با این کارها فضای اتاق را برای کودکتان خواستنی تر کنید!

با این کارها فضای اتاق را برای کودکتان خواستنی تر کنید!

قبل از اینکه تصمیم بگیرید کودک خود را برای خواب شبانه به یک استقلال نسبی برسانید باید فضای اتاق را برای کودکتان خواستنی تر کنید. در این خصوص مواردی همانند خرید وسایل کودکانه، رنگ آمیزی فانتزی، پوستر دیواری کودک و مواردی از این قبیل پیشنهاد می شود.

طراحی یک اتاق جذاب و خواستنی برای کودکان کار سخت و دشواری نیست؛ کافی است تا به سلایق و روحیات او در زمان بازی و سرگرمی با انیمیشن ها توجه کنید تا به خوبی دریابید که باید از چه طرح ها و پترن هایی برای طراحی اتاق کودک خود استفاده کنید. این مبحث را در ادامه تشریح می کنیم.

اتاق کودک

ضرورت جدا کردن اتاق کودک

قبل از هرچیز باید به ضرورت جدا کردن اتاق کودک پرداخته شود. بسیاری از والدین تصور می کنند باید تا سنین نوجوانی صبر کرد و بعد از آن هم دیگر کودک شخصا خواستار جدا شدن اتاق است. اما آیا چنین تصوری صحیح می باشد؟ خیر!

کودکانی که در سنین پایین و در دوره خردسالی اتاق جدا نداشته اند بعد از آن هم برای جدا کردن اتاق خود با مشکلات عدیده ای روبرو هستند. نمونه بارز آن هم جدا کردن اتاق در طول روز و برای خلوت کردن اما بازگشت به اتاق پدر و مادر در زمان خواب است.

چنین مسائلی ممکن است حتی تا سنین 15 سالگی و بالاتر از آن هم ادامه داشته باشد. شاید شما فرز‌‌ند خود را مانند یک کودک ببینید اما قطعا شرایط جمعی و اجتماعی چنین مسئله ای را نمی پذیرد و اذعان دارد که اتاق کودکان باید زودتر از دوره دبستان و از سنین دو الی سه سالگی جدا شود. البته اگر کودک شما این سن و دوره طلایی را پشت سر گذاشته است باز هم می توانید با استفاده از راهکارهایی که در این مقاله ذکر می گردد نهایت تلاش خود را برای جدا کردن اتاق کودک به کار ببرید.

امن ترین اتاق خانه را انتخاب کنید!

اینکه کدام یک از اتاق های خانه از امنیت بیشتری برخوردار است دو وجهه کاملا متفاوت دارد؛ از یک طرف امنیت از دیدگاه شماست و از طرف دیگر هم امنیت از جانب کودک! قطعا دیدگاه هر دو شما نسبت به امنیت متفاوت است.

بعد از اینکه امن ترین اتاق خانه را از دیدگاه خود انتخاب کردید اکنون باید شرایط اتاق را با توجه به دیدگاه کودک تغییر دهید. به عنوان مثال اغلب کودکان از اتاق هایی که دارای کمد توکار هستند می ترسند یا اگر فضای اتاق به گونه ای باشد که در شب سایه های متعددی را مشاهده کنند بعید است در اتاق خواب ماندگار شوند. بنابراین همه کاراکترهای اضافی را حذف کنید.

 

اتاق را با رنگ های فانتزی رنگ کنید

قبل از اینکه بخواهید وسایل کودکانه را در داخل اتاق خواب کودک بچینید باید آن را رنگ آمیزی کنید. البته اگر می خواهید از کاغذ دیواری و پوستر دیواری کودکانه استفاده کنید دیگر نیازی به این کار نیست، اما با توجه به اینکه اصولا در زمان طراحی داخلی همه دیوارها را با استفاده از کاغذ دیوای و پوستر دیواری نمی پوشانند بنابراین بهتر است حداقل دیوار مورد نظر که خالی از پوشش می ماند را با یک رنگ زیبا و جذاب رنگ بزنید. در انتخاب رنگ دقت کنید چرا که باید با هارمونی فضا بعد از تکمیل اتاق خواب تناسب داشته باشد.

پوستر سقفی کودک را در اولویت قرار دهید

طراحی اتاق خواب را باید از سقف آن آغاز کرد. هرگز نسبت به این بخش از اتاق کودک بی توجه نباشید. پوستر سقفی کودک با طرح های مختلفی طراحی و آماده عرضه به مشتریان می شود. اصولا از طرح آسمان آبی یا آسمان مهتابی استفاده می کنند.

کودکان در سنین خردسالی زمان بسیار زیادی از طول روز را قرار است در همین اتاق بمانند بنابراین بهتر است از طرح آسمان آفتابی استفاده کنید اما با رشد  کودک و حضور وی در مدرسه، باشگاه، کلاس زبان و …، حضور او در اتاق خود کاهش یافته و به زمان خواب و استراحت محدود می شود. در این شرایط بهترین کار ممکن استفاده از پوستر سقفی کودک طرح آسمان مهتابی است.

پوستر دیواری کودک و کاغذ دیواری کودکانه بخرید

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای ایجاد یک فضای دل انگیز در اتاق خواب کودک انجام دهید خرید پوستر دیواری کودک و کاغذ دیواری کودکانه است. انواع پوستر کودک با استفاده از شخصیت ها و کاراکترهای مختلفی طراحی می شوند و شما نیز می توانید با انتخاب شخصیت مورد علاقه کودک خود یک اتاق هیجان انگیز را برای وی خلق کنید. البته در سنین دو و سه سالگی سعی می شود از طرح ها و پترن های ساده تر استفاده گردد. در این خصوص بهتر است از پترن های نقاشی گونه استفاده کرد و جزییات طرح و تصویر را کاهش داد. این گونه کودک نیز برای کشف اتاق و پترن های داخل آن دچار سردرگمی نمی شود.

پوستر دیواری کودک و کاغذ دیواری کودکانه بخرید

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای ایجاد یک فضای دل انگیز در اتاق خواب کودک انجام دهید خرید پوستر دیواری کودک و کاغذ دیواری کودکانه است. انواع پوستر کودک با استفاده از شخصیت ها و کاراکترهای مختلفی طراحی می شوند و شما نیز می توانید با انتخاب شخصیت مورد علاقه کودک خود یک اتاق هیجان انگیز را برای وی خلق کنید. البته در سنین دو و سه سالگی سعی می شود از طرح ها و پترن های ساده تر استفاده گردد. در این خصوص بهتر است از پترن های نقاشی گونه استفاده کرد و جزییات طرح و تصویر را کاهش داد. این گونه کودک نیز برای کشف اتاق و پترن های داخل آن دچار سردرگمی نمی شود.

سرویس اتاق خواب کودک را با دقت انتخاب کنید

برای انتخاب تخت خواب و کمد کودک باید دقت زیادی به خرج دهید. نباید سرسری و بدون توجه به علائق کودک برای خرید سرویس اتاق خواب او اقدام کنید. امروزه طرح های بسیار زیبایی برای طراحی اتاق خواب کودکان وجود دارد که تنوع آن ها می تواند شما را شگفت زده کند. انتخاب سرویس تخت خواب و کمد کودک باید متناسب با هارمونی فضا صورت گیرد. تخت های کم ارتفاع با حفاظ های محکم و کمدهایی که جنس محکمی دارند و به راحتی سقوط نمی کنند نمونه های مناسبی از سرویس اتاق خواب کودکانه هستند.

سرویس خواب کودک

کفپوش و موکت استاندارد فراموش نشود

امروزه کفپوش های استانداردی برای اتاق خواب کودکان در بازار مشاهده می شود که قابلیت ضربه پذیری بالایی داشته و در مقابل سقوط کودک یا زمین خوردن او شرایط مناسبی را برای کاهش صدمات ناشی از برخورد با سطح زمین ایجاد می کنند. هرچند ممکن است مبل کودکانه در اتاق خواب قرار دهید اما مطمئن باشید که فر زند شما نیز همانند سایر کودکان علاقه زیادی به نشستن روی زمین و بازی کردن دارد.

پارک کودک فراموش نشود

برای اینکه کودک شما مدت زمان زیادی در اتاق خواب خود بماند و در واقع به آن عادت کند باید شرایط بازی کردن را برای او فراهم کنید. هرچقدر تعداد بازی های مورد علاقه او در اتاق خواب بیشتر باشد قطعا زمان بیشتری را در اتاق می گذراند و از این طریق بیش از پیش با اتاق خود و وسایل داخل آن خو می گیرد. سعی کنید از اسباب بازی هایی که به راحتی جابجا نمی شوند استفاده کنید تا مجبور شود در همان اتاق با آن ها بازی کند. تاب بازی و سرسره از مهمترین وسایل پارک کودک هستند که نمونه های خانگی آن ها در بازار مشاهده می شود.

پارک کودک

خرید پوستر دیواری، کاغذ دیواری، پارک کودک و کفپوش کودکانه

اکنون که با مهمترین وسایل مورد نیاز برای طراحی اتاق خواب کودک خود آشنا شده اید باید بگوییم که مراکز معتبری در سراسر ایران وجود دارند که وسایل فوق را عرضه می کنند. البته شما برای خرید تمام وسایل فوق نمی توانید از طریق یک شرکت یا مرکز اقدام نمایید. به عنوان مثال شرکت زیار دکور انواع پوستر دیواری کودک و کاغذ دیواری کودکانه را عرضه می کند اما پارک کودک را باید از شرکت های مرتبط خریداری کنید. قیمت پوستر دیواری کودک در شرکت های مختلف کامل متفاوت است اما شرکت فوق یا همان زیار دکور بهترین انواع پوستر دیواری کودکانه را با قیمت مناسب و خدمات پس از فروش به شما عرضه می نماید. برای خرید پوستر دیواری کودک و سایر محصولات مشابه می توانید از طریق وب سایت رسمی زیار دکور اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *