معرفی گیاه لوئی و روش نگهداری آن

معرفی گیاه لوئی و روش نگهداری آن

همچنین ممکن است لوئی معمولی (Typha latifolia) را به عنوان برجستگی بشناسید. این گیاهان آبزی چند ساله به طور گسترده ای با رشد در آبهای کم عمق در باتلاق های باتلاقی و مناطق تالابی در مناطق معتدل در آمریکای شمالی مرتبط هستند.

لوئی ها یک عادت رشد قائم با برگهای پایه ، یک ساقه عمودی باریک و باریک و یک گل آذین استوانه ای بلند دارند. با داشتن شرایط مناسب ، این گیاهان می توانند تا سه متر نیز رشد کنند. آنها یک سیستم ریشه ریزوماتوز دارند و به سرعت گسترش می یابند و توده های ضخیم جذابی را تشکیل می دهند.

لوئی ها یکدست هستند ، بنابراین گل های نر و ماده روی یک گیاه رشد می کنند. گلهای نر ، که سایه ای از زرد دارند ، در قسمت بالا تشکیل می شوند و گلهای ماده در زیر سایه های سبز رشد می کنند. گلها در تابستان ظاهر می شوند و در پاییز با شکوفه شدن نر ، نوک ساقه لخت می شود. گلهای ماده به سایه ای قهوه ای تغییر می کنند و این زمانی است که سنبله نمادین سوسیس شکل قابل مشاهده است. ممکن است تا حدی باعث کشش آن شود ، اما نام عمومی این گیاهان از این واقعیت ناشی می شود که می توان گفت گیاه گلدار بالغ کمی شبیه دم بچه لوئی ها است!

لوئی ها می توانند نسبتاً تهاجمی گسترش یابند ، اما جدا از این ، گیاهان مفید در زیستگاه طبیعی آنها شناخته شده است. توده های بلند و متراکم پوشش و تغذیه حیات وحش را فراهم می کنند. پرندگان اغلب مناطق لانه سازی را در مناطق رشد لوئی ایجاد می کنند.

در طول سال ها ، ریشه های لوئی همچنین به عنوان منبع غذایی نشاسته ای مورد استفاده قرار گرفته و ساقه ها برای ساخت مواد کاهگل ، کاغذ ، مبلمان ، لباس سر و سایر موارد برداشت شده اند. که به عنوان یک منبع زیست توده موثر شناخته می شوند ، آنها اغلب به انباشته های کمپوست اضافه می شوند و به عنوان سوخت استفاده می شوند.

در مناظر باغی ، گیاه لوئی کاملاً مناسب پرورش در حدود پوند ، باغچه های آب یا مناطق مستعد سیل است – به راحتی می توانند در آب تا عمق ده اینچ رشد کنند. آنها همچنین می توانند گزینه خوبی برای کنترل فرسایش در دامنه های مرطوب باشند و همچنین از یک صفحه محافظت از حریم خصوصی بسیار خوبی برخوردار هستند. ساقه های جذاب اغلب به شکل تازه یا خشک به گل آرایی اضافه می شوند.

بسیار خوب است که این گیاهان بسیار آسان رشد می کنند ، اما عادت پخش سریع آنها به این معنی است که آنها می توانند به سرعت از مناطقی که در آنها رشد می کنند سبقت بگیرند. اگر فضای محدودی دارید و یا نگران هستید که آنها گونه های دیگر را خفه کنند ، بهترین گلدان شماست در ظروف نگهداری می شود.

 

Botanical Name Typha latifolia
Common Name Common cattail, Broadleaf cattail, Bulrush
Plant Type Perennial, Herbaceous
Mature Size Up to 10 ft. tall
Sun Exposure Full Sun, Partial Shade
Soil Type Moist
Soil pH Acid, Neutral, Alkaline
Bloom Time تابستان
Flower Color قهوه ای
Hardiness Zones 3 – 10, USA
Native Area Much of the Northern Hemisphere
Toxicity برای برخی حیوانات سمی

مراقبت از گیاه لوئی

با داشتن شرایط مناسب، می توانید در کمترین زمان یک مجموعه زیبا از لوئی ایجاد کنید. آنها سریع رشد می کنند و به نگهداری کمی نیاز دارند. البته آنها به مقدار مناسب رطوبت نیاز دارند و اگر در محفظه های ته ته یا موارد مشابه کنترل نشوند، می توانند تهاجمی شوند. ریزوم های پخش کننده آنها برای از بین بردن به محض تثبیت می توانند سخت باشند. با این حال، آنها یک گزینه عالی در محیط های باتلاقی هستند که گیاهان دیگر برای زنده ماندن تلاش می کنند.

سبک

لوئی برای رشد به یک آفتاب کامل یا سایه جزئی احتیاج دارند. آنها نمی توانند در سایه کامل زنده بمانند.

 

خاک

این گیاهان از خاک غنی و لومی بهره مند می شوند که حاوی مقدار زیادی مواد آلی است. با این حال ، آنها می توانند در اکثر انواع خاک رشد کنند.

 

آبیاری

همانطور که از یک گونه باتلاقی انتظار دارید ، لوئی برای رشد به رطوبت زیادی احتیاج دارد و این حیاتی ترین عنصر مراقبت از آن است. خاک باید مرطوب نگه داشته شود و به همین دلیل است که آنها در مناطقی که این امر به طور طبیعی اتفاق می افتد ، بهترین عملکرد را دارند. این گیاهان می توانند در آب ایستاده رشد کنند ، برخی گزارش ها حاکی از آن است که آنها حتی اگر عمق آن به اندازه دو فوت عمق داشته باشد ، آنها زنده می مانند.

 

دما و رطوبت

لوئی ها معمولاً در مناطق معتدل آمریکای شمالی یافت می شوند ، اما همچنین می توانند در مناطق گرمسیری نیمه گرمسیری و مرتفع رشد کنند.

اگرچه شاخه های جوان به خوبی با یخبندان کنار نمی آیند ، لوئی های تثبیت شده می توانند زمستان های سخت را در حالت خاموش خود اداره کنند.

کود

کود دهی لوئی به طور کلی مورد نیاز و توصیه نمی شود.

 

آیا لوئی سمی است؟

لوئی ها سمی نیستند و همانطور که قبلا ذکر شد ، ریشه ها می توانند به عنوان منبع غذایی استفاده شوند. آنها از نوع گیاهانی هستند که شناخته شده اند به عنوان یک جاذب عالی آلاینده ها. این می تواند به دلایل زیست محیطی مفید باشد، اما به این معنی است که اگر به طور غیرمعمول قصد دارید گیاهان خود را به عنوان منبع غذایی برداشت کنید و در یک محیط آلوده شهری زندگی کنید، باید مراقب باشید.

 

تکثیر گیاهان لوئی

لوئی ها می توانند آزادانه دانه دانه کرده و از طریق ریزوم های خود پخش شوند. اگر می خواهید دسته جدیدی از گیاهان را به منطقه چشم انداز وسیع دیگری اضافه کنید ، این ریزوم ها تکثیر را آسان می کنند. شاخه های جوان را می توان در بهار وقتی بین پنج تا ده اینچ قد دارند نیز تقسیم کرد. فقط مطمئن شوید که مقدار مناسبی از ریشه آسیب ندیده وصل شده باشد.

 

چگونه می توان گیاهان معمولی لوئی را از طریق بذر پرورش داد

در صورت پرورش گلدان از بذر ، برای جوانه زنی موفق به آب زیادی نیاز دارند. آنها باید روی سطح خاک کاشته شوند و تا حد مرطوب بودن بسیار مرطوب نگه داشته شوند.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *