نحوه نگهداری و رشد شبدر بنفش
راهنمای نگهداری، رشد و پروش ریگر بگونیا
۱۴۰۰-۰۱-۱۹
چطور غوره‌ای یا رشته‌مرواریدی را نگهداریم کنیم؟
۱۴۰۰-۰۱-۱۹

نحوه نگهداری و رشد شبدر بنفش

شبدر بنفش (Oxalis triangularis) که به آن شموتاه کاذب نیز می گویند ، یکی از گیاهان غیرمعمول با شاخ و برگ تقریبا سیاه است. در حقیقت ، شاخ و برگ آن یک رنگ بنفش بسیار عمیق است. برگها مثلثی بوده و به طور معمول در گروههای سه تایی رشد می کنند. در شب (یا در روزهای خاص ابر) تقریباً مانند چتر جمع می شوند ، اما با نور صبح دوباره باز می شوند. این گیاه دارای گلهای ریزی است که به رنگ سفید تا صورتی کم رنگ یا اسطوخودوسی است.

شبدر بنفش بهتر است در بهار کاشته شود و عملکرد خوبی در گیاهان خانگی داشته باشد. سرعت رشد متوسطی دارد. در این مقاله از بخش گل و گیاه مجله اینترنتی وبگردون ، نحوه نگهداری و رشد شبدر بنفش را بررسی می کنیم.

 

نام علمی Oxalis triangularis (synonymous with Oxalis regnellii)
نام عمومی
Purple shamrock, false shamrock, love plant, shamrock, wood sorrel, oxalis, black oxalis
گونه گیاه Perennial
اندازه عموم
0.5–1 ft. tall, 1–2 ft. wide
نیازبه نور خورشید
Full, partial
نو خاک
Loamy, sandy, well-drained
خاک pH Acidic
فصل گلدهی
Fall, spring, winter
رنگ گل
White, pink, lavender
سخی 8–11 (USDA)
ناحیه بومی
South America
سمی بودن
Toxic to people and animals

مراقبت از شبدر بنفش:

رشد شبدر بنفش در مناطق رشد خود در زمین ، و همچنین در ظروف و گیاهان خانگی داخلی بسیار آسان است. کلید یک گیاه سالم تأمین لکه آفتابی و آبیاری آن در هر زمان خشک شدن خاک است. همچنین ، برای تشویق رشد سالم ، در نظر داشته باشید که شموتان را در تمام طول فصل رشد خود تغذیه کنید.

توجه به این نکته مهم است که گیاه شبدر بنفش در طی پاییز تا بهار به طور فعال رشد می کنند و گل می دهند و در تابستان خاموش می مانند. این ممکن است هر ساله اتفاق بیفتد ، به خصوص برای گیاهان خانگی ، اما این یک احتمال است که نیاز به مراقبت های متفاوت دارد. هنگامی که آنها خاموش باشند ، شاخ و برگ کاهش می یابد. در صورت مشاهده این اتفاق ، آبیاری را کاهش داده و تغذیه گیاه خود را متوقف کنید. به محض اینکه می بینید شاخ و برگ جدید شروع به رشد می کند ، روند عادی مراقبت از گیاه خود را از سر بگیرید.

 

سبک:

این گیاه در آفتاب کامل تا سایه جزئی به خوبی رشد می کند. اگر آن را در فضای باز پرورش می دهید و در آب و هوای گرم زندگی می کنید ، از آن در برابر آفتاب گرم بعد از ظهر محافظت کنید. در فضای بسته ، گیاه باید توسط پنجره ای رشد کند که نور زیادی دریافت می کند. گلدان را بطور منظم بچرخانید ، بنابراین در انتهای همه طرف گیاه رو به نور قرار گرفته و رشد یکنواختی دارد. نور کم می تواند باعث ضعف و لگی شدن گیاه شود.

 

خاک مناسب:

شبدر بنفش تا زمانی که زهکشی خوبی داشته باشد می تواند در انواع مختلف خاک رشد کند. اگر خاک رطوبت زیاد خاک را حفظ کند، ریشه آن مستعد پوسیدگی است. خاک لومی یا ماسه ای بهترین است. و برای رشد کانتینر، یک مخلوط گلدان معمولی و خوب تخلیه باید مناسب باشد.

 

اب دهی:

آبیاری برای حفظ مقدار یکنواخت رطوبت خاک در گیاهان جوان شبدر بنفش. گیاهان تاسیس شده برخی از تحمل به خشکی دارند و اگر آب را فراموش کنید ، بخشنده هستند. در طول فصل رشد گیاهان گلدان شبدر بنفش ، هر زمان که اینچ سطح خاک خشک شده است، آبیاری کنید. وقتی گیاه در تابستان خاموش است ، تقریباً هر دو تا سه هفته یکبار کمی آبیاری کنید تا از خشک شدن کامل خاک جلوگیری شود.

 

دما و رطوبت:

این گیاهان دمای بین 60 تا 75 درجه فارنهایت را دوست دارند ، که باعث می شود آنها به ویژه برای رشد در محیط داخلی در دمای متوسط ​​اتاق مناسب باشند. آنها می توانند دمای شب را تا 50 درجه فارنهایت تحمل کنند. با هدف محافظت از گیاهان در برابر وزش باد شدید در فضای باز و پیشگیری از فضای داخلی ، به ویژه گیاهان تهویه هوا و بخاری ، زیرا می توانند به شاخ و برگ گیاه آسیب برسانند. سطح متوسط ​​رطوبت برای گیاهان شبدر بنفش ایده آل است.

 

کود

در فصل رشد گیاه از کود آهسته یا مایع در گیاه شموتاه بنفش استفاده کنید. در داخل خانه ، کود مایع برای گیاهان آپارتمانی ایده آل است. اختلاط مقداری کمپوست در خاک همچنین می تواند به رشد سالم کمک کند.

 

آیا رنگ شبدر بنفش سمی است؟

گیاهان Oxalis هنگام خوردن هم برای افراد و هم برای حیوانات سمی هستند. تمام قسمتهای گیاه سمی هستند و بیشترین غلظت سموم در پیازها است.

علائم مسمومیت

علائم مسمومیت هم برای افراد و هم برای حیوانات شامل آبریزش، ناراحتی معده، استفراغ ، اسهال ، ضعف ، بی حالی و لرزش است. خوشبختانه طعم تلخ گیاه معمولاً مانع از بلع زیاد آن می شود که می تواند علائم جدی ایجاد کند. اما هنوز هم ، اگر به مسمومیت مشکوک هستید، در اسرع وقت با یک متخصص پزشکی تماس بگیرید.

 

انواع شبدر

چندین گیاه وجود دارد که از نام رایج شبدر استفاده می کنند ، از جمله:

  • Oxalis acetosella: این گیاه به نام ترشک چوبی یا شبدر نیز شناخته می شود ، این گیاه دارای برگهای سبز روشن و قلبی شکل است که در گروه های سه تایی مشاهده می شود.
  • Oxalis tetraphylla: این گیاه به دلیل چهار شاخه برگ معمولاً به عنوان ترشک چهار برگ یا شبدر خوش شانس شناخته می شود. برگها به رنگ سبز روشن با مرکز مارون هستند.
  • Oxalis lasiandra: از این گونه به نام خیزران مکزیکی یا نخل درخت خرما یاد می شود. قد کمی بیش از یک پا رشد می کند و گلهای صورتی روشن به گل های سرمه ای می دهد.
  • Oxalis adenophylla: این گونه معمولاً به نام oxalis شیلیایی یا شموت نقره ای شناخته می شود. این برگهای سبز نقره ای و دارای گلهای صورتی با مراکز بنفش عمیق است.
  • Oxalis bowiei: نام های رایج این گونه شامل شموت کوهی کیپ ، خاکشیر چوبی Bowie’s و خاکشیر چوب گل قرمز است. شکوفه هایی به رنگ گل رز تا بنفش مایل به قرمز دارد.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *