موزه ها و کاخ های مشهور رم
کاوش در کاخ پیتی و باغهای بوبولی فلورانس
کاوش در کاخ پیتی و باغهای بوبولی فلورانس
۱۴۰۰-۰۶-۲۵
جاذبه های دیدنی شانگهای چین
جاذبه های دیدنی شانگهای چین
۱۴۰۰-۰۶-۲۵

موزه ها و کاخ های مشهور رم

از مجموعه سارکوفاژهای باستانی و مجسمه های مجسمه سازی شده در بخشهایی از مجموعه حمام روم باستان تا نقاشی های دیواری در مکانهای اصلی آنها که از زمان نرو تا دوران باروک را در بر می گیرد، موزه ها و کاخهای روم را خواهید یافت که مملو از گنجینه های غیرقابل تصور است. اگرچه هنگام بازدید از کلیساها می توانید بسیاری از آثار هنری زیبا را تحسین کنید، اما هنگامی که آنها را در موزه ها، گالری ها و کاخ ها می بینید، می توانید سبک ها و هنرمندان را به راحتی مقایسه کنید و با تکامل، تم ها و حرکات هنری را ردیابی کنید. هنگام برنامه ریزی برای بازدید، به یاد داشته باشید که برخی از این موزه ها واقعاً مجموعه ای از چندین موزه مختلف هستند. در این مقاله از بخش گردشگری مجله اینترنتی وبگردون به معرفی موزه ها و کاخ های مشهور رم میپردازیم.

تعداد موزه ها و کاخ ها به ده ها تن می رسد و شامل موضوعات مدرن تری است، مانند مواردی که در موزه آزادی رم و موزه هنرهای معاصر یافت می شود. برخی دیگر، از جمله Palazzo Colonna با تزئین مجلل، با کف مرمر رنگی و شکوفایی باروک، فقط چند ساعت در هفته باز است.

عملاً هیچ موزه ای رایگان در رم وجود ندارد، به جز موزه کوچک ارواح مقدس در برزخ، مطمئناً یکی از غیرمعمول ترین مکان هایی که در رم باید از آن دیدن کرد. بسیاری از بهترین مجموعه های هنری و آثار باستانی ایتالیا در موزه های این شهر قرار دارند و آنها را به یکی از برترین جاذبه های گردشگری رم تبدیل کرده است. با لیستی از موزه ها و کاخ های برتر ما در رم، گشت و گذار خود را برنامه ریزی کنید.

 

1. ویلا بورگسه

موزه ها و کاخ های مشهور رم

ویلا بورگزی

این خانواده ویلیایی در حومه رم برای کاردینال اسکیپیون کافارلی بورگسه در سال 1613-1613 توسط خانواده بورگه ها ساخته شد. این ویلا، با محوطه وسیعی که شامل دریاچه های مصنوعی و غرفه های باغ است، اکنون با باغ Pincio ترکیب شده و یکی از بزرگترین پارک های رم را تشکیل می دهد. موزه الکترونیکی گالری بورگزه نمایش مجموعه ای از آثار باستانی مونتاژ توسط کاردینال بورگزه، همراه با آثار او از هنرمندان معاصر به سفارش. در سالن ورودی تزئین شده، پنج قطعه موزاییک از Torrenuova وجود دارد که صحنه های گلادیاتور و شکار را نشان می دهد، به همراه نقاشی های دیواری سقف باروک توسط ماریانو روسی.

مجسمه سازی برجسته در موزه شامل پیکره کانووا از پلین بورگسه به عنوان ناهید (معروف ترین قطعه در مجموعه ها) است. دیوید برنینی با اسلینگ، آپولو و دافنه، و حقیقت فاش شده توسط زمان؛ و چندین مجسمه دیگر او برخی از مشهورترین هنرهای رم در اینجا، در یک مجموعه نقاشی که شامل آثار رافائل، بوتیچلی، پینتوریچیو، پروجینو ، دورر، لوتو، کاراواجیو، روبنس، کورجیو، برنینی، باسانو، ون دیک، تیتیان، بلینی، پائولو است، نگهداری می شوند. ورونز و آنتونلو دا مسینا. تعداد شاهکارها و شهرت هنرمندان ارائه شده، این موزه را به یکی از موزه های هنری برجسته اروپا تبدیل کرده است.

آدرس: Piazzale del Museo Borghese 5، I-00197 Rome

سایت رسمی: http://www.galleriaborghese.it/default-en.htm

2. موزه های واتیکان

موزه ها و کاخ های مشهور رم

سقفی زیبا در موزه واتیکان

موزه های واتیکان با پر کردن قسمت اعظم کاخ واتیکان، شامل برخی از بزرگترین مجموعه های هنری جهان است که در سال 1506 توسط پاپ ژولیوس دوم شروع به کار کرد. به دنبال آرمان های دوران رنسانس، او شروع به جمع آوری آثار هنری باستانی کرد و در طول قرن ها ، پاپ ها آثار هنری ارائه شده به آنها و اقلام مربوط به کار کلیسای کاتولیک روم را اضافه کردند. آثار اضافی به طور خاص برای کاخ واتیکان خلق شد، از جمله نقاشی های میکل آنژ در کلیسای سیستین و اتاق هایی که رافائل نقاشی کرده بود. چهار گشت در موزه ها با نشانه هایی در رنگ های مختلف مشخص شده است.

Pinacoteca می دهد بررسی بسیار از توسعه نقاشی غربی، با این نسخهها کار های فرا آنجلیکو، داوینچی، و کاراواجو. موزه های دیگر بزرگترین مجموعه مجسمه های باستانی جهان را در خود جای داده اند. 18 اتاق هنر اتروسک و اشیاء روزمره. و مجموعه ای کامل از نقشه ها، ملیله، انجیل های روشن، مربیان و هنرهای دینی مدرن که شامل آثار رودن، ماتیس، دالی، مونک، کاندینسکی و روو است.

مجموعه واتیکان یکی از مشهورترین مکان های دیدنی در رم است، بنابراین خطوط بلیط معمولا طولانی است. راهی برای دور زدن خطوط و اطمینان از دیدن برجسته ترین و مهم ترین جاذبه ها، سه ساعت واتیکان، خط کلیسای سیستین و تور کلیسای سنت پیتر است. هدست های صوتی گنجانده شده به شما اطمینان می دهد که توضیحات راهنمای خود در مورد تاریخچه و اهمیت گنجینه های هنری که مشاهده خواهید کرد را از دست نخواهید داد.

آدرس: Viale Vaticano

3. Terme di Diocleziano (حمامهای موزه ملی دیوکلتیان)

Terme di Diocleziano (حمامهای موزه ملی دیوکلتیان)

حمامهای ساخته شده توسط دیوکلتیان حتی بزرگتر از حمامهای کاراکالا بود، همانطور که می توانید قسمتهای بازمانده را از هم جدا کنید. بسیاری از آنها در ساختمانهای بعدی گنجانده شده اند – موزه ملی، کلیسای میکل آنژ سانتا ماریا دگلی آنجلی، کلیسای گرد سن برناردو، Planetarium و صومعه یک صومعه Carthusian. حمامها پس از قطع آب در سال 536 دچار خرابی شدند.

موزه در Nazionale رومانو، موزه ملی، قرار دارد در بخشی از حمام دیوکلسین و یک قصر در قرن نوزدهم، دارای بزرگترین مجموعه از هنر باستانی در رم پس از آن از موزه های واتیکان. مجموعه موزاییک، گچ بری، نقاشی های دیواری و نقاشی های دیواری از ویلا لیویا به ویژه برجسته است.

نکات برجسته دیگر عبارتند از سارکوفاژهای مسیحی و مجسمه سازی یونانی و رومی، از جمله دختر رقصنده جوان و پرتاب کننده دیسک از قلعه پورزیانو و زهره سیرن قرن چهارم قبل از میلاد. لودویس (Ludovisi) مجموعه شامل پنجم قرن قبل از میلاد لودویس (Ludovisi) تاج و تخت و چند مجسمه بسیار عالی است. مسیر نمایشگاه تاریخ ، اسطوره ها و زندگی روزمره در روم باستان را دنبال می کند.

مجموعه مرکزی حمام ها، شامل تپیداریوم 90 متری، با گنجاندن در کلیسای سانتا ماریا دگلی آنجلی، طراحی شده توسط میکل آنژ حفظ شد. ساختمان پس از مرگ میکل آنژ ادامه یافت و بعدها چندین بار مرمت و تزئین مجدد شد. در اواخر قرن شانزدهم، کلیسای سن برناردو آل ترمه در روتوندا در گوشه حمام ها ساخته شد، با گنبدی شبیه پانتئون اما فقط نصف اندازه آن.

آدرس: Via le E. de Nicola 78، Rome

 

 

4. کاخ سن آنجلو

Castel Sant’Angelo توسط امپراتور هادریان در قرن دوم به عنوان مقبره ای برای خود و جانشینانش ساخته شد، یکی از برجسته ترین بناهایی است که از دوران باستان باقی مانده است. هنگامی که مهاجمان آلمانی تهدید کردند، رم با مدار جدیدی از دیوارها احاطه شد و مقبره واقع شده در موقعیت استراتژیک به عنوان قوی ترین دژ در رم در دفاع دخیل شد. در سال 1277 ، پاپ نیکلاس سوم با یک گذرگاه سرپوشیده معروف به پاستو، قلعه را با کاخ واتیکان پیوند داد.

پاپ اسکندر ششم، پاپ بورجیا که سیاست فتح او محافظت در برابر حمله را کاملاً ضروری کرد، گذرگاه را مستحکم کرد و قلعه را با چهار سنگر گوشه ای تقویت کرد. ساختار گرد اصلی هادریان 64 متر قطر و 20 متر ارتفاع داشت که دیوارهایی از تراورتن و توفای پوشیده و مجسمه هایی در بالای آن قرار داشت. در طول 1500 سال، ساختمان توسط پاپ های پی در پی هم برای دفاع و هم برای نمایش تغییر کرد و در نهایت به موزه تبدیل شد. در 58 اتاق آن، که برخی از آنها با نقاشی های دیواری چشمگیر تزئین شده اند، نمونه هایی از تاریخ ساختمان، مجموعه اسلحه، چندین کلیسای کوچک و یک خزانه وجود دارد. از سکوی بالایی مناظر باشکوهی وجود دارد.

دسترسی به بهترین پلهای روم، Ponte Sant’Angelo ، که توسط هادریان در سال 136 ساخته شده است، وجود دارد. سه پایه مرکزی اصلی هستند. پاپ کلمنت نهم برنینی را که در آن زمان 70 سال داشت، مامور کرد تا 10 پیکر فرشته را که روی پل قرار دارند حک کند و آنها توسط شاگردان برنینی بین سالهای 1660 تا 1668 به طراحی برنینی ساخته شدند.

آدرس: Lungotevere Castello 50 ، رم

 

 

5. موزه کاپیتولین

موزه کاپیتولین

موزه کاپیتولین توسط پاپ سیکستوس چهارم در سال 1471 تأسیس شد، قدیمی ترین مجموعه هنری عمومی در اروپا است و بیشتر به خاطر مجموعه غنی مجسمه های کلاسیک شناخته شده است. مهمترین آنها گیل در حال مرگ است – یک نسخه رومی از پیکره یادبود پیروزی که توسط پادشاه آتالوس پادشاه در قرن سوم قبل از میلاد برپا شد. کاپیتولین ونوس؛ و دو اثر هلنیستی، آمور و روان و پیرزن مست. مجسمه اسب سواری مارکوس اورلیوس که به تازگی مرمت شده است و قبلاً در مقابل کلیسای سنت جان لاتران قرار داشت و یکی از بزرگترین دستاوردهای مجسمه های عتیقه است که پشت شیشه در حیاط ایستاده است.

در طرف مقابل میدان، Palazzo dei Conservatori، ساخته شده توسط Giacomo della Porta در سال 1564-75 با طراحی میکل آنژ، همچنین بخشی از موزه Capitoline را در خود جای داده است. نمایشگاه های برجسته شامل قطعات مجسمه عظیم 12 متری امپراتور کنستانتین و گرگ کاپیتولین، اثری اتروسکی در قرن ششم قبل از میلاد است. در اینجا، پسر برنزی با خار که اغلب کپی شده است. این کاخ همچنین شامل گالری تصاویر Capitoline با تعمید مسیح تیتیان، جان تعمید دهنده کاراواجیو، تجاوز اروپا از ورونز و رومولوس و رموس توسط روبنس است.

آدرس: Piazza del Campidoglio ، I-00186 Rome

 

 

6. ویلا فارنسینا

موزه ها و کاخ های مشهور رم

ویلا فارنسینا

ویلا فارنسینا که قدمت آن به قرن 16 باز می گردد، تمام تجملات و شکوه و عظمت دوره رنسانس را به نمایش می گذارد. طراحی شده توسط Baldassare Peruzzi، توسط هنرمندان مشهور، از جمله رافائل، جولیو رومانو، سباستیانو دل پیومبو و دیگران تزئین شده است و چیزی را ایجاد می کند که یکی از هماهنگ ترین نمونه های کاخ رنسانس ایتالیا محسوب می شود. پاپ ها، کاردینال ها، شاهزادگان و دیپلمات ها در اینجا به شیوه ای شاهزاده پذیرایی می کردند. مهمانان درخشان بر روی ظروف نقره ای که دارای نشان خود بودند، سرو کردند، و آنها را بعد از ضیافت به تیبر نزدیک انداختند (هر چند برای بازیابی بعدی توسط یک تور گرفتار شدند).

روی دیوارها و سقف در حیاط باغ کاخ صحنه هایی از اسطوره کوپید و روان وجود دارد که توسط رافائل و شاگردانش جولیو رومانو و فرانچسکو پنی در سال 1517 نقاشی شده است. ارقام موجود در گنجشک ها توسط خود رافائل است. نقاشی دیواری باشکوه او از پوره Galatea که از Cyclops فرار می کند، Sale di Galatea را تزئین می کند. شاهکار نقاش رنسانس جیووانی آنتونیو باززی (همچنین با نام Il Sodoma)، ازدواج اسکندر و روکسانا، در اتاق خواب آگوستینو چیگی است.

آدرس: Via della Lungara، رم

سایت رسمی: www.villafarnesina.it

7. Museo Nazionale Etrusco di Villa Giulia (موزه ملی اتروسک)

موزه ها و کاخ های مشهور رم

موزه ملی اتروسک

مدتها قبل از رومیها اتروسکها آمدند، اما در قرن سوم، امپراتوری روم آنها را فتح کرده و جذب کرده بود و به معنای واقعی کلمه فرهنگ اتروسک را در شهرهای جدید آنها دفن کرد. اما به آرامی، این تمدن باستانی وسیع و بسیار توسعه یافته از سایه بیرون آمده است و در سراسر توسکانی و جاهای دیگر هنوز نمونه های زیبایی از هنر و هنر آنها کشف می شود. گنجینهای از این است در دوره رنسانس ویلا Giulia به نمایش داده شده، توسط پاپ ژولیوس III در اواسط 16 ساخته شده است هفتم قرن.

مجموعه ای از مجسمه ها، بناهای تاریخی، برنز، سرامیک، ابزار، اسلحه و جواهرات که بر اساس دوره و جغرافیا تنظیم شده اند، تصویری جذاب از زندگی اتروسک ها -اگر چه به طرز حیرت انگیزی ناقص -ترسیم می کند. برجسته ترین آنها آپولو Veii از زندگی بزرگتر و Sarcofago degli Sposi است، یک بنای تشییع جنازه که تصویر یک زوج در اندازه واقعی روی یک میز را نشان می دهد. هر دو مجسمه از خاک تراکت هستند و متعلق به قرن ششم قبل از میلاد است. از قرن پنجم قبل از میلاد الواح پیرگی وجود دارد که با برگ طلا در اتروسکی و فنیقی نوشته شده است. ویلا به خودی خود و باغ های آن بسیار دوست داشتنی است.

آدرس: Piazzale di Villa Giulia 9، Rome

 

8. Galleria Pamphilj

موزه ها و کاخ های مشهور رم

گالریا پامفیلج

Palazzo Doria Pamphilj توسط پاپ Innocent X در سال 1644 آغاز شد و هنوز هم متعلق به خانواده او بود، بهترین مجموعه خصوصی رم محسوب می شود. بیش از 400 نقاشی و مجسمه از قرن پانزدهم تا هجدهم قدمت دارد و شامل آثار هنرمندان متنوعی مانند کاراواجو ، ولاسکز، لیپی، بروگل پیر، برنینی، کورجیو، رافائل و تیتیان است. استراحت کاراواجو در پرواز به مصر، یکی از اولین نقاشی های مهم هنرمند، و سالومه تیتیان با سر جان تعمید دهنده از نکات برجسته است.

این کاخ خود خیره کننده است، با کفهای منبت کاری شده، سقفهای دیوارنگاره و تزئینات باشکوه باروک در سرتاسر سالنها و گالریهای آن. کنسرت های موسیقی شامل تورهای کاخ است و بازدیدکنندگان اغلب می توانند نقاشی هایی را که در حال مرمت در کارگاه حفاظت هستند مشاهده کنند.

آدرس: Via del Corso ، 305

 

9. پالازو باربرینی

موزه ها و کاخ های مشهور رم

پالازو باربرینی

سازنده بزرگ و حامی هنر پاپ اوربان هشتم (مافئو باربرینی) خوش شانس بود که دو معمار بزرگ دوره باروک، بورومینی و برنینی، در دوران سلطنت او، از 1623 تا 1644، در دسترس او بودند. بنابراین بسیاری از بناهای باستانی تسطیح شد. تا برای افراد جدیدش جا باز کند که گفته “Quod non fecerunt barbari، fecerunt Barberini” (“آنچه بربرها نابود نکردند باربرینی نابود کرد”) در روم رایج بود.

این کاخ در سال 1625 توسط کارلو مادرنا، با کمک بورومینی آغاز شد و توسط برنینی در 1633 تکمیل شد. طرح پیچیده راه پله های مستطیلی و بیضی شکل، مجموعه اتاق ها و آپارتمان های دولتی مظهر باروک عالی ایتالیا است. ویژگی اصلی کاخ سالون دو طبقه است، با نقاشی روی سقف Triumph of Divine Providence اثر Pietro da Cortona، که عمدتا برای تجلیل از پاپی و خانواده باربرینی طراحی شده است.

این کاخ در حال حاضر خانه Galleria Nazionale d’Arte Antica (گالری ملی هنرهای باستانی)، با آثارFra Angelico ،Piero della Francesca ،Pietro Perugino ،Sodoma ، Tintoretto ،Pietro da Cortona و دیگران را در خود جای داده است. از جمله نکات برجسته می توان به La La Fornarina رافائل، ناهید و Adonis تیتیان، Narcissus کاراواجیو، مدونا و کودک فیلیپو لیپی و سه اثر از El Greco اشاره کرد.

آدرس: Via delle Quattro Fontane 13، رم

 

10. پالازو ونزیا

پالازو ونزیا

اگرچه پالازو ونزیا، که در سال 1491 تکمیل شد، اکنون دارای دو موزه عالی است، اما بیشتر برای مکان بالکن موسولینی شناخته شده است، جایی که وی در زمان رژیم فاشیستی جمعیت را از آنجا جمع کرد. محل اقامت رسمی موسولینی تا سقوط او در اواخر جنگ جهانی دوم بود. بین سالهای 1594 و 1797، این کاخ، با نمای عظیم و برج، متعلق به جمهوری ونیز بود – از این رو نام آن نیز به همین دلیل است.

اکنون که توسط موزه Palazzo Venezia و موسسه ملی باستان شناسی و تاریخ هنر اشغال شده است، اغلب برای نمایشگاه های هنری موقت استفاده می شود. موزه پالازو ونزیا شامل گروه های متنوعی از مجموعه ها است که شامل مجسمه های چوبی و مرمری، سلاح ها و منسوجات، ملیله، تابلوهای نقاشی، مدل های تراکوتا، چاپ اولیه، پرسلن و شیشه است. اینها از دوره ها و فرهنگ های مختلف سرچشمه می گیرند. شاید شگفت انگیزترین مجموعه بزرگ منسوجات قبطی و نقشه جهان در سالا دل مپاموندو باشد.

آدرس: Via del Plebiscito 118 ، رم

سایت رسمی: http://museopalazzovenezia.beniculturali.it/index.php؟en/1/home

11. Domus Aurea (خانه طلایی Nero)

ویرانه های بازسازی شده Domus Aurea

آتش زدن رم در سال 64 پس از میلاد (که نرو مطمئناً مسئول آن نبود، با وجود افسانه های مخالف) برای اهداف نرو بسیار مناسب بود. در منطقه وسیعی که آتش مهار شد، وی قصد داشت یک قصر جدید عظیم و مجلل بسازد که مساحتی بزرگتر از شهر واتیکان کنونی را پوشش دهد. در حالی که پروژه بلندپروازانه هرگز به پایان نرسید، حفاری های دوران رنسانس تعداد زیادی نقاشی های دیواری، مجسمه های مرمری و دیگر آثار هنری را به نمایش گذاشت که الهام بخش هنرمندان رنسانس مانند پینتوریکیو، غیرلندایو و رافائل بود تا نقوش تزئینی نقاشی شده در آنچه تصور می شد را کپی کنند. در آن زمان غار باشد

فقط به تازگی کاوشها وسعت اتاقها را آشکار کرده است که دیوارهای آن با سنگ مرمر زیبا پوشانده شده و با طلا و سنگهای قیمتی تزئین شده بود که نام آن را Domus Aurea (خانه طلایی) گذاشت. از قضا، تلاش جانشینان نرون برای دفن خانه مجلل او بود که آن را برای دو هزاره حفظ کرد.

فناوری واقعیت مجازی خانه را زنده می کند، با طرح اولیه طرح های کاخ شروع می شود، سپس یک اتاق کامل و دهلیز را همانطور که به نظر می رسید بازسازی می کند. از آنجا که این یک حفاری فعال است، این سایت معمولاً فقط در تعطیلات آخر هفته باز است و فقط بخشهایی از آن در یک زمان باز است، اما هر قسمتی از خانه شگفت انگیز ارزش دیدن را دارد.

آدرس: Via della Domus Aurea ، رم

12. Galleria Nazionale d’Arte Moderna (گالری هنرهای مدرن)

Galleria Nazionale d’Arte Moderna (گالری هنرهای مدرن)

70 اتاق گالری ملی عظیم هنرهای مدرن بزرگترین مجموعه آثار نقاشان و مجسمه سازان ایتالیایی قرن 19 و 20 را به نمایش می گذارد. اگرچه این آثار به بررسی نقاشی و مجسمه سازی ایتالیایی و خارجی از سال 1800 می پردازد، اما همه شخصیت های برجسته نماینده نیستند و همه با آثار اصلی آنها نشان داده نمی شوند. با این وجود، این یک مجموعه چشمگیر است و برخی از هنرمندان کمتر شناخته شده اما مهم، از جمله هنرمندان مکتب امپرسیونیسم ایتالیا، Macchiaioli را برجسته می کند.

این گروه از نقاشان روباز توسکانی توسط مجسمه های مارینو مارینی و جیاکومو مانزی و نقاشی های جورجیو د کیریکو نمایندگی می شوند. مقایسه آثار هنرمندان ایتالیایی با هنرمندان معاصر آنها در جاهای دیگر جالب است. در میان هنرمندان غیر ایتالیایی که در اینجا نشان داده شده است، دگا، سزان، موندریان و ون گوگ به نمایندگی از The Gardener قابل توجه هستند. حیاط گالری دوست داشتنی را ببینید، جایی که Bowman آنتوان بوردل در میان پیچک و گل رز قرار دارد.

آدرس: Viale delle Belle Arti 113 ، رم

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *