نحوه نگهداری سیر
راهنمای ویتامین های پس از زایمان
۱۴۰۰-۰۷-۲۲
خوردن سیر خام چه مزایا و معایبی دارد؟
خوردن سیر خام چه مزایا و معایبی دارد؟
۱۴۰۰-۰۷-۲۲

نحوه نگهداری سیر

سیر عنصری است که طعم فوق العاده ای به غذاها می بخشد و در اکثر آشپزخانه های سراسر جهان یافت می شود. حداقل 11 نوع سیر وجود دارد که از نظر طعم، رنگ و اندازه متفاوت هستند. رایج ترین اشکال شامل گردن سخت، کریول، مشکی و نرم گردن است که سیری است که در اکثر فروشگاه های مواد غذایی مشاهده می کنید. این مقاله از بخش تغذیه مجله اینترنتی وبگردون بهترین روش های ذخیره سیر را مرور می کند.

 

هنگام انتخاب پیاز سیر، بهتر است به دنبال آنهایی باشید که معطر و پر از حبه های سفت هستند. باید از پیازهایی که پوست خشک، جوانه زده یا مناطق تیره و پوسیده دارند اجتناب شود. هنگامی که انتخاب خود را انجام دادید ، ممکن است در مورد بهترین روش نگهداری آن فکر کنید، زیرا این می تواند تفاوت زیادی در آشپزی شما ایجاد کند.

 

نحوه نگهداری سیر تازه

اگر سیر به درستی ذخیره شود، می تواند برای ماه ها خوب نگهداری شود. چند روش برای نگهداری صحیح سیر بدون از دست دادن طعم و یا کاهش طول عمر آن وجود دارد.

 

در دمای اتاق

نگهداری کامل پیاز سیر بهترین راه برای ذخیره سیر تازه است.هنگامی که لامپ شکسته می شود، عمر سیر کاهش می یابد. به طور معمول، شکستن سر سیر حدود 10 روز طول می کشد. ساده ترین راه برای نگهداری سیر تازه در خانه، دمای اتاق در کیسه های مشبک است.

سیر تازه را بهتر است در مکانهای خشک و تاریک نگهداری کنید. دمای ایده آل برای نگهداری سیر حدود 60 تا 65 درجه فارنهایت (15 تا 18 درجه سانتی گراد) در رطوبت ملایم است.

 

در یخچال

سیر را می توان در کشوی تردتر یخچال نیز نگهداری کرد. با این حال، سیر سرد چند روز پس از بیرون آوردن از یخچال شروع به جوانه زدن می کند.اگرچه سیر جوانه زده خوراکی است، اما ایده آل نیست و طعم تلخ تری را ارائه می دهد. بنابراین، اگر تصمیم دارید سیر را از این طریق ذخیره کنید، حتماً آن را در یخچال نگه دارید تا زمانی که برای استفاده آماده شوید.

سیر پوست کنده یا خرد شده را نیز می توانید در یخچال نگهداری کنید.

بهترین راه برای ذخیره سیر باقی مانده این است که آن را در یک ظرف سرپوش دار و محکم در یخچال قرار دهید، جایی که می تواند تا 2 هفته دوام بیاورد.

 

در فریزر

یکی دیگر از گزینه های ذخیره سیر، انجماد آن است. با این حال، برخی از مردم احساس می کنند که سیر منجمد به اندازه سیر تازه خوشمزه نیست. ساده ترین راه برای ذخیره سیر در فریزر این است که حبه ها را پوست بگیرید، سیر را خرد کنید، کمی آب یا آب گوشت اضافه کنید و آن را در سینی های یخ منجمد کنید.

تکه های یخ سیر باید در ظرفی محکم در فریزر نگهداری شوند و تا 1 ماه بدون از دست دادن طعم، دوام بیاورند.

خلاصه: وقتی سیر به درستی ذخیره می شود، می تواند برای ماه ها خوب نگهداری شود. می توان آن را در دمای اتاق یا در یخچال یا فریزر نگهداری کرد.

 

 

روشهای دیگر برای نگهداری سیر

نگهداری صحیح سیر تازه برای حفظ طعم و افزایش حداکثر طول عمر بسیار حیاتی است. با این حال، روشهای دیگری برای ذخیره سیر به غیر از استفاده از یخچال یا فریزر وجود دارد.

سیر تفت دهید!

تفت دادن سیر در فر نه تنها یک روش خوشمزه برای لذت بردن از سیر است بلکه راهی برای ذخیره آن به طور نامحدود در فریزر است. سیر بو داده را می توان مشابه روش استفاده از سیر تازه استفاده کرد. برای تفت دادن سیر، کافی است یک ظرف مخصوص پخت را با روغن زیتون چرب کرده و پیازها را در فر با دمای 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتی گراد) به مدت حدود 45 دقیقه در فر قرار دهید.

پس از پخت، نوک پیازها و حبه ها را بریده و سیر نرم را در یک ظرف فریزر محکم فشار دهید.

سیر سرخ کرده را تا 1 هفته در یخچال نگه دارید یا آن را به طور نامحدود فریز کنید. تفت دادن سیر در روغن از یخ زدن کامل سیر جلوگیری می کند و در صورت نیاز استفاده از آن بسیار آسان است.

 

سیر ترشی درست کنید!

یکی دیگر از روشهای نگهداری سیر ترشی آن است. برای ترشی سیر و نگهداری آن در یخچال، به سادگی همان روشی را انجام دهید که هر ترشی را ترشی می کنید. این شامل یک شیشه، نمک، سرکه و سبزی است که می خواهید ترشی کنید.

اگرچه ترشی سیر کمی بیشتر از سایر موارد نگهداری عمر می کند، اما می تواند طول عمر آن را تا چند ماه افزایش دهد.

توجه داشته باشید که ترشی طعم سیر را کاهش می دهد. با این حال، این ماده خوشمزه برای تعدادی از غذاها، از جمله سالاد، سیب زمینی سرخ کرده و حمص است.

 

آب آن را کم کنید!

یکی دیگر از راه های آسان برای ذخیره سیر، کم آبی آن است. برای از بین بردن سیر، سیرها را ساده پوست بگیرید و سیر را به برش های نازک برش دهید.

دستگاه خشک کن غذا بهترین عملکرد را دارد. با این وجود، اگر چنین چیزی ندارید، کافی است برش های سیر را روی ورقه پخت قرار دهید و در فر با دمای 115 درجه فارنهایت (45 درجه سانتی گراد) به مدت حدود 30 دقیقه قرار دهید. هنگامی که سیر ترد شد، آنها را در ظرف دربسته و در دمای اتاق برای چند ماه نگهداری کنید.

تکه های سیر خشک شده را می توان به روغن اضافه کرد تا روغن طعم دار سیر ایجاد شود، که می تواند برای تهیه سالاد و غذاهای دیگر استفاده شود.

اگر روغن با طعم سیر تهیه می کنید ، حتما آن را در یخچال نگهداری کنید، جایی که می تواند تا 3 هفته دوام بیاورد. توجه داشته باشید که هرگز نباید سیر تازه و نپخته را در روغن بریزید. این باعث ایجاد محیطی برای نوعی باکتری به نام Clostridium botulinum می شود که باعث بوتولیسم می شود ، بیماری نادر اما جدی که به اعصاب بدن حمله می کند.

خلاصه: سیر را می توان به غیر از یخچال و فریزر به روشهای دیگر از جمله کباب کردن، ترشی کردن یا آبگیری آن ذخیره کرد.

 

نتیجه نهایی

سیر یک ماده خوشمزه و رایج است که به بسیاری از غذاها طعم و عمق می بخشد. در حالی که انواع زیادی از سیر وجود دارد، بیشتر آنها را می توان برای پخت و پز عمومی استفاده کرد.

سیر را می توان به روش های مختلفی مانند دمای اتاق یا در یخچال یا فریزر نگهداری کرد. برای تنوع، می توانید آن را بو داده، ترشی یا آب دهید. با این حال، ساده ترین و بهترین راه برای نگهداری سیر تازه در یک مکان خشک و خنک در آشپزخانه شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *