معرفی 11 علت شایع بثورات پوستی
شوره سر,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
چطور با شوره سر مبارزه کنیم؟
۱۴۰۰-۰۴-۱۹
هر آنچه در مورد افسردگی باید بدانید!
آیا به خودکشی فکر میکنید؟
۱۴۰۰-۰۴-۱۹

معرفی 11 علت شایع بثورات پوستی

در این مقاله از بخش بهداشت و آرایش مجله اینترنتی وبگردون به معرفی 11 علت شایع بثورات پوستی می پردازیم.

ضد آفتاب و تحریک پوست

ضد آفتاب از محافظت ارزشمندی برخوردار است ، اما اگر کودک شما پوست حساسی دارد، برخی فرمول ها ممکن است مشکلاتی ایجاد کنند. به دنبال ضد آفتاب های بدون اسید پارا آمینوبنزوئیک (PABA) باشید، ماده ای که ممکن است تحریک کننده باشد. برای کودکان بالای 6 ماه از ضد آفتاب با طیف گسترده – اشعه UVA و UVB – با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید. استفاده از ضد آفتاب با اکسید روی ایده خوبی است. برای نوزادان زیر 6 ماه از پزشک خود راهنمایی بخواهید.

 

صابون های ضد باکتری

از نظر تئوری خوب ، صابون های مایع ضد باکتری ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشد. ماده رایج تریکلوزان ممکن است برای بچه هایی که پوست حساس دارند تحریک کننده باشد. FDA همچنین به دلیل مطالعاتی که نشان می دهد ممکن است روی رشد و نمو تأثیر بگذارد ، ماده شیمیایی تحت بررسی دارد. برای خلاص شدن از شر میکروب ها ، آب و صابون معمولی به همان اندازه کار می کند.

 

مشکلات اگزما با لوسیون

نرم نگه داشتن پوست کودک با لوسیون وسوسه انگیز است ، اما مرطوب کننده ها می توانند رایحه هایی داشته باشند که ممکن است پوست لطیف را تحریک کند، خصوصاً در کودکانی که از قبل اگزما دارند. و سوالاتی در مورد اینکه آیا برخی از مواد مانند پارابن ها و فتالات ها ممکن است مشکلات هورمونی ایجاد کنند وجود دارد. برای خشکی پوست، از صابون ملایم استفاده کنید، پوست را پس از استحمام خشک کنید (مالش ندهید) و از متخصص اطفال برای لوسیون استفاده کنید.

 

دستمال مرطوب کودک یا پارچه دستشویی؟

دستمال مرطوب یکبار مصرف کودک وظیفه خاصی دارد ، اما ممکن است حاوی الکل و هر تعداد رایحه ای باشد که باعث تحریک پوست شود. برخی از دستمال های مرطوب همچنین دارای مواد نگهدارنده هستند که می توانند باعث درماتیت تماسی آلرژیک شوند – بثورات پوستی یا کهیر در اثر تماس با ماده ایجاد کننده آلرژی. در عوض از دستمال مرطوب استفاده کنید. هنگام مسافرت، پارچه های دستشویی مرطوب را در یک کیسه ساندویچ قابل جدا شدن قرار دهید.

 

شوینده ها و آسیب پوستی

مواد شیمیایی موجود در برخی از مواد شوینده لباس می تواند باعث ایجاد درماتیت تماسی تحریک کننده شود – بثورات ناشی از لمس چیزی که باعث تحریک پوست می شود. این در بچه هایی که اگزما دارند بیشتر دیده می شود. برای پیشگیری از آن، از یک شوینده ملایم و بدون افزودن عطر و رنگ استفاده کنید. علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که حداقل دو بار لباس، ملافه و حوله های کودک خود را بشویید تا باقی مانده مواد شوینده پاک شود.

 

حساسیت به شامپو و نرم کننده

قبل از کف زدن موهای کودک ، برچسب مواد را بررسی کنید. برخی از رایحه ها و مواد شیمیایی موجود در شامپوها و نرم کننده ها ممکن است پوست سر را حساس کند. تحقیقات همچنین برخی از ترکیبات مانند فتالات، فرمالدئید و 1،4 دی اکسان را به عنوان مشکلات احتمالی سلامتی شناسایی کرده است. برای ایمنی بدنبال محصولات طبیعی با کمترین عطر، مواد شیمیایی و مواد تشکیل دهنده کلی باشید.

 

آلرژی های نرم کننده پارچه

اگر کودک شما پوست حساسی دارد ، ممکن است از نرم کننده های مایع پارچه و ملحفه های خشک کن خودداری کنید. این محصولات ممکن است شامل مواد شیمیایی و معطر – مانند لیمونن و بنزیل استات – باشند که می توانند پوست، چشم ها، بینی و گلو را تحریک کنند. در عوض ، سعی کنید 1/2 فنجان جوش شیرین یا 1/2 فنجان سرکه به چرخه شستشوی واشر خود اضافه کنید تا لباس نرم شود. گزینه دیگر استفاده از گلوله های خشک کن ساخته شده از آلپاکا یا پشم است. آنها ضد آلرژی هستند و هیچ تحریکی برای پوست ایجاد نمی کنند.

 

نظافت منزل و بهداشت

اصطلاح “غیر سمی” تنظیم نشده است ، بنابراین برچسب مواد پاک کننده خانگی را بخوانید. به عنوان مثال ، آلوکیل فنول اتوکیلاتها (APEs) که در بعضی از مواد شوینده و ضد عفونی کننده وجود دارد، ممکن است باعث بروز هورمون شود. آمونیاک می تواند ریه ها را تحریک کند ، پوست را بسوزاند و در صورت بلعیدن سمی است. به دنبال محصولاتی باشید که مواد شیمیایی کمتری دارند یا با آب و جوش شیرین یا سرکه تمیز کنید.

 

مواد نگهدارنده در صابون

برخی از صابون ها – حتی محصولات دارای برچسب برای نوزادان – ممکن است حاوی فرمالدئید ، ماده نگهدارنده ای باشد که می تواند باعث تحریک پوست ، چشم و ریه شود. صابون همچنین می تواند اگزما را تحریک کند – پوستی ملتهب و تحریک شده. اگزما بیشتر در نوزادان و کودکان کم سن دیده می شود ، به خصوص اگر آنها قبلاً آلرژی یا آسم داشته باشند. به دنبال محصولات بدون عطر و مواد شیمیایی باشید.

 

ضد آفتاب Bug Spray Plus

از اسپری مختلف ترکیبی DEET و ضد آفتاب خودداری کنید. تحقیقات نشان می دهد که این ماده شیمیایی در صورت ترکیب با ضد آفتاب ممکن است با سرعت بیشتری جذب پوست شود و همچنین DEET ممکن است اثر ضد آفتاب را کم کند. آکادمی اطفال آمریکا توصیه می کند از مواد دافع با بیش از 30٪ DEET برای کودکان استفاده کنید. دفع حشرات برای نوزادان کمتر از 2 ماه توصیه نمی شود.

 

سموم دفع آفات خانگی

از آنجا که نوزادان و کودکان نوپا وقت زیادی را روی زمین می گذرانند ، هر نوع آلاینده ای که در کف شما قرار گرفته است و فرش ها می توانند به دهان کودک شما راه پیدا کنند. سموم دفع آفات و سموم دیگر با گرد و غبار خانه ردیابی می شود. بچه ها وقتی دست در دهان می گذارند آن را لمس می کنند و می بلعند. اطمینان حاصل کنید که تمام سطوح خانه – به ویژه کف – را با محصولات تمیز کننده ایمن تمیز کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *