نحوه برخورد با افراد سمی و بدرفتار

نحوه برخورد با افراد سمی و بدرفتار

اکثر مردم فردی را می شناسند که به نظر می رسد هر موقعیتی را سمی و غیرممکن می کند. با اشاره به این که این افراد سخت کار و خواستار هستند، شما را به جایی نمی رساند، زیرا احتمالاً مشکلی نمی بینند. چه این مشکل ناشی از اختلال شخصیت یا برخی مسائل اساسی دیگر باشد، می توانید نحوه تعامل با افراد غیر ممکن را یاد بگیرید و عقل خود را حفظ کنید.

 

قسمت 1

رسیدگی به تعارضات

 

نحوه برخورد با افراد سمی و بدرفتار

 

حالت دفاعی نگیرید آرامش خود را حفظ کنید و آگاه باشید که هرگز در بحث با یک فرد غیرممکن پیروز نخواهید شد – آنها به دلیلی “غیر ممکن” نامیده می شوند. در ذهن افراد غیرممکن، مشکل شما هستید و هیچ حرفی که می‌زنید نمی‌تواند فرد را متقاعد کند که طرف داستان شما را ببیند. آنها احساس می کنند که نظر شما مهم نیست زیرا شما مقصر هستید، صرف نظر از این موضوع.

  • قبل از گفتن به این فکر کنید که قرار است چه چیزی بگویید و هدف شما از گفتگو چیست. فقط به این دلیل که طرف مقابل شما را آزار داده است، واکنش تکانشی نشان ندهید. شما مجبور نیستید از خود در برابر این شخص دفاع کنید.
  • به جای جملات «شما» از عبارات «من» استفاده کنید. به عنوان مثال، نگویید: “تو اشتباه می کنی.” چیزی شبیه این را امتحان کنید: «احساس می‌کنم این جمله ممکن است تمام حقیقت نباشد». این به شما کمک می کند تا بدون اینکه آنها را در حالت دفاعی قرار دهید، نظر خود را بیان کنید.

 

 

 

نحوه برخورد با افراد سمی و بدرفتار

 

2 جدا کردن، جدا کردن و خنثی کردن. آرام ماندن در گرمای لحظه برای حفظ شخصی شما بسیار مهم است. تف کردن کلمات خشمگین، واکنش با احساسات شدید مانند گریه، تنها افراد غیرممکن را به انجام بیشتر رفتارهای دشوار تحریک می کند. واکنش افراد غیرممکن را شخصی نگیرید و به خود اجازه ندهید که در واکنش به او از نظر احساسی باردار شوید.

  • از نظر احساسی خود را از موقعیت دور کنید و با بی تفاوتی با آن رفتار کنید. هدف این است که به خود اجازه ندهید از نظر عاطفی در مکالمه درگیر شوید، فرد را از خود دور نگه دارید و اجازه ندهید کلمات احساس بدی در شما ایجاد کنند.
  • با تمرکز بر چیزی غیر از آنچه بحث در مورد آن شروع شده است، موقعیت یا گفتگو را به سمت چیزی مثبت هدایت کنید. در مورد آب و هوا، ماهیگیری، خانواده فرد غیرممکن صحبت کنید – در واقع هر چیزی که حواس را از بحث منحرف کند و به احتمال زیاد باعث درگیری بیشتر نشود.
  • این واقعیت را در نظر بگیرید که هر کاری که در هنگام عصبانیت انجام می دهید یا می گویید می تواند علیه شما استفاده شود. مگر اینکه سال‌ها بعد از شنیدن یک نظر عصبانی برایتان مهم نیست، آن را رها کنید. افراد غیرممکن از شما می خواهند چیزی بگویید تا ثابت کنید که آدم بدی هستید.
  • این شخص را درست یا نادرست قضاوت نکنید حتی اگر غیرمنطقی به نظر برسد. قضاوت به احتمال زیاد فقط باعث می شود که شما احساس بدتری داشته باشید.

 

 

 

3 از مشاجره با آنها بپرهیزید. در صورت امکان، با افراد غیرممکن مخالفت نکنید. راه هایی را برای سازگاری پیدا کنید یا آنها را نادیده بگیرید. مشاجره فقط باعث می شود که شما از نظر احساسی روی موقعیت سرمایه گذاری کنید و واکنش های مبارزه یا فرار شما را تحریک کند. این کار باعث می‌شود که واضح فکر کنید و به درستی پاسخ دهید.

  • افراد غیرممکن به دنبال دعوا هستند، بنابراین وقتی با آنها یا حقیقتی در گفته های آنها موافق هستید، دیگر آنچه را که می خواهند به آنها نمی دهید. به عنوان مثال، اگر به شما “جرم” می گویند، پیش بروید و زمانی را که بد عمل کرده اید را تصدیق کنید. این تعمیم بیش از حد را اصلاح می کند.

 

 

 

 

نحوه برخورد با افراد سمی و بدرفتار

 

4 متوجه باشید که احتمالا نمی توانید یک مکالمه منطقی داشته باشید. گفتگوی متمدنانه با فرد غیرممکن بعید است – حداقل با شما. هر بار که در گذشته سعی کردید در مورد رابطه خود با آن شخص بحثی متمدنانه داشته باشید را به خاطر بیاورید. در عوض شما احتمالاً برای همه چیز سرزنش شده اید.

  • از سکوت استفاده کنید یا سعی کنید هر زمان که می توانید به او شوخی کنید. بدانید که نمی‌توانید افراد غیرممکن را «رفع» کنید. این افراد نمی توانند و به عقل گوش نمی دهند.
  • از قرار گرفتن در گوشه بحث و مشاجره خودداری کنید. با شخص یک به یک برخورد نکنید. همیشه پیشنهاد کنید که شخص ثالثی را بیاورید. اگر آن شخص امتناع کرد، آن را مطالبه کنید.

 

 

 

 

5 آنها را نادیده بگیرید . افراد غیرممکن خواهان توجه هستند، بنابراین زمانی که متوجه شوند شما آنچه را که می خواهند به آنها نمی دهید، به سراغ شخص دیگری می روند که به آنها واکنش نشان می دهد. از کسب و کار آنها دوری کنید، از سر راه آنها دوری کنید و از صحبت کردن با آنها یا در مورد آنها خودداری کنید.

  • طغیان افراد غیرممکن مانند عصبانیت کودکانه است. به آنها توجهی نکنید مگر اینکه طغیان ها مخل، خطرناک یا تهدید کننده باشد. تمام تلاش خود را بکنید تا از عصبانی کردن افراد غیرممکن یا ارائه دلیلی برای از دست دادن عصبانیت آنها جلوگیری کنید.
  • اگر می توانید فقط از افراد سمی دوری کنید.

 

 

 

 

6 یک سوال قابل تامل بپرسید. پرسیدن از فرد غیرممکن یا گروهی که با آن درگیر هستید در رابطه با موضوع، مانند “مشکل چیست؟” یا “چرا چنین احساسی داری؟” می تواند مفید باشد. این نشان می دهد که شما درگیر گفتگو هستید و می خواهید منبع اختلاف را پیدا کنید. بیان مجدد موقعیت افراد غیرممکن برای روشن کردن غیرمنطقی بودن می تواند فرد را تشویق کند تا به نتیجه بهتری برسد.

  • بدانید که فرد غیرممکن ممکن است با تلاش برای پیچیده کردن همه چیز با نام بردن، سرزنش، تغییر موضوع یا رفتارهای دیگر به این سوال پاسخ دهد.

 

 

 

 

7 یه نفس بکش اگر فردی که با او صحبت می کنید آخرین اعصاب شما را به هم می زند، پس باید از موقعیت فوری فاصله بگیرید. آنها ممکن است فقط بخواهند از شما خیز بردارند، بنابراین به آنها نشان دهید که هیچ تأثیری روی شما ندارند. راه رفتن یا انجام کار دیگری برای اینکه بتوانید آرام شوید ایده خوبی است.

  • اگر نیاز دارید بی صدا تا ده بشمارید.
  • اگر فرد همچنان غیرممکن است، او را نادیده بگیرید. آن شخص در نهایت اگر متوجه شود که شما را آزار نمی دهد، عقب نشینی می کند.

 

 

نحوه برخورد با افراد سمی و بدرفتار

 

8 اعتماد به نفس داشته باشید. نظرات خود را با اطمینان بیان کنید و هنگام برقراری ارتباط با او به چشمان او نگاه کنید. شما نمی خواهید برای یکی از این افراد ضعیف به نظر برسید. اگر به زمین یا بالای شانه آنها نگاه کنید، او می تواند این را ضعیف تفسیر کند. شما می خواهید منطقی باشید اما ترسو نباشید.

 

 

 

نحوه برخورد با افراد سمی و بدرفتار

 

9 استراتژی خود را تنظیم کنید گاهی اوقات نمی توانید شرایط را ترک کنید، پس با آن مانند یک بازی رفتار کنید. استراتژی افراد غیرممکن را بیاموزید و استراتژی های مقابله ای را زودتر از موعد ایجاد کنید. در نهایت متوجه خواهید شد که چه چیزی کار می کند و چه چیزی نه، به علاوه احتمالاً وقتی متوجه می شوید که سه قدم جلوتر هستید، احساس بهتری خواهید داشت و در هر مرحله از آنها حیله می کنید. فقط به یاد داشته باشید که هدف نهایی شما این است که به رهایی ذهنی خود کمک کنید، نه اینکه استاد آن شخص شوید.

  • اگر فرد غیرممکن به سراغ شما آمد و چیزی منفی را در اطراف دیگران زمزمه کرد که فکر می کند نمی خواهید پاسخ دهید و صحنه ای را ایجاد کنید، با صدای بلند بگویید: “آیا واقعاً می خواهید در این مورد اینجا صحبت کنید؟” این ممکن است آنها را غافلگیر کند و آنها را از نمایش منفی به کل گروه منصرف کند.
  • همیشه عواقب احتمالی اقدامات خود را در نظر بگیرید، اگر برنامه شما مطابق انتظار پیش نرود تا بتوانید برای آنها نیز آماده شوید.
  • اگر فرد غیرممکن هنوز راهی برای رسیدن به شما پیدا می کند، پس احساس بدی نداشته باشید. فقط آنچه را که اتفاق افتاده یادداشت کنید و برای دفعه بعد استراتژی های جدیدی طراحی کنید.
  • افراد غیرممکن زمانی که بتوانید پیش بینی کنید که آن شخص قرار است در آینده چه بگوید یا چه کاری انجام دهد، غیرممکن نیستند.

 

 

 

نحوه برخورد با افراد سمی و بدرفتار

 

10 زبان بدن خود را بررسی کنید. از موقعیت خود، نحوه حرکت و حالات چهره خود در اطراف این افراد آگاه شوید. ما بسیاری از احساسات خود را به صورت غیر کلامی آشکار می کنیم. شما نمی خواهید ناخودآگاه احساسات خود را آشکار کنید. همچنین، این به شما کمک می کند تا احساس آرامش خود را حفظ کنید و ممکن است تأثیر آرام بخشی روی فرد غیرممکن در این روند داشته باشید.

  • شما می توانید از ذهن آگاهی برای آگاهی بیشتر از بدن خود استفاده کنید، که به شما امکان می دهد زبان بدن خود را راحت تر نظارت کنید.
  • آرام صحبت کنید و تا حد امکان آرام حرکت کنید. تکنیکی به نام «سخن آهسته» را امتحان کنید. با کاهش 1/3 سرعت مکالمه، صدایی واضح تر و آرام تر خواهید داشت. شما می توانید با خواندن بلند و با سرعت عمدی آهسته صحبت کردن را تمرین کنید.
  • از زبان بدن متخاصم مانند تماس چشمی برای مدت طولانی، حرکات تهاجمی، اشاره کردن یا ایستادن مستقیم در مقابل فرد رو در رو خودداری کنید. حالت خنثی را در صورت خود حفظ کنید، سر خود را تکان ندهید و از فضای شخصی فرد دور بمانید.

 

 

 

قسمت 2

پذیرش موقعیت

 

نحوه برخورد با افراد سمی و بدرفتار

 

1 در نظر بگیرید که ممکن است بحث سازگاری باشد. حتی اگر فردی به نظر می رسد که با دیگران کنار می آید، ممکن است برای شما یک فرد غیرممکن باشد. برخی افراد به سادگی با هم درگیر می شوند یا به خوبی با هم کنار نمی آیند. ممکن است هیچ ایرادی برای هیچ یک از شما وجود نداشته باشد، اما با هم فقط بدترین های یکدیگر را نشان می دهید.

  • وقتی یک فرد غیرممکن جمله ای مانند “همه من را دوست دارند” می گوید، آنها سعی می کنند تقصیر را به گردن شما بیندازند. نحوه تعامل آنها با دیگران بی ربط است، زیرا در نحوه تعامل شما دو نفر مشکل وجود دارد. به یاد داشته باشید که سرزنش حقایق را تغییر نمی دهد.

 

 

 

نحوه برخورد با افراد سمی و بدرفتار

 

2 از انتخاب صفات “غیرممکن” خودداری کنید. شما تمایل دارید که رفتار اطرافیانتان را درک کنید. به همین دلیل، شما می توانید خود را با همان ویژگی هایی که در تصادف از آنها خوشتان نمی آید استفاده کنید. شما ممکن است در پاسخ به فرد غیرممکن، همان رفتارهای دستکاری و غیرمنطقی را انجام دهید. وقتی شروع به انجام این کار کردید، خودتان را بگیرید و عمدی تلاش کنید تا از ویژگی های توهین آمیز تقلید نکنید.

 

 

 

 

 

 

3 آنچه را که می توانید یاد بگیرید را در نظر بگیرید. افراد غیرممکن تجربیات ارزشمند زندگی را ارائه می دهند. بعد از برخورد با افراد غیرممکن، می توانید راحت تر با اکثر افراد دیگر کنار بیایید. سعی کنید دیدگاه خود را حفظ کنید و متوجه شوید که آنچه ممکن است برای شما دیوانه به نظر برسد ممکن است تنها راه دیگری برای مقابله باشد. سعی کنید این تعاملات را به عنوان راهی برای ایجاد نقاط قوتی مانند انعطاف پذیری، لطف و بردباری در نظر بگیرید.

  • هنگام تعیین سطح بلوغ فرد هرگز توسط سن، هوش یا موقعیت زندگی او گمراه نشوید.

 

 

 

 

 

 

نحوه برخورد با افراد سمی و بدرفتار

 

4 برای نوسانات خلقی عاطفی آماده باشید. اگر با موفقیت فردی غیرممکن را متقاعد کنید که اشتباه کرده است، ممکن است ناگهان دچار یک فروپاشی عاطفی شود. به جای اینکه همیشه فکر کنند حق با آنهاست، تصمیم خواهند گرفت که اگر الان نمی توانند درست باشند، پس همیشه اشتباه می کنند. این یک مکانیسم مقابله ای برای برانگیختن همدردی دیگران است.

  • برخی از افراد غیرممکن از رفتارهای نامنظم برای غافلگیری و سردرگمی استفاده می کنند. ممکن است حتی انتظارش را هم نداشتند. در برابر این تمایل که اجازه دهید این نوع رفتار غیرقابل پیش بینی شما را بترساند مقاومت کنید.
  • اجازه ندهید این افراد با رفتارهایی که انگار مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند، شما را گیج کنند. اگر واقعاً به خاطر کاری که انجام داده اند احساس بدی می کنند، پاسخ مثبت بدهید، اما آنها را تشویق نکنید تا شما را به این شکل دستکاری کنند.

 

 

 

نحوه برخورد با افراد سمی و بدرفتار

 

5 روی نکات مثبت تمرکز کنید. بسیاری از مردم برخی از ویژگی های نجات دهنده دارند، بنابراین سعی کنید به چیزی فکر کنید. ممکن است کاری وجود داشته باشد که شخص به خوبی انجام می دهد، یا شاید زمانی بوده است که شما می توانید با او ارتباط برقرار کنید. اگر نمی‌توانید به هیچ چیز مثبت فکر کنید، برای خود جملاتی مانند “همه زندگی ارزشمند است” یا “خدا/کیهان او را دوست دارد” بگویید تا به کنترل خود کمک کنید – حتی اگر آنها را دوست ندارید یا برای آنها ارزش قائل نیستید.

 

 

 

6 با یکی صحبت کن. اگر کسی را می شناسید که موقعیت را درک می کند (دوست خوب، خویشاوند، مشاور و غیره)، با آن شخص در مورد آن صحبت کنید. آنها احتمالا شما را درک خواهند کرد و قطعا به شما کمک خواهد کرد که احساس بهتری داشته باشید. بهتر است شنونده شخص ناممکن را نشناسد و درگیر موقعیت های مشابه نباشد (مثلاً همکار نباشد).

  • در صورت نیاز در یک مجله یا انجمن آنلاین تخلیه کنید.
  • به اشتراک گذاشتن احساسات خود، چه با شخص دیگری و چه در یک مجله، به شما کمک می کند تا از نشخوار احساسات منفی خودداری کنید.

 

 

 

قسمت 3

محافظت از خود

 

نحوه برخورد با افراد سمی و بدرفتار

 

1 عزت نفس خود را حفظ کنید. حفظ یک تصویر مثبت از خود در مواجهه با کسی که شما را به عنوان یک فرد بد نشان می دهد، نیازمند تلاش است. به جای گوش دادن به حرف های فرد غیرممکن، روی افرادی تمرکز کنید که به شما اعتبار می دهند و به شما احساس خوبی می دهند. درک کنید که فرد غیرممکن می خواهد به شما صدمه بزند تا حال خود را بهتر کند.

  • درک کنید که مشکل شخص غیرممکن است نه شما. این ممکن است دشوار باشد، زیرا افراد غیرممکن در جابجایی سرزنش خوب هستند و به شما این احساس را می‌دهند که تقصیر شماست. اما اگر مسئولیت اشتباهات و عیوب خود را بپذیرید و سعی کنید خود را بهبود ببخشید، احتمال زیادی وجود دارد که شما فرد غیرممکنی نباشید.
  • وقتی آنها بیانیه ای را بیان می کنند که برای صدمه زدن به شما طراحی شده است، بدانید که تنها چیزی که آنها می خواهند این است که دیگران بگویند آنها عالی هستند. بدانید که نیازی به تأیید اعتبار ندارید.
  • اگر توهین ها اساساً پایه ای ندارند، فقط آنها را رد کنید. شما آنقدر بد نیستید که یک فرد غیرممکن دوست دارد شما و بقیه باور کنید.

 

 

 

 

 

2 از حریم خصوصی خود محافظت کنید. افراد غیرممکن اغلب راه هایی برای استفاده از اطلاعات شخصی، حتی اگر کوچک و کوچک به نظر می رسند، بر علیه شما پیدا می کنند. آن‌ها می‌توانند داستان‌های کاملی بسازند و بر اساس نظر ساده‌ای که شما کرده‌اید، شما را به عنوان یک فرد وحشتناک معرفی کنند. به عنوان متخصص در دستکاری، افراد غیرممکن نیز در وادار کردن شما به صحبت کردن و گفتن چیزهایی خوب هستند.

  • به افراد غیرممکن چیزی شخصی نگویید، حتی اگر آنها به نظر شما عادی می رسند یا گاهی برای شما مانند یک دوست رفتار می کنند. چیزهایی که با اعتماد به نفس می گویید یا به اشتراک می گذارید می توانند ناگهان به طور غیرمنتظره ای در زندگی شخصی یا حرفه ای شما را آزار دهند.

 

 

 

نحوه برخورد با افراد سمی و بدرفتار

 

3 در مقابل از آنها بردبار باشید. یک فرد “ممکن” باشید – خود و زندگی خود را نمونه ای از بردباری، صبر، فروتنی و مهربانی قرار دهید. سعی کنید همیشه منطقی باشید. قبل از نتیجه گیری همه جوانب ماجرا را در نظر بگیرید.

  • همانطور که رفتار بد می تواند بر ما تأثیر منفی بگذارد، رفتار مانند یک فرد بردبار، صبور و مهربان گاهی اوقات می تواند بر دیگری تأثیر بگذارد.
  • تشخیص دهید که کامل نیستید. لازم نیست همیشه همه چیز را درست انجام دهید، اما تمام تلاش خود را بکنید. محترمانه رفتار کنید و اگر در ازای آن احترامی دریافت نکردید، پس درک کنید که مشکل شخص غیرممکن است نه شما. شما روزهای خوب و روزهای بدی خواهید داشت درست مثل همه چیزهای دیگر در زندگی.

 

 

نحوه برخورد با افراد سمی و بدرفتار

 

4 روی آنها تمرکز نکنید. حتی اگر نمی توانید از افراد غیرممکن در زندگی روزمره خود دوری کنید، در زمان “خاموش” به آنها فکر نکنید. به یاد داشته باشید که همیشه استرس داشتن در مورد آن شخص مانند دادن وقت گرانبها به اوست در حالی که او حتی به شما اهمیتی نمی دهد. فعالیت های دیگر را انجام دهید و دوستان جدیدی پیدا کنید. به این ترتیب زمان را با فکر کردن در مورد آنچه که شخص گفته یا انجام داده است تلف نمی کنید.

  • افکار خود را به آنچه در زندگی خود می خواهید بپردازید، نه آنچه را که نمی خواهید. این به شما کمک می کند تا به جای منفی بر روی نکات مثبت متمرکز شوید.

 

 

 

نحوه برخورد با افراد سمی و بدرفتار

5 بدانید که ممکن است با یک سوء استفاده عاطفی روبرو باشید. سوء استفاده کنندگان عاطفی می توانند با گفتار و اعمال خود شما را فلج کنند. آنها از تاکتیک هایی مانند تحقیر، نفی، انتقاد، سلطه، سرزنش، مطالبه گری و فاصله گذاری عاطفی استفاده می کنند تا شما را به آنها وابسته کنند. هرگز اجازه ندهید آنچه که سوء استفاده کنندگان عاطفی می گویند شما را مشخص کند. بدانید که چیزهایی که آنها می گویند و انجام می دهند مربوط به مسائل حل نشده دوران کودکی یا گذشته است که آنها به شما القا می کنند.

  • بهترین کار این است که مهربان و صمیمی باشید، حتی اگر فرد غیرممکن ممکن است برای دریافت توجه منفی مانند یک تند عمل کند.
  • اگر فرد تنها است اما نمی داند چگونه توجه را جلب کند، آنگاه از کاری که انجام می دهید قدردانی می کند و تغییر می کند.
  • اگر آن شخص فقط یک تندرو طبیعی است که دوست دارد دیگران را دیوانه کند، پس کاری که شما انجام می دهید باعث عصبانیت شخص می شود زیرا آنها نمی توانند بفهمند چگونه شما را عصبانی کنند. در نهایت فرد شما را تنها خواهد گذاشت.
  • در برخی موارد، فردی که این رفتارها را از خود نشان می دهد، یک جامعه شناس است. یک جامعه شناسی ممکن است در ابتدا بسیار جذاب به نظر برسد، اما به زودی کنترل کننده، سوءاستفاده گر و خود محور می شود. از آنجایی که آنها فاقد همدلی هستند، به شما اهمیت نمی دهند.

 

 

 

نحوه برخورد با افراد سمی و بدرفتار

 

6 مرزها را تعیین کنید. قوانین مربوط به اینکه چه چیزی در رابطه خوب است و چه چیزی خوب نیست را بیان کنید. مشخص کنید که هیچ یک از شما موضوعات، رویدادها، افراد خاصی را مطرح نخواهید کرد و یا به روش خاصی رفتار نمی کنید. ممکن است مفید باشد که با فرد غیرممکن بنشینید و به او بگویید چه چیزی خوب است و چه چیزی خوب نیست و اگر از مرزها عبور کرد چه اتفاقی خواهد افتاد. به آنها اجازه دهید که تصمیم بگیرند که از قوانین پیروی کنند یا نه.

  • برخی از افکار را یادداشت کنید و خواسته ها و نیازهای خود را درست در ذهن خود قرار دهید. با آن شخص بنشینید و شروع به صحبت کنید. اگر آنها صحبت را قطع کردند، آنها را متوقف کنید و صحبت خود را تا پایان کار ادامه دهید. صادق باشید. اگر لازم است اولتیماتوم بدهید، اما روی مزایای ماندن و تغییر رفتار بد تمرکز کنید.
  • اگر تصمیم دارید در یک رابطه شخصی با یک فرد غیرممکن باقی بمانید، تا جایی که ممکن است خودتان را حفظ کنید. یک سرگرمی پیدا کنید و روی آن تمرکز کنید ، به یک گروه پشتیبانی بپیوندید یا روی مذهب خود تمرکز کنید.
  • مطمئن شوید که در صورت عبور از مرزها، عواقب آن را دنبال کنید. اجازه ندهید چیزی سر بخورد. اگر گفتی از در بیرون می آیی، پس برو بیرون.

 

 

نحوه برخورد با افراد سمی و بدرفتار

 

7 راه های جدایی. در نهایت، باید خود را از یک فرد غیرممکن جدا کنید. حتی اگر آنها یکی از اعضای خانواده باشند، احتمالاً در مقطعی نیاز به ترک آن خواهید داشت. رابطه طولانی مدت با یک فرد غیرممکن سالم نیست. هر چه زودتر آن شخص را از زندگی خود حذف کنید.

  • بعد از اینکه فرد غیرممکن را ترک کردید دور بمانید. مهم نیست چقدر آن شخص را دوست دارید یا اگر او می خواهد شما را متقاعد کند که تغییر کرده است، به عقب برنگرد.
  • اگر نمی توانید در حال حاضر آن فرد غیرممکن را ترک کنید یا کاری کنید که فرد غیرممکن ترک کند، پس از نظر ذهنی رابطه را ترک کنید تا زمانی که بتوانید آن را به صورت فیزیکی انجام دهید.
  • قطع رابطه خود با یک فرد غیرممکن می تواند در ابتدا دردناک باشد، اما زمانی که بتوانید عادت های قدیمی خود را کنار بگذارید، رهایی بخش خواهد بود.

 

 

 

قسمت 4

برخورد با تیپ های شخصیتی

 

نحوه برخورد با افراد سمی و بدرفتار

 

1 سعی کنید بفهمید چه چیزی شما را در مورد آن شخص آزار می دهد. همه ما جنبه های خاصی از شخصیت خود را داریم که دیگران می توانند در چند کلمه توصیف کنند. برخی افراد چسبنده، کنترل کننده، نقش قربانی، منفعل-تهاجمی، بیش از حد نمایشی یا فوق رقابتی هستند. اگر بتوانید توصیف کنید که چه چیزی در مورد شخصیت فرد غیرممکن است که با شخصیت شما در تضاد است، ممکن است بتوانید راه های خاصی را برای مقابله با او مشخص کنید.

  • تیپ های چسبیده ناامن هستند و می توانند مستاصل محبت و عشق باشند زیرا احساس ضعف می کنند و افراد قوی تر را بت می دانند.
  • تیپ های کنترل کننده اغلب کمال گرایان انتقادی هستند که نیاز به درستی دارند و اغلب دیگران را به خاطر رفتار خود سرزنش می کنند.
  • تیپ های رقیب همیشه می خواهند برنده شوند و اغلب از هر نوع رابطه، گفتگو یا فعالیتی به عنوان مسابقه استفاده می کنند تا ثابت کنند در کاری بهتر هستند.
  • افراد منفعل – پرخاشگر خصومت های خود را به طور غیرمستقیم با فشار دادن زیرکانه دکمه های دیگران ابراز می کنند. به عنوان مثال، جمله “نگران من نباش، من خوبم” است، وقتی می دانید که اگر به هر کاری که انجام می دادید ادامه دهید، بعداً مشکلاتی برای مقابله با آن وجود خواهد داشت.

 

 

 

نحوه برخورد با افراد سمی و بدرفتار

 

2 بدانید چه چیزی کار نمی کند. برخی چیزها برای انواع خاصی از افراد بهتر کار می کنند، در حالی که برخی دیگر اینطور نیستند. ممکن است کمی آزمون و خطا طول بکشد تا بفهمیم چه چیزی با فرد غیرممکن کار می کند و نمی خواهد. همچنین این امکان وجود دارد که در بیشتر مواقع هیچ کاری نمی توانید انجام دهید تا با او راحت تر برخورد کنید.

  • اجتناب از انواع چسبیده تنها باعث می شود که آنها تلاش بیشتری کنند. با این حال، رد آشکار آنها می تواند آنها را به دشمن تبدیل کند. اگر دور بمانید، احساسات آنها آسیب می بیند.
  • برای یک نوع کنترل کننده، نمی توانید ثابت کنید که حق با شماست و آنها اشتباه می کنند. آنها همیشه باید بدون توجه به هر اتفاقی درست بگویند، و انجام یک کار بهتر کمکی نمی کند که کمال گرایان منتقد از پشت شما دور شوند.
  • افرادی که بسیار رقابتی هستند از آنچه به عنوان ضعف می بینند در برابر شما استفاده می کنند، بنابراین احساسات خود را در اطراف آنها نشان ندهید. اگر در مقابل آنها بایستید و سعی کنید برنده شوید، آنها تمایل دارند یا شما را رها کنند یا هرگز آن را رها نکنند.
  • با شاکیان موافق نباشید و سعی نکنید آنها را راضی کنید. آنها فقط برای چیز دیگری عصبانی می شوند.
  • قربانیان می خواهند که شما برای آنها متاسف باشید. ابراز همدردی نکنید و اجازه ندهید که بهانه بیاورند. عملی باشید و از راه های دیگر کمک کنید.

 

 

 

نحوه برخورد با افراد سمی و بدرفتار

 

3 دریابید که چه چیزی کار می کند. برای کمک به مقابله با جنبه های منفی می توانید با تیپ های شخصیتی خاصی کار کنید. از نقاط قوت آنها برای کمک به حل تعارض و استرس روابط متقابل و کم اهمیت جلوه دادن نقاط ضعف استفاده کنید. برخورد با برخی از شخصیت ها به این طریق ممکن است نتایج بسیار مثبتی به همراه داشته باشد.

 

 

نحوه برخورد با افراد سمی و بدرفتار

 

4 با انواع چسبنده، کنترل کننده و رقابتی مقابله کنید. درک کنید که چرا انواع خاصی از افراد به روشی که انجام می دهند رفتار می کنند. افرادی که چسبیده اند نیاز به راهنمایی و مسئولیت دارند تا به آنها کمک کند اعتماد به نفس پیدا کنند. کسانی که کنترل می کنند اغلب ناامن هستند و از بی کفایتی خود می ترسند. افراد رقیب خیلی به تصویر خود اهمیت می دهند، بنابراین معمولاً بعد از برنده شدن می توانند بسیار خوب و سخاوتمند باشند.

  • به افراد چسبنده نشان دهید که چگونه کارها را انجام دهند و سپس اجازه دهید آنها آن را بفهمند. اجازه ندهید آنها سعی کنند شما را متقاعد کنند که نباید کاری را امتحان کنند زیرا شما بهتر انجام می دهید. به دنبال موقعیت هایی باشید که به کمک نیاز دارید و از آنها بخواهید.
  • نترسید و اجازه ندهید آنچه افراد کنترل کننده می گویند به شما برسد. وقتی کارتان را خوب انجام می‌دهید، تصدیق کنید، اما اگر خلاف آن را می‌گویند، با آنها بحث نکنید.
  • شما فقط می توانید اجازه دهید انواع رقابتی برنده شوند. اگر بحثی دارید که آنها از آن عقب نشینی نمی کنند، موضع آنها را تصدیق کنید و برای انجام تحقیقات بیشتر وقت بخواهید.

 

 

نحوه برخورد با افراد سمی و بدرفتار

 

 

5 با افراد خود مهم، شاکیان یا قربانیان برخورد کنید. درک کنید که افراد خود مهم فقط باید احساس کنند که مردم به آنها گوش می دهند. افرادی که زیاد شکایت می‌کنند معمولاً عصبانیت درونی زیادی از مسائل حل‌نشده دارند و اغلب به افرادی هم نیاز دارند که گوش دهند. کسانی که نقش قربانی را بازی می کنند همیشه اتفاقات بدی برایشان می افتد تا بهانه ای داشته باشند که چرا چیزی به دست نیاورده اند.

  • اگر با یک فرد خود مهم سر و کار دارید، فقط صدای او را بشنوید.
  • با افرادی که زیاد شکایت می کنند مدارا کنید، احساس آنها را بپذیرید و سعی کنید تا آنجا که ممکن است دوری کنید.
  • به دلیل تأخیر قربانیان یا ایجاد مشکل نادیده بگیرید و همانطور که معمولاً بدون بهانه نسبت به شخص دیگری واکنش نشان می دهید. می توانید مشاوره بدهید اما از نظر احساسی درگیر نشوید.

 

 

 

 

6 با انواع هیستریونیک و منفعل-تهاجمی مقابله کنید. تیپ‌های شخصیتی تاریخی برای جلب توجه زندگی می‌کنند و اغلب برای به دست آوردن آن تلاش زیادی می‌کنند. آنها باید در محله مناسب زندگی کنند، لباس مناسب بپوشند و فرزندان خود را به مدارس مناسب بفرستند. افراد منفعل – پرخاشگر اغلب خصمانه هستند زیرا نمی دانند چگونه خواسته ها و نیازهای خود را به طور موثر بیان کنند.

  • صرف نظر از جنسیت یا جنسیت، افراد هیستریونیک اغلب به عنوان «ملکه های درام» شناخته می شوند.
  • با افراد منفعل – پرخاشگر با دقیق بودن در مورد رفتارها و موقعیت هایی که ممکن است مشکل ساز باشد، برخورد کنید. سپس تمرین کنید که مشکل را با عدم واکنش نسبت به خصومت حل کنید. مرزها را تعیین کنید و فرد را تشویق کنید تا خواسته ها و نیازها را بیان کند و همچنین چگونه با قاطعیت مطالبی را درخواست کند.

 

 

نکات

  • اگر فکر می‌کنید که ممکن است فردی غیرممکن باشید، پس اولین قدم برای درک غیرممکن بودن خود را پشت سر گذاشته‌اید. یاد بگیرید که نظرات دیگران را با دید باز در نظر بگیرید. نظرات خود را حفظ کنید، اما بدانید که فقط به این دلیل که یک نظر از آن شماست، آن را درست نمی کند.
  • خونسرد و خونسرد بمانید، اما اگر در محل کار با افراد مشکل برخورد می کنید، از طعنه استفاده نکنید. ممکن است شغل خود را از دست بدهید یا گزارش شوید، پس سعی کنید حرفه ای باشید.
  • هرگز به عنوان راه حل به خشونت متوسل نشوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *