نحوه صحیح براشینگ موی آقایان
نکات اساسی برنامه ریزی زندگی برای موفقیت
چگونه برنامه ریزی مالی استراتژیک برای خود ایجاد کنیم؟
۱۴۰۱-۱۲-۰۱
7 استراتژی برای مادران خجالتی
7 استراتژی برای مادران خجالتی
۱۴۰۱-۱۲-۰۳

نحوه صحیح براشینگ موی آقایان

وقتی به درستی انجام شود، سشوار کردن مو به شما این امکان را می دهد که مدل موهای خود را راحت تر کنترل کنید. اگر قبلاً از محصولی برای حالت دادن به موهای خود استفاده می‌کنید، استفاده از سشوار می‌تواند به شما کمک کند زمان و محصولی را که برای رسیدن به ظاهر دلخواه خود لازم است، کاهش دهید. یادگیری روش صحیح سشوار کردن موهایتان به شما این امکان را می دهد که سریع و کارآمد به مدل موی عالی برسید.

قسمت1 :  موهای خود را آماده کنید

نحوه صحیح براشینگ موی آقایان

1 موهای خود را طبق معمول بشویید. سشوار کردن نیاز به استفاده از حرارت مستقیم دارد که می تواند به موهای شما آسیب برساند. از شامپو و نرم کننده مرطوب کننده استفاده کنید تا به موهایتان کمک کند روغن طبیعی خود را حفظ کنند. این کار شکستگی، خشکی و/یا وز شدن را به حداقل می رساند.

  • محصولات مرطوب‌کننده‌ای که حاوی روغن‌های طبیعی هستند، مانند روغن نارگیل یا روغن آووکادو، گزینه‌های عالی برای کمک به موهای شما برای حفظ و احیای روغن‌های طبیعی خود هستند.

 

 

نحوه صحیح براشینگ موی آقایان

2 موهای خود را با حوله خشک کنید. سشوار کشیدن مو در حالی که خیس است به حرارت بیشتری نیاز دارد و می تواند به موهای شما آسیب برساند. موهای خود را به آرامی با یک حوله پاک کنید تا رطوبت اضافی از بین برود. از مالیدن، فشردن یا چرخاندن موها خودداری کنید، زیرا این کار می تواند به آنها آسیب برساند.

  • در صورت امکان از یک حوله میکروفیبر یا یک تی شرت نرم برای خشک کردن موهای خود استفاده کنید. حوله های میکروفیبر نسبت به حوله های نخی اصطکاک کمتری ایجاد می کنند و آسیب کمتری به موهای شما وارد می کنند. این منجر به وز شدن کمتر و آسیب کمتری به موهای شما در طول زمان می شود.
  • با گرفتن یک تار مو در نزدیکی ریشه و کشیدن انگشتان خود در طول آن به سمت نوک می توانید متوجه شوید که موهایتان به اندازه کافی خشک است یا خیر. اگر آب از موهایتان می چکد، باید قبل از سشوار کشیدن، آن را با حوله یا سشوار خشک کنید.

 

نحوه صحیح براشینگ موی آقایان

3 هر گره خوردگی را شانه کنید. شانه کردن قسمتی در موهایتان حالت دادن به آن را آسان تر می کند. موهای شما باید به طور طبیعی در اطراف قسمت از قبل بیفتد.   یک شانه را روی موهای خود بکشید تا هر گونه گره از بین برود. این به شما این امکان را می دهد که موهای خود را یکنواخت تر خشک کنید.

  • هنگام شانه کردن موها، همیشه از انتها شروع کنید و به سمت تاج سر حرکت کنید.
  • بهتر است به جای برس زدن موهایتان در هنگام خیس شانه بزنید زیرا تارهایتان در هنگام خیس شدن ضعیف تر می شوند. هنگام شانه زدن موهای خیس خود ملایم باشید، زیرا ممکن است باعث شکستگی قابل توجهی شود.
  • اگر موهای شما مجعد است، از یک شانه دندانه پهن استفاده کنید تا گره های آن را به آرامی باز کنید. برس زدن موهای مجعد می تواند آنها را وز و غیر قابل کنترل کند.

 

 

نحوه صحیح براشینگ موی آقایان

4 از یک محصول محافظ حرارت استفاده کنید. اگر موهای شما به درستی محافظت نشود، سشوار می تواند آسیب شدیدی به موهای شما وارد کند.   از یک محصول محافظ حرارتی، مانند اسپری یا موس فعال شده با حرارت استفاده کنید تا از سرخ شدن آن توسط سشوار جلوگیری کنید. از محصول کافی برای پوشش هر تار مو استفاده کنید.

قسمت2 : استفاده از سشوار

 

نحوه صحیح براشینگ موی آقایان

1 سشوار را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. وقتی فولیکول‌های موی شما گرم می‌شوند، باز می‌شوند، که به آنها اجازه می‌دهد انعطاف‌پذیرتر شوند و کنترل آن‌ها آسان‌تر شود. اما اگر حرارت بیش از حد اعمال شود، می تواند به موهای شما آسیب برساند و آنها را وز و غیر قابل کنترل کند. متوسط ​​معمولاً یک تنظیم حرارتی مناسب برای خشک کردن موهای شما بدون سرخ کردن است.
  • اگر سشوار شما دارای 3 تنظیم است، تنظیم میانی معمولا بهترین است.
  • اگر موهای شما سالم تر است، می توانید از دمای بالاتر استفاده کنید. برای موهای نازک، ضعیف یا شکننده، از کمترین درجه حرارت ممکن استفاده کنید.

 

نحوه صحیح براشینگ موی آقایان

2 سشوار را در فاصله 6 تا 8 اینچ (15 تا 20 سانتی متر) از موهای خود قرار دهید. اگر آن را خیلی نزدیک نگه دارید، هوای گرم می تواند موها و/یا پوست سر شما را بسوزاند. در صورت لزوم از یک برس، شانه یا انگشتان خود استفاده کنید تا موهای خود را به سشوار نزدیک کنید.

  • از هدف قرار دادن هر ناحیه ای از مو برای مدت طولانی خودداری کنید، زیرا می تواند به موهای شما آسیب برساند و باعث صاف و شل شدن آن شود. سشوار را به اطراف حرکت دهید و جریان هوا را موازی با بخشی از موهایی که در حال خشک کردن هستید هدف بگیرید.
  • موهای خود را از ریشه تا انتها خشک کنید، سشوار را پشت برس، شانه یا انگشتان خود نگه دارید، هر کدام که برای حالت دادن به موهای خود استفاده می کنید. همچنین می توانید سشوار را به جلو و عقب تکان دهید تا از هدایت گرما به مدت طولانی به یک نقطه منفرد جلوگیری کنید.

 

 

نحوه صحیح براشینگ موی آقایان

3 از فشار هوا برای فشار دادن موهای خود به سمتی که می خواهید دراز بکشد استفاده کنید. از یک شانه یا برس برای گرفتن موها استفاده کنید و در حین خشک کردن موها به کنترل آن کمک کنید. اگر برس ندارید، از انگشتان خود استفاده کنید و موها را به آرامی در جهتی که می خواهید خشک کنید بکشید. برای کنترل بیشتر و وز کردن کمتر، از ریشه به سمت نوک حرکت کنید.

  • برای اینکه به موهایتان حجم بیشتری بدهید، جریان هوا را از زیر قسمتی از مو که می خواهید حجم دهید، به سمت بالا زاویه دهید. این کار موها را به سمت بالا می برد و به آنها کمک می کند تا حجم بیشتری پیدا کنند. برای این کار بهتر است از یک نازل اتصال جریان هوا استفاده کنید، زیرا هدایت جریان هوا را به موهای شما آسان می کند.
  • برای اینکه موهایتان حجم کمتری داشته باشد، جریان هوا را از بالای قسمتی از مو که می‌خواهید صاف کنید به سمت پایین زاویه دهید. این کار موها را به سمت پایین فشار می‌دهد و کمک می‌کند تا به تاج شما نزدیک‌تر شوند.
  • بیشتر سشوارها با یک نازل متمرکز کننده هوا قابل اتصال به فروش می رسند که برای کنترل بیشتر جریان هوا می توان آن را به انتهای سشوار خود چسباند.

نحوه صحیح براشینگ موی آقایان

4 از انگشتان خود برای بلند کردن موهای خود در جلو استفاده کنید. سشوار را از زیر خط موی خود به سمت بالا بکشید تا هوا موهای شما را به سمت بالا فشار دهد. از انگشتان خود برای بلند کردن و کشیدن موهای جلوی تاج خود به سمت بالا در حالی که آنها را خشک می کنید استفاده کنید. این یک لیفت طبیعی ایجاد می کند و به جلوی موهای شما حجم می دهد. برای حجم بیشتر، از یک برس گرد برای کشیدن موها به سمت بالا و دور کردن موها در حین خشک کردن استفاده کنید.

 

 

 

نحوه صحیح براشینگ موی آقایان

 

5 موهای خود را به جلو برگردانید و از زیر آن را با سشوار خشک کنید. اگر عجله دارید یا نمی خواهید زمان زیادی را صرف اصلاح موهای خود کنید، این یک راه آسان برای حجم دادن به موهایتان با دردسر کمتر است. ابتدا سشوار را روی تاج سر خود متمرکز کنید و در حین خشک کردن موهای خود را با انگشتان خود به آرامی از ریشه بلند کنید. این کار به موهای نازک یا شل می‌افزاید و ظاهری طبیعی و بافت‌دار ایجاد می‌کند.

 

 

قسمت3 : اتمام کار مدل موی شما

نحوه صحیح براشینگ موی آقایان

1 استایل خود را با هوای سرد تنظیم کنید. همانطور که فولیکول‌های مو در گرما راحت‌تر کنترل می‌شوند، وقتی سرد هستند بسته می‌شوند و سفت‌تر می‌وند. وقتی موهایتان کاملا خشک شد، از حالت سرد روی سشوار استفاده کنید تا موهایتان را با هوای سرد منفجر کنید. این کار باعث درخشندگی می شود و فولیکول های مو را در جای خود قفل می کند.

 

 

نحوه صحیح براشینگ موی آقایان

2 از محصول مو برای ثابت نگه داشتن مدل مو استفاده کنید. محصولات مختلف به نتایج متفاوتی دست می یابند، بنابراین مهم است که قبل از انتخاب یک محصول نهایی، بدانید که می خواهید چه ظاهری داشته باشید. محصولات با استحکام نگه داشتن سبک تر، انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می دهند، در حالی که محصولات با چسبندگی قوی تر، موهای سفت تری ایجاد می کنند. از محصول مناسب برای نوع سبکی که می خواهید به دست آورید استفاده کنید.

  • ممکن است مجبور شوید محصولات مختلفی را آزمایش کنید تا زمانی که متناسب با طول، بافت و مدل موهای خود را پیدا کنید.

 

نحوه صحیح براشینگ موی آقایان

3 برای درخشندگی و کنترل موهای کوتاه از ژل استفاده کنید. ژل ها معمولا چسبندگی و درخشندگی بالایی دارند. اینها گزینه‌های عالی برای تکمیل استایل‌های جاروب شده یا صاف هستند، اما نباید برای سبک‌هایی که به انعطاف‌پذیری نیاز دارند استفاده شوند.

  • برای داشتن ظاهری مرطوب و براق، موها را در حالی که خیس هستند ژل بزنید. سپس، اجازه دهید موهایتان در هوا خشک شوند یا با استفاده از دیفیوزر آن را خشک کنید.
  • اگر می خواهید چسب محکمی داشته باشید که صاف به نظر برسد، ژل خود را روی موهای خیس بمالید، سپس از یک برس در حین سشوار کشیدن آن استفاده کنید.
  • برای موهای ضخیم تر، از ژل با چسبندگی قوی تر استفاده کنید. برای موهای نازک یا نازک، از ژل نگهدارنده سبک تر استفاده کنید.

 

نحوه صحیح براشینگ موی آقایان

4 برای مدل هایی که نیاز به تعریف واضح دارند، از موم یا واکس مو استفاده کنید. پومادها و موم ها روی موهای متوسط ​​تا متوسط ​​بهترین اثر را دارند. همچنین می توان از آنها در موهای موج دار یا مجعد برای درخشندگی و جداسازی استفاده کرد.

  • برای داشتن ظاهری «به هم ریخته»، مقداری پوماد یا موم به اندازه یک سکه را روی انگشتان خود فشار دهید و آن را به اطراف بمالید. انگشتان خود را از بین موهای خود بگذرانید، از ریشه شروع کنید و انگشتان خود را به سمت بیرون به سمت نوک برس بزنید. اطمینان حاصل کنید که محصول به طور یکنواخت در سراسر موهای شما قرار گرفته است. به آرام کردن موهایتان با انگشتانتان ادامه دهید تا به ظاهر دلخواه برسید.
  • اگر موهای شما به طور طبیعی چرب است، به جای پوماد از موم استفاده کنید. پوماد حاوی روغنی است که موهای شما را حتی چرب تر نشان می دهد.
  • اگر موهایتان نازک است، پوماد را امتحان کنید. اگر ضخیم تر است، موم را امتحان کنید.
  • از این محصول زیاد استفاده نکنید، زیرا باعث می شود موهای شما سنگین و چرب به نظر برسد.

نحوه صحیح براشینگ موی آقایان

5 از کرم استفاده کنید تا با کمی دردسر ظاهری براق داشته باشید. اینها برای مردانی با مدل موی معمولی که چیزی ساده می خواهند بسیار عالی هستند. زمانی که می‌خواهید نگهدارنده انعطاف‌پذیری داشته باشید، از کرم استفاده کنید و موخوره را کنترل کنید.

  • کرم‌ها برای مردانی که نمی‌خواهند کسی بداند محصولی در موهایشان وجود دارد، خوب عمل می‌کند.
  • اگر به کنترل بیشتری روی استایل خود نیاز دارید، به جای آن از موم یا پوماد استفاده کنید.

 

نحوه صحیح براشینگ موی آقایان

موس را برای حجم دادن به موهای خود و در عین حال روشن و انعطاف پذیر نگه دارید . موس مخصوصاً برای افزودن حجم به موهای بلند، موج دار یا مجعد عالی است. تقریباً برای هر مدل مویی قابل استفاده است، به جز آنهایی که نیاز به چسبندگی بسیار قوی دارند.

  • همیشه باید موس را روی موهای خیس بمالید. سپس، می توانید آن را با سشوار خشک کنید.

 

نحوه صحیح براشینگ موی آقایان

7 ظاهر خود را با یک لایه اسپری مو به پایان برسانید. قوطی را به اندازه طول بازو از سر خود نگه دارید. در حین اسپری کردن، قوطی را با حرکات دایره ای حرکت دهید، مطمئن شوید که برای مدت طولانی روی یک ناحیه از موهایتان متمرکز نشوید. این باعث می شود استایل شما در تمام طول روز ثابت بماند. همچنین می تواند به رام کردن آخرین پروازها کمک کند. اگر به نظر می رسد محصول بیش از حد موهای شما را سنگین می کند، از اسپری مو بیشتر و ژل کمتری استفاده کنید.

  • اسپری های مو با قدرت نگهداری متفاوت نیز فروخته می شوند. از استفاده از اسپری موی سنگین که می تواند موهای شما را سنگین کند خودداری کنید. یک نگهدارنده سبک تر برای وزن کمتر و حجم بیشتر انتخاب کنید.
  • هنگام استفاده از اسپری مو همیشه دست خود را در حرکت نگه دارید. این کار از اشباع و سنگین شدن بیش از حد موهای شما جلوگیری می کند.
  • قبل از اینکه موهایتان را لمس کنید صبر کنید تا اسپری مو کاملا خشک شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *