نحوه برخورد با فرد مغرور
نحوه برخورد با افراد سمی و بدرفتار
نحوه برخورد با افراد سمی و بدرفتار
۱۴۰۰-۰۸-۲۲
چگونه گذشته را پشت سر بگذاریم؟
چگونه گذشته را پشت سر بگذاریم؟
۱۴۰۰-۰۸-۲۲

نحوه برخورد با فرد مغرور

برخورد با شخصی که به سادگی از پذیرفتن ضعف یا پذیرش انتقاد خودداری می کند، می تواند بسیار ناامید کننده باشد. همه ما می توانیم در مواقعی افتخار کنیم ، اما همه ما با شخصی برخورد کرده ایم که به نظر می رسد غرور برای او موقعیت پیش فرض است. برخورد با چنین شخصی مستلزم ظرافت است ، اما با کمی آمادگی و حوصله می توانید بار برخورد با غرور او را کاهش دهید.

 

 

روش 1

داشتن یک مکالمه باز

 

نحوه برخورد با فرد مغرور

 

مرزهای واضح تعیین کنید. قبل از اینکه با فرد مغرور ارتباط برقرار کنید ، تماس بگیرید و دامنه مکالمه را تعیین کنید. در مورد موضوعی که می خواهید در مورد آن صحبت کنید واضح و مشخص باشید و سپس به آن پایبند باشید.

  • به عنوان مثال ، “من می خواهم در مورد بررسی عملکرد و سیاست افزایش ما با شما صحبت کنم.”
  • در مورد حفظ مرزها با قدرت عمل کنید. اشکالی ندارد که جملاتی از این قبیل بگویید: «می‌دانم که در مورد کارتان در شهرداری شهر هیجان‌زده هستید، اما این چیزی نیست که ما توافق کردیم درباره آن صحبت کنیم. بیایید روی پروژه باغ اجتماعی که من اجرا می کنم تمرکز کنیم.»
  • اگر آن شخص به مرزهای شما احترام نمی گذارد، ممکن است زمان آن رسیده که رابطه را دوباره ارزیابی کنید.

 

 

 

نحوه برخورد با فرد مغرور

 

پاسخ ها را در ذهن داشته باشید. اگر می‌دانید قرار است در مورد چه چیزی صحبت کنید، و فکر می‌کنید می‌توانید پیش‌بینی کنید که فرد مغرور چه می‌گوید، برنامه‌ریزی کنید که چگونه پاسخ دهید. اگر انتظار دارید ناامید شوید، ناامید کردن شما چندان آسان نخواهد بود.

  • اگر رویارویی شما را عصبی می کند، سعی کنید فیلمنامه ای بنویسید که می خواهید گفتگو چگونه پیش برود و نقش خود را تمرین کنید.
  • اگر بگویند، “یادداشتی را که فرستادم دیدی؟ من واقعاً با آن یادداشت را درست کردم!” شما می توانید با این جمله پاسخ دهید: “من آن را دیدم؛ در واقع می خواستم در مورد برخی از زبانی که در آن استفاده کرده اید صحبت کنم.”

 

 

 

نحوه برخورد با فرد مغرور

 

از تداعی کلمات برای هدایت مکالمه استفاده کنید. اگر احساس می‌کنید در یک موضوع گیر کرده‌اید، سعی کنید مکالمه را با افزایش‌های کوچک از آن دور کنید. خیلی ناگهانی نباشید؛ وقتی تغییری در مکالمه ایجاد می کنید، اجازه دهید مکالمه کمی توسعه یابد قبل از اینکه به آن ضربه دیگری بدهید.

  • به عنوان مثال، اگر فرد مغرور بخواهد در مورد اینکه کمیته چگونه باید به نفع او رای می داد صحبت کند، می توانید موضوع را به بحث در مورد محدودیت های دموکراسی تغییر دهید.

 

 

 

نحوه برخورد با فرد مغرور

 

از توافق برای رفتن به موضوع جدید استفاده کنید. گاهی اوقات بهترین راه برای برخورد با افراد مغرور این است که فکر کنند شما با آنها موافق هستید. از روش «بله، اما» برای معرفی چیزی که می‌خواهید درباره آن صحبت کنید استفاده کنید. مثلا:

  • من موافقم که می‌توانیم سازنده‌تر باشیم، اما اگر پایگاه‌های اطلاعاتی کم‌تر باشند، کمک می‌کند.»
  • “بله، من فکر می کنم که می تواند کار کند. اما عواقب آن ویرانگر خواهد بود.»
  • “بله، من حساب را تمام می کنم، اما اولویت اول من ارائه ای است که امروز بعدازظهر ارائه می کنم.”

 

 

 

نحوه برخورد با فرد مغرور

 

روی پای خود بایستید خم شدن به اراده افراد مغرور باعث می شود جایگاه شما در کنار او کاهش یابد و در آینده کمتر پذیرای شما باشد. اگر آنها به موقعیت شما پاسخ نمی دهند، موضوع را تغییر دهید.

  • به عنوان مثال، «ما فقط در این مورد به عقب و جلو می رویم. پس از صحبت در مورد حساب‌ها، بررسی مجدد این موضوع مفیدتر خواهد بود.»
  • به یاد داشته باشید که قاطع باشید و از عباراتی مانند “این کمک می کند …” یا “من می دانم …” استفاده کنید سعی کنید از عباراتی مانند “من فکر می کنم …” یا “من معتقدم …” خودداری کنید.

 

 

 

نحوه برخورد با فرد مغرور

 

محرک های منفی را بشناسید و از آن دوری کنید. افراد مغرور وقتی با حقایق یا حقایقی روبرو می شوند که با جهان بینی آنها سازگاری ندارد، لجباز می شوند. به هر کلمه، عبارت یا موضوعی که باعث لجبازی فرد مغرور می شود توجه کنید. این را یادداشت کنید و از مطرح کردن آنها در گفتگوهای آینده خودداری کنید.

 

 

 

نحوه برخورد با فرد مغرور

 

از آنها کمک بخواهید. افراد مغرور دوست دارند کنترل خود را در دست بگیرند و استقلال خود را حفظ کنند. شما می توانید با نظرخواهی از افراد مغرور، تملق و تملق او را به نمایش بگذارید. صدای آنها را به نشانه احترام درگیر کنید. همه به خوبی به آن پاسخ می دهند! درخواست کمک از یک فرد مغرور نیز می تواند راهی برای کمک به آنها باشد تا از غرور خود استفاده کنند.

 

 

روش 2

مراقبت از خود

 

نحوه برخورد با فرد مغرور

 

در مقابل شخصا این رفتار مقاومت کنید. شما عامل این رفتار منفی نیستید. اگر احساس می‌کنید به شما گوش داده نمی‌شود، دلیلش این نیست که چیز ارزشمندی برای مشارکت ندارید. افراد مغرور دریافت نصیحت را دشوار می دانند، زیرا آنها آن را انتقاد می دانند.

  • به یاد داشته باشید: در پایان روز، شما نمی توانید رفتار این شخص را کنترل کنید.

 

 

نحوه برخورد با فرد مغرور

 

بر حس موفقیت خود تکیه کنید. بعید است که از یک فرد مغرور تأییدیه دریافت کنید. افراد مغرور معمولاً چیزهایی را که به دست می آورید تصدیق نمی کنند زیرا آنها بسیار روی خودشان متمرکز هستند. برای انجام یک کار دشوار یا رسیدن به یک هدف، به خود ضربه بزنید.

 

 

نحوه برخورد با فرد مغرور

 

نفس بکشید و آرام باشید. صحبت کردن با یک فرد مغرور گاهی اوقات می تواند احساسی معادل دویدن مکرر به یک دیوار آجری باشد. دانستن اینکه با چه چیزی روبرو هستید، فقط شما را به این نتیجه می رساند. گاهی اوقات باید استراحت کنید و نفس بکشید تا ناامیدی از بین برود. این کار کمی تمرین و صبر می خواهد.

  • وقتی عمیق نفس می‌کشید، مواظب باشید صدای آه‌کشیدن به گوشتان نرسد. شما نمی خواهید از این که احساس ناامیدی می کنید، رد کنید. این فقط تعامل را از مسیر خود خارج می کند.

 

 

نحوه برخورد با فرد مغرور

 

 

دور شوید گاهی اوقات بهترین کاری که می توانید برای خودتان انجام دهید این است که به خودتان کمی فضا بدهید. ممکن است احساس کنید که زمان و انرژی زیادی را برای حفظ یک رابطه سمی صرف می کنید. این می تواند از نظر ذهنی خسته کننده باشد، و می تواند باعث شود احساس بسیار بدی نسبت به خودتان داشته باشید. از فردی که باعث این استرس می شود فاصله بگیرید.

  • این نباید یک جدایی دائمی باشد. ممکن است بخواهید در مقطعی رابطه را دوباره مرور کنید، اما به فرد مغرور بگویید که این کار را فقط با شرایط خود انجام خواهید داد. به آنها بگویید که برای فکر کردن به فضایی نیاز دارید و وقتی آماده شدید با آنها تماس خواهید گرفت.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *