آیا مدیتیشن در سکوت بهتر است؟
داستان جالب مرد ثروتمند از شیوانا
۱۴۰۰-۰۳-۲۱
سیب,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
فواید چشمگیر سیب برای سلامتی
۱۴۰۰-۰۴-۰۹

آیا مدیتیشن در سکوت بهتر است؟

در این مقاله از بخش سلامت مجله اینترنتی وبگردون به این سوال پاسخ میدهیم که آیا مراقبه یا مدیتیشن در سکوت بهتر است؟

شایعه: شما فقط می توانید واقعا در سکوت کامل مدیتیشن

به نظر می رسد که پیدا کردن زمان برای مدیتیشن به اندازه کافی دشوار نیست، برخی از شیوه های مدیتیشن سکوت کامل را به عنوان راهی برای ورود به منطقه توصیف می کنند. به طور گیج کننده ای، مدارس دیگر از استفاده از مانتراها یا شعارها برای عمیق تر شدن حمایت می کنند. سپس مدیتیشن های هدایت شده وجود دارد. آیا واقعاً یک روش بهتر از روش های دیگر است؟

 

 

حکم: در تکنیک های مدیتیشن خاموش و صوتی ارزش زیادی وجود دارد، بنابراین آزمایش کنید و سبکی را که ترجیح می دهید انتخاب کنید

این پرسش که آیا مدیتیشن خاموش بهتر از مدیتیشن صوتی است مانند این است که بدانید آیا کره بادام زمینی تند بهتر از یکنواخت است. من و شما ممکن است ترجیحات خود را داشته باشیم، اما هیچ کدام ذاتاً بهتر از دیگری نیستند.

بسیاری از مردم استفاده از مانترا (کلمات یا عبارات تکراری) را یک مزیت بزرگ می دانند ، و مدارس معتبری نیز این سیستم را ترویج می کنند. چاس دی کاپوآ، معلم مقیم انجمن مدیتیشن بصیرت در بره، ماساچوست می گوید: “اگر قصد ایجاد ثبات و تمرکز در ذهن است، استفاده از چیزی مانند مانترا یا خواندن مدیتیشن می تواند به عنوان وسیله ای برای آن مفید باشد. پایان.” مدیتیشن ماورایی (TM) بیشترین شناخته شده است. به هر دانشجوی TM یک مانترا خاص داده می شود تا در کل تمرین خود از آن استفاده کند. در طول سالها، TM به دلیل تمرین کنندگان برجسته و فداکار مانند دیوید لینچ، پل مک کارتنی و جری سینفلد در رسانه های اصلی کاملاً مشهود شده است.

در نقطه مقابل رنگین کمان مدیتیشن ، مدارس مدیتیشن خاموش را آموزش می دهند که قوانین آن می تواند از سکوت در جلسات مدیتیشن با بحث بعد از آن تا سکوت مطلق به مدت یک، 10، 20 و 45 روز متغیر باشد. عقب نشینی می کند برخی به عقب نشینی های چند ماهه یا حتی چند ساله سکوت رفته اند.

هر چقدر هم که عجیب به نظر برسد ، یکی از چیزهایی که من در طول عقب نشینی های ویپاسانا منتظر آن هستم، 10 روز “سکوت اصیل” (سکوت بدن، گفتار و ذهن) است که همه شرکت کنندگان با آن موافقت کردند. به نظر می رسد بسیاری از دوستانی که چنین چیزی را تجربه نکرده اند از این قانون وحشت زده شده اند – “من هرگز نمی توانم 10 روز صحبت نکنم!” – اما ملزم به کنار گذاشتن صحبت های کوچک و تماس چشمی احساس آرامش و سپاسگزاری را در من ایجاد می کند. جامعه ما برای ادب ارزش زیادی قائل است، و نگفتن “متشکرم” به کسی که در را باز نگه داشته است، در ابتدا می تواند برای سیستم بسیار شوکه کننده باشد. با این حال، وقتی که من ناسزا را رها می کنم ، متوجه جریان بی وقفه ای از پچ پچ در سرم می شوم. توجه به این معنی است که من می توانم با آن کار کنم. با سکوت خارجی ، فضایی را برای شروع سکوت داخلی به دست می آورم.

دی کاپوآ موافق است. او می گوید: “اگر قصد ما این است که ذهن آگاهی را تقویت کنیم تا همه چیز را همانطور که هست (که این راه مدیتیشن ویپاسانا است که بودا آموزش داده است) پرورش دهیم،” او گفت، “پس هر چیزی را که به تجربه اضافه می کنیم، مانند خواندن یا گفتن یک مانترا، به عنوان “اضافی” در نظر گرفته می شود. “بنابراین این دقیقاً به چه معناست؟ “با این نوع مدیتیشن [ذهن آگاهی]، تمرین کننده به سادگی به هر چیزی که خود به خود در هر لحظه بوجود می آید توجه می کند. هر چیزی که اضافه شود، زائد است و بر ساده ترین شکل چگونگی شکل گیری زندگی پوشیده می شود.”

برخی از افراد ممکن است با در سکوت نشستن دچار مشکل شوند در حالی که برخی دیگر در نشستن با صدا مشکل دارند. یادگیری اینکه کدام سبک را ترجیح می دهید می تواند گامی ارزشمند برای ایجاد یک روش متعادل سازی قوی و موفق در سالهای آینده باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *