معرفی گیاه فراموشم نکن و اصول نگهداری از آن
راهنمای پرورش گیاه فواره ارغوانی یا Purple Fountain Grass
۱۴۰۰-۰۱-۲۲
شرایط نگهداری و پرورش گل گندم کوهی
۱۴۰۰-۰۱-۲۳

معرفی گیاه فراموشم نکن و اصول نگهداری از آن

فراموشم نکن یا Forget-me-not ، یک گیاه گلدار شناخته شده در خانواده گل گاوزبان (Boraginaceae) است. این گیاه به دلیل گلهای بسیار زیاد و زیبای آبی و به دلیل اینکه در بسیاری از بدترین آفات باغ ها آن اذیت نمی شوند، پرورش داده می شود.

نام علمی
Myosotis sylvatica
نام عمومی
Forget-me-not, woodland forget-me-not, ornamental forget-me-not
گونه گیاه
Biennial
اندازه عمومی
Up to 1 foot tall (but commonly shorter), with a similar spread
نیاز به نور خورشید
Full sun to partial shade
نوع خاک
Fertile, evenly moist, and well-drained
خاک pH Mildly acidic to mildly alkaline
زمان گلدهی
April to May
رنگ گل
Bright blue, with a lighter (yellow or white) “eye”
سختی 3 to 8
ناحیه بومی
Europe (naturalized in North America)

نحوه پرورش گل فراموشم نکن

اگر می خواهید از بذر گیاهان جدیدی پرورش دهید ، در اواسط تابستان بذر را در یک منطقه باغ مناسب بکارید. گیاهان سال بعد شکوفا می شوند.

تحمل آفات خرگوش و گوزن ، فراموش کردن باعث جذب حیات وحش با ارزش باغبان نمی شود: این پروانه ها را می کشد.

فراموش نکنید که توانایی تهاجمی بودن را دارد. دلیل آن این است که این آزمایش دوباره انجام می دهد و به آن اجازه می دهد تا نه تنها سالها در منظره زنده بماند بلکه حتی گسترش یابد. در واقع ، این علف هرز مضر در غرب میانه ، یکی از مناطقی از ایالات متحده است که در آن طبیعی شده است. اگر می خواهید کنترل فراموش کردن من را بر عهده بگیرید ، آن را از بین ببرید. گرچه برخی از باغبانان از انتشار این گیاه جذاب کاملاً خوشحال خواهند شد.

 

سبک

در انتهای جنوبی دامنه آن ، سایه بعد از ظهر را فراموش نکنید. در شمال ، آن را با آفتاب کامل تأمین کنید.

خاک مناسب

خاک فراموش نشدنی را به من فراموش کن.

 

آبیاری

فراموش نکنید خاک مرطوب را تحمل می کنید. حداقل ، باید در خاک پرورش یابد و به طور همیشگی مرطوب نگه داشته شود.

 

کوددهی

کود سالانه را فراموش نکنید با کمپوست یا با کودهای عمومی ، زیرا گیاه در خاک با باروری مناسب عملکرد بهتری دارد.

وجود Myosotis sylvatica در حیاط اطراف کودکان کوچک کاملاً ایمن است. ممکن است شنیده باشید که فراموش کردن ها سمی هستند، اما این یک مورد سردرگمی ناشی از استفاده از نام های رایج است. برخی از گیاهان که معمولاً به عنوان “فراموشم نکن” شناخته می شوند، در واقع سمی هستند ، از جمله:

  • فراموشم نکن عقربی
  • فراموشم نکن چینی چینی (Cynoglossum amabile)

اما Myosotis sylvatica سمی نیست.

 

برخلاف طبقه بندی آن به عنوان دوسالانه، برخی از باغداران فراموش کننده هایی را که قبلاً در گلخانه بوده اند، خریداری می کنند و با آنها به عنوان گیاهان یک ساله رفتار می کنند. کسانی که فراموش شدنی ها را به صورت یکساله در نظر می گیرند، ممکن است بخواهند آنها را در گلدان پرورش دهند زیرا فضای کافی برای پرورش چیزی را ندارند که با کاشت مجدد بسیار گسترش می یابد. خوشبختانه ، آنها در ظروف رشد خوبی دارند.

به عنوان یک دوسالانه، عمر فراموشم نکن کوتاه است. اما ظرفیت آن برای رویش مجدد، عمر کوتاه آن را جبران می کند. این گیاه، یک گیاه همه کاره است. به عنوان مثال، می توان از آن در حیاط به صورت زیر استفاده کرد:

صرف نظر از نحوه استفاده از آن ، هنگامی که آن را روی هم جمع کنید بهتر به نظر می رسد ، زیرا گلها اگرچه زیبا هستند ، اما بسیار کوچک هستند.

 

انواع گل فراموشم نکن

جنس Myosotis شامل تعدادی گونه است. گونه ای که در اینجا به آن مراجعه می شود Myosotis sylvatica است. گونه های دیگر ، علاوه بر فراموش کردن واقعی (Myosotis scorpioides) ، عبارتند از:

  • گل کوچک من را فراموش نکن (Myosotis stricta)
  • من را فراموش نکنید پهن برگ (Myosotis latifolia)

 

زبانهای مدرن ، در نامگذاری معمول گیاه ، بیش از اینکه از شکل ظاهری گیاه باشد ، از نمادگرایی گیاه (معنای نمادین گلهای خاص) الهام گرفته اند. نام اصلی گیاه به آلمانی ها نسبت داده می شود و “مرا فراموش نکن” ترجمه ای تحت اللفظی از آلمانی است.

این نام رایج کاملاً منطقی است وقتی در نظر بگیرید که فراموش نکنید، در نمادشناسی گیاهی ، به معنای یادآوری و جنبه های مختلف به خاطر سپردن است (مانند یادآوری وفاداری به دوست). از آنجا که نماد فراموش نشدنی بر حافظه متمرکز است ، می تواند برای کسانی که در تلاش برای کنار آمدن با اعضای خانواده که به بیماری آلزایمر مبتلا هستند، اهمیت زیادی داشته باشد.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *