایی حاوی غلات تصفیه شده می تواند باعث ایجاد چربی در شکم شود، که مطالعات مرتبط با بیماری قلبی و دیابت نوع 2 را نشان می دهد. سعی کنید حداقل نیمی از غلات خود را از غلات کامل مانند برنج قهوه ای، جو دوسر و گندم کامل تهیه کنید. بهتر است در هنگام خرید به عبارت”” دقت کنید.

 

پیتزا

اگر پیتزا را به روش صحیح درست کنید، می تواند سالم باشد، اما بیشتر پیتزاهای خارج شده و پای های منجمد دارای مقادیر سرسام آور سدیم، چربی و کالری هستند که همگی می توانند خطر حمله قلبی را افزایش دهند. وقتی سفارش دادید، یک پوسته نازک (در صورت امکان گندم کامل) انتخاب کنید، پنیر کمتری بخواهید، روی سبزیجات را انباشته کنید و از پپرونی یا سوسیس که نمک پر شده است، صرف نظر کنید. برای سالم ترین پیتزا، خودتان آن را درست کنید.

 

الکل

نوشیدن متوسط ​​به قلب شما آسیب نمی رساند مگر اینکه فشار خون بالا یا تری گلیسیرید داشته باشید، نوعی چربی در خون که می تواند احتمال بیماری قلبی شما را افزایش دهد. از طرف دیگر، نوشیدن زیاد می تواند منجر به فشار خون بالا، نارسایی قلبی، سکته های مغزی و افزایش وزن شود. بنابراین اگر قبلاً مشروب نمی خورید، شروع نکنید.

 

کره

کره سرشار از چربی اشباع است، که می تواند کلسترول بد خون شما را افزایش داده و بیماری قلبی را بیشتر احتمال دهد. بهتر است کره را با روغن زیتون یا اسپری های پایه روغن نباتی جای دهید که حاوی چربی های اشباع نشده و چند غیر اشباع سالم برای قلب هستند. اگر کلسترول بالا دارید، انتشار با استنول حتی بهتر است. استفاده منظم می تواند به کاهش سطح کلسترول LDL کمک کند.

 

ماست خوش طعم و پرچرب

ماست می تواند یک منبع تغذیه فوق العاده باشد. خوردن منظم آن ممکن است شما را از فشار خون بالا محافظت کند. اما نوعی که می خرید را تماشا کنید. ماست های دارای طعم و مزه مملو از قند اضافه شده، و پیوند آن با افزایش وزن، فشار خون بالا، التهاب و بیماری های قلبی است. برای سالم ترین انتخاب، ماست ساده کم چرب تهیه کنید و میوه تازه، دارچین یا وانیل خود را برای عطر و طعم اضافه کنید.

 

سیب زمینی سرخ کرده

سیب زمینی های سرخ شده از رستوران ها و مکان های فست فود حاوی مقدار زیادی چربی و نمک هستند که خبر خوبی برای قلب شما است. یک مطالعه نشان داد افرادی که 2 تا 3 بار در هفته سیب زمینی سرخ کرده یا قهوه ای هش می خورند احتمال مرگ زودهنگام دارند. اگر زیاده روی کردید، کمترین قسمت ممکن را بگیرید یا سفارش خود را تقسیم کنید. حتی بهتر: سیب زمینی سرخ کرده خود را در فر درست کنید.

با روغن زیتون سالم قلب. اگر از سیب زمینی شیرین استفاده کنید حتی برای شما بهتر خواهد بود.

 

مرغ سرخ شده

مرغ سرخ شده به یک ماده غذایی در غیر این صورت سالم ، کالری ، چربی و سدیم اضافه می کند. مطالعات، غذای سرخ شده را با دیابت نوع 2، چاقی و فشار خون بالا مرتبط کرده است – همه اینها احتمال نارسایی قلبی شما را افزایش می دهد. برای یک انتخاب ترد اما سالم، سینه مرغ بدون پوست را در آرد گندم کامل قرار دهید و به جای سرخ کردن، آن را بپزید.

 

سوپ کنسرو شده

سوپ می تواند راهی آسان برای دریافت بیشتر سبزیجات، پروتئین و فیبر باشد. اما مراقب مواد ناسالم باشید. سوپ کنسرو شده غالباً سدیم زیادی دارد که می تواند باعث فشار خون بالا، حمله قلبی، سکته مغزی و نارسایی قلبی شود. و هر سوپ خامه ای دارای چربی اشباع ناسالم است. سالم ترین راه برای لذت بردن از سوپ تهیه آن از ابتدا با آبگوشت کم سدیم است. اگر سوپ آماده خریداری کرده اید، برچسب کمترین چربی و نمک را بررسی کنید.

 

رشته خوشکار

مواد اصلی تشکیل دهنده این رشته محبوب معمولاً آرد، نمک واست. این باعث می شود چربی، سدیم و کالری بالایی داشته باشد. هیچکدام برای قلب شما مفید نیستند. با مخلوط کردن خامه ترش کم چرب یا پنیر دلمه ای با دوغ کم چرب و گیاهان تازه مانند شوید، ترخون یا پیاز کوهی می توانید نسخه سالم تری از سس های خامه ای مورد علاقه خود تهیه کنید.

 

بستنی

بستنی سرشار از قند ، کالری و چربی اشباع است، بنابراین آن را برای یک خوراکی خاص ذخیره کنید. خوردن غذاهای مملو از چربی و شکر منجر به افزایش وزن می شود. همچنین می تواند تری گلیسیرید شما را بالا ببرد و منجر به حمله قلبی شود. کالری و چربی خود را با انتخاب سوربت، ماست یخ زده کم چرب یا بدون چربی یا میله های میوه ای منجمد کاهش دهید. حداقل برچسب قند و چربی اشباع شده را برچسب بزنید.

 

چیپس سیب زمینی

چیپس سیب زمینی یکی از غذاهایی است که بیشترین افزایش وزن را دارد. و نه تنها مملو از چربی های اشباع شده است، بلکه همچنین مملو از نمک است – که با بیماری قلبی نیز ارتباط دارد. از چیپس سیب زمینی کم سدیم یا کم چربی صرف نظر کنید. آنها فقط شما را دوباره گرسنه خواهند گذاشت. مقوی ترین میان وعده ها، مانند کراکرهای غلات کامل با پنیر کم چرب یا پاپ کورن خانگی که با روغن زیتون پرتاب می شود، پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی های سالم را ترکیب می کند

 

 

1 Comment

  1. ناصر گفت:

    واقعا پیتزا به این خوبی چه ضرر برای ما داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *