مراقبه ذن و مزایای آن
10 تمرین یوگا برای از بین بردن سرماخوردگی و آنفولانزا
10 تمرین یوگا برای از بین بردن سرماخوردگی و آنفولانزا
۱۴۰۰-۰۲-۲۷
یوگا چیست و چه فوایدی دارد؟
تاریخچه مختصری از یوگا
۱۴۰۰-۰۲-۲۷
مراقبه ذن و مزایای آن

مراقبه ذن و مزایای آن

مراقبه ذن و مزایای آن

دویدن در طول روز خود مانند یک مسابقه 100 متری راهی برای زندگی نیست. اما انرژی از شما میگیرید و شما را بی حال می کند. این را با همهمه افکار تصادفی که سرتان را فرا گرفته ترکیب کنید و محکوم به فنا می شوید! در چنین سناریویی، تنها آرزوی شما سکون، تمرکز و آرامش خاطر است. خوشبختانه برای شما، در اینجا یک راهنمای جامع برای تمرین 1500 ساله آزمایش مراقبه ذن آورده شده است که آرامشی را برای زندگی شما به ارمغان می آورد. در این مقاله از بخش سلامت مجله اینترنتی وبگردون به بررسی مراقبه و مزایای آن میپردازیم.

 


مراقبه ذن چیست؟

همچنین Known As – Zazen ، که به معنای مراقبه نشسته است

روش های مختلفی برای انجام مراقبه وجود دارد – بعضی از آنها بسیار محبوب بین پیروان مومن است و بسیاری از آنها ناشناخته است. آگاهی از نفس و بدن اساس مراقبه است. این به زندگی مثبت می بخشد و وجود شما را جوان می کند. مراقبه ذن بخشی از آیین بودایی چین است و ریشه در معنویت دارد.

افسانه ها می گویند بودیدارما ، پادشاه هند جنوبی ، که برای گسترش بودیسم “واقعی” به چین سفر کرده بود ، مفهوم زازن را معرفی کرد. راهبان در صومعه های بودایی توسط راهبان به عنوان شیوه زندگی انجام می شد. با گذشت زمان ، این رویه قدیمی از طریق سفر و تعالیم استادان ذن گسترش یافت و سرانجام در اتاق نشیمن شهروندان عادی جایی پیدا کرد. بیایید نگاهی به نحوه انجام آن بیندازیم.

ذن-مراقبه-و-فواید آن
صرفه جویی

چگونه می توان مراقبه ذن را انجام داد؟

آماده سازی

مراقبه ذن و مزایای آن

روند کار کاملاً ساده است و عمدتا بر حالت و سکون متمرکز است. یک اتاق کاملاً روشن با دمای مناسب پیدا کنید. یک کوسن با اندازه متوسط ​​بردارید که به طور سنتی “zafu” نامیده می شود و آن را روی حصیری قرار دهید که روی آن می نشینید. بالشتک ارتفاع باسن را تضمین می کند و زانوها رو به پایین به سمت زمین است. لباس های گشاد ، هوای مطبوع و راحت بپوشید و یا در حالت کامل لوتوس (Padmasana) یا نیم لوتوس روی کوسن بنشینید.

 

درست نشستن

مراقبه ذن و مزایای آن

برای حالت کامل لوتوس ، هر دو پای خود را در رانهای مخالف ، در دو طرف قرار دهید. حالت نیمه لوتوس وقتی است که هر یک از مچ پا را روی ران مقابل قرار دهید. اگر اینگونه نشستن ناراحت کننده باشد ، حالت زانو زدن یا نشستن روی نیمکت بدون پشت نیز باعث می شود. در حالت ایده آل، وضعیت نشستن توصیه می شود. مطمئن شوید که کمرتان قائم و قائم است. بدن را متعادل نگه دارید ، خیلی آرام و متشنج نباشد.

 

وضعیت قرارگیری دست

مراقبه ذن و مزایای آن

مراقبه ذن و مزایای آن

دست ها باید یک مودره کیهانی را تشکیل دهند. برای این کار ، کف دست خود را به سمت بالا بگذارید ، و دست راست را روی دست چپ نگه دارید. حالا ، هر دو نوک انگشت شست خود را بگیرید تا به آرامی یکدیگر را لمس کنید ، تقریباً یک خط مستقیم ایجاد کنید. در حالی که این فرم دست را دست نخورده نگه داشته اید ، مچ ها را روی ران ها و لبه های داخلی دستان خود را مقابل معده قرار دهید. اجازه ندهید مودرا دست تحریف شود زیرا نشانگر ثبات ذهن شماست. اگر اجازه می دهید دستتان مودرا را شل کند ، ذهن شما به اندازه کافی بر وضعیت تمرکز ندارد.

 

نگاه خیره

مراقبه ذن و مزایای آن

 

در مراقبه ذن ، چشمها کاملاً بسته نیستند. چشمان نیمه بسته به شما کمک می کند تا هوشیار بمانید و از خواب آلودگی جلوگیری کنید. چشمان خود را نیمه بسته نگه دارید و نگاه خود را به صورت مورب به سمت پایین هدایت کنید. لازم نیست روی چیز خاصی تمرکز کنید. در حالت ایده آل ، برای جلوگیری از حواس پرتی بهتر است که مقابل دیوار بنشینید.

 

تنفس درست

مراقبه ذن و مزایای آن

مراقبه ذن و مزایای آن

 

مهمترین جنبه مراقبه ذن تنفس است. اطمینان حاصل کنید که دهان شما بسته است. فقط از طریق بینی نفس بکشید. در حالی که استنشاق به طور طبیعی اتفاق می افتد، در بازدم تمرکز کنید. یک الگوی موزون پیدا کنید و آن را دنبال کنید. اطمینان حاصل کنید که تعداد نفس های خود را برای افزایش آگاهی خود نگه دارید.

 

ذهن خود را تنظیم کنید

مراقبه ذن و مزایای آن

مراقبه ذن و مزایای آن

 

همانطور که در حالت مراقبه ای نشسته اید و نفس می کشید ، افکار فرو رفته در اعماق ذهن ناخودآگاه شما مجبورند دوباره ظاهر شوند و در سر شما بازی کنند. این افکار را با تن دادن به آنها یا اجتناب از آنها دنبال نکنید زیرا این فقط تأثیر بیشتری بر شما خواهد داشت. بگذارید مثل رودخانه جاری از کنار آن رد شوند.

برای سهولت در انجام این روند، پیشنهاد می کنم هر زمان ذهن شما لرزد، بیشتر به وضعیت بدن و تنفس توجه کنید. این کلاهبرداری را انجام خواهد داد و به شما در مراقبه آرام کمک خواهد کرد. با ادامه کار زازن، احساسات کاهش می یابد و ذهن آرام می شود. در حالت ایده آل ، افراد مبتدی باید 15-30 دقیقه صرف مراقبه ذن کنند. با زنگ هشدار زمان را پیگیری کنید.

 

موسیقی ذن

موسیقی ذن شامل مجموعه ای از موسیقی است که قرن ها پیش توسط راهبان نوشته شده است. به طور کلی تصور می شود که آرامش بخش است، اما شکل کلاسیک اصیل نواخته شده بر روی فلوت (شاکوهاچی) برای شنونده جدید ممکن است ناخوشایند باشد. یک روش غیر فنی نواختن فلوت (Suizen) به کنترل نفس هنگام مراقبه کمک می کند، و شما می توانید آن را امتحان کنید. برای آگاهی از چگونگی فیلم زیر را بررسی کنید.

 

 

چگونه کمک می کند؟

این مراقبه ساده می تواند مسائل عمده روانشناختی را حل کند. مراقبه ذن فراتر از این است که فقط یک درمان سطح سطح باشد. به شما کمک می کند تا با اضطراب ریشه دار و افسردگی و همچنین یافتن پاسخ مقابله کنید

بیشتر از سوالاتی که شما را آزار داده اند. این ارتباط شما را با زندگی متصل می کند ، آگاهی و همدلی درونی را به وجود می آورد و به عنوان یک کاتالیزور برای زندگی کامل در زندگی عمل می کند.

مراقبه ذن شما را به یک جستجوگر دانش تبدیل می کند و جوهر زندگی را درک می کنید. این از مکان و هدف شما در جهان می گوید. این به شما کمک می کند از انتظارات جدا شده و با خود با مهربانی رفتار کنید. و از همه مهمتر ، به شما کمک می کند تا در لحظه زندگی کنید و اضطراب را از بین می برد.

حال بیایید نگاهی به چند سوالات متداول در مورد مدیتیشن ذن بیندازیم.

پاسخ های متخصص برای سوالات خوانندگان

آیا ذن دین است؟

ذن معنوی تر از مذهبی و راهنمای زندگی مسالمت آمیز است. این یک انتخاب سبک زندگی فراتر از دین و تلاش برای درک زندگی بدون زبان و منطق به عنوان موانعی است.

بودیسم ذن چیست؟

بودیسم ذن یک تجربه عملی از کشف خود است و از مکتب بودایی ماهایانا ناشی می شود.

چرا راهبان بودایی مراقبه می کنند؟

طبق گفته آنها ، راهبان بودایی برای رسیدن به روشنگری ، عالی ترین هدف زندگی ، مراقبه می کنند.

بودیسم ذن چه چیزی را آموزش می دهد؟

بودیسم ذن تعلیم اصلی و بی پیرایه بودا را با مراقبه به عنوان هسته اصلی انجام می دهد.

بنیانگذار بودیسم ذن کیست؟

بودیدارما ، یک راهب هندی ، مفهوم آیین بودیسم ذن را در چین ایجاد کرد ، که از قرن ششم پیش از میلاد مسیح برمی گردد

دیدگاه ذن از ادیان دیگر

ذن ذهن باز دارد و با گفته های دیگر ادیان موافق است. بدون داشتن تزئینات اضافی ، به اصول اصلی هر مذهبی اعتقاد راسخ دارد.

در ابتدا ، ممکن است سخت باشد که ذهن خود را برای مدت مشخصی خاموش کنید و آرام بنشینید ، اما تلاش را متوقف نکنید. وسواس درست سازی روش را از بین ببرید. بگذارید خودش اتفاق بیفتد. سرانجام سر جای خود قرار می گیرد. حتی اگر پنج دقیقه طول بکشد ، تنفس خود را درست کنید و خوب کار را ادامه می دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *