فواید شگفت انگیز انبه برای سلامت
هلو,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
فواید هلو این میوه تابستانی خوشمزه
۱۴۰۰-۰۵-۰۹
کیوی,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
با خواص کیوی بیشتر آشنا شوید!
۱۴۰۰-۰۵-۰۹

فواید شگفت انگیز انبه برای سلامت

انبه برای هزاران سال یک محصول مهم در هند بوده است. امروزه این میوه های رنگارنگ و شیرین پایه اصلی غذاهای هندی هستند و در سراسر جهان محبوب هستند. بسته به تنوع، انبه می تواند از چند اونس تا بیش از 5 پوند وزن داشته باشد. این مقاله از بخش تغذیه مجله اینترنتی وبگردون حقایق تغذیه ای، فواید شگفت انگیز انبه برای سلامت را مرور می کند.

صرف نظر از نوع انبه ای که خریداری می کنید، این میوه ها دارای مزایای چشمگیری برای سلامتی هستند. در حالی که انبه از لحاظ تاریخی فقط در پایان فصل خشک موجود بود، امروزه آنها را می توان در طول سال در فروشگاه های مواد غذایی یافت.

فواید انبه برای سلامتی

ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های موجود در انبه می توانند فواید مهمی برای سلامتی ارائه دهند. به عنوان مثال، ویتامین K به لخته شدن خون شما کمک می کند و از کم خونی جلوگیری می کند. همچنین نقش مهمی در تقویت استخوان ها دارد.

انبه همچنین سرشار از ویتامین C است که برای تشکیل عروق خونی و کلاژن سالم و همچنین کمک به بهبود شما مهم است. علاوه بر این، انبه می تواند مزایای سلامتی دیگری مانند:

کاهش خطر ابتلا به سرطان

انبه سرشار از بتاکاروتن است، رنگدانه ای که مسئول رنگ زرد نارنجی میوه است. بتاکاروتن یک آنتی اکسیدان است، یکی از بسیاری از آنهایی که در انبه یافت می شود. ثابت شده است که آنتی اکسیدان های موجود در انبه با رادیکال های آزاد مبارزه می کند، که می تواند به سلول های شما آسیب برساند و به طور بالقوه منجر به سرطان شود.

سلامت قلب

انبه همچنین برای حمایت از سیستم قلبی عروقی مفید است. آنها منبع عالی منیزیم و پتاسیم هستند که هر دو به کاهش فشار خون و نبض منظم مرتبط هستند. علاوه بر این، انبه منبع ترکیبی به نام منگیفرین است که مطالعات اولیه نشان می دهد ممکن است بتواند التهاب قلب را کاهش دهد.

 

سلامت دستگاه گوارش

انبه می تواند به تثبیت سیستم گوارشی شما کمک کند. آنها ترکیبات آمیلاز و فیبر رژیمی را ارائه می دهند که می تواند به شما در جلوگیری از یبوست کمک کند. ترکیبات آمیلاز می توانند سایر مواد غذایی را در معده شما حل کرده و نشاسته های سخت را تجزیه کنند. در عین حال، فیبر موجود در انبه می تواند برای رفع یبوست موثرتر از مکمل های معادل فیبر باشد.

انبه,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

 

ارزش غذایی انبه

انبه سرشار از فولات است که برای تقسیم سلولی سالم و تکثیر DNA استفاده می شود. پزشکان توصیه می کنند افرادی که می توانند باردار شوند روزانه حداقل 400 میکروگرم فولات مصرف کنند، زیرا برای جلوگیری از نقایص مادرزادی بسیار مهم است.

انبه همچنین منبع عالی برای موارد زیر است:

  • ویتامین A
  • ویتامین سی
  • ویتامین K
  • پتاسیم
  • بتاکاروتن
  • اسید فولیک
  • کولین
  • منیزیم

مواد مغذی در هر وعده

یک عدد انبه متوسط ​​حاوی:

کالری: 202
پروتئین: 3 گرم
چربی: 1 گرم
کربوهیدرات: 50 گرم
فیبر: 5 گرم
شکر: 45 گرم

مواردی که باید مراقب آنها باشید

پوست انبه حاوی ترکیبی به نام urushiol است که در پیچک سمی نیز یافت می شود. اوروشیول چیزی است که پس از لمس گیاه پیچک سمی باعث بثورات قرمز خارش دار می شود. در حالی که پوست انبه حاوی urushiol کمتری نسبت به پیچک سمی است، هنوز هم می تواند باعث بثورات و واکنش های آلرژیک شود. در موارد نادر، برخی از افراد حتی می توانند هنگام خوردن میوه پوست کنده واکنش آلرژیک نشان دهند. اگر واکنش منفی نسبت به پیچک سمی دارید، باید هنگام پوست کندن میوه مراقب باشید و هرگز سعی نکنید پوست را بخورید.

 

چگونه انبه را به رژیم غذایی اضافه کنیم؟

انبه را می توان در طول سال در مغازه های خواربارفروشی، فروشگاه های مواد غذایی سالم و گاهی اوقات حتی در بازارهای کشاورزان یافت. این میوه خوشمزه فقط با کمی تارت شیرین است. هنگام برش انبه، مراقب بذر بزرگ و مسطح در مرکز باشید، که می تواند به راحتی چاقوها را خسته کند.

از خوردن پوست انبه خودداری کنید. اگر حساسیت پوستی دارید، می توانید انبه را جدا کرده و آن را با دستکش یا حوله تثبیت کنید تا از تماس مستقیم آن جلوگیری شود. گوشت انبه هنگام آماده شدن برای خوردن باید نرم و زرد نارنجی روشن باشد. می توانید آن را به صورت خام، کبابی یا منجمد به عنوان یک شیرینی شیرین میل کنید.

انبه بخاطر طعم یا فواید سلامتی آن را بخورید، تقریباً برای هر وعده غذایی عالی است. در ادامه چند روش وجود دارد که می توانید انبه را در رژیم غذایی خود قرار دهید:

  • انبه را به اسموتی اضافه کنید
  • چاتنی انبه درست کنید
  • انبه را به عنوان بخشی از کباب کبابی کنید
  • سوربات انبه را امتحان کنید
  • ماهی را با انبه ترکیب کنید
  • برای تهیه مربا از انبه استفاده کنید
  • مکعب های انبه را فریز کرده و به کوکتل ها اضافه کنید

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *