مکانهای شگفت انگیز تهران که نمیدانید وجود دارند!
ادعای مرد فاسق!,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
ادعای مرد فاسق!
۱۴۰۰-۰۵-۲۵
معرفی 7 سینمای برتر تهران,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
معرفی 7 سینمای برتر تهران
۱۴۰۰-۰۵-۲۶

مکانهای شگفت انگیز تهران که نمیدانید وجود دارند!

این درست است که برخی از بازدیدکنندگان با تصور اینکه شهر پایتخت چیزی بیشتر از فرودگاه بین المللی خود برای ارائه ندارد، از تهران می گذرند. اما در واقع به عنوان شهر موزه ها شناخته می شود و تاریخ در گوشه های پنهان آن جا گرفته است. در این مقاله از بخش گردشگری مجله اینترنتی وبگردون ما 10 مکان شگفت انگیز را ارائه می دهیم که گردشگران (و حتی برخی از مردم محلی) از وجود آنها بی خبر بوده اند.


دیدنی های خیابان سی تیر

مکانهای شگفت انگیز تهران که نمیدانید وجود دارند!,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

حتی بدون اطلاع بسیاری از مردم محلی، کنیسه، کلیسا و آتشکده زرتشتی به طور هماهنگ در خیابان سنگ فرش سی تیر قرار گرفته اند. کنیسه هایم در جنگ جهانی دوم میزبان پناهندگان یهودی لهستانی بود و با افزایش این تعداد، کنیسه اشکنازی دوم در مجاورت آن ساخته شد. کلیسای مریم مقدس روبروی آتشکده آدریان است که شعله آن از معبد یزد آورده شده است. مراقب باشید که در این منطقه قدم می زنید زیرا هرچه بیشتر در شمال قدم می زنید شلوغ می شود و موتورسیکلت ها بی رحمانه هستند، اغلب پشت سر شما در پیاده رو می خزند!

 

 

جمعه بازار

بهترین مراکز خرید تهران برای گردش و خرید,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

هر آخر هفته، گاراژ پارکینگ چند طبقه پروانه مال به بازار جمعه تبدیل می شود و حتی اگر در بازار برای خرید چیزی نیستید، باید تجربه کنید. چند طبقه اول گنجینه ای از اشیاء عتیقه است که همه چیز را از دکوراسیون خانه گرفته تا عکس های قدیمی، پرونده ها و گرامافون ها را شامل می شود. با صعود ، محصولات دست ساز بی نظیری از هنرمندان محلی و نقاشی های گالری هنری را مشاهده می کنید که با کسری از قیمت خرده فروشی به فروش می رسند. زود بروید تا از ازدحام جمعیت جلوگیری کنید و بیشترین انتخاب را داشته باشید.

خیابان جمهوری بین خیابان فردوسی و کوچه شیروانی

 

ده ونک

مکانهای شگفت انگیز تهران که نمیدانید وجود دارند!,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

روستای آرام ونک درست در شمال میدان شلوغ ونک قرار دارد. یکی از قدیمی ترین محله های تهران، این منطقه زمانی به خاطر باغ های بزرگش معروف بود، اما امروزه جذابیت آن در کوچه پس کوچه های باریک (حدود 90 سانتی متر عرض)، درهای چوبی و دیوارهای آفتاب گیر است. الگوبرداری از باغ ایرانی بر اساس باغهای معمولی ایرانی است و هنگامی که در لاله های رنگارنگ غرق می شود بسیار زیباست. وانک زورخانه، سالن ورزشی هنرهای رزمی سنتی ایرانی که به عنوان میراث فرهنگی ناملموس یونسکو ثبت شده است، و کلیسای حوالی سنت میناس از دیگر مکانهای دیدنی در این منطقه هستند.

تهران، خیابان صابری، باغ ایرانیان

 

باغ نگارستان

مکانهای شگفت انگیز تهران که نمیدانید وجود دارند!,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

در هرج و مرج مرکز شهر تهران، شاید از یافتن این واحه آرامش شگفت زده شوید. کاخ نگارستان که بعنوان یک مکان تفریحی تابستانی در دوران قاجار ساخته شد، بعدها به اولین دانشگاه مدرن ایران تبدیل شد که در آن دهخدا فرهنگ نگار مشهور فرهنگ لغت جامع فارسی را نوشت. این کاخ در حال حاضر به عنوان موزه عمل می کند و برخی از شاهکارهای نقاش کمال الملک را در خود جای داده است. کافه فضای باز در این محیط دوست داشتنی، نیازی به گفتن ندارد، بین مردم محلی بسیار محبوب شده است، و اگر خوش شانس باشید، حتی می توانید میز زیر حافظیه را نیز دریافت کنید، بنایی که بر اساس آرامگاه حافظ در شیراز طراحی شده است.

تهران، باغ نگارستان

 

کاخ مسعودیه

مکانهای شگفت انگیز تهران که نمیدانید وجود دارند!,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

یکی از زیباترین بناهای تاریخی سلسله قاجار، کاخ مسعودیه است. این کاخ علاوه بر اهمیت تاریخی آن که به سال 1879 برمی گردد، به بازدیدکنندگان اجازه می دهد فرهنگ و تاریخ آن را در کافه دنج، با معماری سنتی و پنجره های رنگی و سرورهای آن بازیگران محلی تئاتر، کاملاً تجربه کنند. قدم زدن در باغ ها و چشمه ها گردش به این قصر فراموش نشدنی را تکمیل می کند.

تهران، خیابان ملت، کاخ مسعودیه

 

قبرستان ظهیرالدوله

مکانهای شگفت انگیز تهران که نمیدانید وجود دارند!,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

مکانهای شگفت انگیز تهران که نمیدانید وجود دارند!,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

در شمال میدان تجریش در کنار خیابان دربند، گورستان آرام ظاهرالدوله قرار دارد که برجسته ترین هنرمندان و فرهنگیان ایران در آن آرام گرفته اند. از مشهورترین نامهای غلامحسین درویش خان، ایرج میرزا، شاعر قرن نوزدهم ، و فروغ فرخزاد، شاعر قرن بیستم که به گورستان شاعران و موسیقیدانان مشهور است. صدای جیر جیر پرندگان زیر تاج درختان محیطی آرام را برای ایرانیان فراهم می کند که هنوز برای ادای احترام به آنجا می آیند.

قبرستان ظهیرالدوله، دربند، تهران

 

موزه مقدم

مکانهای شگفت انگیز تهران که نمیدانید وجود دارند!,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

این خانه باشکوه زمانی متعلق به پسر هنرمند شهردار تهران در زمان قاجار بود. همراه با بال خصوصی و عمومی، دارای نفیس ترین کاشی ها در سراسر خانه است. این موزه برخی از آثار مقدم و دیگر اشیاء وی را در سفرهای خود به نمایش می گذارد. در مورد باغ های اطراف نمی توان به اندازه کافی گفت، زیرا آنها بازدیدکنندگان را به طور کامل از مرکز شهر خارج کرده و استراحتی آرام را ارائه می دهند.

موزه مقدم ، خیابان امام خمینی ، تهران

 

برج های ASP

این برجهای مسکونی که در اواسط دهه 70 تکمیل شده بودند ، زمانی برخی از چهره های شناخته شده ایرانی را در خود جای داده بودند. اگرچه برجها از اهمیت خاصی برخوردار نیستند

این روزها، طبقه همکف مملو از کافه ها و رستوران های شیک است و بنابراین یک پاتوق محبوب بین جوانان تهرانی است. آشپزی خانگی ایرانی در کافه دنج مهتاب و رشته فرنگی آسیایی و سوشی خوشمزه در وسابی تنها برخی از غذاخوری هایی هستند که همگی در این برج ها جای گرفته اند. توقف در گالری اکنون برای مشاهده هنرهای مدرن ، سنتی و جواهرات ایرانی ضروری است.

برج های ASP ، تهران

 

خیابان ناصرخسرو

 

قدیمی ترین خیابان تهران، ناصرخسرو دارای برخی از نمادهای دیدنی است. با گذراندن اولین دوره مدرسه دارالفنون، اولین مدرسه مدرن ایران که توسط امیرکبیر، نخست وزیر ایران در سال 1851 تأسیس شد، به گذشته بپردازید. علاوه بر این، معماری گوتیک سرای روشن، یکی از اولین مراکز تجاری، مطمئناً برجسته خواهد بود در ایران غیر معمول است برجهای دوقلوی شمس العماره از پشت ساختمانها به بیرون چشم انداز می کنند و درست در آن سوی خیابان بازار کوچه مروی با مغازه های فراوان، بوتیکها و غذاهای خوشمزه خیابانی است.

 

 

تماشاگه زمان

در محله مجلل زعفرانیه در شمال تهران ، موزه زمان به ما نگاهی می اندازد که چگونه ارزشمندترین کالا در طول این سالها اندازه گیری شده است. این موزه که در یک عمارت زیبا و 80 ساله قرار دارد، مجموعه گسترده ای از ساعت ها، ساعت ها و دستگاه های اندازه گیری زمان شامل ساعت های شنی، ساعت های آفتابی و دیگر ساعت سازان باستانی از سراسر جهان را در خود جای داده است. کافه فضای باز به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که وقت بیشتری را در باغ ایرانی بگذرانند و معماری موزه را تحسین کنند.

تماشا گاه زمان، خیابان ظفرانیه، بین خیابان کافی آبادی و خیابان بغدادی، تهران

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *