نحوه مراقبت از کودک مبتلا به فلج مغزی

نحوه مراقبت از کودک مبتلا به فلج مغزی

کودکان مبتلا به فلج مغزی نیازهای خاصی دارند. اگرچه پزشکان و درمانگران فرزند شما بخش عمده ای از درمان خود را انجام می دهند، اما راه های بزرگی وجود دارد که می توانید برای سهولت زندگی فرزندتان دست دراز کنید. در این مقاله از بخش فرزند مجله اینترنتی وبگردون به بررسی نحوه مراقبت از کودک مبتلا به فلج مغزی می پردازیم.

فلج مغزی (CP) به طور متفاوتی روی هر فرد تأثیر می گذارد، بنابراین هیچ دو خانواده وقتی درگیر مراقبت از فرزند خود می شوند، تجربه کاملاً یکسانی ندارند. خواه فرزند کوچک شما دارای CP خفیف یا شدید باشد، راههای مختلفی وجود دارد که می توانید به آنها در انجام بهترین کار کمک کنید.

برای مراقبت های فرزند شما ممکن است به تعدادی از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی از متخصصان اطفال گرفته تا متخصصان تا درمانگران و فراتر از آن نیاز باشد. پزشک به احتمال زیاد آنها را برای درمان به دیگران ارجاع می دهد و مراقبت هایی را که در جاهای دیگر دریافت می کنند، پیگیری می کند. اما عاقلانه است که شما نیز از سلامت فرزند خود مطلع باشید.

بسیاری از پزشکان ترجیح می دهند والدین در مراقبت از کودکان مبتلا به CP بسیار مشارکت داشته باشند. شما در تصمیم گیری های مربوط به سلامتی کمک خواهید کرد، خواهید آموخت که کدام درمان ها و روش های درمانی موثر است، و می بینید که چه زمانی یک درمان موفقیت آمیز بوده یا دارای اشکالاتی است. وقتی پزشکان شما را جزء مهم تیم می دانند، به احتمال زیاد از مراقبت از فرزند خود احساس رضایت می کنید.

 

 

درمانگر خانگی فرزند خود باشید!

با راهنمایی پزشکان، فیزیوتراپیست ها و سایر کارکنان مراقبت های بهداشتی، زمان درمان نباید به پایان برسد. اگر روشهای مناسب برای کمک به کودک در ورزش در خانه را بیاموزید، می توانید به او در کشش ماهیچه ها، ایجاد تعادل و کاهش درد بین مراجعه به دفتر کمک کنید.

اگر فرزند شما دچار درد اسپاسم عضلانی است، ماساژ میتواند کمک کند، بنابراین ممکن است بخواهید برخی از تکنیک های اساسی را یاد بگیرید.

 

 

به آنها کمک کنید تا فعال شوند!

ممکن است فرزند شما نتواند در سطح همسالان خود ورزش کند، اما مهم این است که او را به بهترین شکل ممکن حرکت دهید. تا جایی که ممکن است به آنها کمک کنید (اگر می توانند) راه بروند، بازی کنند و حرکت کنند.

مهارت های جدیدی را به آنها بیاموزید و ممکن است از ماهیچه های خود به شیوه های جدید استفاده کنند. فعال بودن ممکن است ماهیچه های آنها را تقویت کند و ممکن است به اسپاسم عضلانی کمتری منجر شود. افرادی که فعال هستند مشکلات سلامتی کمتری نسبت به افرادی که هرگز حرکت نمی کنند دارند، بنابراین این یک موقعیت برد-برد است.

 

 

به آنها کمک کنید تا ذهن خود را گسترش دهند!

به فرزند خود کمک کنید جهان خود را گسترش دهد:

  • به موزه ها بروید.
  • کار بر روی پروژه های هنری.
  • به انواع موسیقی گوش دهید.
  • با هم بازی کنید – یا بازی های خود را بسازید.

هنگامی که کارهای جدید را امتحان می کنید، به او فرصت دهید تا نقش فعالی را بر عهده گیرد. این نوع تجربه ممکن است به آنها کمک کند مهارت های جدیدی را بیاموزند، از زاویه دیگری به مشکل فکر کنند و عزت نفس بیشتری داشته باشند.

 

 

تمرکز بر رژیم غذایی

عاقلانه است که غذای سالمی ارائه دهید که می تواند به تقویت استخوان ها و ماهیچه ها کمک کند. برخی از کودکان مبتلا به فلج مغزی ممکن است استخوان های ضعیفی داشته باشند. این احتمال بیشتر در مورد کودکانی است که قادر به راه رفتن نیستند. پزشک کودک شما ممکن است دارو تجویز کند، اما غذاهای غنی از کلسیم نیز ممکن است به استحکام استخوان ها کمک کند.

 

 

چشم انداز روشن داشته باشید!

کودک مبتلا به فلج مغزی نمی تواند همه کارهایی را که خواهر و برادر یا همسالانش می توانند انجام دهند انجام دهد، اما نباید از این موضوع ناراحت شود یا بر محدودیت های خود تمرکز کند. در عوض، به آنها کمک کنید تا همه کارهایی را که می توانند به تنهایی یا با کمک آنها انجام دهند، درک کنند.

اگر همیشه نگرش مثبت دارید، فرزند شما نیز باید مثبت باشد. اگر فرزند شما روی مشکلات و محدودیت های خود تمرکز کرد، زودتر به دنبال مراقبت های بهداشت روانی باشید. افراد مبتلا به فلج مغزی بیشتر در معرض افسردگی هستند.

 

 

با والدین دیگر آشنا شوید!

به احتمال زیاد مادران و پدران دیگر را در مطب پزشک یا اتاق انتظار فیزیوتراپیست ملاقات می کنید. تعداد زیادی گروه پشتیبانی آنلاین برای والدین کودکان مبتلا به CP وجود دارد. این می تواند به ایجاد دوستی با والدینی که با مسائل مشابه سر و کار دارند، کمک کند.

سایر والدین کودکان مبتلا به فلج مغزی ممکن است بتوانند پزشکان جدیدی را پیشنهاد دهند، توصیه هایی ارائه دهند یا نظرات صادقانه ای در مورد داروها یا بریس ها ارائه دهند. آنها ممکن است در روزهای سخت روحیه شما را بالا ببرند. نه تنها این، فرزندان شما ممکن است با هم دوست شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *