مدیتیشن بدن و ذهن را شفا می دهد!
نوشیدن آب
روزانه چقدر آب باید بنوشیم؟
۱۴۰۰-۰۴-۲۷
چای سبز
5 دمنوش عالی برای افسردگی
۱۴۰۰-۰۴-۲۸

مدیتیشن بدن و ذهن را شفا می دهد!

دچار استرس شده اید؟ در اینجا فقط 20 دقیقه در روز صرف مدیتیشن می تواند سلامت را بهبود بخشد. مدیتیشن که غالباً به عنوان یک تمرین هیپی-دیپی با هدف تعالی تلقی می شود، به عنوان تکنیکی برای کاهش استرس حتی برای افراد با نوع A شناخته می شود. در این مقاله از بخش سلامت روانی مجله اینترنتی وبگردون به مزایای مدیتیشن بر بدن و ذهن میپردازیم.

به عنوان مثال، در سال 2005، درد شدید قفسه سینه مایکل میچل را از ترس حمله قلبی به اورژانس فرستاد. معلوم شد که بیماری ریفلاکس معده یا GERD است. با این وجود، پس از بررسی قلب او، پزشک او را پذیرفت و او را مجازات کرد که زودتر وارد نشود. “این واقعا من را تکان داد. این یک زنگ خطر بود تا نگاهی به شخصیت نوع A و سبک زندگی مشاغلم بیندازم. ”می گوید 44 ساله Simi Valley ،Calif.

میچل فشار خون بالا را بالا انداخته بود، اما اکنون تغییر چهره شخصی را آغاز کرد. او کتاب های شادی خواند، روان درمانی را شروع کرد و بیشتر ورزش کرد. و علی رغم چارچوب شکاک، میچل به توصیه یک همکار مورد اعتماد به مدیتیشن روی آورد. در عرض یک ماه ، او احساس آرامش بیشتری کرد – و فشار خون او به حالت عادی بازگشت.

مزایای مراقبه برای سلامتی

تجربیات میچل توسط مطالعاتی نشان داده شده است که مدیتیشن نه تنها فشار خون را کاهش می دهد بلکه می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند – اگرچه مکانیسم آن مشخص نیست – در حالی که توانایی تمرکز شما را بهبود می بخشد.

کسانی که مدیتیشن می کنند می توانند طیف وسیعی از شیوه ها، اعم از مذهبی و سکولار را انتخاب کنند. چارلزL. Raison ، MD، مدیر بالینی برنامه ذهن و بدن در دانشکده پزشکی دانشگاه اموری در آتلانتا، می گوید: چیزی که آنها مشترک هستند محدود کردن تمرکز است که دنیای خارج را خاموش می کند و معمولاً آرامش بدن است.

Raison در تحقیقی شرکت کرد که نشان می داد مدیتیشن پاسخ های جسمی و احساسی به استرس را بهبود می بخشد. در این مطالعه، افرادی که به طور منظم به مدت شش هفته مدیتیشن می کردند، هنگامی که در موقعیت استرس زا قرار می گرفتند، سیستم ایمنی بدن خود را کمتر و ناراحتی احساسی کمتری نشان می دادند.

 

مدیتیشن و کاهش استرس

کاهش استرس می تواند کلید تأثیر مفید مدیتیشن بر سلامتی باشد. Raison خاطرنشان می کند: “ما می دانیم که استرس در همه قاتلان اصلی مدرن نقش دارد.” مطالعات بیشتر بهبود فیبرومیالژیا و حتی پسوریازیس را در بیماران مدیتیشن نشان داده است. Raison می گوید:

“تصور بیماری که در آن استرس و خلق و خو ظاهر نشود، دشوار است.”

علم هنوز نقاطی را بین آنچه در مغز مدیتیشن اتفاق می افتد و سیستم ایمنی ایجاد نکرده است. اما مطالعه ای در دانشگاه ویسکانسین پس از هشت هفته آموزش مدیتیشن، افزایش فعالیت الکتریکی را در نواحی جلوی چپ پیشانی نشان داد، ناحیه ای که در افراد خوش بین تمایل بیشتری به فعالیت دارد.

چگونه مدیتیشن را بیاموزیم؟

اگر فکر می کنید مدیتیشن ممکن است به شما کمک کند تا کمی آرام شوید، ده ها تکنیک و رشته وجود دارد، از گفتن یک مانترا گرفته تا خیره شدن به شعله شمع تا شمارش تنفس. به تلاش خود ادامه دهید تا چیزی درست شود. و مراکز اجتماعی، کالج های محلی و HMO ها را برای کلاس ها بررسی کنید. آنها اغلب در چنین مکانهایی مقرون به صرفه هستند.

خود میچل اکنون تقریباً هر روز صبح مدیتیشن می کند و روی نیمکت خاصی در اتاق نشیمن خود نشسته است. او می گوید که او در کنار آمدن با مشکلات زندگی بهتر عمل می کند و می افزاید: “اگر چیزهای کوچک به شکلی معمولی زیر پوست من قرار بگیرد. وقتی به ریتم بازی برمی گردم، تعجب می کنم که چرا به خودم اجازه می دهم از مدیتیشن منظم دور شوم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *