نحوه استفاده از آب برنج برای مو
7 استراتژی برای مادران خجالتی
7 استراتژی برای مادران خجالتی
۱۴۰۱-۱۲-۰۳
توصیه هایی به کسانی که تازه مادر شدند
توصیه هایی به کسانی که تازه مادر شدند
۱۴۰۱-۱۲-۰۴

نحوه استفاده از آب برنج برای مو

آیا به دنبال راهی ارزان، آسان و موثر برای بهبود ظاهر و سلامت موهای خود هستید؟ شما باید آب برنج را امتحان کنید! آب برنج حاوی ویتامین های E و B، اسیدهای آمینه، آنتی اکسیدان ها و اینوزیتول است که گفته می شود همه آنها آسیب فولیکول ها را به حداقل می رساند و درخشندگی، استحکام و طول موهای شما را افزایش می دهد. در این مقاله، بهترین راه را برای استفاده از آن برای حداکثر فواید مو، به شما نشان خواهیم داد، به علاوه 2 راه آسان برای ساختن آن در خانه را به شما نشان می دهیم.

  • بعد از شامپو کردن و حالت دادن به موهایتان، موهایتان را با آب برنج آغشته کنید و بگذارید 20 تا 30 دقیقه بماند. با آب خنک بشویید.
  • برای تهیه آب برنج، 1 فنجان (185 گرم) از برنج آبکش شده و نپخته را در 2 فنجان (0.47 لیتر) آب به مدت 30 دقیقه خیس کنید، سپس برنج را صاف کنید.
  • روش دیگر، اجازه دهید آب برنج پس از صاف کردن، یک روز در دمای اتاق بماند تا تخمیر شود. آن را به مدت 1 دقیقه بجوشانید و بعد از خنک شدن از آن استفاده کنید.

روش1 :درست کردن آب برنج با خیساندن

نحوه استفاده از آب برنج برای مو

1-1 فنجان (185 گرم) برنج را بشویید، سپس آن را با 2 فنجان (0.47 لیتر) آب ترکیب کنید. از هر نوع برنجی که در خانه دارید استفاده کنید – بیشترین استفاده از آن برنج سفید یا برنج قهوه ای دانه بلند است. آن را کاملاً زیر آب خنک بشویید تا گرد و غبار، زباله ها و سایر ناخالصی ها از بین برود، سپس برنج و آب آبکشی شده را در یک کاسه یا ظرف بزرگ مخلوط کنید.

اگر مقدار برنج را طوری تنظیم کنید که یک دسته کوچکتر یا بزرگتر بسازید، نسبت 1:2 به آب را حفظ کنید.

اگر از برنج غیر ارگانیک استفاده می کنید که ممکن است مقدار کمی آفت کش روی آن وجود داشته باشد، برنج را 2 تا 3 بار آبکشی کنید.

نحوه استفاده از آب برنج برای مو

2 کاسه را کنار بگذارید و اجازه دهید برنج 30 دقیقه خیس بخورد. اجازه دهید برنج خیس بخورد تا آب ظاهری شیری و نیمه مات به خود بگیرد. این ظاهر شیری نشان می دهد که مقداری از اینوزیتول برنج در آب آزاد شده است.  

  • آب برنج را در حین خیساندن چند بار هم بزنید تا مواد مغذی آن از بین برود. از قاشق یا چنگال برای شکستن کلوخه های برنج استفاده کنید.
  • اینوزیتول کربوهیدراتی است که به آب برنج ظاهر شیری می دهد. تحقیقات نشان می دهد که اینوزیتول به محافظت از قفل و درخشندگی کمک می کند.
  • روش دیگر، با اضافه کردن 2 فنجان دیگر (0.47 لیتر) آب و جوشاندن آن برای حدود 15 دقیقه، آب برنج غلیظ تری درست کنید.  
نحوه استفاده از آب برنج برای مو

3 برنج را صاف کنید و آب آن را کنار بگذارید. برنج و آب را در صافی بریزید تا آب به کاسه یا ظرف تمیز دیگری منتقل شود، سپس برنج را دور بریزید. دوبار بررسی کنید که آب برنج معلق نداشته باشد.  

  • اگر آب برنج خود را جوشانده اید، برنج را که اکنون پخته اید، صاف کرده و قبل از استفاده بگذارید آب کاملا خنک شود.

 

نحوه استفاده از آب برنج برای مو

4 آب برنج را داخل یک ظرف تزئینی یا کاربردی بریزید. چیزی را انتخاب کنید که می توانید با خود در حمام یا حمام بیاورید، مانند یک کاسه کوچک، پارچ یا بطری پلاستیکی. در صورت امکان، به دنبال ظرفی با لب یا دهانه بگردید تا به شما کمک کند ریزش خود را در حالی که آن را روی موهای خود می‌مالید کنترل کنید.  

  • اگر قصد ندارید از تمام آب برنج خود یکباره استفاده کنید، از یک ظرف قابل مهر و موم استفاده کنید . ماندگاری آب برنج در یخچال تا 5 روز است.  
  • اگر باقی مانده غذا دارید، سعی کنید صورت خود را با آب برنج نیز بشویید!

روش2: استفاده از آب برنج

 

نحوه استفاده از آب برنج برای مو
1موهایتان را طبق معمول شامپو بزنید. پس از آن حتما با آب گرم کاملاً بشویید. برنامه معمولی حالت دهنده خود را دنبال کنید یا آب برنج را مستقیماً بعد از شامپو زدن بمالید. هر روشی را امتحان کنید تا ببینید چه چیزی برای شما بهتر است!  
  • اگر معمولاً موهای خود را هر روز نمی شویید یا برای شروع موهایتان خشک است، ممکن است بخواهید شامپو را کنار بگذارید و مستقیماً به آب برنج بروید.
نحوه استفاده از آب برنج برای مو
2آب برنج را از پوست سر تا نوک موهایتان بمالید. آب برنج را از ظرف خود روی موهای خود بریزید یا فشار دهید، سپس آن را به طور کامل و به آرامی روی پوست سر خود و در طول تارهای خود ماساژ دهید. اگر موهای شما خیلی بلند است، انتهای آن را در ظرف آب برنج خود فرو کنید تا مطمئن شوید که نوک موهایتان به اندازه کافی هیدراته شده است.  
  • سعی کنید از یک شانه با دندانه پهن استفاده کنید تا به توزیع یکنواخت آب برنج در موهایتان کمک کند.
  • برای استفاده از آب برنج لزوماً لازم نیست در حمام یا دوش باشید. در واقع، بسیاری از افراد موهای خود را روی یک لگن یا سینک خیس می کنند. این به شما بستگی دارد!

نحوه استفاده از آب برنج برای مو

3بگذارید آب برنج به مدت 20 تا 30 دقیقه در موهایتان بماند. این به اینوزیتول موجود در آب برنج اجازه می دهد تا به طور کامل هر رشته را بپوشاند. در این مدت به دوش گرفتن یا حمام کردن ادامه دهید (برای جلوگیری از دوش گرفتن فوق العاده طولانی با موهای خود شروع کنید) یا هنگام انجام کارهای دیگر در خانه، کلاه دوش را برای مرطوب نگه داشتن موهای خود بیندازید.  
نحوه استفاده از آب برنج برای مو
4تمام آب برنج را با آب خنک بشویید. پس از آن، موهای خود را به آرامی شانه یا برس بزنید تا هرگونه گره یا گره از بین برود. اکنون شما آماده هستید که موهای خود را برای آن روز حالت دهید!  
  • بعد از اینکه آب برنج را آبکشی کردید، موهای شما دارای یک لایه نازک از اینوزیتول است که هر رشته را پوشانده است و به محافظت از آن در برابر آسیب و شکستگی کمک می کند.
  • 5 حدود یک بار در هفته آب برنج را در برنامه معمول موهای خود بگنجانید. فرکانس دقیق به ترجیح شخصی شما و نوع نتایجی که امیدوارید به دست آورید بستگی دارد. کسانی که موهای بسیار نازک یا چرب دارند، هر 10 روز یکبار از درمان با آب برنج بیشتر سود می برند، در حالی که موهای ضخیم تر و درشت تر ممکن است هر 5 روز یک بار برای دیدن نتایج به آن نیاز داشته باشند.  
    • سعی کنید روزانه از آب برنج استفاده نکنید، زیرا پروتئین اضافه شده به برنج می تواند موهای شما را خشک و شکننده کند.

روش3 : تهیه آب برنج با تخمیر

نحوه استفاده از آب برنج برای مو

1 فنجان (185 گرم) برنج را بشویید، سپس آن را با 2 فنجان (0.47 لیتر) آب مخلوط کنید. برنج را از گرد و غبار و ذرات دیگر با آب خنک بشویید (هر برنجی که در خانه دارید کارساز است!). سپس، برنج آبکش شده را با آب تازه در یک کاسه یا قابلمه مخلوط کنید. مخلوط را هم بزنید تا مطمئن شوید هیچ یک از برنج به هم نچسبد.  
نحوه استفاده از آب برنج برای مو

2 برنج را به مدت 30 دقیقه در آب خیس کنید. وقتی آب آماده تخمیر شد باید کدر یا کدر به نظر برسد. برنج را صاف کرده و دور بریزید، سپس آب آن را کنار بگذارید.  

نحوه استفاده از آب برنج برای مو

3 اجازه دهید آب برنج به مدت 24 ساعت در دمای اتاق بماند. آب برنج خیس شده را به یک ظرف قابل مهر و موم، مانند یک شیشه درب دار یا ظرف غذای بدون هوا منتقل کنید. آن را در جایی که نور مستقیم خورشید دریافت نمی کند کنار بگذارید و بگذارید حدود یک روز (بیشتر از 2 روز) تخمیر شود.  

  • وقتی آب برنج شروع به بوی ترش کرد، تخمیر کامل می شود. هر چه دمای اتاق گرمتر باشد، سریعتر تخمیر می شود.  
  • گفته می شود که تخمیر اثرات آب برنج را تقویت می کند و به بازگرداندن تعادل pH به موهای خشک یا شکننده کمک می کند.

4 آب برنج تخمیر شده را 1-2 دقیقه بجوشانید تا تخمیر متوقف شود. آب برنج خود را به یک قابلمه بریزید و آن را خیلی کوتاه بجوشانید (مواظب آن باشید تا شروع به تبخیر نشود). قبل از استفاده، اجازه دهید آب به دمای اتاق برسد.  

  • برای داشتن رایحه دلپذیرتر، پس از خنک شدن، چند قطره اسانس را به آب اضافه کنید. گفته می شود که درخت چای ، رزماری و اسطوخودوس باعث افزایش درخشندگی و رشد مو می شوند!  

نحوه استفاده از آب برنج برای مو

5 آب برنج را در ظرف مورد علاقه خود بطری کنید. پس از اتمام فرآیند تخمیر، آب برنج را به ظرف، بطری یا شیشه ی قابل آب بندی منتقل کنید. یک بطری فشرده یا اسپری نیز بسیار خوب عمل می کند و زمانی که بعداً آن را روی موهای خود بمالید مفید است!  

  • باقیمانده آب برنج تخمیر شده را تا یک هفته در یخچال نگهداری کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *