فواید هلو این میوه تابستانی خوشمزه
گرسنگی,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
چرا همیشه گرسنه ام؟
۱۴۰۰-۰۵-۰۹
انبه,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
فواید شگفت انگیز انبه برای سلامت
۱۴۰۰-۰۵-۰۹

فواید هلو این میوه تابستانی خوشمزه

آنتی اکسیدان های طبیعی موجود در میوه ها و سبزیجات به عملکرد بهتر بدن شما کمک می کند، بنابراین مصرف رژیم غذایی که میزان توصیه شده روزانه میوه ها و سبزیجات را تامین کند یکی از بهترین راه ها برای دفاع قوی از بدن در برابر بیماری ها است. این مقاله از بخش تغذیه مجله اینترنتی وبگردون حقایق تغذیه ای، فواید هلو این میوه تابستانی خوشمزه را مرور می کنیم.

میوه ها و سبزیجات برای سلامت محافظت می کنند زیرا در کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی و برخی از سرطان ها مفید هستند. آنها همچنین کالری کمی دارند که از چاقی جلوگیری می کند … یک عامل خطر مهم برای دیابت نوع 2، سرطان و بیماری های قلبی عروقی.

خوردن میوه در هر روز – 1.5 فنجان برای زنان و 2 فنجان برای مردان، همانطور که در دستورالعمل های رژیم غذایی ایالات متحده توصیه شده است، برای سلامتی شما مفید است. بیایید برای مثال هلو را در نظر بگیریم.

بیشتر بخوانید: فواید ذرت برای سلامتی که نمیدانستید!

 

ارزش غذایی هلو

یک هلو متوسط ​​خام (147 گرم) دارای 50 کالری ، 0.5 گرم چربی، 0 گرم کلسترول و سدیم، 15 گرم کربوهیدرات، 13 گرم شکر، 2 گرم فیبر و 1 گرم پروتئین است. 6 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین A و 15 درصد از نیاز روزانه به ویتامین C را تأمین می کند. یک هلو متوسط ​​همچنین دارای 2 یا بیشتر ارزش روزانه ویتامین E و K، نیاسین، فولات، آهن، کولین، پتاسیم، منیزیم، فسفر، منگنز، روی و مس است.

هلو,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

فواید هلو برای سلامتی

هلو کالری کمی دارد (100 گرم فقط 39 کالری دارد) و فاقد چربی اشباع است. با این وجود، آنها سرشار از ترکیبات، مواد معدنی و ویتامین های تقویت کننده سلامت هستند. هلو تازه منبع متوسط ​​آنتی اکسیدان ها و ویتامین C است که برای ایجاد بافت همبند در بدن انسان مورد نیاز است. مصرف غذاهای غنی از ویتامین C به فرد در مقاومت در برابر عفونت ها کمک می کند و به از بین بردن رادیکال های آزاد مضر که باعث سرطان های خاص می شوند، کمک می کند.

میوه های تازه منبع متوسط ​​ویتامین A و بتاکاروتن هستند. بتاکاروتن یک پرو ویتامین است که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود. ویتامین A برای پیشگیری از مشکلات بینایی در شب و برای حفظ غشاهای مخاطی سالم و پوست سالم ضروری است. مصرف میوه هایی مانند هلو که سرشار از ویتامین A هستند، از سرطان ریه و دهان محافظت می کند. آنها حاوی بسیاری از مواد معدنی حیاتی مانند پتاسیم، فلوراید و آهن هستند.

پتاسیم جزء مهمی از مایعات سلولی و بدن است که به تنظیم ضربان قلب و فشار خون کمک می کند. فلوراید جزء استخوان ها و دندان ها است و برای جلوگیری از پوسیدگی دندان ضروری است. آهن برای تشکیل گلبولهای قرمز مورد نیاز است.

بنابراین، مطمئن شوید که قدم های کوچکی برای خوردن میوه کافی در هر روز بر می دارید. هلو در حال حاضر در بسیاری از ایالات متحده سالم است و حاوی آنتی اکسیدان های پلی فنولی فلاونوئیدی تقویت کننده سلامتی از جمله لوتئین، زآگزانتین و بتا کریپتوکسانتین است. این ترکیبات به عنوان محافظ های محافظتی در برابر رادیکال های آزاد عمل کرده و در ترویج پیری سالم و کاهش فرآیندهای مختلف بیماری نقش دارند.

منبع

بیشتر بخوانید: فواید کلم بروکلی برای سلامتی

4 Comments

  1. lina گفت:

    عاشق هلو هستم

  2. rama گفت:

    کسی نیست عاشق هلو نباشه

  3. سپهر گفت:

    هلو فقط پوستش بده وگرنه خیلی عالیه

  4. راما گفت:

    بسیار عالی ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *