غذاهای تاثیر گذار بر خواب شما
آزبست چیست؟
آزبست چیست؟
۱۴۰۰-۰۷-۲۵
مشاغلی که خواب شما را خراب میکنند!
مشاغلی که خواب شما را خراب میکنند!
۱۴۰۰-۰۷-۲۵

غذاهای تاثیر گذار بر خواب شما

آیا واقعا غذا بر خواب ما تاثیر میگذارد؟ در این مقاله از بخش تغذیه مجله اینترنتی وبگردون به بررسی غذاهای تاثیر گذار بر خواب شما می پردازیم.

آنچه می خورید بر خواب شما تأثیر می گذارد

اگر می توانید غذاهایی را انتخاب کنید که ممکن است به شما در داشتن بهترین خواب ممکن کمک کند، آیا این کار را می کنید؟ و اگر می دانستید کدام غذاها ممکن است مانع خواب راحت شما شوند، آیا از آنها اجتناب می کردید؟ اکنون این شانس شما وجود دارد که فقط برای یک خواب خوب یاد بگیرید. اگرچه علم جامع نیست، اما توجه به آنچه قبل از خواب می خورید و می نوشید ممکن است مفید باشد.

به غذاهای غنی از تریپتوفان برسید!

همه ما درباره توانایی شیر گرم در فرستادن ما به سرزمین رویاها شنیده ایم. آیا می دانید چرا واقعیت دارد؟ غذاهای لبنی حاوی تریپتوفان هستند که یک ماده تقویت کننده خواب است. سایر منابع خوب شامل آجیل و دانه ها، موز، عسل و تخم مرغ است.

بیشتر بخوانید:  فواید رویا برای سلامتی

به هوس کربوهیدرات خود میل کنید (کمی)

غذاهای غنی از کربوهیدرات ممکن است کمک کنند. بنابراین چند میان وعده خوب شبانه ممکن است شامل یک کاسه غلات و شیر، آجیل و کراکر یا نان و پنیر باشد.

قبل از خواب میان وعده بخورید!

اگر بی خوابی دارید، کمی غذا در معده شما می تواند به خوابیدن شما کمک کند. نوشیدن مقداری شیر نیز ممکن است مفید باشد. اما میان وعده را کوچک نگه دارید. یک وعده غذایی سنگین بر سیستم گوارشی شما تأثیر می گذارد و باعث ناراحتی شما می شود و نمی توانید خواب خوب داشته باشید.

 

غذاهای پرچرب را محدود کنید!

تحقیقات نشان می دهد افرادی که اغلب از این غذاها استفاده می کنند وزن خود را افزایش می دهند و چرخه خواب آنها مختل می شود. چرا؟ یک وعده غذایی سنگین هضم را فعال می کند که می تواند منجر به سفرهای شبانه به حمام شود.

بیشتر بخوانید: 7 ماده غذایی که هورمون سروتونین شما را تقویت میکند!

 

مراقب کافئین پنهان باشید!

جای تعجب نیست که یک فنجان قهوه شب خواب شما را مختل کند. اما منابع کافئین کمتری مانند شکلات، کولا و چای را فراموش نکنید. حتی قهوه بدون کافئین نیز اثری از آن دارد – اما به اندازه کافی برای ایجاد مشکل نیست. برای خواب بهتر، 4 تا 6 ساعت قبل از خواب، تمام کافئین را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

 

داروها ممکن است حاوی کافئین باشند!

داروهای بدون نسخه و نسخه ای که ممکن است کافئین در آنها وجود داشته باشد شامل مسکن ها ، قرص های کاهش وزن ، دیورتیک ها و داروهای سرماخوردگی است. این داروها و سایر داروها ممکن است به اندازه یک فنجان قهوه کافئین یا حتی بیشتر داشته باشند. برچسب داروهای بدون نسخه یا برگه اطلاعات داروهای تجویزی را بررسی کنید تا ببینید آیا داروی شما در خواب اختلال ایجاد می کند یا می تواند باعث بی خوابی شود.

بیشتر بخوانید: 7 ماده غذایی که انرژی شما را از بین می برد!

 

مراقب غذاهای سنگین و تند باشید!

دراز کشیدن با شکم پر می تواند شما را ناراحت کند، زیرا سیستم گوارش هنگام خواب کند می شود. همچنین می تواند منجر به سوزش سر دل شود، مانند غذاهای تند. اگر از خوردن یک غذای سنگین لذت می برید، حداقل 4 ساعت قبل از خواب آن را تمام کنید.

 

مایعات را ساعت 8 شب قطع کنید!

هیدراته ماندن در طول روز برای بدن شما عالی است ، اما قبل از خواب آن را قطع کنید. شما نمی خواهید برای رفتن به دستشویی بعد از ورود به منزل مجبور شوید بیدار شوید.

 

برای آرامش سیگار نکشید!

حتی اگر یکی از راههای مورد علاقه شما برای آرامش باشد، سیگار کشیدن ایده خوبی نیست – شب یا روز. نیکوتین یک محرک است و دارای اثرات مشابه کافئین است. از استعمال دخانیات قبل از خواب یا در صورت بیدار شدن در نیمه شب خودداری کنید. سعی کنید ترک کنید – سخت است، اما ارزشش را دارد.

بیشتر بخوانید: خواب خوب و سالم برای فرزند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *