معرفی 9 گیاه گل ریز زیبا برای باغچه
راهنمای پرورش و نگهداری از سرخس لانه پرنده
۱۴۰۰-۰۱-۲۳
راهنمای پرورش گل صدتومانی ایتو
۱۴۰۰-۰۱-۲۳

معرفی 9 گیاه گل ریز زیبا برای باغچه

اگر از جذابیت گل های ریز به نفع گل های بزرگتر غافل شده اید ، دنیای عطر و زیبایی را از دست می دهید. می توانید آنها را درون دیواره سنگی فرو کنید ، بین کاشی کاری بکارید ، از آنها به عنوان پرکننده استفاده کنید و برای برش گل آرایی اضافه کنید.

بخشی از شگفتی گلهای کوچک ، توده بسیار زیاد آنها است. یک گیاه ممکن است حاوی هزاران گل باشد ، و پروانه ها را با لوله های شهد کم عمق خود نشان می دهد. در اینجا نه گل کوچک وجود دارد که مرزهای شما ، سبدهای آویزان و حتی باغ های جن را تقویت می کند.

 

نکته

اگر در آب و هوای خشک زندگی می کنید ، گلهای ریز دیگری می توانند برای محوطه سازی شما باشند. بسیاری از انواع گلهای ریز دربرابرخشکی مقاوم هستند. اندازه کوچک آنها به آنها کمک می کند تا رطوبت را حفظ کرده و تبخیر را کاهش دهند.

 

1 ژیپسوفیلا

ممکن است شما به عنوان پاک کننده کلیشه در دسته گلهای ولنتاین بهترین نفس کشیدن کودک را بدانید ، اما این گل چند ساله در باغ می درخشد. اگرچه این گلهای ریز سفید و ساقه های نازک و کرکی ظاهری ظریف دارند ، اما در منظره کاملاً مقاوم هستند. گیاهان در خاک خشک و متوسط ​​رشد می کنند ، اما این یکی از گیاهان است که شرایط قلیایی را ترجیح می دهد ، و این گیاه را برای باغ های صخره ای ایده آل می کند. ‘Bristol Fairy’ یک بازیگر قابل اعتماد است و از آوریل تا پایان تابستان شکوفا می شود.

مناطق رشد USDA: 4 تا 9
رنگ: سفید ، صورتی ، نارنجی ، قرمز ، زرد و بنفش
نیاز به آفتاب: آفتاب کامل
نیازهای خاک: قلیایی

 

2 ارینوس یا گل ستاره

Erinus alpinus که به گل و گل شکوفه آلپین نیز معروف است دارای گلبرگهای پر مانند و ساقه های سبز تیره است که می توان از بذر رشد کرد. با این حال ، شروع گلهای Fairy Foxglove با یک گیاه بالغ تر که از یک مهد کودک به دست می آید آسان تر است. این گلها با خوشحالی در هر شکاف سنگ یا دیواره رشد می کنند. برخلاف بسیاری از گیاهان باغ صخره ای، ارینوس در سایه جزئی رشد می کند.

مناطق رشد USDA: 4 تا 7
رنگ: صورتی ، بنفش و سفید
نیاز به آفتاب: خورشید کامل و جزئی
نیازهای خاک: هر خاکی

 

3 : گل فراموشم نکن

اگر در تلاش برای یافتن گیاه زیبایی برای باغ جنگلی خود هستید که خرگوش ها و گوزن ها آن را آزار ندهند، نگهداری کم را فراموش نکنید. در ماه های آوریل و مه، گیاهان با گلهای آبی روشن و چشم های زرد شاد پوشیده شده اند. اگرچه یک گیاه چند ساله کوتاه مدت است، اما گلها خود بذر می شوند و در مناطق مرطوب برای سالهای زیادی برمی گردند.

مناطق رشد USDA: 3 تا 8
انواع رنگ: آبی ، سفید ، صورتی و زرد
نیاز به آفتاب: خورشید کامل و جزئی
نیازهای خاک: مرطوب ، دارای زهکشی مناسب

 

4: پیچک کنیلورث (Cymbalaria muralis)

بخشی از جذابیت Cymbalaria muralis که به آن دمنوش برگ برگ پیچک نیز گفته می شود، شاخ و برگ خارپشت فوق العاده ای است که حتی در صورت شکوفه نکردن گل های اسطوخودوس، به مناظر طبیعی بافت می بخشد. با این حال، این اتفاق چندانی نمی افتد، زیرا گیاهان می توانند از بهار تا پاییز در خاک های مرطوب با سایه بعد از ظهر شکوفا شوند. پیچک کنیلورث فقط در مناطق شش مقاوم و گرمتر است، اما بذرپاشی در مناطق سردتر امری عادی است.

مناطق رشد USDA: 6 تا 11
رنگ: اسطوخودوسی
نیاز به آفتاب: خورشید جزئی
نیازهای خاک: مرطوب

 

5 لوبلیا (Lobelia erinus)

گلهای آبی واقعی Lobelia erinus یک گیاه پر کننده محبوب در ظروف اولیه بهار و سبدهای آویز است و انواع جدید این گیاه تضمین می کند که با گرم شدن هوا شکوفه ها کمرنگ نمی شوند. هنگامی که شب ها گرم می شود، گیاه را قیچی کرده و برای شکوفائی مجدد آن را مرطوب نگه دارید.

مناطق رشد USDA: 6 تا 8
رنگ: آبی
نیاز به آفتاب: آفتاب کامل
نیازهای خاک: کاملاً زهکشی شده است

 

6 خرچنگ سنگ (Arabis)

اگر با گیاه سنگ سیاه آشنا نیستید ، بیش از دوازده ماده ترکیبی برای شروع مجموعه وجود دارد ، از جمله “Axcent Lilac” بنفش درخشان، یا می توانید گونه های Aubrieta gracilis را از بذر پرورش دهید. در اواسط تا اواخر بهار ، شاخ و برگ همیشه سبز صدها گل صورتی، بنفش یا آبی را روی گیاهان 2 تا 4 اینچی پرورش می دهد. گیاهان را پس از شکوفایی اصلاح کنید تا شکل جمع و جور داشته باشید.

مناطق رشد USDA: 4 تا 7
رنگ: صورتی ، بنفش و آبی
نیاز به آفتاب: آفتاب کامل
نیازهای خاک: خوب تخلیه شده ، کمی اسیدی است

 

7 Snow-In-Summer (Cerastium tomentosum)

شاخ و برگ نقره ای Cerastium tomentosum سرنخی برای تحمل به خشکی این گیاه چند ساله مقاوم است. این گیاه همه کاره از تعداد زیادی گل سفید برخوردار است و شما می توانید از برف در تابستان استفاده کنید تا لبه های حاشیه را برجسته کنید ، شکاف ها را پر کنید یا بین سنگ فرش های باغچه جا بزنید. گیاهان همچنین کاندیداهای عالی باغ صخره ای هستند، زیرا در آفتاب کامل و تخلیه شدید خاک رشد می کنند. بارش برف در تابستان تا منطقه سه بسیار مقاوم است و آن را به باغهای کوهستانی آلپی تبدیل می کند.

مناطق رشد USDA: 3 تا 7
رنگ: سفید
نیاز به آفتاب: آفتاب کامل
نیازهای خاک: کاملاً زهکشی شده است

 

8 آلیسوم شیرین (Lobularia maritima)

رایحه شکوفه های ریز شیرین آلیسوم بسیار لذت بخش است به طوری که اغلب با عسل تازه مقایسه می شود. در اوایل بهار ، این گیاهان پیشنهادات استاندارد در مراکز باغ در همه جا هستند. شما همچنین می توانید طیف وسیعی از گل های شاد را در رنگ تخم مرغ عید پاک از دانه رشد کنید. بذرها خیلی سریع جوانه می زنند ، بعضی اوقات در کمتر از یک هفته انجام می شود و گیاهان در هوای خنک بهار رشد می کنند. وقتی شکوفه کم می شود برای جوان سازی گیاه، آلیسوم شیرین خود را اصلاح کنید.

مناطق رشد USDA: 7 تا 11
رنگ: صورتی ، نارنجی ، سفید ، زرد و قرمز
نیاز به آفتاب: خورشید کامل و جزئی
نیازهای خاک: خاکی غنی و لومی با PH خنثی

 

9 آویشن (Thymus vulgaris)

همیشه وقتی یک گیاه می تواند وظیفه مضاعف خود را در باغ انجام دهد ، همیشه خوشحال است و آویشن این نقش را به خوبی انجام می دهد. بسیاری از ارقام هم به عنوان پوشش زمینی گلدار عمل می کنند و هم از نظر ارزش غذایی مانند آویشنپونه کوهی ایتالیا‘ ارزش غذایی دارند. همه تیموس ها به آفتاب کامل و زهکشی مناسب احتیاج دارند و گیاهان پس از کمرنگ شدن شکوفه های بهار به خوبی برش می دهند. شکوفه های بنفش چند هفته بعد برمی گردند و زنبورهای بومی و زنبورهای مفید را به خود جذب می کنند. برگ ها به صورت خوشه ای روی ساقه های نازک رشد می کنند و می توانند در تمام طول فصل رشد یک ماده غذایی خوش طعم به سوپ ها و سبزیجات شما اضافه کنند.

مناطق رشد USDA: 2 تا 10
رنگ: بنفش
نیاز به آفتاب: آفتاب کامل
نیازهای خاک: کاملاً زهکشی شده است

 

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *