منیزیم و سلامت قلب: آنچه باید بدانید!

منیزیم و سلامت قلب: آنچه باید بدانید!

قلب شما برای سالم ماندن به انواع مواد مغذی از جمله منیزیم وابسته است. این ماده معدنی برای بیش از 300 واکنش های بیوشیمیایی مختلف در بدن شما ضروری است. ادامه این مقاله از بخش سلامت جسمی مجله اینترنتی وبگردون را بخوانید تا در مورد عملکرد منیزیم در سلامت قلب و عروق بیشتر بیاموزید و نحوه اطمینان از دریافت کافی این ماده معدنی کلیدی را بیاموزید.

منیزیم و قلب شما

منیزیم در واکنش های بیوشیمیایی در عضله قلب شما نقش دارد که باعث ایجاد ضربان قلب شما می شود. قلب شما عضوی عضلانی است. از سه لایه بافت تشکیل شده است. لایه میانی ماهیچه قلب شما است که به آن معروف است میوکارد

مانند همه ماهیچه های بدن شما، ماهیچه قلب شما نیز برای انقباض و آرامش به تداخل با کلسیم و منیزیم وابسته است.

کلسیم فیبرهای عضلانی میوکارد را تحریک می کند تا کوتاه و منقبض شوند، در حالی که منیزیم اثر معکوس دارد. منیزیم کلسیم را مسدود می کند و به فیبرهای عضلانی اجازه می دهد تا شل شوند. به این ترتیب، منیزیم در فرایند بیولوژیکی پیچیده ای که ضربان قلب شما را ایجاد می کند، دخیل است.

منیزیم همچنین نقش مهمی در پمپ سدیم پتاسیم، آنزیمی که در تولید تکانه های الکتریکی نقش دارد. اینها تکانه های الکتریکی جزء مهمی از عملکرد سیستم قلبی عروقی شما هستند.

 

 

چگونه می توان منیزیم کافی دریافت کرد؟

میزان منیزیم مورد نیاز یک فرد بسته به سن و جنس او متفاوت است. این دستورالعمل های رژیم غذایی برای مصرف منیزیم در رژیم غذایی زیر را برای نوجوانان و بزرگسالان توصیه می کند:

  • بین 14 تا 18 سالگی: 360 میلی گرم برای زنان، 410 میلی گرم برای مردان
  • بین 19 تا 30 سالگی: 310 میلی گرم برای زنان، 400 میلی گرم برای مردان
  • 31 سال به بالا: 320 میلی گرم برای زنان، 420 میلی گرم برای مردان

خوردن مقدار زیادی غذای غنی از منیزیم در طول روز می تواند به شما در دریافت مقدار مناسب این ماده معدنی کمک کند. این وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA)منبع مورد اعتماد و موسسه ملی بهداشت (NIH) اطلاعاتی در مورد اندازه غذاهای حاوی منیزیم ارائه دهید. مثلا:

  • 1 اونس بادام خشک بو داده (80 میلی گرم منیزیم)
  • 1/2 فنجان اسفناج آب پز (78 میلی گرم منیزیم)
  • 1 اونس بادام هندی بو داده خشک (74 میلی گرم منیزیم)
  • 1/4 فنجان بادام زمینی بو داده در روغن (63 میلی گرم منیزیم)
  • 1/2 فنجان لوبیا سیاه پخته (60 میلی گرم منیزیم)
  • 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی نرم (49 میلی گرم منیزیم)

به خاطر داشته باشید که بدن شما فقط بین 30 و 40 درصد منیزیم موجود در غذاهارا جذب می کند.

گزینه دیگر، مصرف مکمل منیزیم است. همیشه قبل از شروع مصرف مکمل جدید با پزشک خود مشورت کنید. مکمل ها ممکن است با داروهای خاصی تداخل داشته باشند.

 

جمع بندی

منیزیم یک ماده معدنی ضروری است که در صدها عملکرد بدن شما از جمله حفظ سلامت قلب نقش دارد. خوردن غذاهای غنی از منیزیم مانند اسفناج و آجیل می تواند به شما در دریافت مقدار توصیه شده از این ماده مغذی کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *