نحوه برخورد با شایعات
تعامل با احساس ناراحتی پس از رسیدن به هدف
تعامل با احساس ناراحتی پس از رسیدن به هدف
۱۴۰۰-۰۸-۲۳
چگونه به خود انگیزه دهیم؟
چگونه به خود انگیزه دهیم؟
۱۴۰۰-۰۸-۲۳

نحوه برخورد با شایعات

هرکسی که در محیط اداری کار می کند یا به دبیرستان رفته است، به خوبی می داند که شایعات وقتی از کنترل خارج می شوند چقدر می تواند مضر باشد. در حالی که اجتناب از شایعات به طور کلی ایده آل است ، گاهی اوقات نمی توانید از انتشار شایعه ای در مورد شما جلوگیری کنید. برای مقابله با شایعه ، بهتر است مواردی را تمرین کنید که از شایعات آینده جلوگیری می کند و با آرامش و فوراً به شایعه بپردازید.

قسمت 1

پاسخ به شایعات

نحوه برخورد با شایعات

1 آن را شخصی نگیرید. برخی از افراد زندگی را با تلخی یا بدخواهی می گذرانند و شایعات را منتشر می کنند زیرا فکر می کنند این کار باعث می شود احساس بهتری نسبت به خودشان داشته باشند. دیگران با شنیدن اطلاعات نادرست و بدون معنی آسیب رساندن به کسی، آن اطلاعات را منتشر می کنند. در هر صورت، شایعات معمولاً نشانه این نیستند که شما کار اشتباهی انجام داده اید. آن‌ها معمولاً به این موضوع اشاره می‌کنند که افرادی که آنها را پخش می‌کنند با ناامنی یا خستگی دست و پنجه نرم می‌کنند، بنابراین آن را شخصی نگیرید.

  • در حالی که انجام این کار می تواند دشوار باشد زیرا برخی شایعات می توانند بسیار آسیب رسان باشند، فقط به یاد داشته باشید که افراد به دلیلی شایعات را منتشر می کنند. اکثر افرادی که مهربان هستند و به دیگران اهمیت می دهند، شایعات بدخواهانه را برای آسیب رساندن به کسی منتشر نمی کنند. کسانی که شایعه پراکنی می کنند معمولاً به این دلیل این کار را انجام می دهند که نسبت به شما حسادت یا حسادت می کنند یا از وضعیت فعلی خود در زندگی ناراحت هستند و می خواهند برای جذاب تر کردن آن کمی درام به آن اضافه کنند.
  • فراتر از این شایعات بمانید و با شخصی سازی آنها و ناراحت شدن آنها را تشویق نکنید. برخی از افراد فقط برای اینکه دیگران را برانگیزند شایعاتی را منتشر می کنند. وقتی شایعات در مورد شما شروع به پخش شدن کرد، طوری رفتار کنید که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده و تحت تأثیر این دروغ ها قرار نگرفته اید. این همچنین می تواند به مردم نشان دهد که این شایعه درست نیست، زیرا فکر می کنید آنقدر مضحک است که حتی نیازی به ناراحتی در مورد آن نمی بینید.

نحوه برخورد با شایعات

2 سریع به شایعه پاسخ دهید. وقتی شایعه ای در مورد شما گفته می شود، بهترین کار این است که سریع به شایعه پاسخ دهید. اگر به شایعه اجازه بدید و به انتشار ادامه دهید، ممکن است بدتر یا اغراق آمیزتر شود. با افرادی که شنیده اید شایعه را منتشر کرده اند صحبت کنید و به آنها توضیح دهید که این شایعه نادرست است یا به یک مرجع مراجعه کنید و به آنها اطلاع دهید که این شایعه درست نیست.

  • برخی افراد ترجیح می دهند به جای پاسخ به شایعات، شایعات را نادیده بگیرند. این بسته به میزان شایعه می تواند گزینه خوبی باشد. اگر شایعه آنقدر عجیب و غریب است که تعداد کمی از مردم آن را باور می کنند، می تواند خوب باشد که آن را نادیده بگیرید و به مرور زمان مردم دیگر صحبت نکنند. با این حال، اگر این شایعه قابل باور است یا چیزی است که می تواند شما را به دردسر بیاندازد، باید به سرعت به آن رسیدگی کنید. شما نمی خواهید در موقعیتی قرار بگیرید که در آن مقصر هستید زیرا دیگران درباره شما دروغ می گویند.
  • به عنوان مثال، اگر شایعه ای در محل کار شما وجود دارد مبنی بر اینکه شما به طور موثر کار نکرده اید یا کاری خلاف سیاست های شرکت انجام می دهید، باید به سرعت به این شایعه رسیدگی کنید. اگر نه، ممکن است با رئیس خود دچار مشکل شدید. شما می خواهید با پرداختن به یک شایعه قبل از اینکه با شما روبرو شوید و از شما بپرسند که آیا آن صحت دارد، آن را محکوم کنید. وقتی اول به سراغش می آیی برای کسی راحت تر است که تو را باور کند.

نحوه برخورد با شایعات

3 منبع شایعه را پیدا کنید. وقتی در مورد شایعه ای می شنوید، گاهی اوقات بهتر است به سراغ منبع شایعه بروید تا دلیل انتشار آن را بفهمید. این می تواند به شما کمک کند که آسیب نبینید و همچنین می تواند مانع از قضاوت نادرست دیگران شود. همانطور که مردم در حال پخش شایعه هستند از آنها بپرسید که آن را از چه کسی شنیده اند، و امیدوارم بتوانید منبع شایعه را پیدا کنید.

  • هنگامی که منبع یا سازنده شایعه را پیدا کردید، از آنها بپرسید که چرا آن را منتشر کرده اند و اطلاعات خود را از کجا به دست آورده اند. اگر دوست بود، ممکن است از آنها بپرسید که آیا کاری انجام داده اید که باعث ناراحتی آنها شده و باعث انتشار شایعه شده است. همچنین باید بفهمید که آیا این شایعه از روی بدخواهی منتشر شده است یا به دلیل ارسال اطلاعات نادرست است. اگرچه هیچکدام چیز خوبی نیستند، اما ممکن است شخصی شایعه ای را منتشر کرده باشد، بدون اینکه بداند این یک شایعه است. در این مورد، شخص این کار را از روی بدخواهی انجام نداده است، بنابراین شما نمی خواهید درام غیر ضروری ایجاد کنید.
  • اگر متوجه شدید که شخصی از روی بدخواهی این شایعه را انجام داده است، از او بپرسید که چرا آن را شروع کرده است. همانطور که قبلاً گفته شد، مردم اغلب شایعات را شروع می کنند زیرا نسبت به خود ناامن هستند. در این شرایط سعی کنید فرد را درک کنید و به او لطف و بخشش کنید. اگرچه این می تواند سخت باشد، بهترین راه برای دوست داشتن کسی و کمک به تغییر او، نشان دادن لطف به او در زمانی است که لیاقت آن را ندارد. اگر به این شخص با مهربانی واکنش نشان دهید، ممکن است به خاطر انتشار شایعه احساس گناه یا شرم کند و سپس متقاعد کردن او برای گفتن حقیقت واقعی به مردم راحت‌تر است.

نحوه برخورد با شایعات

4 اعلام کنید که این شایعه دروغ بوده است. بهترین راه برای محکوم کردن یک شایعه این است که به مردم ثابت کنید که ممکن است درست نباشد. شما می توانید این کار را با توضیح دادن به مردم انجام دهید، یا می توانید آن را با اعمال خود به آنها نشان دهید. اگر شایعه مربوط به شما و شخص دیگری است، از آن شخص دیگر بخواهید که به شما کمک کند تا ثابت کنید که این شایعه نادرست است. گاهی اوقات می تواند مفید باشد که شخص ثالثی این شایعه را رد کند.

  • اگر کسی شایعه ای منتشر کرد که شما به طرف مقابلتان خیانت می کنید، به او وفادارتر باشید. با افراد دیگر معاشقه نکنید و زمان بیشتری را با طرف مقابلتان بگذرانید تا مردم صحت این شایعه را زیر سوال ببرند.
  • اگر شخصی در محل کار شما شایعه ای در مورد تنبلی یا تنبلی شما منتشر کرد، تمام تلاش خود را بکنید تا به مردم نشان دهید که فردی سختکوش هستید و کاملاً مطابق با خط مشی شرکت هستید. باور صحت این شایعه را برای مردم بسیار سخت کنید.
  • در حالی که این مرحله همیشه سرگرم کننده یا لذت بخش نیست، زیرا ممکن است احساس کنید باید خود را در زمانی که نباید ثابت کنید، می تواند موثر باشد. گفتن یک شایعه به مردم ممکن است کارساز باشد، اما وقتی آن را به آنها نشان می دهید، شواهد و شواهد غیرقابل انکاری دارند.
  • حمایت اجتماعی خود را جمع آوری کنید و از دوستان خود بخواهید که به جای شما صحبت کنند.

نحوه برخورد با شایعات

5 بدانید که ممکن است زمان ببرد تا شایعه محو شود. متأسفانه، حتی اگر به شایعه پرداخته باشید، همه شایعات به سرعت یا بلافاصله محو نمی شوند. برخی افراد شما را باور خواهند کرد یا بی علاقه خواهند شد، در حالی که برخی دیگر ممکن است از صدمه زدن به شهرت شما به نوعی لذت ببرند و به بحث در مورد شایعه یا رویدادهای پیرامون آن ادامه دهند. اجازه ندهید این چیزها شما را آزار دهد، اما سر خود را بالا نگه دارید.

  • هنگامی که به شایعه پرداختید، کاری نمی توانید انجام دهید جز اینکه به زندگی خود ادامه دهید. ممکن است نیاز به زمان و صبر داشته باشد، اما در نهایت مردم به سراغ منبع دیگری از شایعات خواهند رفت. فردی که آن را شروع کرده است نادیده بگیرید.

فقط به یاد داشته باشید که شما محبوب هستید و فردی که این شایعه را شروع کرده یک قلدر است.

قسمت 2

جلوگیری از شایعات

نحوه برخورد با شایعات

1 در مورد آنچه در حال وقوع است ارتباط برقرار کنید. اگر فردی در مورد زندگی خود بسیار مخفیانه باشد یا در ارتباط مداوم با دیگران نباشد، شایعات می توانند منتشر شوند. لازم نیست به هر کسی که می‌بینید بگویید در زندگی‌تان چه می‌گذرد، اما برای جلوگیری از شایعات می‌تواند مفید باشد که به برخی افراد بگویید که چگونه کار می‌کنید و چه اتفاقی می‌افتد. سپس، وقتی شایعه‌ای منتشر می‌شود، ممکن است باورش سخت‌تر باشد، زیرا مردم می‌دانند که واقعاً در زندگی شما چه اتفاقی می‌افتد.

  • با دوستان نزدیک، همکاران و خانواده خود در ارتباط باشید. آنها را در جریان زندگی خود قرار دهید و از آنها در مورد زندگی آنها بپرسید. وقتی کسی شروع به دور شدن از مردم می کند و دور می شود، شایعات راحت تر پخش می شوند. اگر مردم احساس کنند کسی برای صرف وقت با آنها تلاش نمی کند ممکن است ناراحت شوند و فقط از این طریق شایعات ایجاد کنند. یا اگر دور به نظر می‌رسید، مردم می‌توانند شروع به ایجاد ایده‌هایی کنند که نشان می‌دهد شما خسته، افسرده یا غیرقابل معاشرت هستید و می‌توانند در مورد وضعیت عاطفی شما شایعاتی را منتشر کنند.

نحوه برخورد با شایعات

2 با مردم باز و صادق باشید. این با برقراری ارتباط همراه است، اما مستلزم صادق بودن و صریح بودن با مردم است، حتی زمانی که همه چیز سخت است. بسیاری از مردم، زمانی که در خانه، مدرسه یا محل کار با مسائل دشوار دست و پنجه نرم می کنند، ممکن است شروع به دور شدن از مردم کنند و دچار استرس و بی اعتمادی شوند. بهترین راه برای جلوگیری از شایعات در هنگام تجربه این چیزها این است که با چند نفر در اطراف خود آسیب پذیر باشید.

  • توضیح دهید که همه چیز سخت است یا در مورد برخی چیزها مطمئن نیستید و امیدواریم اطرافیان شما درک کنند و همدردی کنند.
  • یکی دیگر از دلایل باز بودن و صادق بودن با مردم این است که به ایجاد فضایی کمک می کند که در آن احساس کنند باز بودن و صادق بودن با شما امن است. اگر اطلاعاتی را با مردم به اشتراک می گذارید، احتمال بیشتری دارد که اطلاعات را به اشتراک بگذارند. سپس، آنها کمتر در مورد شما شایعه پراکنی می کنند زیرا می دانند که شما اطلاعاتی در مورد آنها دارید.
  • در عین حال، شما می خواهید مراقب باشید که جزئیات ترسناک زندگی خود را با چه کسانی به اشتراک می گذارید. اگر می‌دانید کسی است که می‌توانید به او اعتماد کنید، پس با او روراست و صادق باشید تا بدانند واقعاً در زندگی شما چه می‌گذرد. اگر کسی است که از او مطمئن نیستید، همچنان سعی کنید با او صادق باشید، اما رازهایی را فاش نکنید که ممکن است به چیزی که درست نیست تبدیل شود. برخی از مردم صداقت و آسیب پذیری را می گیرند و از آن برای آسیب استفاده می کنند، همان قدر که افتضاح است.

نحوه برخورد با شایعات

3 با مردم مهربانانه رفتار کنید. همه شایعات از دوستان نزدیک یا خانواده شما شروع نمی شود. خیلی‌ها از افرادی شروع می‌کنند که شما را به خوبی نمی‌شناسند و بنابراین به راحتی می‌توانند درباره شما دروغ بسازند. به همین دلیل مهم است که با همه مردم مهربانانه رفتار کنیم. هرچه با مردم مهربان تر باشید، کمتر احتمال دارد که از روی بدخواهی واکنش نشان دهند و سعی کنند به شهرت شما آسیب برسانند. حتی با افرادی که خوب رفتار کردن با آنها دشوار است، باید سعی کنید حداقل با آنها مهربان باشید.

  • برخی افراد شایعاتی را در مورد افرادی که به خوبی نمی شناسند منتشر می کنند زیرا احساس می کنند آن افراد با آنها بد رفتار کرده اند، حتی اگر آن شخص قصد چنین کاری را نداشته باشد. شما همیشه نمی توانید از این امر جلوگیری کنید، اما مهربانی با کسی احتمال اینکه شما را به عنوان منبع خود برای شایعه هدف قرار دهد کاهش می دهد.
  • اگر در یک محل کار شایعاتی را تجربه می کنید، همکاری را در رقابت تشویق کنید. ایجاد محیطی که در آن با همکاران خود به عنوان یک تیم و خانواده رفتار کنید، باعث می شود افراد احساس راحتی و استقبال بیشتری کنند و امیدواریم که نیازی به انتشار شایعات غیر ضروری در مورد دیگران احساس نکنند.

نحوه برخورد با شایعات

4 خودتان از شایعه پراکنی خودداری کنید. شایعه پراکنی نکنید به همین سادگی است. اگر خودتان شایعه پراکنی کنید و در صدمه زدن به دیگران و لطمه زدن به شهرت آنها نقش داشته باشید، احتمالاً شایعه ای در مورد شما پخش می شود. شما همچنین خود را در موقعیتی قرار داده اید که اگر دیگران در مورد شما شایعه ای منتشر کنند، نمی توانید دقیقاً عیب جویی کنید. اگر همین کار را با دیگران انجام دهید، پس بهتر از کسی نیستید که در مورد شما شایعه پراکنی کرده است.

  • اگر اطلاعاتی به شما گفته می‌شود و به نظر مضر می‌رسد یا می‌تواند به اعتبار کسی لطمه بزند، آن را برای خود نگه دارید. حتی اگر فکر نمی کنید مضر است، اما از صحت آن مطمئن نیستید، اطلاعات را منتشر نکنید. اگر مطمئن نیستید که اطلاعات درست است و شخص مورد نظر آسیبی از آن نخواهد دید، پس آن را به دیگران نگویید.

نحوه برخورد با شایعات

5 در مورد آنچه به اشتراک می گذارید شفاف باشید. اگر چیزی را به صورت محرمانه با کسی به اشتراک می گذارید و نمی خواهید دیگران بدانند، مطمئن شوید که آن شخص متوجه شده است. برخی از مردم آنچه را که دیگران به آنها گفته اند به اشتراک می گذارند، نه از روی بدخواهی، بلکه به این دلیل که هیچ ضرری در آن ندیده اند. اگر می خواهید چیزی را خصوصی نگه دارید، آن را با فردی که با او صحبت می کنید در میان بگذارید.

  • انجام این کار دوست شما را از به اشتراک گذاشتن اطلاعات خصوصی شما با شخص دیگری که ممکن است آن را با شخص دیگری به اشتباه به اشتراک بگذارد، باز می دارد. مثل بازی تلفن است — شما با یک جمله شروع می کنید و بعد از گذشتن آن بین چند نفر معنی آن تغییر می کند. برای جلوگیری از این اتفاق، با دوست خود روشن کنید که می خواهید این اطلاعات بین شما دو نفر باقی بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *