معرفی 10 غذایی که خوابتان را بهتر میکند!

معرفی 10 غذایی که خوابتان را بهتر میکند!

خواب خوب برای داشتن عملکرد جسمی و ذهنی عالی مهم است. بیخوابی و یا خواب ناکافی تاثیر جدی بر سلامت جسم و روح شما خواهد داشت. در این مقاله از بخش سلامت مجله اینترنتی وبگردون به معرفی معرفی 10 غذایی که خوابتان را بهتر میکند می پردازیم.

اهمیت خوب خوابیدن

خوب خوابیدن در شب فوق العاده مهم است، مگر نه! یک خواب خوب شبانه نه تنها ما را جوان می کند بلکه ما را آماده می کند تا روز بعد را با غیرت و انرژی کامل شروع کنیم.

اما خیلی اوقات، آیا این اتفاق نمی افتد که ما خسته شده باشیم اما هنوز نتوانیم به خواب عمیقی فرو برویم؟ این کار ما را خسته، تحریک پذیر و فرسوده می کند.

عوارض جانبی بی خوابی

بی خوابی همچنین منجر به بیماری های مزمن می شود، بر مغز، سیستم گوارش و مصونیت کلی فرد تأثیر می گذارد.

روش های زیادی وجود دارد که از طریق آنها می توانید خواب خود را تنظیم کنید. در اینجا برخی از مواردی وجود دارد که می توانید بلافاصله تمرین کنید:

  • اول و مهمترین، برنامه خواب را دنبال کنید. آن را به عنوان یک نقطه برای خواب و بیدار شدن در هر ساعت در یک ساعت مشخص، از جمله آخر هفته ها قرار دهید.
  • عادت کنید که هر شب قبل از خواب کمی مطالعه کنید یا به موسیقی آرامش بخش گوش دهید.
  • یک لیوان شیر قبل از خواب به آرامش فرد نیز کمک می کند
  • نور شب باید ملایم، کم نور و تسکین دهنده باشد

به طور همزمان، شما همچنین می توانید در رژیم غذایی خود تغییراتی ایجاد کنید تا برخی از سوپرفودهایی که خاصیت تقویت خواب دارند را شامل شود.
10 ماده غذایی برای بی خوابی که به شما کمک می کند تا شب بخوابید:

چای بابونه

بسیاری معتقدند که یک فنجان چای داغ لوله کشی شما را مانند جغد کاملا هوشیار می کند. اما اگر لیوان چای بابونه را با یک فنجان چای بابونه جایگزین کنید، فواید آن بسیار زیاد است. تحقیقات همچنین ثابت می کند که نوشیدن منظم چای بابونه به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند، اضطراب و افسردگی را کاهش می دهد که از دلایل اصلی اختلالات خواب است. چای بابونه همچنین حاوی آنتی اکسیدان Apigenin است. این آنتی اکسیدان گیرنده های مغز را متصل می کند که باعث افزایش خواب آلودگی می شود و از بی خوابی جلوگیری می کند. علاوه بر این، این چای گیاهی همچنین به آرامش اعصاب هنگام مصرف قبل از خواب کمک می کند.

بیشتربخوانید: خواص شگفت انگیز بابونه

هندوانه

این خربزه های درخشان و بسیار غنی کننده در حقیقت یک نعمت است. یک فنجان تکه های هندوانه خرد شده درست قبل از خواب به شما کمک می کند تا در طول شب آب بدن خود را حفظ کنید و به دلیل داشتن فیبر و حجم بالاتر به شما در حفظ گرسنگی گرسنگی بعد از شام کمک می کند. بنابراین، از آنجا که قبل از خواب به میزان کافی هیدراته هستید، بدن در نیمه شب شما را ترغیب نمی کند که نیازهای تشنگی خود را برآورده کنید، و شما با آرامش به خواب می روید. با این حال، مصرف این خربزه ها را در حد متوسط ​​مطرح کنید زیرا ممکن است به دلیل داشتن مقدار زیادی آب در نیمه شب شما را از خواب بیدار کند تا یک سفر سریع به دستشویی انجام دهید.

 

پسته

مملو از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین B6 ، پروتئین ها ، منیزیم ، پسته می تواند به تحریک خواب کمک کند. اما دوباره ، آنها را در حد متوسط ​​مصرف کنید زیرا هر چیزی که کالری زیادی داشته باشد می تواند شما را بیدار نگه دارد تا اینکه خواب را تحریک کند.

 

گردو

این مغز مغز و فواید آن برای اکثر ما کاملاً مشهور است. اما آیا می دانید که گردو در تنظیم هورمون خواب ملاتونین و در نتیجه بهبود کیفیت خواب شما نیز کمک می کند؟ گردو همچنین در تأمین ALA ، اسید چرب امگا 3 که توسط بدن در DHA تبدیل می شود، کمک می کند. این DHA باعث افزایش تولید سروتونین، یک ماده شیمیایی مغز برای تقویت خواب می شود.

 

برنج سفید

بسیاری از ما این را تجربه کرده اند! برای ناهار یک بشقاب برنج سفید مصرف کنید و مطمئناً احساس خواب آلودگی و تنبلی خواهید کرد. برنج سفید دارای کربوهیدرات زیاد و فیبر کمی است. این ماده همچنین دارای شاخص گلیسمی بالایی است – که معیاری برای افزایش سرعت قند خون توسط یک ماده غذایی است. مطالعات نشان می دهد هنگامی که مواد غذایی با شاخص گلیسمی بالا چند ساعت قبل از خواب مصرف می شوند، ممکن است به بهبود کیفیت خواب کمک کنند.

موز

7 روش ساده استفاده از پوست موز برای درمان جوش
7 روش ساده استفاده از پوست موز برای درمان جوش

موز منبع غنی منیزیم است و همچنین دارای تریپتوفان است. هر دوی اینها به ایجاد خواب خوب کمک می کند! همراه با منیزیم، موز همچنین غنی از پتاسیم است که به عنوان شل کننده عضلات و اعصاب عمل می کند.

آلو خشک

مانند گردو، آلو خشک نیز به ارتقا the سطح هورمون خواب ملاتونین کمک می کند. همراه با کمک به خوابیدن، آلو خشک میزان کلسیم، منیزیم و ویتامین B6 را نیز افزایش می دهد.

 

شکلات تیره

شکلات تلخ را می توان در هر زمان از روز مصرف کرد، به معنای واقعی کلمه! با داشتن توانایی بالا بردن سطح سروتونین ، این ظرافت گناه آلود همچنین به آرامش ذهن و بدن کمک می کند! شاید تعجب کنید که شکلات تیره حاوی کافئین زیادی است. بله این حرف کاملا درست است. در هنگام خرید شکلات به گزینه” بدون کافئین” توجه کنید.

 

کیوی

علم پیشنهاد می کند که کیوی بسیار مقوی یکی از بهترین مواد غذایی برای مصرف قبل از برخورد به گونی است! این میوه نه تنها به شما کمک می کند تا سریع بخوابید بلکه به شما اطمینان می دهد که شب را بدون بیدار شدن خوب می خوابید.

 

بادام ها

فواید بادام برای سلامتی همه شناخته شده است! بادام سرشار از مواد مغذی بسیار سالم ، سرشار از منیزیم نیز است. معروف است که منیزیم برای افرادی که بی خوابی دارند شگفتی ایجاد می کند. علاوه بر این، به شما کمک می کند تا هورمون استرس کورتیزول را که باعث اختلال در خواب می شود ، کنترل کنید. بنابراین، دفعه بعد که به آن رکود نیمه شب برخورد کردید، انجام یک مشت بادام یک انتخاب سالم است.

یک دسته دیگر از غذاهای عالی خواب که باید محلی در غذای شما پیدا کنند شامل موارد زیر است:

  • بلغور جو دوسر
  • سبزیجات برگ سبز
  • آناناس
  • دانه کدو تنبل
  • شیر
  • پنیر
  • طالبی
  • گیلاس

خوب بخوابید! نظر یا تجربیات خود را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *