قصر های خیره کننده فلورانس
17 جاذبه گردشگری بینظیر ونیز
17 جاذبه گردشگری بینظیر ونیز
۱۴۰۰-۰۶-۱۸
کاوش در کانال بزرگ ونیز و جاذبه های آن
کاوش در کانال بزرگ ونیز و جاذبه های آن
۱۴۰۰-۰۶-۱۹

قصر های خیره کننده فلورانس

کاخ های بزرگ فلورانس (پالازی) خانه های قدرتمندترین خانواده های آن در دوران رنسانس و در سده های بعد بوده است و چندین مورد از آنها امروزه به عنوان گالری هایی که بزرگترین گنجینه های هنری شهر در آن به نمایش گذاشته شده است، خدمت می کنند. برخی، مانند گالری اوفیتزی، نقاشی ها را به سبک موزه نشان می دهند، در حالی که دیگران از الگوی کاخ پیتی پیروی می کنند و آنها را به صورت قطعات تزئینی مرتب کرده اند، به نحوی که خانواده هایی که در این اتاقها زندگی می کردند، آنها را به نمایش گذاشته اند.

 

این کاخ ها توسط بزرگترین معماران فلورانس طراحی و بازسازی شده و توسط هنرمندان برجسته عصر خود تزئین شده است. امروزه آنها در بین برترین جاذبه های گردشگری شهر قرار می گیرند و شما باید حداقل یکی از آنها را در سفر به فلورانس ببینید. با لیست برجسته ترین کاخ های فلورانس در مورد این بناهای تاریخی بیشتر بیاموزید.

 

 

1. Palazzo Vecchio (Palazzo della Signoria)

قصر های خیره کننده فلورانس

پالازو وکیو (Palazzo della Signoria)

هیچ کاخ دیگری در فلورانس – و هیچ جاذبه گردشگری دیگری – چنین تصویر وسیعی از تاریخ شهر در اختیار شما نمی گذارد. این کاخ باشکوه مشرف به میدان میدان سینوریا مرکز قدرت در دوران رنسانس فلورانس بود و حتی امروزه دفاتر شهر را در خود جای داده است.

این کاخ همچنین یکی از قدیمی ترین کاخ ها است که درست در پایان قرن سیزدهم آغاز شد، زمانی که مدیکس ها قبلاً خانواده اصلی شهر بودند. اتاقهای آن تزئین شده و دارای گنجینه و آثار هنری گران قیمت مدیچی با بزرگترین نامها در دوران رنسانس فلورانس است.

 

 

2. Palazzo Pitti (کاخ پیتی)

قصر های خیره کننده فلورانس

پالازو پیتی (کاخ پیتی)

 

کاخ پیتی، بزرگترین کاخ فلورانس، همچنین یکی از خلاقانه ترین معماری های خود است، با نمای بلوک های سنگی عظیم، پنجره های طاق بلند و داستانهای پلکانی. بر خلاف بقیه، این رودخانه در طرف مقابل رودخانه آرنو قرار دارد که به محله اولترارنو معروف است.

به دلیل قرار گرفتن در خارج از شهر شلوغ قرون وسطایی، فضایی لوکس برای 45 هکتار باغ در پشت آن گسترده شده بود. کاخ پیتی علاوه بر اتاق های مبله خود، یکی از بهترین مجموعه های نقاشی ایتالیایی و دیگر ایتالیا را در خود جای داده است.

 

3. Palazzo degli Uffizi (کاخ Uffizi)

قصر های خیره کننده فلورانس

کاخ اوفیزی (Palazzo degli Uffizi)

 

اگرچه Uffizi در سراسر جهان به عنوان یکی از مهمترین موزه های هنری اروپا شناخته می شود، اما گالری های این کاخ وسیع نه تنها به خاطر نقاشی هایشان، بلکه به خاطر محیط زیبایی که ارائه می دهند، جایزه ای بزرگ دارند. در حدود 1540، Cosimo I de ‘Medici، دوک فلورانس، از کاخ خانواده به Palazzo Vecchio نقل مکان کرد و آن را به Palazzo Ducale (کاخ دوکال) تبدیل کرد.

این امر هیچ جایی برای دادگاه های حقوقی و هیئت حاکمه شهر باقی نگذاشت، بنابراین برنامه هایی برای دفاتر خود، اوفیتزی تهیه شد. سنگ بنای ساختمان در سال 1560 گذاشته شد و ساختمان برای دهه ها ادامه یافت و ساختمان قدیمی آداب و رسوم و کلیسای رومانسک را در خود جای داد.

در کنار دفاتر دولتی، اتاق هایی برای تحصیل علوم طبیعی و کیمیاگری و بعداً تئاتر وجود داشت. نمای یکنواخت، انواع داخلی را که از ترکیب ساختمانها در سه قرن مختلف بوجود آمده است، پنهان می کند. این همچنین اولین ساختمان اروپایی بود که از آرماتورهای سیمان و آهن استفاده می کرد.

از آنجا که یکی از مشهورترین مکانهای دیدنی در فلورانس است، صف ها طولانی است و بازدیدها به موقع انجام می شود. شما می توانید بلیط به پایان رسیده است پیش سفارش داده و یا شما می توانید یک را پرش خط: فلورانس آکادمی و Uffizi گالری تور، که حل مسئله خط برای هر دو این جاذبه های محبوب و در اطمینان همان زمان که شما را بیشتر به آثار مهم در هر مراجعه کنید، با راهنمای متخصص که اهمیت آنها را توضیح می دهد.

 

4. Palazzo Medici-Riccardi

 

قصر های خیره کننده فلورانس

پالازو مدیچی-ریکاردی

اگرچه این کاخ اولیه مدیچی بزرگ و تأثیرگذار است، اما اگر کاخ های بعدی آنها را دیدید، عدم خودنمایی آن ممکن است شما را شگفت زده کند. اما دوک های اولیه ریاست جمهوری دموکراتیک جمهوری خواه را بر عهده داشتند و هرگز نمی خواستند مانند پادشاهان رفتار کنند. شاهزادگان مدیچی از زمان تکمیل آن در سال 1464 تا 1540 ، هنگامی که کوزیمو اول به کاخ وکیو نقل مکان کرد، در اینجا زندگی می کردند و حکومت می کردند. بعداً توسط خانواده ریکاردی بزرگ شد.

طاق نمایی به داخل حیاط ستون دار منتهی می شود که از آن پله ها به نمازخانه کاخ منتهی می شوند . نقاشی های دیواری، راهپیمایی مغ ها به بیت لحم، توسط بنوزو گوزولی، شامل دو رویداد تاریخی است: اجتماع اسقفان در سال 1439 در فلورانس و دیدار 1459 از پاپ پیوس دوم. در این نقاشی های دیواری پرتره های برخی از شرکت کنندگان، از جمله پدرسالار قسطنطنیه، به عنوان قدیمی ترین مجوس، و لورنزو د مدیچی به عنوان پسری روی اسب نشان داده شده است. نقاشی های دیواری خوب نگهداری شده، تصویری زنده از فلورانس قرن پانزدهم ارائه می دهد.

بسیاری از فضای داخلی مدیچی از تغییرات خانواده ریکاردی باقی نمانده است و موزه مدیچی در طبقه همکف یکی از معدود اتاقهای اصلی را اشغال کرده است. در اینجا یکی از مهمترین آثار فیلیپو لیپی ، مدونا و کودک (1442) بسیار مورد توجه است. Galleria di Luca Giordano معتقد است که نقاشی دیواری مهم 1863 هنرمند Apotheosis of the Medici. گالری به Biblioteca Riccardiana منتقل می شود، یک کتابخانه 50 هزار جلدی با سقفی طاقدار که با نقاشی های دیواری توسط لوکا جوردانو نقاشی شده است.

آدرس: از طریق کاوور 1 و 3

سایت رسمی: www.palazzo-medici.it

 

5. کاخ بارگلو

قصر های خیره کننده فلورانس

کاخ بارگلو

 

برج مستحکم و دیوارهای خمیده Bargello، کاخی که توسط شهروندان فلورانس پس از پیروزی بر اشراف در سال 1250 ساخته شد، امروزه بیشتر به عنوان خانه موزه ملی ( Museo Nazionale del Bargello ) شناخته می شود. از سال 1261، محل استقرار Podestà، نهاد حاکم بر شهر بود. از سال 1502، محل دادگاه کلیسایی و زندان؛ و از سال 1574، مقر Bargello (پاسبان اصلی). در سال 1859، اولین موزه ملی ایتالیا در خارج از واتیکان در قصر نصب شد.

حیاط تنها به دلیل معماری خود ارزش ستایش دارد که از سه طرف با یک طاق باز با طاق های گرد، ستون های هشت ضلعی و طاق ناف کشیده شده است. در طرف چهارم، یک راه پله باز به طبقات بالا منتهی می شود. ستون ها و دیوارها با نشان های Podestà، اعضای روتا، و محله ها و حومه های شهر تزئین شده اند. در مرکز حیاط یک چشمه هشت ضلعی قرار دارد.

آدرس: Via del Proconsolo 4 ، فلورانس

 

 

6. Palazzo dello Strozzino & Palazzo Strozzi

قصر های خیره کننده فلورانس

پالازو استروزی

ممکن است با دو نام گیج شده باشید ، که به دو ساختمان متفاوت اشاره می کند که در مقابل یکدیگر ایستاده اند. Palazzo dello Strozzino، ساخته شده توسط خط جوانتر خانواده Strozzi ، حدود یک قرن قدیمی تر از Palazzo Strozzi است. متأسفانه مقدار زیادی از آن به جز دیوارهای بیرونی باقی نمانده است، زیرا حیاط مرکزی آن برای ایجاد تئاتر اودئون شکسته شد.

با این حال، Palazzo Strozzi قرن 16 ، بسیار دست نخورده باقی مانده است. مانند کاخ پیتی، توسط یک خانواده ثروتمند که سعی می کردند از مدیچی پیشی بگیرند ساخته شد، با این تفاوت که به جای تلاش برای بزرگنمایی کاخ، بازرگان ثروتمند فیلیپو استروزی تصمیم گرفت با ظرافت بسیار خوب کار کند. و بر خلاف پیتی، استروزی پول کافی داشت تا بتواند بدون ورشکستگی آنها را به سبک خود حمل کند.

همانطور که ممکن است تصور کنید، مدیچی ها راضی نبودند، و در پایان کار ، کوزیمو اول کاخ را مصادره کرد و 30 سال آن را پس نداد. استروزی آخرین خنده را گرفت: این خانه تا سال 1937، تقریبا دو قرن پس از مرگ آخرین وارث مدیچی، مقر خانواده استروزی بود. و بهترین کاخ رنسانس فلورانس محسوب می شود.

برای درک نمای Palazzo Strozzi و ترکیب متوازن داستانها، درگاه، پنجره ها و قرنیزها، از فاصله دور بایستید. حلقه های چدنی، مشعل دارها و فانوس های گوشه ای توسط بهترین آهنگر فلورانس، نیکولو گروسو جعل شده است. حیاط داخلی زیبا را حتما ببینید.

این گالری امروزه برای نمایشگاه های هنری مورد استفاده قرار می گیرد و یک موزه کوچک در طبقه همکف تاریخچه ساختمان را نشان می دهد و شامل یک مدل چوبی از پالازو توسط معمار آن، دا مایانو است.

آدرس: Piazza Strozzi ، فلورانس

سایت رسمی: www.palazzostrozzi.org

 

7. داوانزتی

قصر های خیره کننده فلورانس

داوانزتی

کاملاً متفاوت از کاخ های دیگر، و یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری فلورانس، پالازو داوانزاتی خانه شهر یک خانواده تاجر مرفه قرون وسطایی است. این ساختمان در اواسط دهه 1300 با پیوستن چندین برج برج قبلی ساخته شد، و اگرچه پنج طبقه بلند، هنوز باریک و اتاقهای آن کوچکتر است، در حال حاضر می توانید انتقال از برجهای محصور و عمودی به فضای باز رنسانس را مشاهده کنید. کاخ هایی با حیاط مرکزی آنها

قابل توجه ترین ویژگی ها، رنگ آمیزی فضای داخلی آن است که به رنگ اصلی خود، به ویژه اتاق خواب، با نقاشی رنگی دیوارها و سقف را پوشانده است. اگرچه بسیاری از اشیاء دوره ای اصلی این خانه نیستند، اما متناسب با زمان هستند و نمای بی نظیری از زندگی خانگی ارائه می دهند. وسایل آشپزخانه روزمره، حتی وسایل حمام، به همراه ظروف، دکوراسیون، منسوجات و مجموعه ای از توری های زیبا را مشاهده خواهید کرد.

این اثاثیه، که از Museo Nazionale del Bargello و مجموعه های دیگر آمده است، نمایی از زندگی بسیار پررونق ثروتمند فلورانسهای قرون وسطایی را ارائه می دهد ، که خانه های خود را با آثار ارزشمند مبله کرده اند و حامی هنرها هستند، درست مانند نوادگان رنسانس خود.

آدرس: Via Porta Rossa 13، فلورانس

 

8. ویلا لا پتریا

قصر های خیره کننده فلورانس

ویلا لا پتریا

مدیچی ها اولین صاحبان ویلا در تپه های مشرف به فلورانس نبودند، که در اطراف برج حداقل از اواسط دهه 1300 ساخته شده بود. اما این کاردینال فردیناندو مدیچی بود که در سال 1587 آن را از خانه ای محلی به کاخ دوک تبدیل کرد.

مالکان بعدی – لئوپولد دوم لورن و پادشاه ایتالیا ویتوریو امانوئل دوم و همسرش – جلوه های خاص خود را حفظ کرده و بر عظمت آن افزودند. شرم آور است که این یکی از ناشناخته ترین مکانهای دیدنی فلورانس است، زیرا مملو از گنجینه است: دو چرخه برجسته نقاشی دیواری اوایل قرن 17 توسط Cosimo Daddi و Baldassarre Franceschini و برنز مشهور Giambologna Venus-Fiorenza.

این ویلا شاید بیشتر بخاطر پارک پلکانی خود شناخته شود که یکی از بهترین باغ های ایتالیا محسوب می شود. از مرکز فلورانس نیم ساعت رانندگی دارید، یا از ایستگاه سانتا ماریا نوولا (اتوبوس (مسیر شماره 2 یا 28)). ویلا بخشی از میدیای ویلاهای میدیسی در میراث جهانی یونسکو است و یکی از نادرترین کارهای رایگان در فلورانس است.

آدرس: ویلا پتریا 40 ، Località Castello، فلورانس

 

9. پوجیو کایانو

قصر های خیره کننده فلورانس

پوجیو و کایانو

Poggio a Caiano مانند ویلا لا پتریا، توسط Medicis در تپه های نسیم خارج فلورانس ساخته شد، مکانی برای عقب نشینی از گرمای تابستان شهر. لورنزو باشکوه به جولیانو دا سانگالو مأمور ساخت Poggio a Caiano در سال 1485 شد و جدیدترین ایده آل های رنسانس در معماری را در بر می گیرد.

این شامل بازگشت به سبک ها و طرح های کلاسیک است که طبیعت و چشم انداز اطراف را در بر می گیرد. شما می توانید دومی را در لژیون باز مشاهده کنید که از چهار طرف ساختمان عبور می کند و ویلا را به بیرون باز می کند.

این خلاقیت معماری اخیر به صراحت نگرش جدیدی را نسبت به طبیعت آشکار می کند. در واقع، حیاط ساختمان را به سمت خارج باز می کند و جهان طبیعی را به مشارکت مستقیم در ترکیب معماری دعوت می کند. باغ ها و جنگل ها اطراف ویلا را احاطه کرده اند و دیدگاه های زیبایی را برای تحسین آن ارائه می دهند.

ویلا در زمان مرگ لورنزو ناتمام بود و کار توسط پسرش، پاپ لئو ایکس، ادامه یافت که زیر نظر وی تالار مرکزی با نقاشی های دیواری از صحنه های روستایی و منابع کلاسیک تزئین شده بود. پوجیو کایانو که امروزه به عنوان باشکوه ترین کاخ های تابستانی مدیچی و یکی از جالب ترین بناهای دوران رنسانس شناخته می شد، محل اقامت مورد علاقه لورنزو بود.

آدرس: Piazza dei Medici 14 ، Poggio a Caiano ، ایتالیا

 

10. پالازو گوندی

قصر های خیره کننده فلورانس

پالازو گوندی

خانواده برجسته گوندی، بانکدارانی که ثروت خود را در ناپل به دست آورده بودند، جولیانو دا سانگالو را مأمور ساختن کاخ متناسب با موقعیت آنها کردند. او از سبکهای رایج در اواخر دهه 1400 پیروی کرد و ساختمانی را طراحی کرد که چهار بال آن قشر داخلی را احاطه کرده بود، یا حیاطی که پله ها سه طبقه آن را به هم متصل می کرد.

نمای آن شبیه به Palazzo Ricardi و Palazzo Strozzi است که با رنگ خاکستری مواجه شده اند و شکل آنها با هر طبقه کمی تغییر کرده است. برای دیدن سقف های نقاشی شده مجلل و تماشای یکی از بهترین چشم انداز برج ها و گنبدهای مرکزی فلورانس از تراس پشت بام آن، می توانید در قصر گشت بزنید.

آدرس: Piazza San Firenze 3، فلورانس

سایت رسمی: http://www.palazzogondi.it/altana/؟lang=fa

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *