نکاتی برای سالم نگه داشتن مفاصل
,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
هوش هیجانی در عشق و روابط
۱۴۰۰-۰۴-۱۹
داستان حضرت موسی و مرد ساجد
۱۴۰۰-۰۴-۱۹

نکاتی برای سالم نگه داشتن مفاصل

در این مقاله از بخش سلامت جسمی مجله اینترنتی وبگردون به بررسی نکاتی برای سالم نگه داشتن مفاصل می پردازیم.

این قانون طلایی سلامت مفاصل است: هرچه بیشتر حرکت کنید ، سفتی کمتری خواهید داشت. خواه در حال مطالعه ، کار یا تماشای تلویزیون باشید، اغلب موقعیت خود را تغییر دهید. کمی از میز یا صندلی خود استراحت کرده و فعالیت خود را شروع کنید.

اول ایمنی

بالشتک کف دست شماست. بنابراین هنگام انجام کارهایی مانند اسکیت روی خط یا ورزش های تماسی ، لباس خود را بپوشید. اگر مفاصل شما از قبل درد دارند ، ممکن است هنگام بازی تنیس یا گلف ، بریس بپوشید.

چند پوند ریخته

اندازه شما روی برخی از فشارهای ران ، زانو و پشت شما تأثیر می گذارد. حتی اندکی کاهش وزن نیز می تواند به شما کمک کند. هر پوندی که از دست می دهید 4 پوند فشار از زانو می گیرد. از پزشک خود بپرسید که بهترین راه برای شروع کار چیست.

 

قبل از ورزش کشش نداشته باشید!

انعطاف پذیری به شما کمک می کند حرکت بهتری داشته باشید. سعی کنید روزانه یا حداقل سه بار در هفته کشش داشته باشید. اما در زمان سرد شدن عضلات این کار را نکنید. برای اولین بار یک گرم کردن سبک مانند 10 دقیقه راه رفتن انجام دهید تا مفاصل ، رباط ها و تاندون های اطراف آنها شل شود.

کم تأثیر بروید

کدام ورزش خوب است؟ بهترین انتخاب ها فعالیت هایی است که به مفاصل شما ضربه نمی زند ، مانند پیاده روی ، دوچرخه سواری ، شنا و تمرینات قدرتی.

 

فلکس برخی از عضلات

قوی تر شوید تا از مفاصل خود پشتیبانی بهتری داشته باشید. حتی کمی قدرت بیشتر نیز تفاوت ایجاد می کند. یک فیزیوتراپیست یا مربی مجاز می تواند به شما نشان دهد که چه اقداماتی را انجام می دهد و چگونه آنها را انجام دهید. اگر مشکل مفصلی دارید ، از حرکات سریع و تکراری خودداری کنید.

 

در محدوده خود کار کنید

آیا مفاصل شما خیلی سفت هستند؟ شما می خواهید تا آنجا که می توانید دامنه حرکتی خود را برگردانید. “این مقدار طبیعی است که مفصل می تواند در جهات خاصی حرکت کند. پزشک یا فیزیوتراپیست شما می تواند تمریناتی را پیشنهاد دهد تا شما را به جایی که باید باشد برساند.

 

شکم خود را تقویت کنید!

عضلات شکم و پشت قوی تر به تعادل شما کمک می کنند. این بدان معناست که احتمال سقوط یا آسیب دیدگی شما کمتر است. تمرینات تقویت کننده هسته (شکم ، کمر و ران) را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. تمرینات پیلاتس و یوگا تمرینات عالی هستند.

 

محدودیت های خود را بدانید!

بعد از ورزش مقداری درد عضلانی طبیعی است. اما اگر بیش از 48 ساعت صدمه دیدید ، ممکن است زیاده روی کرده باشید. دفعه بعد خیلی سخت نگیرید. کار با درد می تواند منجر به آسیب یا آسیب شود.

 

ماهی بخورید!

اگر به درد مفصل RA مبتلا هستید ، یک ظرف ماهی می تواند به شما کمک کند. انواع آب سرد چرب مانند ماهی آزاد و ماهی خال مخالی منابع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که به سلامت مفاصل کمک می کنند. آنها همچنین التهاب را کاهش می دهند ، که باعث درد و حساسیت مفصلی در افراد مبتلا به RA می شود. ماهی را دوست ندارید؟ به جای آن کپسول روغن ماهی را امتحان کنید.

استخوان های خود را محکم نگه دارید!

کلسیم و ویتامین D می تواند کمک کند. لبنیات بهترین منابع کلسیم هستند ، اما گزینه های دیگر سبزیجات برگ سبز مانند کلم بروکلی و کلم پیچ است. اگر کلسیم کافی از غذا دریافت نمی کنید ، در مورد مکمل ها از پزشک خود سوال کنید.

 

وضعیت بدن خود را هدف قرار دهید!

بایستید و صاف بنشینید تا از مفاصل گردن تا زانو محافظت شود. پیاده روی می تواند وضعیت شما را نیز بهبود بخشد. هرچه سریعتر حرکت کنید ، عضلات شما بیشتر کار می کنند تا شما را قائم نگه دارند. شنا نیز می تواند کمک کند.

 

بار خود را کم کنید!

هنگام بلند کردن و حمل از مفاصل خود مراقبت کنید. به جای دستان خود ، کیسه ها را به بازوهای خود آویزان کنید. این باعث می شود عضلات و مفاصل بزرگتر بتوانند وزن را تحمل کنند.

 

درد خود را سرد کنید!

یخ مسکن طبیعی درد است. درد را بی حس کرده و تورم را تسکین می دهد. اگر مفصل درد دارید ، یک بسته سرد یا یخ را که در حوله پیچیده شده استفاده کنید. بگذارید هر بار تا 20 دقیقه بماند. همچنین می توانید کیسه ای از سبزیجات منجمد را که در حوله پیچیده شده امتحان کنید. هرگز یخ را درست روی پوست خود قرار ندهید.

 

مکمل؟ اول بپرس

فروشگاه ها پر از محصولاتی هستند که نویدبخش تسکین درد مفاصل هستند. گلوکزآمین و SAM-e بهترین تحقیق را در پشت خود دارند. اگر می خواهید مکمل هایی را امتحان کنید با پزشک خود صحبت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا تصمیم بگیرید چه مواردی بی خطر است و چه عواملی ممکن است بر روی داروهای شما یا شرایط سلامتی تأثیر بگذارد.

 

آسیب های مفصلی را درمان کنید!

آنها می توانند به تجزیه غضروف مفاصل شما بیفزایند. اگر صدمه دیدید ، سریعاً برای معالجه به پزشک مراجعه کنید. سپس برای جلوگیری از آسیب بیشتر اقدامات لازم را انجام دهید. ممکن است لازم باشد از چیزهایی که فشار زیادی به مفصل شما وارد می شود صرف نظر کنید یا برای ثابت نگه داشتن آن از بریس استفاده کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *