مزایا و مضرات بادرنجبویه
بهارنارنج شگفتی از دل طبیعت
۱۴۰۰-۰۱-۲۹
پونه و خواص درمانی آن
۱۴۰۰-۰۱-۲۹

مزایا و مضرات بادرنجبویه

در این مقاله از بخش طب سنتی مجله اینترنتی وبگردون خواص شگفت انگیز بادرنجبویه را بررسی میکنیم.

 

نام علمی
Dracocephalum
نام عمومی
بادرنجبویه
گونه گیاه
این گیاه از راسته نعناسانان (Lamiales) و تیره نعناعیان (Lamiaceaes) است
طبع
گرم
قسمت های قابل مصرف
گل و برگ
طریقه مصرف
بیشتر به صورت دمنوش مصرف می شود
مزایا ؟؟؟
معایب
عوارض جانبی از جمله افزایش اشتها، حالت تهوع، استفراغ، درد شکمی، سرگیجه و خس خس سینه شود. زمانی که از بادرنجبویه به صورتی موضعی استفاده شود ممکن است باعث تحریک پذیری و علائم دل درد شود.
گیاه بادرنجبویه نباید حین بارداری یا دوران شیردهی مصرف شود

 

بهبود عملکرد دستگاه گوارش

عصاره بادرنجبویه به دلیل فعالیت آنتی اکسیدانی خود به تقویت عملکرد سیستم گوارش کمک می‌کند. شواهد نشان می‌دهد که این گیاه همانند نعناع و سنبل ختایی به درمان یبوست کمک می‌کند و مانع بروز زخم معده می‌شود. همچنین این گیاه می‌تواند به تسکین علائمی مانند حالت تهوع، استفراغ و احساس سنگینی معده کمک کند. این گیاه محرک دستگاه گوارش است و به هضم غذا نیز بسیار کمک می‌کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

گیاه بادرنجبویه نقش موثری در تقویت سیستم ایمنی و دیواره غشای سلول‌ها دارد، با عفونت‌ها مقابله کرده و مانع ورود باکتری و ویروس به سلول‌ها می‌شود. این گیاه سرشار از کافئیک اسید است که واکنش اکسیداسیون را خنثی می‌کند. همچنین گیاه بادرنجبویه به عنوان یک ضد التهاب طبیعی عمل کرده و از بدن افراد در برابر بیماری‌های مزمن محافظت می‌کند.

آنتی اکسیدان قوی:

گیاه دارویی ملیسا سرشار از کافئیک اسید است که واکنش اکسیداسیون را خنثی می کند. همچنین این گیاه حاوی ایوگل است که به عنوان یک ضد التهاب طبیعی که به آرامبخشی شرایط دردناک کمک می کند، عمل می کند. این ترکیبات به حفاظت از سلول ها با ویژگی های قوی ضد باکتریائی و ضد ویروسی کمک می کنند.

بادرنجبویه پشتیبانی برای سلامت کبد شماست!

گیاه ملیسا از سلامتی کبد به وسیله خارج کردن سموم از آن کمک می کند. زمانی که محصولات درست مصرف نشوند، فرآیند سم زدایی در کبد به موقع انجام نشده و به کبد آسیب می زند. انا گیاه ملیسا مانند یک دارو از اندام ها در برابر آثار زیان بار گیاهان سمی و غیره محافظت می کند.

 

بادرنجبویه  سطح قند خونتان را تنظیم میکند!

گیاه ملیسا با پشتیبانی از آنتی اکسیدان ها همچنین می تواند به تنظیم سطح قند خون نیز کمک کند. مقاومت بدن در برابر انسولین یکی از رایج ترین مشکلاتی است افراد مبتلا به دیابت در آمریکا با آن مواجه هستند.

با توجه به تحقیقاتی که تا الان به عمل آمده است، تاثیر مثبت گیاه ملیسا بر روی قند خون مشاهده شده است

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *